Lienee mtv3:n uutisoija vaan sekaisin. np: Bon Jovi - Born to be my Baby .. sattumoisin nettiradio soittaa. Varmasti Mia saa tähän biisiin fiilistä.
Carried away like a moonlight shadow lauloi Maggie Reilly. Ihanan Annan Nothing Compares To You toimii varmasti ja siis jatkoon.
Ei hitto! Panu on muutenkin heikoilla, niin tyyppi vielä menee valitsemaan sellaisen biisin, jota hänen on täysin mahdoton esittää uskottavasti. Heipparallaa Panu!
Spoiler Tämä Moonlight Shadow on kyllä yksi ristiriitaisuuksia herättävä biisi koskien nimenomaan biisin esittäjää. Sen alkuperäinen esittäjä ei ole Maggie Reilly, vaikka hän laulaakin kyseisen kappaleen alkuperäisen version, mutta esittäjä on kappaleen myös säveltänyt ja sovittanut Mike Oldfield joka on myös sen esittäjä. Hän ei vain ole vokalisti, vaan kitaristi joka on soittanut myös koskettimet kyseisessä kappaleessa kitaroiden lisäksi. Sen takia hän käyttää vieralevia vokalisteja samaan tapaan kuin jotkut muut artistit käyttävät esimerkiksi vierailevia studio- tai sessiokitaristeja vastaavasti. Useinhan kappaleen esittäjäksi ilmoitetaan joko vokalisti (eli laulaja) tai yhtye, Mike Oldfield on tässä poikkeus, jossa kappaleiden esittäjäksi on aina ilmoitettu nimenomaan Mike Oldfield itse, joka on multi-instrumentalisti, kitara pääinstrumenttina. Hänen levyillään hän usein on soittanut kaikki instrumentit paitsi laulua ja livetilanteessa on mukana paljon soittajia ja laulajia, Miken itse soittaessa yleensä kitaraa. Silti se varsinainen "esittäjä" eli artisti on Mike Oldfield, ei kukaan muu mukana ollut soittaja tai laulaja. Ilmeisesti myös The Shadows on tehnyt cover-version Moonlight Shadowista, taitaa olla varmaan tuota maikkarin asiantuntemattomuutta merkitä kappaleen "esittäjäksi" cover-version esittäjä, ehkä Idolsissa nähtävä esitys sitten mukailee The Shadowsin cover-versiota eikä alkuperäistä Oldfieldin versiota? Itse en ole tuota The Shadowsin versiota kuullut, Mike Oldfieldin levyjä taas omistan lukuisia ja olen Mike Oldfieldin pitkäaikainen "fani".
Niinpä: http://www.youtube.com/watch?v=9KHtHQwKneg Ja... tossa tuore ja melko heavy esitys: http://www.youtube.com/watch?v=8_GAJ16arTQ ja: http://www.youtube.com/watch?v=tTPi76XmYSU ja Iron Maideniakin: http://www.youtube.com/watch?v=Q-6BsAvF7Tw EDIT: Olin hiukan myöhässä...
Komppaan. Toinen joka on mielestäni heikoilla valintansa takia on Kristiina. Mutta illallahan sen näkee. Saapa nähdä miten Anna biisinsä hoitaa, ensimmäisen idolsin Sonja Nurmelan esittämänä tuo oli kuitenkin tosi nasta, jopa alkuperäistä parempi.
Spoiler Juu, tiedän kyllä Oldfieldin, Tubular Bellsiä on tullut kuunneltua muutenkin kuin kauhuelokuvan musiikkina. En vain muistanut kumpi on merkitty esiintyjäksi, joten laitoin molemmat. Ja Shadowsin versiossa ei taida olla vokaaleja lainkaan, eikös kyseessä ole ns. rautalankabändi?
Hirveetä kuraa noi biisivalinnat, miljoona kertaa tässäkin ohjelmassa kuultuja persoonattomia tusinarenkutuksia tai muuten vaan karseita tekeleitä :OI Mut Arilla kyllä on perusvarma biisi jonka kaa ei voi pahemmin epäonnistua, ja Annalla on melko yllättävä valinta joka on aikamoista herkkua jos tulkinta vaan onnistuu. ...vois hakee sen vadin olkkariin valmiiks ennenku kristiina laulaa, menee kylmät väreet jo nyt kun miettii miten karmivaa settiä on tulossa.
Taskurotta on taas valinnut sellaisen biisin, että varmasti on vaikea. Kannattaa kuunnella Sinéad O'Connorin versio Nothing Compares 2 U:sta, niin saa vertailukohtaa. Veikkaan että tulee samanlainen imitaatioyritys, kuin karsintojen Alicia Keys veto oli.
Uuh, kylmät väreet tulevat jo tuostakin.:thumbsup: Mielestäni yksi 80-luvun top5 biiseistä, eikä Ari voi todellakaan sitä raiskata...
[nusnus] Carried away by a moonlight shadow... [/nusnus] Puhtaasti biisivalintoja ajatellen tuo Loiro tuntuisi parhaimmalta vedolta, koska noita muita kuunnellessa tulee varmaan puoliväkisin verrattua idolikandidaatin tulkintaa siihen aitoon alkuperäiseen. Kristian tuskin lähtee tällä biisillä imitaatiolinjalle, ellei ole kilpailun tässä vaiheessa koko touhuun täysin kyllästynyt..
Järkyttävä moka, myönnetään. Kohta alkaa lähetys. Luulen, että illan floppi tulee olemaan Eye of the Tiger.
Joko äänentoisto on todella huono tai sitten tämä Mia ei kyllä mikään kaksinen laulaja ole. E: No kyllä se loppua kohti parani. E2: Ei helkkari tuota Panua. Tämä esityshän tihkuu sitä kuuluisaa tunnetta.. ei helvetti.
Mielestäni Mia veti varsin hyvin tuon Bon Jovin biisin, ja fiilistä oli mukana. Tästä Panun esityksestä tulee mieleen singstar-peli - täyttä läpilaulantaa. Lepreconn oli täysin oikeassa. Tässä on potentiaalia putoajaksi.
Kyllä tuo Mian esitys oli energinen ja hyvä -- Suomen tasolla. Itse en hänestä oikein diggaa, mutta jopa minun täytyi hyväksyä tuomareiden puheet (tosin Asko vähän liioitteli). Jos Mia lisää vähän volyymiään ja tuo ääneensä lisää varmuutta, niin hän on vahvoilla. Voi voi... Panu taitaa huomenna saada tuomion raiskauksesta. Nimittäin jonkin verran hirveältä tuo esitys kuulostaa. Kun hän aloitti lauluosuuden, niin ensin ajattelin, että "Ok, ei paha ääni tähän biisin", mutta olihan se selvää, että tuo oli se kuuluisa "vähän parempi karaoke-esitys". Aika outoa periaatteessa... esityksessä ei ollut pahoja vikoja, mutta tuli silti sellainen myötähäpeän tunne.
Jumanplautsi! :king: Tuossa oli sitä dynamiikkaa! Aivan järettömän hieno veto Kristianilta. Ihan uskomaton ääni.