Ion plus -kuuntelukokemuksia

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana Syncro, 06.12.2012.

  1. Syncro

    Syncro Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2004
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan päässyt kuuntelemaan Amphionin tuoreita Ion+-kaiuttimia? Perus Ionit eivät toimineet itselleni aivan täydellisesti. Ion+ on nähtävästi oikeasti enemmän kuin vain pieni tuunaus perus Ioneihin.

    Haussa olisi valkeat ja sisustukseen sopivat kaiuttimet, jotka toimisivat monenlaisella musiikilla ja myös leffakäyttössä. Perus Ionitkin toimivat hyvin akustisella materiaalilla, mutta vähän tanakampi särökitaroita sisältävä musiikki ei sitten niinkään. Olisi mielenkiintoista kuulla vertailuja esim. Aurelia Magentoihin ja muihin alle tonnin per pari jalustakaiuttimiin. Magentat olen kuunnellut ja ne miellyttivät omaa korvaa kohtuullisen paljon. Ion plussista saa maksaa jonkin verran enemmän kuin esim. Magentoista. Olisikohan sen arvoista?

    Yksi melkoisen positiviinen arvostelu Ion plussista löytyy täältä: http://www.ljudochbild.se/test/amphion-ion.
     
  2. abcd

    abcd Guest Guest

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä tuntuu olevan äänihifin suhteen melko kuollut foorumi, kaikki kaiuttimista ensisijaisesti musiikin kuuntelun suhteen kiinnostuneet taitavat olla hifiharrrastajat.orgissa. Itse avasin täällä keskustelua jalustakaiuttimista vain siksi, kun olin joskus vuosikausia sitten sattunut luomaan tänne tunnukset ja olen erittäin laiska luomaan uusia tunnuksia mihinkään foorumeille...

    En ole koekuunnellut mainittua kaiutinta, mutta heitän nyt vaihtoehdon valmistajalta, jonka tuotteeseen itsekin päädyin: KEF R100. Saa valkoisena, juuri hiukan alle tonnin hintaluokassa (n. 900 e). Vaaditun värisistä ja hintaisista kaiuttimista kuuntelukierroksellani erittäin hyväksi osoittautui myös B&W CM1, n. 800 e / pari. Molemmat ovat mielestäni erittäin hyviä vaihtoehtoja myös sisustuksellisesta ja esteettisestä näkökulmasta. Kannattaa ainakin koekuunnella ja -katsoa, jos ei muuta niin saat niistä vertailupohjaa hiukan kalliimpiin Ion-plussiin.
     
  3. Syncro

    Syncro Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2004
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Keskustelu täällä on tosiaan hiljentynyt siihen nähden, mitä se joskus oli. Itse olen myös laiska rekisteröitymään uusille foorumeille, mutta kai se on luotava tunnukset tuonne Hifiharrastajat-foorumille.

    Kiitos hyvistä ehdotuksista. Noitakin olen katsellut ja lisäksi myös Monitor Audion ja Dalin vastaavan hintaluokan kaiuttimia. Dalit ovat kyllä niin rumat, että tippuvat pois listalta ihan sen vuoksi. Kef on tuttu merkki, kun nykyinen setti on Keffiä yli vuosikymmenen takaa :) Olisi ollut todella mielenkiintoista kuunnella niitäkin. Harmi, kun täällä päin kuunneltavissa olevien kaiuttimien valikoima on rajallinen. Päädyin itse asiassa jo tilaamaan nuo Ion plussat. Sain ne kuunneltua ja olivat selkeästi perus Ioneita edellä. Normaalit Ionit eivät oikein iskeneet itselleni. Sopii toivoa, että ei tarvitse katua. Akustisempi materiaali toimii aivan varmasti, mutta saa nähdä, miten käy raskaamman osaston kanssa. Subbarikin kyllä löytyy tukevoittamaan toistoa.