iPhone

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet' , aloittajana Raymond, 10.01.2007.

  1. lmfmis

    lmfmis Käyttäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    3 019
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jokainen iPhone myydään ja myytiin liittymän kanssa. Ennenkin, Ilman liittymää ostaminen ei ollut mahdollista. Aikaisemmin sen aktivoiminen vain jätettiin asiakkaalle koska varmaan ajateltiin että ei sim lukitusta pysty mitenkään purkamaan (just joo) ja laite olisi käyttökelvoton ilman aktivointia.

    Tuohan oli siis virhe ja sen korjaamiseksi nyt tarvitaan nippu dokumentteja jotta saat iPhonen ulos kaupasta jenkkilässä....haha..
     
  2. KipaK

    KipaK Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2002
    Viestejä:
    403
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei pidä paikkansa. Itse toin Amerikasta kaksi iPhonea ja myyjä ei kysellyt mitään kun käteisellä ostin pelkät puhelimet. Olen ymmärtänyt että tätä uutta 3G mallia ei myydä enää käteisellä vaan ainoastaan luottokortilla ja liittymän kanssa.
     
  3. Vekka

    Vekka Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.02.2004
    Viestejä:
    1 022
    Saadut tykkäykset:
    8
    iPhone ei meinaa pysyä verkossa? klik
     
  4. lmfmis

    lmfmis Käyttäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    3 019
    Saadut tykkäykset:
    2

    ...muistat varmaan etta kummassakin iphonessa oli AT&T sim kortti mukana?

    Silloin se on myyty liittyman kanssa.

    Se tosiasia etta sina ja muutama miljoona muuta ei sita koskaan aktivoinutkaan on johtanut tahan.
     
  5. Tonppa

    Tonppa Guest Guest

    Liittynyt:
    13.04.2000
    Viestejä:
    1 327
    Saadut tykkäykset:
    2
    iPhonella ei voi lähettää MMS-viestejä??! Näin Tekniikan Maailman mukaan.

    Ei herranjestas Apple! Maailma on muuttunut vähän 1980-luvun jälkeen, yrittäkää pysykää tahdissa.
     
  6. Crimson

    Crimson Guest Guest

    Liittynyt:
    03.08.2001
    Viestejä:
    3 318
    Saadut tykkäykset:
    2
    Heh. Sä varmaan kaipailet edelleen myös korppuasemaa, jonka Apple jätti ekana pois koneistaan jo vuosia vuosia sitten. :D
     
  7. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    MMS viesti ja korppuasema on kuitenkin _snadisti_ eri juttu.

    Korppuasemalla ei tee yhtään mitään, kun taas MMS viesti voi usein olla ainoa tapa välittää toiselle osapuolella jokin asia. Yksi kuva kun vastaa monesti sitä tuhatta sanaa....

    Mut imo toi ei ole ton puhelimen vakavin puute. Vakavin on se, että tuote kaatuilee ja 3G ei pysy pystyssä....
     
  8. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Itse asiassa edelleenkin taitaa varmin tapa päivittää BIOS olla juuri korppuasemaa hyväksikäyttäen.

    Ei siinä, kaikki kunnia Applelle: tekevät mahtavia tuotteita. Tosin itse en iPhonea ikinä ostaisi. Ipodit ja Macit kyllä kelpaavat -- viimeksi mainitut tosin ironisesti siksikin, että ne käyttävät nykyään Intelin prossuja ja niihin voi asentaa halutessaan XP:een (kyllä, XP:een, Vistaa en mainitse ymmärrettävistä syistä :D).
     
  9. Crimson

    Crimson Guest Guest

    Liittynyt:
    03.08.2001
    Viestejä:
    3 318
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jep. Itse olen eläessäni lähettänyt yhden multimediaviestin ihan kokeilumielessä. Ja vastaanotetutkin voi laskea yhden käden sormilla. MMS on todella arsas formaatti eikä edes liene kovin yleisesti käytössä iPhonen kotimaassa? No, saisihan se toki olla iPhonessa vakiona, kun tuntuu monille olevan elämän ja kuoleman juttu.
     
  10. Borje

    Borje Guest Guest

    Liittynyt:
    08.03.2004
    Viestejä:
    2 270
    Saadut tykkäykset:
    0
    MMS feidaa , oli miten oli kuukauden i käytössä eikä enää paluuta Nokian saappaisiin.
     
  11. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    MMS palvelu ei tosiaan ole kovin suosittu, eikä se varmasti sellaisenaan ole kuin ehkä promillelle käyttäjistä asia, joille asialla on jotain merkitystä. Applen myyntiin tällä asialla ei varmasti ole ollut mitään merkitystä, mutta imagollisesti tappiota on varmasti tullut...

    MMS sinänsä ei ole mitään vikaa, päin vastoin, se on pirun näppärä tapa lähettää kuva vastaanottajalle helposti ja nopeasti. Sen sijaan kokonaisuudessaan homma on mättänyt kahdesta syystä:

    1) Hinnoittelu

    2) Kännyköiden kameroiden laatu

    Kohta 1 taitaa mättää edelleen, en ole asiaa katsonut, kohta 2 on jo monessa mallissa korjaantunut.

    Mun veikkaus on, että jos kamerat olisi kaikilla samaa tasoa kuin parhaissa multimediakännyissä ja hinnoittelu sms tasolla, mms palvelun suosio räjähtäisi käsiin.
     
  12. Laffer

    Laffer Guest Guest

    Liittynyt:
    04.09.2001
    Viestejä:
    2 308
    Saadut tykkäykset:
    2
    Vaikka en itsekkään hirveästi mms viestejä ole lähettänyt niin ihme homma kun ei teinien keskuudesssa ole yleistynyt, ne kai eniten niitä tekstiviestejäkin lähettelee?
     
  13. Butcher81

    Butcher81 Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2007
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
  14. vemkki

    vemkki Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    3 976
    Saadut tykkäykset:
    339
    On muuten mielenkiintoista vastaanottaa MMS-viesti vähän vanhemmalla kännykällä. Itselläni on Nokian 6610, jossa on värinäyttö, mutta se ei pysty näyttämään kovin isoja kuvia. Se kovin hienoja MMS-viestejä pureskele. Jos mulle lähettää MMS-viestin jossa on iso kuva, niin viestikeskus jää pähkäilemään asiaa kun kännykkä ei viestiä ota vastaan. Vuorokauden päästä tulee sitten ilmoitus, että viesti on luettavissa Soneran webbisivuilta. Hauska sieltä lueskella sitten. Siellä puolestaan ei näy lähettäjän nimeä, vaan pelkkä numero. Kerran tuli jostain numerosta vauvakuvia. Piti kelata kännykän puhelinluettelo läpi, että kenenkäs tenava se oikein on. :hitme: Oli näköjään eräs puolituttu innostunut lähettelemään kuvia ympäriinsä.
     
  15. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Sen siitä saa kun puolituttu lähettelee =)

    Itse oon käyttänyt MMS esim vaatteissa ja sisustuksessa, kun pitää kuva saada. Känniviesteissä myös aika loistava. Tällöin kohde on tuttu ja tietää voiko hän vastaaottaa mms viestejä vai ei.
     
  16. Crimson

    Crimson Guest Guest

    Liittynyt:
    03.08.2001
    Viestejä:
    3 318
    Saadut tykkäykset:
    2
    Eikös noitten kuvien koko ole rajoitettu multimediaviesteissä? Eli niistä tulee ihan täyttä kuraa, vaikka kamerassa olisi kymmenen megapikkelssiä.

    Joka tapauksessa MMS on todella kehno systeemi, mutta eipä se mua haittais vaikka Apple sen puhelimeensa lisäisikin. Paljon parempihan se olis, jos joka puhelimessa olis push email. ;)
     
  17. Laffer

    Laffer Guest Guest

    Liittynyt:
    04.09.2001
    Viestejä:
    2 308
    Saadut tykkäykset:
    2
    Yksi ongelma on juuri siinä jos ei tiedä millainen puhelin vastaanottajalla on, monella kun vielä käytössä joku mv-näytöllinen puhelin niin siinä on ihan sama lähetellä vaikka kuinka monta mms-viestiä kun kaveri ei niitä voi katsoa.

    Nykyisin myytävissä puhelimissa on kyllä jo ihan riittävän hyvälaatuinen kamera varsinkin jos kuvaa tarkastellaan vain kännykän näytöltä. Vaikka en tosiaan paljoa noita ole vielä lähettänyt niin en kyllä ostaisikaan puhelinta jossa kyseistä ominaisuutta ole sillä vaikka noita paljoa lähettäisikään niin silloin kuin sitä tarvitsee niin se on pirun näppärä ominaisuus.
     
  18. CeeLo

    CeeLo Guest Guest

    Liittynyt:
    10.06.2006
    Viestejä:
    1 123
    Saadut tykkäykset:
    0
  19. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Rajoitus ei muistaakseni oli pikseli vaan viestin koko, joka taisi olla jokunen sata kiloa. Siten kuvalaatu ei ole este, vaan nimenomaan se kameran laatu.

    Olisi tietysti kiva, jos voisit sanoa yhdenkin syyn siihen, miksi mms on kehno systeemi. Muuten näyttää siltä, että hoet tätä matraa vain sen takia, että sitä ei sinun suosikkipuhelimesta? löydy.

    Kovasti on taidettu applehypeä kuunnella, jossa koko sali taputti innoissaan kun yahoo! postiin sain push emailin! On se hurjaa!!

    Mutta jos asiaa puhutaan, käytännössä kaikkien valmistajien luurit ovat jo hyvin monia vuosia tukeneet imappia, jossa tarkistetaan meileja usein eli siis push emailia. Sitä tukea vaan ei ole hypetetty samalla tavalla.

    Ylipäätään koko push email jutusta puhuminen alkaa olla jo vähän 90-lukua. Oleellista on täydellinen PIM sync sekä ennenkaikkea yrityksellä, itse laitteen hallinta. Valmistajan puolelta täydellisiä syncejä löytyy kyllä kaikille businessarjan laitteille (myös apple) joten siinä mielessä eroa ei ole. Hallintaratkaisuista en tiedä, Symbianille ainakin onnistuu hyvin, iPhonesta en teidä. Jos tukea ei vielä löydy, niin eiköhän se ole kuitenkin tulossa.
     
  20. tomppa1

    tomppa1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.09.2003
    Viestejä:
    781
    Saadut tykkäykset:
    0
    IMO ensimmäinen todellinen push-email: http://email.nokia.com
    Puhelin piippaa parin sekunnin päästä email-viestin saapumisesta eli toimii kuten tekstiviestitkin. Ei pollaamista ja viiveitä kuten kaikissa muissa "push-emaileissa".
     
    Viimeksi muokattu: 21.08.2008