Idols ja ratkiriemukkaat hetket

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana shack, 28.09.2003.

  1. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Hoho, eipä voi muuta sanoa enää tähän kuin jep jep ja kerrasta poikki.. :D :D :D
     
  2. glottis

    glottis Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    4 650
    Saadut tykkäykset:
    5
    Ei kannata takertua tuohon linkkiin. Kokeile kuitenkin katsoa noita jenkkien ja brittien versioita ohjelmasta. Britten orig.versio "Pop Idol" on kuulemma voittanut oikein jotain palkintojakin. :)

    Tämä menee nyt vähän OT-touhuksi (anteeksi :eek: ), mutta on pakko kysyä, että millaiseen formaatinmuokkaukseen Hessu olisi sitten lähdössä? Vai onko niin, että Suomi on liian pieni ja takapajuinen maa tällaiselle formaatille? - formaatille, joka otetaan selvästi liian vakavasti :confused:
     
  3. Hessu

    Hessu Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2001
    Viestejä:
    1 469
    Saadut tykkäykset:
    3

    Enpä usko, että kovin moni ohjelmaan osallistunut oli britti- tai jenkkiversioita nähnyt.

    Ei mielipiteeni ohjelma miksikään muutu siksi, että ohjelma on ulkomailla saanut palkintoja. Eikä myöskään se, että meno on samanlaista tai pahempaa ulkomailla ole mikään selitys sille, että sitä pitäisi sietää. Minusta formaatin paheksunta ei tosiaankaan ole mikään takapajuisuuden mitta.

    Kuten olen sanonut, kykyjenetsintäkonsepti voidaan tehdä ilman nolaamista. Eiväthän esim. Pop Stars ja Fame Factory sitä tarvinneet. Tämä on Idolsin tapa erottautua ja moni tuntuu tykkäävän. Vastuu/syy ei ole itse formaatissa vaan päätöksiä tekevissä ihmisissä. Riippuen formaatin joustavuudesta, on syy joko tuottajissa tai formaatin ostajissa.
     
  4. Tubbs

    Tubbs Guest Guest

    Liittynyt:
    26.02.2003
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jopas on tehty kärpäsestä härkänen. Hessunkin replyt ovat sitä luokkaa että voisi jo luulla että hänellä on oma lehmä ojassa (itse/kaveri/kummin serkun pikkuveljen saunakaveri saanut Idols-tuomareilta lähtöpassit). Kiitos aamen. :rolleyes:
     
  5. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Niinpä, saman kuvan minäkin sain.. Mut hys, Hessu ristiin naulitsee sinutkin Idols ohjelmaa kannattavaksi pakanaksi. Oikeasti Hessu, rauhotu nyt vähäsen :) Ei se oikeasti ole kuin ohjelma mitä näytetään TV:ssä. Hukkaat turhaa energiaa kun täällä saarnaat, käy vaikka lenkillä, huomattavasti hyödyllisempää :)
     
  6. glottis

    glottis Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    4 650
    Saadut tykkäykset:
    5
    Niinkö? Jos ei nähnyt niin aikakin kuullut... enpä usko, että kovin moni ei olisi edes kuullut.. mutta se onkin uskon asia :D

    Niinpä niin... eipä muutu oma mielipiteenikään. Aluksi tuumin, että en ohjelmaa seuraa kyllä pätkääkään, mutta jäin koukkuun. Onhan siellä ollut jopa pari sellaista jotka olisi pitänyt ottaa mukaan ehdottomasti, mutta tuomaristo piti heitä liian taviksina. Ei tässä katsota edes pelkästään lauluääntä ja esiintymistä vaan sitä koko pakettia, ettei sitä tarvitsisi lähteä viilaamaan ihan alusta saakka (kuten Pop Starssissa :) ) kokoon koko pakettia. Se sietää ken haluaa, mutta loistavaa viihdettä tämä on. Kenestä tulee Suomen seuraava Danny :confused:

    Mutta ei ole pakko... mikä ihmeen vastuu? Onko tässä nyt joku tosissaan hautomassa synkkiä ajatuksia kun ei tullut valituksi toiselle kierrokselle? Tässä kisassa on vain yksi voittaja, mutta eipä sekään ole sanomatta selvää etteikö tulevaisuus näyttäisi valoisalta muissa(kin) merkeissä? Esimerkkeinä mainittakoot pari henkilöä Suuresta Seikkailusta (Tomppa ja Charlie) ja vaikkapa edellä mainitusta Pop Stars-ohjelmasta pääsi "julkisuuteen" parikin yritteliästä esiintyjää.
     
  7. glottis

    glottis Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    4 650
    Saadut tykkäykset:
    5
    Minäkin käytän tehokasta työaikaa hyviin argumentteihin :D :hitme:
     
  8. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Tämä on tietenkin näin katsojana helppo sanoa, mutta Hessu tuossa on yrittänyt asettua osallistujan kenkiin jolloin tuota ei olekaan aivan noin helppo ottaa pelkkänä tv-ohjelmana.

    Eksploitaatio myy nykyisessä tosi-tv-buumissa paremmin kuin hyvin ja tässä hötäkässä on helppo unohtaa noiden osallistujien tosiaan olevan oikeita eläviä ihmisiä jotka laittavat peliin oman persoonansa, eikä suinkaan roolihahmoa vetäviä näyttelijöitä. Laulukilpailuun innoissaan osallistuvalle teinitytölle voi olla kova paikka ja ikävä yllätys huomata tulleensa haukutuksi satojen tuhansien silmäparien edessä. Moni osallistuja varmasti on jo ennalta tiennyt pelin hengen, mutta varmasti on useita ilman sen kummempia ennakkotietoja mukaan lähteneitä laulukilpailusta innostuneitakin.

    Kritiikki sarjasta on turhan paisuteltua, mutta osin aivan aiheellistakin.
     
  9. Hessu

    Hessu Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2001
    Viestejä:
    1 469
    Saadut tykkäykset:
    3

    Voi tuota vihjailua! Suomi on kyllä pieni maa, mutta en tunne ketään, joka olisi tuolla käynyt tai olisi edes ohjelman kanssa missään tekemisissä. Minulla ei ole myöskään mitään tekemistä esim. kilpailevien kanavien kanssa. On aika typerää tulla vihjailemaan jotain muuta, jos ei ole mitään asettaa sanojensa taakse. Satun vain pitämään Idolsin tuomariston käytöstä hävyttömänä. Kai se on perua nuorempana oppituista arvoista. Uskallan väittää, että on jäänyt jotain tunnepuolella kyllä kehittymättä, jos nauttii tuollaisesta ihmisten nöyryyttämisestä. Eihän siitä pääse mihinkään, että oikein huono esitys on hauska, mutta kyllä se hauskuus lähtee siitä esityksestä ja sille kotisohvalla nauramisesta, ei siitä, että tuomaristo käyttäytyy kuin joukko koulukiusaajia.
     
  10. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Tohon noille osallistujille voisi sanoa että tervetuloa julkisuuteen. Julkisuus on raakaa. Ei se ole yhden ohjelman aikaan saannosta. Kysy vaikka Saija Varjukselta.
     
  11. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Nyt sekoitat asiat keskenään. Ei suinkaan "julkisuus" kilpailijoita ole kaltoin kohdellut. Aivan eri asia on sitten aikanaan kilpailun voittajan varmasti osakseen saama kritiikki joka kuuluu asiaan menestyksen ohella.
     
  12. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    No usko pois, että kun tuolla käyt joikaamassa niin kyllä se julkisuuskin sitten kohtelee kaltoin kun maanantaina menet kouluun tai duuniin. Varmasti ihmisiä hymyilyttää :D Siinä voi tuomarit tuntua aika pieneltä loppujen lopuksi kun puoli koulua pitää typerää virnettä naamallaan.
     
  13. Hessu

    Hessu Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2001
    Viestejä:
    1 469
    Saadut tykkäykset:
    3
    Mielenkiintoinen oikeutus. Koska koulukaverit tulevat kiusaamaan, on oikein, että ammattilaistuomaristokin tekee niin - päin näköä ja puolen miljoonan katsojan edessä.
     
  14. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Aah, taas ihana vääntö asioista millä ei ole mitään tekemistä keskenään. Epäilen sinua trolliksi jo, sen verta väkinäisesti tunget noita huonoja analysointejasi joka kohtaan. Lopettaisit jo hyvä mies. En jaksa enää kommentoida noita juttuja kun asiassa ei päästä eteenpäin. Kiitos ja näkemiin.
     
  15. glottis

    glottis Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    4 650
    Saadut tykkäykset:
    5
    Kyllä on pienestä elämä kiinni jos joku sanoo päin naamaa, että "sä et osaa laulaa ja mä luulen, että et oo koskaan osannukkaa!Tämä oli päivän pohjanoteeraus! Sä just raiskasit kansalliseepoksen!" jne jne ... hieman kärjistäen on nyt kyllä sanottava, että tulevaisuus tuo varmasti tullessaan psykoligiset tutkimukset ennen Bonus-ohjelmaan osallistumista ja pakollinen palikkatesti on läpäistävä ennen kuin pääset ring-a-lingiin puhelemaan...

    :sick:

    Minusta osallistujat ovat jo sankareita kun ovat päässeet kameran eteen esiintymään... vaikka olisi miten eksibitionisti tahansa niin aina se jännittää se eka kerta ( ;) )... vai mitä tähän sanoo JarkkoG? Plazan virallinen telkkariguru :)

    Tuo tuomarien tehokas sanan säilä on muuten loistava keino päästä eroon lattiaan liimatuista esiintyjistä - ei varmasti tarvitse kutsua turvamiehiä joka ikinen kerta paikalle raahaamaan "mä haluan vielä laulaa toisen biisin!"-koelaulajia pois hotellista :D

    Kutsukaa tätä vaikka pohjalaiseksi kyynisyydeksi, mutta erään wrestling-staran lauseita mukaillen that's the bottom line... 'cause Glottis said so!

    :D

    ...ja perässä soi Olvin "älä ota sitä vakavasti"-ralli
     
  16. Hessu

    Hessu Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2001
    Viestejä:
    1 469
    Saadut tykkäykset:
    3
    Ai? Kommentoin vain asioita, jotka itse yhdistit tekstissäsi. Sen sijaan, että vastaisit kirjoitukseeni väistät! Mitä jos väistäisit takavasemmalle, jos et pysty argumentoimaan? Se onnistuu paremmin, jos ei lopeta aina haukkumaviestillä.
     
  17. Tubbs

    Tubbs Guest Guest

    Liittynyt:
    26.02.2003
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tähän ei voi muuta sanoa kuin HEH HEH, aika suoraviivainen kommentti Hessulta "jos teet sitä tai tätä niin pakkohan sinussa on olla jotain vikaa" pyh. Minua on aikoinaan koulussa kiusattu ja naureskelen silti Idolsiin tulleille laulutaidottomille pelleille. Kyseessä lienee siis jonkinlainen payback-ilmiö :p :D
     
  18. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Oikeasi, et taida itsekkään tajuta miten naurettavaa tämä sinun väittelysi yksinään on? Ei tässä olla väitöskirjaa kirjoittamassa. Tubbs sanoikin tuossa hyvin, että turha oikeasti käydä vittuilemaan minulle väistelystä tai muista mielipiteistäni kun itselläsi on juuri tämä "jos teet sitä tai tätä niin pakkohan sinussa on olla jotain vikaa". Lopetahan nyt hyvissä ajoin ennen kuin joku todella kyllästyy tuohon "väittelyysi".

    Tiedän, että replyät tähänkin jotain muka fiksua ja analysoivaa. Usko jo, että porukkaa ei kiinnosta. Olet aivan kuten nuo koelaulajat Idolsissa jotka rupeavat väittämään tuomareille vastaan kun joku sanoo poikittaisen sanan omaan mielipiteeseesi.

    Anteeksi nyt jo etukäteen kun meni henkilökohtaiseksi, mutta et näytä muuten ymmärtävän.

    Kertauksena, se on vain TV ohjelma jossa rankataa paskat laulajat pois. Jos jollekkin sanotaan pahasti, voi harmi, melkein tunnen myötätuntoa.
     
  19. Hessu

    Hessu Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2001
    Viestejä:
    1 469
    Saadut tykkäykset:
    3
    Sellaista se vaan on, että ihmisten käytös kertoo itse ihmisestä.

    Kuten sanoin, minäkin nauran Idolsin huonoimmille esiintyjille omalla sohvallani tai kavereiden kanssa, mutta en tosiaankaan tekisi sitä esiintyjälle itselleen päin näköä. Ja minulle se tragikoomisuus tulee huonosta esityksestä, ei siitä, että tuomaristo sen jälkeen kiusaa esiintyjää.
     
  20. Hessu

    Hessu Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2001
    Viestejä:
    1 469
    Saadut tykkäykset:
    3

    Alkaapa olla komea lista! Vihjailit, että minulla olisi oma lehmä ojassa, argumentteihini jätit vastaamatta, haukuit/haukut, korostit väittelyn merkityksettömyyttä sinulle ja nyt kuulemma väittelen yksinäni, en edes väittele vaan "väittelen" ja lopuksi kehotat minua lopettaamaan "hyvissä ajoin". Minulle väittelyssä riittävät omat argumenttini ja vastapuolen kirjoitusten kommentointi. Jos se on sitä mitä sinä kutsut muka fiksuksi ja analysoivaksi, miksi sinun väittelytapaasi pitäisi kutsua?

    Ei minulla ole enää kiinnostusta jatkaa, kun viimeisessä viestissäsi ei ollut lopun kertauksen lisäksi enää mitään aiheeseen liittyvää. Sitä paitsi Lopetahan nyt hyvissä ajoin ennen kuin joku todella kyllästyy tuohon "väittelyysi". -suosituksen jälkeen on varmaan parempi todella lopettaa, kun kerran suosittelija hekumoi omassa mielessään häntä ärsyttävien ihmisten hakkaamisella.