Ikkuna

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana henk, 23.08.2010.

  1. henk

    henk Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2010
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi
    Asun snadissa yksiössä ja haluaisin tietää ,että voinko laittaa valkokankaan ikkunan eteen? Olohuone 6m pitkä ja 4m levee. Ikkuna on siis tossa 4m seinustalla ja se on 3m levee. Olisin sen päälle laittanu kylmästi valkokankaan, oon kelannu jotain 135" tai sitä luokkaa että se peittäisi just ja just ikkunan. Ikkunan vieressä on vielä partsin ovi mutta menisin parvekkeelle vain kun kangas olis ylhäällä. Huh huh johan oli selitystä.
     
  2. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    voi laittaa. ei ongelmia ainakaan omassa 72" screenissä
     
  3. Ykskytä

    Ykskytä Guest Guest

    Liittynyt:
    18.07.2001
    Viestejä:
    2 609
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaa varmaan laittaa ikkunan ja parvekeoven eteen kunnolliset pimennysverhot. Valkokankaan koon ja sijoituksen voi sitten vapaammin optimoida.
     
  4. Lobotomy

    Lobotomy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    893
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaikki valkokankaat ei tykkää suorasta auringonvalosta edes takapuolelle. Oma Grandview flatscreen menee rypylle, jos aurinko pääsee paistamaan selkäpuolelle. Selkäpuoli on musta ja kangas kumimainen ja venyvä. Suoristuu kylläkin jäähtyessään.
    Kehyksen ja kankaan kiinnitys ei ole aivan tiivis, eli valo pääsee vuotamaan vähän kankaan etupuolelle raosta.
     
  5. henk

    henk Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2010
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    okei kiitti vastauksista. Täytyy sitten hommata ikkunaan ja oveen tiiviit pimennykset. Mulla ei paista aurinko kuin aamusta johonki klo 11 asti.
     
  6. Moloch

    Moloch Guest Guest

    Liittynyt:
    09.06.2005
    Viestejä:
    325
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä pikkuisen pienempi huone ja ainoa seinä mille tykittää on tietenkin se ikkunallinen (ilman parvekkeenovea tosin).

    Minulla valkokankaan virkaa toimittaa valkoinen, pimentävä rullakaihdin (leveys 210 cm, maksoi 75 euroa). Toimii siis samalla valkokankaana ja pimennysverhona. Ihan toimiva ratkaisu kun ei vaadi liikoja ja tyytyväinen olen ollut. Ihan pikkaisen paistaa reunoilta valo näin kesällä kun ei voi (lue:saa) laittaa tummia sivuverhoja. Mutta ei haittaa.

    Tosin en tiedä saako noin leveää verhoa kuin mainitsemasi 135 cm mistään...
     
  7. cinema_t

    cinema_t Guest Guest

    Liittynyt:
    30.08.2010
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ikkunan eteen voi hyvin asentaa valkokankaan, materiaalin tulee vain olla tähän sopivaa.
    Oikeantyyppisillä kankailla ei ole kokorajoitusta ikkunan edessä (tai muuallakaan), kunhan kangas on oikeanlainen.

    Kankaan tulee olla valoaukkoa suurempi, ja reunoihin kannattaa asentaa kanaalit valovuotojen eliminoimiseksi.
    Sivuverhoja voi myös halutessaan käyttää ”esirippuina”.

    Googlaamalla noita löytyy, salliikohan moderaattori kertoa, mistä :)