Johtojen piilotus

Keskustelu osiossa 'Kodin suunnittelunurkka' , aloittajana Sonny, 07.05.2004.

  1. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Mä ostin sellaiset aukaistavat johtokourut, hioin ne ja maalasin ne seinän väriseksi ja sitten kiinnitin ne seiniin. Helppo homma!
     
  2. Roba

    Roba Guest Guest

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma ratkaisu oli, että jätin parkettien vaihdon yhteydessä seinän ja parketin väliin noin parin sentin raon, jonne takakaiuttimien johdot piilotin. Tavallinen lattialista päälle ja sitten oikeisiin kohtiin johtojen ulostuloa varten reikien poraus. Siistimpää tuskin saa millään kouruilla aikaan...
     
  3. Mr.X

    Mr.X Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse juuri remonttia tehdessäni laitoin Duurin johtojalkalistaa joka on todella pätevän oloista. Tässä pari kuvaa.
     

    Liitetyt tiedostot:

  4. karuselli

    karuselli Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.01.2002
    Viestejä:
    74
    Saadut tykkäykset:
    0
    Duurin johtokotelolistoja olen itsekin katsellut, mutta hinta hiukan mietityttää. Pikainen soittokierros lähialueen rautakauppoihin paljasti, että 2,5 metrin tanko kustantaa parikymmentä euroa halvimmillaan. Turun Länsikeskuksen Hong Kongissa näyttää olevan pyökin ja koivun värisiä johtokoteloita, hintaluokka oli kymmenisen euroa. Onkohan jotain muita huokeampia tai parempia vaihtoehtoja?
     
  5. telsis

    telsis Guest Guest

    Liittynyt:
    18.04.2005
    Viestejä:
    126
    Saadut tykkäykset:
    0
    Bauhaussissa on hyvä valikoima, mutta ei mun muistaakseni noita puujäljitelmäversioita. Ja halpaa ku saippua.

    Itse löysin lähes täysin harmaan seinäni sävyiset listat sieltä.

    Jos en ihan väärin muista, niin hinta oli tommosella 2m tangolla (paksuudesta riippuen) n. 6-7 €.
     
  6. ella

    ella Guest Guest

    Liittynyt:
    30.12.2003
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    15e/2,5m hong kongista ostin pyökin värisiä, ja kun lisää ei samaa väriä löytynyt niin starkista -50% alennuksella jäi hintaa ~sama 15e/2,5m:OI .
    Aiemmin oli bilteman valkoista johtokourua 2 päällekkäinmutta siihen ei hyvin mahtunut kuin 0,75mm2 kaapeli.
    Ei ole osunut silmään oikein muita vaihtoehtoja
     
  7. Stn3

    Stn3 Guest Guest

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
  8. peacemaker

    peacemaker Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.11.2003
    Viestejä:
    1 450
    Saadut tykkäykset:
    10
    Herätetäänpä tämäkin threadi henkiin.

    Itsellä olisi tarve vetää noin 15-20 metriä johtokourua takakajareita ja videotykkiä varten asuntoon muuton yhteydessä.

    Ajatuksena oli threadin lukeneena, että hankkisin jotain ohutta esim 42mm leveää listaa, jossa olisi sekä 90 asteen mutkia saatavilla niin seinän suuntaisesti, kuin seinän ja katon väliin. Lisäksi toiveena olisi, että kourun sisällä olisi jonkinlainen kaapeleidenhallintajärjestelmä, että niitä voi myös aukoa ilman kaapeleiden tippumista.

    Listat pitänee hioa ja maalata leffateatterissa käytettävällä maalilla ja pistettävä propuilla seinään, ettei maalit lähde irti säätäessä.

    Eli jos jollain on tiedossa tuota kourua hallintajärjestelmällä ja samaan sarjaan käyvillä kulmilla niin saa vinkata. Lähden etsintäkierrokselle itse biltema, k-rauta, bauhaus jne osastolle ehkä viikonloppuna ja voin postailla itse löydöksiä tänne.

    Arvostaisin kuoitenkin jos jollain olisi valmiiksi tietoa, mistä tällaisia voisi löytyä. :thumbsup:'

    edit: joskus aikaisemmin löysinkin sellaisen 2m pätkä plus 90 asteen kulma n 8€ tms, mutta en tietenkään bookmarkannut...
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2010
  9. uppiskuppis

    uppiskuppis Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1 011
    Saadut tykkäykset:
    0
    Rehaulta löytyy.
     
  10. peacemaker

    peacemaker Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.11.2003
    Viestejä:
    1 450
    Saadut tykkäykset:
    10
    Kiitti vinkistiä :thumbsup: