Idols ja ratkiriemukkaat hetket

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana shack, 28.09.2003.

  1. trgo

    trgo Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    5
    Toisin sanoen: ne joiden halutaan erottuvan porukasta. Varmasti aika tarkkaan miettivät mitä ja keitä lopullisessa leikkauksessa näytetään. Mene ja tiedä... ehkä olen vain turhan epäluuloinen.
     
  2. cuetec

    cuetec Guest Guest

    Liittynyt:
    16.12.2004
    Viestejä:
    197
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta on erikoista kun ihmiset kommentoivat Idolsin pudotuksia; "Miksi se putosi, sillähän oli hyvä ääni?". Kim Kuusikin on sanonut ettei kyseessä ole laulukilpailu. Viime Idolsin ajoilta uskallan ihan rehellisesti väittää että kun ekan kerran kuulin Antti Tuiskun laulua, olin sitä mieltä että tuosta voi ihan hyvin tulla idoli. Ei nykypäivän popparin tarvitse osata laulaa teknisesti erityisen hyvin! Musiikki on niin vahvasti tuotettua että biisit voidaan muokata äänen mukaan. Pääasia on ulkonäkö ja persoona. Tottakai pitää osata laulaa, mutta IMO laulutaidoiltaan idolin mitat täyttäviä, ei vielä musiikkibisneksessä mukana olevia on Suomessa satoja ellei tuhansia ihmisiä. Ei siis puhuta mistään oopperalaulusta.
     
  3. jms

    jms Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    1 845
    Saadut tykkäykset:
    4
    Näin on, vrt. esim. Matti Nykänen.
    Mutta kanssakilpailijoiden ilmeestä näki kyllä vitutuksen, kun voittaja selvisi. Enkä osaa kuvitella tuota tyyppiä levyttämässä, ihan hassujahan ne veljensä kanssa olivat alkuun ja sen takia? tuomarit päästi jatkoon. Mutta teatteri taitaisi olla oikeampi ala.

    Esityksiä en tosin nähnyt kuin ne lyhyet pätkät, paitsi sen rikun ja senkin kohdalla täytyi vaihtaa kanavaa.:) Ei se yksinkertaisesti osannut laulaa. 2. ja 3. tulleet oli parhaat. 3. mielestäni paras.
     
  4. Sabbe

    Sabbe Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    736
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jossain määrin ihmeellistä valitusta ainakin nyt tämän ryhmän suhteen. Minun mielestäni voittaja tuli täysin ansaitusti ja oikein, myöskin sijat 2 ja 3. Itsekin kyllä painin tämän viimeisen naislaulajan ja kaksospojan välillä, mutta kyllä tuo on vaan niin mahtava esiintyjä, että ei mahda mitään. Osaa sen lisäksi myös laulaa.

    Toinen tyttö oli myös varsin loistava, mutta hänessä häiritsee liikaa ulkonäölliset tekijät. Harvemmin tarvitsee oikeasti välittää jostain ulkonäöllisistä tekijöistä, mutta ne hampaat.. voi helvetti. Syytä tehdä niille jotain tai sitten näyttää vähän vähemmän.

    Ne loput kaksi (poikia) eivät olleet samalla tasolla kuin nämä muut mielestäni. Riku veti todella hyvän biisivalinnan miun mielestä, mutta laulu meni niin kuuseen että Kim Kuusikin huomaa. Toinen poika veti biisin joka on hyvä vain silloin jos sen vetää omaperäisesti ja täydellisesti, en oikein tiedä ketään muuta joka osais kunnolla vetää paitsi Elton John itse. Ihan OK suoritus, mutta ei kilpaile samassa sarjassa top-3:n kanssa.

    Noilla sijoilla 2-3 on kuitenkin vielä mahikset finaaliin myöhemmin, joka on hyvä asia.

    Tänään on sitten uuden ryhmän aika näyttää teh skillz. :D
     
  5. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Sabbe,
    Siis miten tämä "voittaja" osaa esiintyä? Tarkoitatko sitä Matti Nykäsmäistä heiluntaa ja muka hauskoja juttuja? Itseä ainakin ärsyttää kyseinen vääntäjä siihen malliin, että ihan sama kuka muu voittaa kuhan ei tuo..
     
