Integroitu vahvistin 1000-2500€

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana Veke76, 29.07.2014.

  1. Veke76

    Veke76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.03.2010
    Viestejä:
    139
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minulla on settinä Tonewin MC-10L + Rega Apollo + Aurelia Cerica ja tarkoituksena olisi etsiä Tonewinille mahdollista seuraajaa transistori vahvarista. Tehoa saisi mielellään olla 2x100W. Itse olen vähän jo edennyt ja ottanut kotikuunteluun Exposure 3010S2 ja myös Rega Elicit-R kiinnostaisi myös. Kenelläkään ehdotuksia integroidusta tai kokemuksia noista mainituista?
     
  2. Calma

    Calma Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2003
    Viestejä:
    77
    Saadut tykkäykset:
    0
    Suosittelisin trigon audio energyä... ovh on tosin 2990, mutta saa siitä vähän varmaan neuvoteltua pois.
     
  3. JayKay70

    JayKay70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    ^^ Elicit-R olisi aika luonnollinen kaveri Apollolle. Itselläni on edellisen mallin Elicit ja CD-soittimena satulakoppainen Saturn ja tämä kombo onkin ollut varsin mainio. Olen tuota Elicit-R:ää kuullut kerran messuoloissa, enkä siksi uskalla sanoa siitä sen enempää, mutta itselläni on tuo vanhempi Elicit ollut jo useamman vuoden, eikä ole mikään kiire sitä vaihtaa. R-mallin huonona puolena on vain MM-oton sisältävä phonostage, mutta jos tarvetta levysoittimelle ei ole tai käytössäsi on erillinen phonostage, niin tämä ei liene kynnyskysymys...

    Muutenkin pidän tuosta Regan "no nonsense"-filosofiasta, eikä firma varmasti yritä myydä mitään esoteerisiä käärmeöljyvirityksiä ;)
     
  4. Veke76

    Veke76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.03.2010
    Viestejä:
    139
    Saadut tykkäykset:
    1
    Aikanaanhan Apollo oli Miran tai Brion kaverina. Apollossa on piirteenä, että se joillain äänitteillä tapaa soida vähän kirkkaasti. Varsinkin jos volumea on reilusti niin se on häiritsevää. Tiedä sitten miten se soisi Elicit-R:n kanssa...onko se otettu huomioon näissä Rega laite yhdistelmissä. Mut kyllä se on ihan pätevä laite hintaluokassaan, joten cd:n pyöritintä en vielä vaihda.

    Kyllä mä luulen, että joku brittimerkki löytyy kohta multa vahvistimena... ;)
     
  5. Veke76

    Veke76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.03.2010
    Viestejä:
    139
    Saadut tykkäykset:
    1
    ...tai tanskalainen...Densen B-130+ seuraavaksi testipenkkiin
     
  6. Veke76

    Veke76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.03.2010
    Viestejä:
    139
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kuuntelut on aika pitkällä ja jos tänään rankkaisin koneet niin järjestys olisi tämä:
    1. Densen B-130+
    2. Exposure 3010S2
    3. Tonewin MC-10L
    4. Rega Elicit-R

    Densenissä musikaalisuutta, tarkkuutta ja nopeutta Exposurea enemmän. Exposure kyllä taitaa nuo osa-alueet hyvin, mutta Densen vielä paremmin. Densenin huono puoli on tehon vähyys mikä kuuluu kevyemmän puoleisena basso toistona tai sitten se on liika nopea jyräyttämään kunnon basson murinaa. Teknolevyjen kohdalla iso miinus, mutta muu musiikki kyllä rullaa.

    Isoilla voimakkuuksilla en ole kokeillut Denseniä, mutta Exposurella ei ollut mitään tuskaa pistää bileet pystyyn.
     
  7. Veke76

    Veke76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.03.2010
    Viestejä:
    139
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ranking:
    1. Exposure
    2. Densen
    3. Tonewin
    4. Rega


    Kyllä toi munaton basso häiritsee Densenissä niin paljon, että sanoisin Exposuren olevan parempi. Kaikki koneet on vähän erilaisia esim. Rega on kyllä sopivan tehokas myös, mutta luulisin että sillä kuunnellaan jotain tietynlaista musiikkia vaikka levarilla.
     
  8. Dragon/

    Dragon/ Guest Guest

    Liittynyt:
    24.01.2009
    Viestejä:
    1 329
    Saadut tykkäykset:
    15
    Ai vitsi kun tekisi mieli päivittää laitteistoa. Kotiteatteri myyntiin ja tilalle Rega.