Inverto IDL 7000M (dvb-c, 160 Gt kiintolevy)

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana Aviator, 29.07.2007.

  1. mikkopee

    mikkopee Guest Guest

    Liittynyt:
    12.04.2005
    Viestejä:
    125
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muuten tuntuu skulaavan tää uus firmis, mutta nyt teksti-tv:hen on alkanut ilmestylemään ihmeellisiä symboleja reunoille. Plussaa, uros/naaras ja muita symboleja. Tätä ei ollu ennen päivitystä. Tosin ei tosta muuta haittaa oo kun silloin kun katsoo teksti-tvtä käyttävää maksukanavaa, jolloin semmoinen +-merkki saattaa tapittää ikävästi ruudun alalaidassa.

    Toinen mikä ei ole korjaantunut, on toi ilmestyvä dollarin kuva joidenkin tallennusten eteen salaamattomilla kanavilla (ilmeisesti jonkun salauksen merkki), mutta ei oo korttia ja kuitenkin tallennus toistuu ja näkyy ihan hyvin.
     
  2. rude

    rude Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vielä on korjaamatta tuo kanavien "muisti" eli kun karsii turhat kanavat listalta pois ja tallentaa niin seuraavan kerran kun boxin käynnistää on ne poistetut kanavat tulleet takaisin. Eikä myöskään omaa kanavalistaa voi saada oletuslistaksi.
     
  3. Nurpa

    Nurpa Guest Guest

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin odotin että ainakin se Fav-listan pysyminen oletuksena olisi korjattu, mutta ei...
    Muutenkin paha pettymys korjausten suhteen tämä uusi versio.

    Näköjään ovat vaan suurimmilta osin parannelleet noita salauksenpurkuun ja vakauteen liittyviä juttuja. Käyttölogiikkaan ja sen puutteesta johtuviin bugeihin ei oikeastaan mitään muutoksia.
    Sen olin havaitsevinani että kanavanvaihto sujuu vikkelämmin tällä uudella firmiksellä.
    Onko muilla samansuuntaisia havaintoja?
     
  4. mikkopee

    mikkopee Guest Guest

    Liittynyt:
    12.04.2005
    Viestejä:
    125
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta tässä on ollu aina aika nopea kanavan vaihto, joten en ole huomannut.

    Noihin käyttölogiikka juttuihin tuskin ees tulee korjausta ja niistä on tuolla inverton foorumilla ollu juttuu.
     
  5. HD-DVD

    HD-DVD Guest Guest

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ilmeisesti tuota USB-laitteelle kopiointia ei ole ilmestynyt kaapeliversioon tässä (ei mainitta ainakaan tuossa listassa) ? Toivottavasti PC:lle kopiointi toimii kuitenkin vielä. Yritin itse ottaa backup:ia vanhasta firmwaresta, mutta
    se tökkäsi aina 25-30% kohdalla, en uskaltanut uploada uutta firmistä sen takia vielä. Onko muilla ollut vast ongelmaa/muita ongelmia firmis päivityksissä?
     
  6. rude

    rude Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei toimi ainakaan minulla PC-suitella tietokoneelle siirto.
    Pari kertaa olen kokeillut. kummallakin kerralla jäi kesken vaikka koetin pitää boxin kovoa "kiireisenä" pitämällä tallennusta päällä. Tänään kesken siirron koko boxi pimeni ja nollasi asetukset. Ei hyvältä näytä. Tekisi mieli irrottaa kovo ja siirtää siltä suoraan tietokoneelle tallennuksia mutta kun ei taida takuu pysyä voimalla jos kopan avaa.
     
  7. HD-DVD

    HD-DVD Guest Guest

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta sait firmis päivityksen menemään boxille PC:ltä USB:n kautta ? Vaikka tiedostojen kopiointi PC:lle ei olekkaan toiminut ? Aika rohkeasti tehty. Minä kyllä saan tiedostot PCSuitelle PC:lle - tosin tosi hitaasti. Ainoastaan tuo firmikestä backupin otto (minulla .070) ei onnistunut.
     
  8. rude

    rude Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Firmiksen pistin tikulta, en PC:ltä
     
  9. Nurpa

    Nurpa Guest Guest

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä onnistunut minullakaan vanhan firmiksen (.070) varmuuskopiointi
    boksista PCSuiten kautta. Uuden firmiksen laitoin vaivoitta suoraan muistitikulta.

    Inverto Forumissa haukutaan tuota PC Suite-ohjelmaa epävakaaksi ja
    toiminnaltaan puutteelliseksi ja arvaamattomaksi. Ilmeisesti se on juuri tuo ohjelma joka tilttaa siirrot.
     
  10. rado

    rado Guest Guest

    Liittynyt:
    04.12.2005
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten tää päivitetään tikulta? En löydä mistään ohjetta ja onke se päivitys juuri tuo RS232_IDL7000CCI_V0104214090.bin
     
  11. HD-DVD

    HD-DVD Guest Guest

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käyttöohjeessa muistaakseni oli aika hyvät ohjeet ihan suomeksi. Käyttöohje löytyy Inverto foorumiltakin jos on sattunut hukkumaan.
     
