Jääkiekon MM-kisat 2017 (Pariisi/Köln 5.5-21.5)

Keskustelu osiossa 'Urheilu' , aloittajana Plisukainen, 05.05.2017.

  1. Tilt-type

    Tilt-type Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 131
    Saadut tykkäykset:
    192
    TheRealThing: Asteikolla 1-5 kuinka paljon vituttaa että Suomi voitti?

    Olipahan hieno peli Suomelta. Parin viimeisen erän aikana joukkueesta huokui sellainen Bratislavan kevään 2011 kaltainen "me noustaan vielä ja tullaan ohi"-henki. Varsinkin 2. erässä Suomi myllytti niin, että peli olisi voitu puhaltaa hetkeksi poikki ihan vain siksi että sveitsiläiset olisivat päässeet hetkeksi huilimaan. Ei kai nyt sentään fyysisestä rasituksesta johtuvia sairauskohtauksia siellä tarkoituksena ole aiheuttaa vastustajalle...
     
  2. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    5,5 / 5

    En muista näin heikkoa Suomea. Pitää mennä todella pitkälle taaksenpäin, kun joskus Aravirran aikana oli heikkoja esityksiä.

    Huolestuttavin signaali on NHL-pelaajien kieltäytyminen joukkueesta. Sama ilmiö oli J. Jalosella. Kertoo riittävästi "meidän pelin" suosiosta huippujen silmissä.
     
  3. Arpa

    Arpa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.12.2006
    Viestejä:
    808
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tarviiko samasta asiasta toitottaa jatkuvasti. Oli eka pelin mistä näin edes osan ja hyvin Suomi silloin pelasi. Tosin varmasti jäänyt minulta ne heikot esitykset näkemättä eikä ollut mitään erityistä hinkua tätäkään katsoa. Ja jos sinulla on parempaa tietoa kaikkien NHL kieltäytyjien syistä poisjääntiin, niin varmasti valotat niitä. Jäänyt WC:stä joain hampaankoloon?
     
  4. Vole

    Vole Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.03.2010
    Viestejä:
    1 927
    Saadut tykkäykset:
    81
    Ensimmäinen erä oli huonoa peliä ja erityisesti Korpisalolle miinusta siitä Sveitsin ensimmäisestä maalista. Onneksi Säteri vaihdettiin maaliin heti 2-0 maalin jälkeen, koska ei näyttänyt olevan Korpisalon ilta. Toinen erä oli ehkä Suomelta turnauksen parasta näkemääni lätkää eikä vastustajalla ollut liiemmin saumoja, 2-1 kavennusmaali oli vähän onnekas, mutta ansaittu. Valitettavati nukahdin ennen kolmatta erää ja heräsin vasta jatkoaikamaalin synnyttyä niin jäi kolmas erä ja jatkoaika näkemättä. Kanada -pelistä tulee mielenkiintoinen, pitää yrittää pysyä hereillä sitä varten.
     
  5. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Norja voitettiin kun luovuttiin Meidän Pelistä. Taisi Marjamäki ajatella että nyt jatketaan kuitenkin tutulla Meidän pelillä ja voitetaan sillä. Tuloksena ensimmäinen erä 0-2. Voidaan nostaa syntipukiksi molari, mutta erä oli kokonaisuutena huono.

    Toisessa erässä lähdettiin pitämään vauhtia, NHL-pelurit löysivät yhteisen juonen ja Sveitsi jäi aivan jalkoihin. Vaikka huippuja on vähän, myös onnettomat tunarit puuttuvat ja Sveitsin pelaajamateriaali on oleellisesti heikompi kuin Suomen. Kun pelataan vähänkään siedettävällä pelitavalla, on Sveitsi varma häviäjä.

    Säälittävää, mutta ei yhtään yllättävää sulta.