  6. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Musta tämä ensimmäinen ryhmä oli aika huono, ja en kyllä usko, että idolia tuosta sakista löytyy. Se ensimmäinen finalistikin, Ilkka, on mun mielestä kyllä täysin sopimaton idoliksi. Ulkonäkö ja käyttäytyminen ei mun mielestä ole idols-tasoa (toisaalta idols-tasohan tunnetusti ei ole nyt kovin korkea) ja laulamisenkin kanssa on vähän niin ja näin, koska tyyppi välillä vetää niitä biisejä niin, ettei tahdo sanoista saada selvää. On ihan kiva, että käyttää tehokeinona tuollaista hunajaista (paremman sanan puutteessa) laulutyyliä, mutta musta se on väärin silloin, kun se tapahtuu lyriikoiden ymmärrettävyyden kustannuksella. Ja muutenkin mun mielestä Ilkka on vain keskinkertainen laulaja.

    Ensimmäisen ryhmän suurin epäonnistuja oli selvästikin Riku, joka kyllä valitsi liian vaikean biisin itselleen. Onhan se biisi hieno, mutta se on liian mahtipontinen Rikulle, koska musta siihen biisiin pitää saada todella paljon tunnetta, ja Rikulla ei yksinkertaisesti ole paukkuja siihen. Toisaalta, kysehän on herra R. Kellyn biisistä, ja miehellä ei nykyään ole mikään paras maine, joten siinäkin mielessä biisivalinta oli ehkä arvelluttava (vaikka eihän tällaisten tekijöiden tulisi vaikuttaa biisivalintaan). Mutta muutenkin Riku oli valitettavasti todella huono, ja hänen laulutekniikkansa on todella vielä lastenkengissään. Itse asiassa tuon suorituksen perusteella täytyy ihmetellä miten Riku pääsi edes koelauluista läpi.

    Entäpä muut. No musta Sarin rokkibiisi oli ihan hyvä perussuoritus, mutta mä kyllä olin täysin samaa mieltä Jarkko-tuomarin kanssa, että se suoritus kuulosti siltä kuin Sari olisi vaan kopioinut sen suorituksen jostakin. Mä olen siitä biisistä kuullut nimittäin aika monta kertaa juuri samanlaisia suorituksia, ja musta Sari ei tuonut itseään ollenkaan esille suorituksessa, tai jos toi, niin todella vähän. Se lentoemäntä oli vain ihan ookoo, ja muutenkin musta tuntuu, että hänellä on vähän väärä asenne: musta hän on hieman leso ihminen, mut ei nyt niin kauheasti. Jouni veti Eltonia keskinkertaisesti ja tuntui kyllä, että ihan karaokebaari-suoritus se oli.

    Valitettavan huonoa taso on kyllä ollut, mut toisaalta en mä nyt kauheasti uskonutkaan, että Suomen Idolssissa joka ryhmässä olisi aivan mahtavia esiintyjiä.
     
  7. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Kyllä mä oon sitä mieltä, että Elviksen pitäisi olla näyttämässä mallia.. aah.. voin sieluni silmin kuvitella Elviksen vetämässä syväanalyysia Ellenille..
     
  8. Sabbe

    Sabbe Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    736
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jeps, ei tosiaan tätä semifinaalia edeltävien suoritusten perusteella yksikään minun 'suosikeistani' ollut tässä ensimmäisessä ryhmässä. Jonkin verran kuitenkin tuli jo yllättäviä muutoksia parempaan ja huonompaan tässä ryhmässä aikaisempiin suorituksiin verrattuna. En minäkään Ilkkaa voittajaksi halua, mutta oli se mun mielestä kuitenkin paras tästä sakista noilla esityksillä.

