Jeans 'n Clothes - Netin vaatekaupat

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Proximo_X, 15.11.2004.

  1. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    136
    Tuotteen tiedoissa pitäisi lukea "In stock" kohdan alla "Dispatched from and sold by Amazon.co.uk".
    Monet amazon marketplace kumppanit eivät toimita Suomeen muuta kuin cd-levyjä ja pikkutavaraa, silloin tuotteen tiedoissa lukee esim "Dispatched from and sold by TEAM SOUTH WEST Ltd." tai muuta vastaavaa. Toki noissakin voi poikkeuksia olla ja ne selviävät kokeilemalla. Amazonin itse myymät tosiaankin saa vielä postikuluitta, kun marketplace myyjiltä ostaessa kulut saa maksaa itse.
     
  2. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 300
    Saadut tykkäykset:
    594
  3. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    136
    Amazon.com kutsui mukaan Myhabit.com nimiseen "private" kauppaan. Tuotteet lähetetään EU-tullialueen ulkopuolelta.
    Onkos kukaan vielä tilaillut tuolta? Miltäs hintataso vaikuttaa eurooppalaisiin kauppoihin verrattuna? Itse olen aivan pihalla minkään vaatetus- tai sisustustuotteiden hintatasosta yhtään missään maassa..

    Tarkoittaako Suomen tullin lätkäisemä ALV-lisä automaattisesti sitä, ettei täältä kannata tilata yhtikäs mitään? Toimitusmaksukin on kallis, eli mikäli haluaa painaa toimitusmaksun osuuden vaikkapa alle tietyn prosentin loppusummasta, niin tilausten pitäisi olla niin suuria että ne ylittävät tullirajan reilusti. Lainauksen alleviivattu kohta myöskin antaisi olettaa että amazon perii tuon alvin ja mahdolliset tullit jo kassalla suoraan, eli ei voisi edes "pelata" tulliin jäännin kanssa..

    Onko tästä mitään iloa EU-asiakkaalle?
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2013
  4. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 300
    Saadut tykkäykset:
    594