  12. Nurpa

    Nurpa Guest Guest

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla uusin firmis (.090) aiheuttaa ongelmia:
    kuva on alkanut pätkiä, ääni ja kuva epäsynkassa
    ja Ylen tekstitys on alkanut jumittamaan.
    Ei auta tehdasasetuten palauttaminen eikä useammat töpselibuuttauksetkaan.

    Olisiko kenelläkään pistää jakoon .070 firmistä, ottaisin sen kiitollisena vastaan
    osoitteeseen mliner@helsinkinet.fi.

    Panvision kun ei ainakaan vielä ole vastannut kun tiedustelin sieltä tuota .070 firmistä.

    Kyllä harmittaa kun tuli päivitettyä hyvin toimineesta versiosta tähän uudempaan. :OI
     
  13. kallep

    kallep Guest Guest

    Liittynyt:
    16.03.2008
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa,kun ohjelmaoppaan laittaa päälle ,se alkaa vilkkua noin sekunnin välein.Ohjelmaopas toimii muuten oikein mutta vilkkuminen käy silmiin.Muuten Inverto on toiminut hyvin, ollut käytössä 3 kuukautta.
     
  14. rude

    rude Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla alkoi myös kuva nykimään tuon uuden firmiksen myötä, tosin syyllinen saattaa olla smaan kaapeliin laitettu Anysee ja kaapelimodeemi.
    Vedin uuden antennikaapelin noille kahdelle muulle laitteelle ja täytyy tarkkailla tilannetta, ainakaan nyt ei nykimistä näy. Inverto on niin pirun tarkka signaalista, jouduin jo heti alkuun vetämään sille uuden kaapelin mutta ei se tykkää jakaa signaalia kenenkään kanssa. Joku raportoi että EPG:n vilkkumiseen auttaa ns. coldboot eli töpseli irti seinästä, kannattaa kokeilla.
    Signaalista vielä että Anysee näytti jaetulla kaapelilla 67% ja uudella kaapelilla 100% ja Inverto näytti vahvuudeksi vähän alle puolta ja sitten hivenen yli puolta asteikosta.
     
  15. rado

    rado Guest Guest

    Liittynyt:
    04.12.2005
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ei niillä ohjeilla mitään saanut aikaiseksi. Onko tiedostomuoto väärä tai jotain? Eli voisko ne ohjeet laittaa tänne, että pääsis tän bugilootan päivittämään.
     
  16. Nurpa

    Nurpa Guest Guest

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä hankin jo aiemmin uuden antennikaapelin, juuri tuon Inverton signaaliherkkyyden takia,
    joten minulla nyt alkanut nykiminen ja epäsynkka on selkeästi uuden firmiksen syytä.

    Mielenkiintoista sinänsä että minun Invertoni signaalivoimakkuus- ja laatumittarit
    ovat olleet alusta asti täysin toimimattomia.
    Ei sitten niin mitään eloa kummassakaan. Aiemmat boksit (Handan, KB ja Topfield) sentään näyttivät ihan kelvollisia 85-98% arvoja.
     
  17. Neomatrix

    Neomatrix Guest Guest

    Liittynyt:
    10.03.2006
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ne voimakkuusmittarit herää eloon vasta kun syöttää oikeat arvot niihin taajuus ym. kenttiin. Sikäli hieman hankala systeemi, kun ko. arvoja ei taida saada selville mistään tässä boksissa.
     
  18. rude

    rude Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laatu näyttää minulla maksimia ja kuten tuli jo mainittua vahvuus on noin puolessavälissä. Mulla boxi pelittää paremmin kun kytken tulevan johdon kakkosvirittimelle ja yhdyskaapelin kakkosesta ykköselle. Nyt muutaman tunnin testailun jälkeen ei vielä ole nykimista ollut, toivottavasti tuo kaapeleiden veto kannatti. Onko kellään tietoa saako millään softalla tai käyttiksellä luettua Inverton levyä suoraan Pc:hen kytkettynä. Kokeilin eilen mutta xp pyysi vain alustamaan levyn. Minulla kun ei tunnu tuo Pc-suite oikein pelittävän.
     
  19. Nurpa

    Nurpa Guest Guest

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos vinkistä, pitääpä kokeilla tuota kikkaa!
    Pistän kommenttia loppuiko ongelmat jahka saan riittävästi testailtua... :)
     
  20. Nurpa

    Nurpa Guest Guest

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siis häh? Pitääkö Invertossa naputella parametrejä mittareiden aktivoimiseksi?
    Ihan hervoton logiikka Inverton suunnittelijoilla!

    Ei varmaankaan missään muussa boksissa tuota näyttöä ole toteutettu noin...? :eek: