Jalustakaiuttimet 700 vai 3000 eurolla, vai jotain siltä väliltä?

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana abcd, 23.10.2012.

  1. Teukka76

    Teukka76 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    2 376
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itsellä oli harkinnassa useitakin alle 2500€ hintaluokassa' mutta päädyin rakentamaan kaiuttimet itse, osiin meni noin 1000€....
     
  2. JayKay70

    JayKay70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    ^Mua vähän häiritsee, että DIY-miehet aina oletatte, että muutkin osaa, jos itse osaa ;) Henk.koht. olen niin kädetön, etten edes yritä rakentaa mitään Lego-palikoita vaativampaa ja tällä iällä on vaan niin paljon helpompaa ostaa valmiina :rolleyes:

    Nuo jo mainitut KEF LS50-kaiuttimet ovat testissä Hifimaailman seuraavassa numerossa (10/2012) ja kannattaa varmasti lukaista läpi, jos KEF on vielä listalla. Sais ainakin mittaustulokset ja pari ammattiarvostelijan arviota.
     
  3. abcd

    abcd Guest Guest

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    KEF on tosiaan listalla entistä vahvemapana R300-kuuntelusession jälkeen. LS50 on vielä tsekkaamatta, mutta pienikokoisempana se voisi olla tilaani parempi ratkaisu. Lisäksi ulkomaisilta foorumeilta olen oppinut, että LS50 on tarkempi ja erottelevampi, ja sellaista piirrettä arvostaisin etenkin siksi, että kuuntelen paljon hiljaisella volyymilla. Kiitos vinkistä, tuo Hifimaailma täytyy lukea!

    Aiempiin viesteihin pari kommenttia:

    - DIY-miehiä en ole, minulle taulun kiinnittäminen seinään on kädentaitojen äärirajoilla, ja autoni renkaita en koskaan vaihda itse. No, ehkä saattaisin osata sen renkaanvaihdon, mutta en saa siitä mitään kicksejä, joten mieluummin ulkoistan sen ja teen asioita joista saan kicksejä (ja ehkä siinä sivussa joskus palkkaakin).

    - Joo, 3000 euroa oli ensin mielessä jonkinlaisena ylärajana, mutta tällä hetkellä uskon, että oikein valitsemalla saan puolella siitä summasta, tai ehkä jopa kolmasosalla, kaiuttimet, jotka ovat toistaiseksi enemmän kuin riittävät.
     
  4. JayKay70

    JayKay70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uusi Hifimaailma tuli ja aika harvoin mikään tuote saa niin hyvät arvostelut, kuin tuo KEF LS50-kaiutin nyt sai. Testin ja pikaisen messukuuntelun perusteella tekis melkein mieli hakea KEF:t kotidemoon, vaikkei mitään tarvetta noille olisi ;)
     
  5. abcd

    abcd Guest Guest

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heh, mulla on nyt nuo LS50:t :). Demosin niitä ensin ja tein ostopäätöksen pian sen jälkeen. Ja täytyy myöntää, että päätöksentekoa hiukan vauhditti tuo Hifimaailman testi (ostin irtonumeron), vaikka omien korvieni antamalla lausunnolla olikin vielä suurempi painoarvo.

    Täytyy myös lisätä, että hifiliikkeen kuuntelutilassa saman valmistajan R300 kuulosti vielä hiukan paremmalta ja jotenkin ilmavammalta ainakin isommalla volyymilla ja testauksessa käyttämälläni raskaahkolla musiikilla. Omassa olohuoneessani ja itselleni tyypillisillä melko hiljaisilla kuunteluvolyymeillä LS50 loistavalla erottelukyvyllään vei kuitenkin voiton. R300 olisi myös ulkoisten mittasuhteidensa puolesta ollut hiukan overkill.