    Kanadalainen asiantuntija haukkui Leijonien pelitavan: "Yliajattelua!"
    http://yle.fi/urheilu/3-9612814
     
  6. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Suomi hyökkää. Odotetaan ensin että vastusta saa vaihdon valmiiksi. Tumma varjo oikealla on Pihlström. Kaikki kenttäpelaajat oman maaliviivan takana. Maikkarin tylsäpiirtokuraa.
    Suomi hyökkää.jpg

    Suomi puolustaa.
    Suomi puolustaa.jpg
     
  7. Tilt-type

    Tilt-type Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 131
    Saadut tykkäykset:
    192
    Millä lailla säälittävää? Kysymys oli viittaus tähän:

    Lopettaisit nyt pelin politikoinnin ja asioiden vääntämisen itsellesi mieluisaksi. Ei Suomi ole luopunut missään vaiheessa Meidän Pelistä. Ei Norja-pelissä, eikä eilen Sveitsi-pelissä. Eilen peli nimenomaan toimi niin kuin sen pitääkin ja silloin se näyttää nopealta, kuten Jukka Jalosen aikana. Joskus on yksittäisiä lähtöjä jotka näyttävät toooodella hitailta, mutta ne on selvä vähemmistö jos peli saadaan rullaamaan.
     
  8. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Samalla tavalla kuin pienet lapset kysyvät silloin kun asia on mennyt toisin kuin hän on toivonut. Lue uudestaan mihin vastasin, siinä se on viittaus selvääkin selvempi. Eikö olisi foorumin kovimman politikoijan ja kovimman asioiden itselleen mieluisaksi vänkääjän aika lopettaa.


    Kyllä luopui Norja-pelissä, sen näki sokea Reettakin. Nyt Marjamäki yritti paluuta siihen, mutta oli pakko jatkaa ilman. On surullista että koko kiekko"eliitti" on sitoutunut ja selittelee Meidän peliä. Kaikki haluavat olla hovikelpoisia, koska muuten olet ulkona.

    En ole ennen ihaillut NHL-peliä, ennemminkin neukkukiekkoa. Olen aina silloin tällöin seurannut sitä. Viime syksynä Pohjois-Amerikan nuorten joukkue säväytti ja aloin taas vähän seurata sitä. Se on aivan pääsääntöisesti nyt sitä mitä olen aina pitänyt hyvänä kiekkona. Eikä sillä ole mitään tekemistä Meidän pelin kanssa.
    Sellainen peli on tulevaisuudessa ainoa mahdollisuus menestyä. Näissä mömmöm-kisoissa voi tulos olla mitä sattuu, mutta luopuminen "suomalaisesta tavasta" pelata kiekkoa on vääjäämätöntä, vaikka tekisi kuinka kipeetä. Sun kannattais lukea niitä mun linkkaamiani juttuja, ei koko muu maailma ole väärässä ja ikivanhaan Suomi-kiekkoon sitoutuneet ainoita oikeassa olijoita.


    Alan lopetella visiittiäni foorumilla joka oli joskus tosi mukava, joten vähän asiasta sivuun. Foorumin tila vaikuttaa surkealta, joskus vuosia sitten yleinen puoli oli tosi mukava paikka ja rasistejakin oli tasan yksi. No, ehkä pari. Jytky muutti kaiken, vaikka taisi koko foorumiin vaikuttaa digitekniikan arkipäiväistyminen. Nyt täällä vierailu on tosi masentavaa. Hidas on nopeaa ja niin edelleen.
     
  9. Tilt-type

    Tilt-type Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 131
    Saadut tykkäykset:
    192
    Nyt täytyy tunnustaa, etten ymmärrä yhtään mistä puhut. Voitko selittää vähän yksinkertaisemmin? Onko tässä mennyt nyt minulla joku asia toisin kuin olen toivonut?

    On se nyt kumma jos ei saa hyväntahtoista vittuilua enää keskustelufoorumilla heittää kanssakeskustelijalle, jonka vahingonilo oli selvää silloin kun Suomi oli tappiolla. Ihme ettet siihen tarttunut. Ehkä aloit viestien lukemisen vasta tältä sivulta ja nyt koitat paikkailla?

    No hyvää jatkoa vaan. Henkilökohtainen mielipiteeni onkin ettei piikikäs sävysi foorumin henkeä parantanut vuosia sitten, eikä nyt. Kyllähän juuri sinä minulle vittuilit joskus. Koskaan niihin jaksanut vastailla, mutta pistetään tällä kertaa marttyyrille vähän takaisin samalla ikävällä tyylillä.

    PS. Meidän Peli ei todellakaan ole mikään jääkiekkoeliitin yhteinen kiva pikku puheenaihe. Ennen 2011 Jalosta kritisoitiin tylsästä pelistä todella paljon, sen jälkeen vähän rauhoittui. Viime vuosinakin viivelähtöjä on käytetty synonyymina nössölle ja tylsälle pelille pelistudioissa. Mulle tuo on ihan ok kaikilta muilta osin, paitsi silloin kun aletaan väittää että se on tuloksellisesti huonoa ja ettei sillä voi voittaa.
     
  10. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Kyllä se "meidän peli" on tuloksellisesti poikkeuksellisen huonoa, ainakin nyt Marjamäen housuissa.

    Minusta tuntuu, että Suomessa nousi vähän päähän kovien yksilöiden ja tiettyjen valmentajien aikaansaama maajoukkueen nousu maailman kiekkoeliittiin 2000-2010-kymmenillä. Tietyt valmentajat pääsi valtaan ja alkoivat rummuttamaan tätä uutta pelikirjaansa ylimielisesti "meidän pelinä". Näyttöinä oli jotain SM-liigatason näyttöjä. Tästä on esimerkkinä Vancouver 2010, jonka oman näkemykseni mukaan loppujen lopuksi pelasti ammattipelaajat.

    Samaan aikaan muu maailma on mennyt eteenpäin ja nyt päihin tulee jo lilliputeiltakin, kun kukaan ei uskalla sanoa, ettei keisarilla ole vaatteita. Jos minäkin täällä sanon, niin lauma (ilmeisesti kärppäfaneja) vastaa.

    Pitää aina olla huolestunut, kun tulee parhailta pelaajilta paljon kieltäytymisiä. Se nyt vain on signaali jostain. Tämä on ollut erityisesti näiden pelikirjavalmentajien ongelma. Aika yksinkertaista matikkaa = 1 + 1.

    Ennen kuin seuraava Marjamäen puolustuspuheenvuoro käytetään, toistan taas raskaimman todisteen: yksi (YKSI) tehty maali World Cupissa. Vuoden 1976 joukkuekin pärjäsi paremmin Kanada Cupissa, vaikka Suomen kiekkotaso oli aivan jotain muuta pelaajistoltaan.
     
  11. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Kerroit mihin olit kysymykselläsi viitannut, selitit kysymyksesi koskeneen jotain aikaisempaa TRT:n viestiä. Tuossahan se on samassa lauseessa kysymyksen kanssa mitä kysyt. "kuinka paljon vituttaa että Suomi voitti?" Miten tuon voi ymmärtää väärin? Anteeksi jos kysymykseni on piikikäs.
    TRT ja minä olimme aikaisemmin toivoneet että Meidän pelillä menisi niin huonosti että se on pakko hylätä. Sinä osoitit puhdasta vahingoniloa kysymykselläsi. Tietysti voit väittää myöhemmin viittaamaasi TRT:n viestin sisältävän vahingoniloa, ainakin se oli hänen aikasemmin esittämänsä toiveen mukaisessa tilanteessa kirjoitettu.
    Minä en yritä paikkailla vaan sinä, sulta on jäänyt aikaisempi lukematta ja nyt paikkailet. Et ole näköjään lukenut edes tätä sivua, kysymyksen perässä oli heti, mitä se koski ja siihen vastasin.

    Sun vittuilu on hyväntahtoista ja mun piikikästä. Sitäpaitsi en muista kertaakaan sinun jättäneen vastaamatta. Otat aina viimeisen sanan.

    Entä mikä tekee minusta marttyyrin? Sekö että sanon tämän olevan masentava paikka, vai että en ole täällä harrastamassa iänikuista vänkäämistä? Tyypillistä leimakirveellä huitomista.
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 15.05.2017
  12. Tilt-type

    Tilt-type Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 131
    Saadut tykkäykset:
    192
    Sori, edelleenkään en ymmärrä vaikka kuinka yritän. Oletan, että jos sinulla olisi joku pointti osaisit sen tiivistää paremmin.

    Kysyin siis paljonko Suomen voitto harmittaa, kun nimimerkki oli aiemmin juhlinut vastustajan maaleja. Mikä tässä on niin ihmeellistä että pitää alkaa itkemään?

    Tämä mielikuva selvästi ärsytti sinua vuosia sittenkin. Ikävä kyllä se ei vaan pidä paikkaansa ja voit sen itsekin todeta lukemalla niitä ketjuja, joissa väärät mielipiteeni sinua ärsyttävät.

    Tulet tänne jääkiekkoketjuun kertomaan miten rasistit ovat pilanneet foorumin. Miten liittyy jääkiekkoon? Erittäin ikävää käytöstä. Samalla toki paljastat syitäsi siihen miksi suhtaudut kuten suhtaudut.
     
  13. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Vaikea tuota on enää tiivistää, kysyit "Asteikolla 1-5 kuinka paljon vituttaa että Suomi voitti?" Olet vahingoniloinen kun peli päättyi vastoin TRT:n toivetta, et saa mustaa muutettua valkoiseksi. Itkeminen bongattu.

    Vastapuolen ärsyyntyminen bongattu. Ei se sulle ikävää olisi vaikka pitäisi paikkansa, pelkkää hurskastelua (vittuilua). Ei vaan pidä.

    Ei mitenkään, mutta sanoin mielipiteeni suoraan, ja että se oli sivuraidetta. En viitsinyt perustaa uutta ketjua mokomaan tokaisuun enkä alkaa etsimään sopivampaa.

    Toki bongattu. Kerros nyt sitten mitä ovat ne syyt ja mihin suhtaudun niiden takia kuten suhtaudun. Olen lopun sivuraidetta lukuun ottamatta kertonut mielipiteeni Meidän pelistä ja sun vahingonilosta, niihin ei rasisminvastaisuus ja maahanmuuttomyönteisyys vaikuta mitenkään. Et vaan siedä mielipiteitäni, kuten et ennenkään sietänyt.
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 15.05.2017
  14. Tilt-type

    Tilt-type Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 131
    Saadut tykkäykset:
    192
    Totta hemmetissä olin iloinen, kun aiemmin vahingoniloisesti Suomen hätää kommentoinut nimimerkki joutui lopulta pettymään. Olenko edes muuta väittänyt? Siitä huolimatta heitin sen kommentin hyvässä hengessä ja ei siitä pitäisi pahastua. Luuletko, että jos Suomi olisi hävinnyt, minä olisin tullut tänne itkemään "kuinka TheRealThing kehtaat olla noin vahingoniloinen Suomen tappiosta?"

    Siitäkö se katkeruus on johtunut että luulet etten siedä mielipiteitäsi? Tottakai siedän! Saan silti puolustaa asioita mielestäni perusteettomalta ja kohtuuttomalta lyömiseltä.
     
  15. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Hienosti määritelty kunkin tunteet. TRT ei siis ollut iloinen kun peli meni kuten hän oli toivonut, ja sinä et ollut vahingoniloinen. Olenko väittänyt että olet väittänyt? En osaa sanoa mitä luulisin, ei ole tullut mokoma mieleenkään.

    En ole ikinä lyönyt sinua perusteettomasti, kohtuus taas on vaikea arvioida kunkin kohdalla. Minulla on myös oikeus puolustaa mielipiteitäni. Ne vaan tuntuivat olevan aina erilaisia kuin sinun koska olet käynyt joka ikisen kimppuun.
    Joudut jo käyttämään raskaan sarjan leimakirveitä, katkeruutta on vaikea ylittää. Huomaat varmaan itsekin millaisilla tempuilla yrität ryvettää vastapuolta. Aina kannattaa leimata sanoja jos sanottava ei miellytä. Melkoisen rumaa.
     
  16. Tilt-type

    Tilt-type Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 131
    Saadut tykkäykset:
    192
    Tämä on sinun tyylisi.

    Kyllä sinä nyt niin mielesi pahoitit.

    Heippa!
     
  17. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Ai hitto, tätä en muistanutkaan. :)
    Moikka vaan.
     
  18. Tilt-type

    Tilt-type Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 131
    Saadut tykkäykset:
    192
    Muuten. Sinulla on 1322 viestiä tällä foorumilla. Haun mukaan olen kirjoittanut 17 viestiä, joissa esiintyy "Retro" (eli tekstiä lainattu sinulta). 10 niistä on tästä ketjusta. Tästä tulee nyt 11:s.

    Edit: Siinä koko lista https://www.dvdplaza.fi/forum/search/1386176/?q=*retro*&t=post&o=date&c[user][0]=3967
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2017
  19. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Ottaapa koville, kuten ennenkin. Eli 7 viestiä muita, ja löysit ne noista hakutuloksista. Minä en jaksa etsiä, mutta uskon kyllä. Uskomattoman vähän, tuntuu siltä kuin niitä olisi ollut paljon enemmän, niin se muisti pettää.Tarkoitus oli tietysti löytää minulta virhe ja se oli helppoa ja mieluisaa koska tiesit kirjoittamani olevan varmasti paikkansapitämätön, koska käytin sanaparia "joka ikisen". Lainaamattomia vastauksia ei varmaankaan ole.
    Sun on nyt sanottava jotain koska vastasin.

    PS. Mitähän tämä tarkoittaa, yritin postata "Lisää vaihtoehtoja..." kautta kuten muutkin viestit, mutta tuli teksti:

    Sivu ei toimi

    Chrome havaitsi tällä sivulla epätavallista koodia ja esti sen suojellakseen henkilötietojasi (esimerkiksi salasanoja, puhelinnumeroita tai luottokorttitietoja).
    Kokeile siirtyä sivuston etusivulle.
    ERR_BLOCKED_BY_XSS_AUDITOR


    Jk. Onnistui "Lähetä vastaus -painikkeesta
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 15.05.2017
  20. Tilt-type

    Tilt-type Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 131
    Saadut tykkäykset:
    192
    Joo, siitä se hymy varmaan johtuu. Pahoittelen kovasti, että tuli mieleeni tsekata. Hymähdin kun ne vahvistivat mielikuvani, että aloit yllättäen ilman mitään syytä kommentoida viestejäni piikikkäästi. Juuri sen takia olet saanut kunnian jäädä mieleeni.

    Minä olin nakutellut sinulle 17 viestiä, sinä minulle 29. Jos poistetaan tuosta nyt se 10 tässä tullutta back-and-forthia, päästään siihen että olin lähettänyt sinulle ennen tätä viikkoa 7 viestiä ja sinä minulle parisenkymmentä. Helvetti: siitäkö tässä on kyse, että en alkanut jankkaamaan tai tarttunut ollenkaan viesteihisi? ;)

    Joo, onhan tuota ottamaasi eroa kurottava vähän umpeen, joten viimeinen sana mulle :) Se verran pakko vielä päsmäröidä, etten melkein ikinä vastaa lainaamatta "^"-tyylillä, joten ei se siitä johdu. Olen hyvin järjestelmällinen ihminen.