    Ja tarkoitin Rikun hyvällä biisivalinnalla lähinnä sitä, että se on mun mielestä paras biisi noista jotka ekassa ryhmässä esitettiin. En tiedä oliko se Rikun kannalta hyvä valinta, tuskin, mutta Riku olisi ollut korkealla jos osaisi laulaa. :)

    Finaalissa on kuitenkin 7 henkilöä ja sitten voidaan veikata voittajaa. Nyt täytyy edetä ryhmä kerrallaan.
     
  9. Sly

    Sly Dear Die Hard. You Rock. Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.11.2003
    Viestejä:
    2 172
    Saadut tykkäykset:
    7
    Ääni viimeisenä laulaneelle tytsille. Ronihan sieltä tosin jatkoon huudetaan..
     
  10. DTSMan

    DTSMan Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.06.2003
    Viestejä:
    2 266
    Saadut tykkäykset:
    3
    Aamen :thumbsup: Roni on kova mutta viiminen kissa oli paras.
     
  11. Mikkoz81

    Mikkoz81 Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    18.01.2003
    Viestejä:
    842
    Saadut tykkäykset:
    3
    Ei helvetti kuka tuota pystyy kattoon kun kaikki paskimmat on jo näytetty.
     
  12. trgo

    trgo Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    5
    Yllätys on ainakin meikäläiselle, jos Roni tosiaan ei menisi jatkoon. Pakkohan sinne finaaliin on naiskauneuttakin saada. Kuvittelisin äänestävän joukon muodostuvan kuitenkin enimmäkseen ns. pikkutytöistä. Onkohan naispuoliset "ennakkosuosikit" sitten sijoitettu ryhmiin, jossa miehet ovat heikoimpia lenkkejä? :)
     
  13. Sabbe

    Sabbe Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    736
    Saadut tykkäykset:
    0
    Katri on alusta asti ollut yksi minun suosikeistani ja tällä kertaa sorruin jopa äänestämään. Katri rules! Laulaa tunteella, todella hyvin ja on sen lisäksi miellyttävää katseltavaa :love:

    Peten suorituksesta yllätyin, hänkin lauloi tunteella ja pääosin hyvin. Roni veti todella loistavan paketin, mutta siitä kuitenkin tunne mielestäni jotenkin puuttuu ja biisi sekä tyyli ei ole minun makuun. Ehdottomasti kolmen parhaan joukkoon kuitenkin.

    Uskoisin Katrilla olevan tulevista "jäännöseristä" hyvät mahdollisuudet päästä finaaliin vaikka ei nyt voittaisikaan. Kunhan pääsee kolmen parhaan joukkoon, Pete kans. Hänkin oli varsin hyvä. Noh, katsotaan miten käy ja analysoidaan sitten lisää.
     
  14. jms

    jms Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    1 845
    Saadut tykkäykset:
    4
    Huittisten Katrilla on ehkä se etu, että on pieneltä paikkakunnalta ja kaikki mummotkin äänestää? Mutta luultavasti se vietnaminamilaissyntyinen anttihuisku voittaa.
     
  15. IsoArska

    IsoArska Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    1 794
    Saadut tykkäykset:
    4
    Roni voittaa. 12-vuotiaiden tyttöjen armeija takaa sen.
     
  16. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 301
    Saadut tykkäykset:
    594
    Oli kanssa pakko tarttua puhelimeen ja äänestää Katria. Vei sydämmeni jo siellä karsinnoissa ja tänäänkin oli aivan upea esitys. Kaunis ääni ja vielä kauniimpi tyttö :love:

    Jos ja kun tämä tyttö pääsee levyttämään niin minä olen ensimmäisten joukossa levyä ostamassa.
     
  17. IsoArska

    IsoArska Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    1 794
    Saadut tykkäykset:
    4
    Hahhaa. Kiitos, että olitte jo nukkumassa.
     
  18. Harry

    Harry Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.09.2004
    Viestejä:
    1 903
    Saadut tykkäykset:
    7
    Samat sanat, onneksi pääsi Katri jatkoon :)
     
  19. Luckyman

    Luckyman Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.08.2004
    Viestejä:
    569
    Saadut tykkäykset:
    2
  20. Zipman

    Zipman Genelec Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    7 044
    Saadut tykkäykset:
    166
    Hyvä Katri. :king: