Idols ja ratkiriemukkaat hetket

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana shack, 28.09.2003.

  1. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Heh... Minä taas voisin sanoa, että tuo on taas näiden ihmisten mielipide, jotka pakonomaisesti muistuttavat aina ruotsinkielen olemassaolosta Suomessa. Totta kai Suomessa ruotsia puhutaan; itse vain olen sitä vastaan, että ruotsin kieli nostettaisiin samanarvoiseksi kuin suomen kieli (muuten kuin virallisesti). Minulla ei ole mitään ruotsin kieltä vastaan, mutta ei Suomi minusta Sveitsi ole. Tämä ei tule minkään pakkoruotsivastaisen suusta; itse pidin paljonkin ruotsin kielen opiskelemisesta koulussa ja itse asiassa kannatan pakkoruotsia, koska ruotsin kieli on osa suomalaisena olemista. Se mitä vastustan on siis se, jos sanotaan, että "Suomessa suomen kieli ja ruotsin kieli ovat samassa asemassa ja yhtä arvokkaita". Näin siis on virallisesti ja ehkä muutenkin, mutta jos nyt katsotaan oikeasti miten ruotsin kieltä Suomessa käytetään, niin kyse on SELVÄSTÄ vähemmistöstä. Okei, kyllähän tähän vaikuttaa kai sekin, mitä tiedän Suomen ja Ruotsin yhteisestä historiasta ja millä tavoin Suomi sai autonomian, mutta myös puhdas logiikkakin vaikuttaa.

    Mutta ei aleta kiistelemään... On ihmisiä, jotka eivät pidä ruotsin kielestä. On ihmisiä, jotka pitävät. On ihmisiä, jotka hyväksyvät ruotsin kielen, mutteivat pidä sitä henkilökohtaisesti Suomen toisena kielenä, ja on ihmisiä, jotka paitsi hyväksyvät sen, suuttuvat, jos joku sanoo, että Suomessa ruotsin kielen pitäisi olla heikomassa asemassa kuin Suomen kielen. Ja sitten on ElvisThePelvis ja erep. Minä en ainakaan pidä omaa mielipidettä ns. junttimielipiteenä, ja jos joku sitä sellaisena pitää, niin se kertoo jotain hänen ahtaasta maailmankuvastaan.

    Muistetaan myös, että minähän en puhunut mitään siitä millä kielellä tulisi laulaa. Minusta on hienoa jos lauletaan suomeksi ja minusta on hienoa jos lauletaan jollain muulla kielellä, vaikka ruotsiksi esim.

    En kyllä ymmärrä miksi tässä taas lähdettiin lähes sättimislinjalle. Onko se nyt niin järjetön mielipide, tämä mun mielipide, että Suomen Idolsin pitäisi osata puhua suomea. Herätkää pahvit! :D Toki minäkin suosin kansainvälisyyttä, enkä esim. ole kommentoinut negatiivisesti Agnesin tai Ronin suhteen. Mutta nyt siis ollaan Suomessa, ja minusta vaan olisi hyvä, jos Idoli osaisi puhua suomea.

    EDIT: erep, kohteliaisuudesta jätin kommentoimatta sun "sekava selostus" kommenttia.
     
  2. Sly

    Sly Dear Die Hard. You Rock. Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.11.2003
    Viestejä:
    2 172
    Saadut tykkäykset:
    7
    Mä en ole ketään sättinyt. Mieltähän saa olla, mutta aina parempi jos pystyy sen vielä loogisesti perustelemaan..
     
  3. erep

    erep Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    0
    taas meni lällyttelyksi. lue aiempia selvityksiäsi. koeta joskus pitkien selostuksiesi kirjoitusvaiheessa pohtia mitä haluat sanoa.

    mun pointsi on että jos on hyvä laulaja joka asuu tässä maasa, päästetään se seuraavalle kierrokselle. jollei yleisö tykkää, se karsiutuu.

    agneskin, joka puhui suomea, tosin pienellä korostuksella, tippui seiskan lapsenjättökirjoitusten perusteella, tosiasiassa seiskan xenofobian perusteella.
     
  4. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2
    Viime viikon sunnuntain jaksossa kyllä oli niin hulvaton kohtaus, ettei tosikaan, liekö tahallista vai tahatonta ohjelman tuottajilta.. Jone puhui pissiksistä, ja juuri samaan kohtaan oli leikattu kuvamateriaalia eräästä kuuluisuudenkipeästä muijasta, joka tanssii mm. Lamourettes-ryhmässä. Kikateltiin poikaystävän kanssa makeasti.
     
  5. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Toki koetan, mutta pyrin vain välttämään sitä kirjoitustapaa, mikä on monella kyllä käytössä: vähäsanaisesti lyödään pöytään joku absoluuttinen mielipide, eikä selitetä mistä se tulee yms. Myönnän toki, että omissa kirjoituksissani varmaankin voi mielipiteen yksityiskohdat hieman vaihdella, mutta ainakin yritän selventää mitkä syyt aiheuttavat sen. Maailma kun ei ole mustavalkoinen.

    Olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi erep, hyvän laulajan tulee päästä jatkoon. Mutta korjaa jos olen väärässä, niin paitsi Suomen Idolsisssa myös muiden maiden Idolssissa tuomaristo on aina ottanut kriteereiksi muun muassa karisman, ja yleensäkin sen, että miten tämä Idols-kokelas voisi olla kansan mieleen. Huom. tämähän ei ole (vain) laulukilpailu!

    Ehkä tuomaristo katsoi, että vaikka tämä Liettualainen lauloi aika hyvin (kukaan häntä ei siitä tainnut moittia), niin tällä tyypillä vaan ei ollut sitä, minkä tuomaristo katsoo vetoavan suomalaisiin (kuten suomenkielen taitoa). Ehkä he olivat väärässä, ehkeivät. Minä hyväksyn heidän päätöksensä, joskin mielestäni AK:n kommentti oli tosi törkeä (miltei jopa rasistinen).

    Olisihan se kieltämättä kyllä ollut kiintoisa nähdä, miten tyyppi, joka ei puhu suomea, pärjäisi yleisöäänestyksessä.
     
  6. Moonpie

    Moonpie Guest Guest

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sekä Idolsista että Popstarsista katsoin ensimmäiset kaudet ihan vaan huvikseen . Sen jälkeen kanava on vaihtunut joka kerta kun kyseistä patonkia on tv:stä tullut. Ei voi muuta sanoa kuin :sick:
     
  7. kulju

    kulju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hellyyttävän naivistinen ajattelutapa. Kansa valitsee kenet ne tahtoo...joo totta...mutta, tuomaristo valitsee ketä ne EI tahdo. Siellä on raadissa ihan tarkoituksella levy-yhtiön edustaja, jonka talliin tuleva artisti saa pestinsä ja jos olettaisivat että suomea osaamattomasta tulisi seuraava rahasampo tyyliin Antti Tuisku, niin 100% varmasti olisivat herran päästäneet jatkoon ja antaneet kansan valita.

    Herra Kallonen oletettavasti yritti köyhällä sanavarastollaan hakea sanaa slick = lipevä, sanan slimey = limainen sijasta. Slick sana kuvaa hyvin esiintynyttä herraa ja asiayhteydestä riippuen sillä voidaan tarkoittaa negatiivista tai positivista. Tässä tapauksessa negatiivista, mutta hieman miedommin (vähemmän jurposti), kuin sanalla slimey.
     
  8. kulju

    kulju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    Älä vältä, vaan pyri siihen että saat sanottua sanottavasi alle A4 pituisesti. Kyllä siinä voi jo hieman perustellakkin. Nykyinen kirjoitustyylisi on ns. "paskanlätinää", eli hirveästi tekstiä ja vähän asiaa. Opettele tiivistämään, kyllä se siitä.

    Näen sieluni silmin sut työelämässä. EtP toimittamassa 100 sivuista viikkoraporttia muiden kolme sivuisten sijasta. Pomo voisi tossa vaiheessa jo sanoa että ala poika tehdä töita ja lopeta tuo runoilu :D
     
  9. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Tosiaan... nyt kun sanoit tuon, niin epäilen itse kyllä samaa, vaikkakin edelleen olen sitä mieltä, että Kallonen koko esityksen ajan katseli tätä liettualaista aika halveksivasti.

    Epävirallisestihan me tänne kirjoitellaan, ja itse kirjoitan kai sitten keskustelumuodossa tai ajattelumuodossa tekstini sen sijaan, että karsisin kaikki "lätinät" pois. Käsittääkseni täällä porukalla yleensä on ihan "leppoisa tunnelma" enkä ymmärrä minkä takia sitten jotain kirjoitustyyliä pitää lähteä kommentoimaan. Toki kun sattuu olemaan laajakuvanäyttö, niin omat tekstit näyttävät lyhyemmiltä mitä ne oikeasti ovat.

    Anyway, jokainen taaplaa tyylillään, ja muuten olisi kiva, jos moittisitte muitakin kirjoitustyylistä. Itse ainakin mielummin luen "lätinää" kuin ns. ala-astekirjoitusta tyyliin erep tai pede. Ja onhan siinä sekin, että se joka jonkun "äijän" mielestä on "lätinää" on toisen mielestä sivulause tai sävyn hahmottamista. "Äijän" kirjoitin siksi, että se on kyllä aika stereotypinen kuva käytännän Suomi-miehestä, joka ei turhia saivartele eikä muiden saivarruksia kuuntele. Ymmärrän, jos pitkä teksti ärsyttää tai jos tuntuu, että yhtäkkiä rönsyilen ihan asian vierestä, mutta voin itse sanoa täydellä varmuudella, että mitään (silloin kun olen vakavissani) en ole turhan päiten kirjoittanut enkä tahallaan poikennut topiikista (ellei kyse ole esim. itseni puolustamisesta). Monesti vaan nämä "älä lässytä, vaan toimi" miehet ihan vaan luonnostaan ärähtävät... :D
     
  10. kulju

    kulju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos hän olisi halunnut käyttää hieman vahvempaa termiä, se olisi ollu sleazy. Slimy adjektiivia kun ei käytetä kuvaamaan ihmistä ellei hän ole konkreettisesti limainen, lue tullut perkaamasta kaloja :p

    Tämä tästä offtopicista...
     
  11. Gordon

    Gordon Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    2 230
    Saadut tykkäykset:
    6
    Kaikki ehdokkaat eivät laula tuomareille, vaan kameralle ja tuotantoryhmä katselee nauhat ja valitsee noista sitten, tuomareille nauhat katsottavaksi.

    Esimerkiksi tuossa on aika paljon jo tänään näytetty noita kameralle laulajia, ja niihin on sitten leikattu tuomarien ilmeitä ja ei jatkoon kommentteja, kun tuomarit kommentoivat jotain aivan muuta kilpailijaa.

    edit.nuo kameralle laulajat tunnistaa helposti tuollaisesta pimeämmästa valaistuksesta studiossa.
     
  12. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Onpas Oolusa tylsää. Ei ole kahdessa lohkossa vielä näkynyt neroja eikä pellejäkään. Kolmas lohko pelastakoon kaupungin maineen, löytyköön joko guru tai huru-ukko, muuten oli ihan turha reissu.
     
  13. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kylläpä taas tuomaristo poikkeaa linjasta. Tämä "mikähän sä oot" valkotakkikundi oli kyllä väärä valinta jatkoon, jos muistetaan, että aiemmin tuomaristo on hylännyt kokeileita sillä perusteella, että he ovat kuulostaneet liian "iskelmältä". Tällä tyypillä oli niin iskelmä-ääni ettei kellään. Ja eiköhän hän päässyt jatkoon... :confused:

    Tulihan Oulussa myös "from rags to riches" tapaus, joka kieltämättä oli hyvin hellyyttävä. Ei tarvitse olla raketti-insinööri tietääkseen, että tämä tytär tukijoukkonaan saapunut rento mies tulee olemaan yksi yleisön (=naisten) suosikeista. Mahtavan nöyrä asenne miehellä, ja näin 100%:sena heterona uskallan sanoa, että aika komea uroshan hän on. Tosin (ja pahoitteluni... en todellakaan tunne tyyppiä, ja voin olla väärässä) tämä tyyppi näyttää ihan niiltä miehiltä, jotka tuolla reilun rennolla ja kiltillä persoonallaan ja suomalaisen komealla ulkonäöllään on duunannut puoli kaupunkia (kyllä, puhun "siitä" duunaamisesta). Eli tässä voidaan odotella, kuka duunauksista ensin avautuu Seiskalle...

    Oulun valikoimasta (tosin ohjelma ei ole vielä ohi) näkee, että täälläpäin liikkuu aika kalpeita ja -- miten sen nyt sanoisi -- tavallisen näköisiä miehiä. Toki tuli sekin nähtyä, että Oulusta Turun ohella tulee näitä luonnonkauniita tyttöjä.
     
  14. winterland

    winterland Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jep, kaverin kaveri oli tuolla Oulun karsinnoissa.. Kaikki laulavat ensin tuotantoryhmälle, josta valitaan tuomareille ne oikeasti hyvät ja nämä surkeimmat, sekä hupiyrittäjät. Väliinputoajia ovat sitten valitettavasti(?) nämä mahdolliset "mustat hevoset", joissa voisi olla potentiaalia pienellä muokkauksella.
     
  15. warre

    warre Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    14.02.2000
    Viestejä:
    2 357
    Saadut tykkäykset:
    30
    Liettuan poika ei taida antaa periksi. Yrittää kai seuraavassa ohjelmassa uusiksi.(eiks nuo lopun välähdykset oo sunnuntain ohjelmasta? )
     
  16. Gordon

    Gordon Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    2 230
    Saadut tykkäykset:
    6
    Elevis (tahallaan väärin kirjoitettu) the pohjoisen lahja dvdplazalle, kyllähän sieltä Oulusta muutama ihan helmi-Idols-kandidaatti näkyi löytyvän, ehkä ihan voittaja, mutta en kyllä mitään naiskauneutta kovin suuressa määrin huomannut.
     
  17. blobo

    blobo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.03.2005
    Viestejä:
    338
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo idols-ekstrassa nähty "ruotsalainen" näytti kyllä omaan silmään tosi hyvältä! Tosin tässä tapauksessa tuskin Oululla on mitään tekemistä asian kanssa, ennemin sillä suomenruotsalaisuudella ;)
     
  18. Caporegime

    Caporegime Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.04.2004
    Viestejä:
    1 587
    Saadut tykkäykset:
    3
    Tuosta tuotantoryhmäkarsinnastahan on ollut monessakin lehdessä juttua nyt... mutta tuota erilaista kamerakulmaa olen ihmetellyt, aiemmin oon luullut että porukka voi käydä jossain kopissa harjottelemassa, mutta näinhän se sitten onkin.

    Tampereen karsintajaksossa oli myös hyvä välähdys leikkaajalta, siinä se yksi selvästi hintahtava tyyppi esiteltiin kun taustalla soi Dude Looks Like A Lady.
     
  19. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    En minä sillä etteikö kotikaupungistani helmiä olisi löytynyt. Loinpahan vain yleiskatsauksen osallistujiin.
     
  20. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Ja kyllähän tuosta pätkästä kävi jo selväksi että jatkoon pääsee Turusta.