Hyvin tehtyjä äänitteitä joko naatiskeluun tai testailuun.

Keskustelu osiossa 'Musiikki' , aloittajana Wile E Coyote, 20.01.2005.

  1. Zipman

    Zipman Genelec Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    7 044
    Saadut tykkäykset:
    166
    Voisihan tuosta ohjelman käytöstä kirjoittaa tietysti ihan erillisen ohjeenkin... :hitme:
     
  2. Chauron

    Chauron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Mitä tässä nyt pian pääsin tuolla Spectrum Laboratoryllä kokeilemaan, äärimmäisen hurjalta tuo Sarah McLachlan tuntuupi... eihän tommoista olekaan. Ihan mahdottomat lukemat.

    Pistän tähän ketjuun kohta omia kuvia hieman.
     
  3. Wile E Coyote

    Wile E Coyote Suurmufti Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    2 346
    Saadut tykkäykset:
    8
    Voisi, noilla ilmaissoftilla on paha tapa jättää toimimatta tietyillä kokoonpanoilla, tai sitten en vaan osaa.

    Audioinputista tulee tavaraa koneelle, mikserin kautta. Tästä olen 100% varma. Ei silti toimi tuo Spectr..

    Lyhyen tutoriaalin tuosta voisi--- eli miten peruskäyttö, audiofilen analysointi, inputtien testaus jne. Nimittäin tuo True RTA:n demo siis toimii, yksi "send" oli jäänyt vahingossa digitaaliseksi.

    SL- ei sitävastoin toimi, mutta jos tietäisin sen perus"kytkennät", niin luulen että saan toimimaan.

    Korttina EMU 1812, ja siinä on oma "Patch mixer" + tietysti tuo ADAT- kortti, Yamahan mikseri tuossa pöydällä... Eli kyllä noilla roinilla sotkun saa jos on saadakseen.

    Eli, joku, jos mulla on *.wav kovolla, niin mitä sitten seuraavaksi?
     
  4. Zipman

    Zipman Genelec Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    7 044
    Saadut tykkäykset:
    166
    Peruskäyttö on hyvin yksinkertaista. Start/stop valikosta valitaan Start sound thread ja laitetaan biisi soimaan esim. winampissa. Kytkennöissä en osaa auttaa, en itsekään osaa tuota ohjelmaa sen syvällisemmin.

    Asetuksista sen verran:
    Spectrum(1) välilehdeltä Waterfall scroll intervall noin 120ms on hyvä arvo.
    Spectrum(2) Range -80 - 0dB
    FFT lehdeltä Decimate arvoon 8 ja FFT:n kooksi 16384, hanning.

    Muihin asetuksiin ei muistaakseni tarvinnut koskea.
     
  5. Chauron

    Chauron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Noniin, parisen biisiä. Jännää että minulla näkyy leegolaatikkona kuntaas muolla on pehmeät kuviot.


    Boom Tube - The Revenge of the Pink Boom (Pink Panther Theme)


    [​IMG]


    Grandmaster Flash and the furious 5 : Message


    [​IMG]

    Noista muuten tuo Revenge of the Pink Boom on oikeastikin hauskaa kuunneltavaa , tuossa on näet hieno askelkuvio kuten varmasti näkyykin. Subi elää korkeilla voimakkuuksilla rajusti.
     
  6. Wile E Coyote

    Wile E Coyote Suurmufti Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    2 346
    Saadut tykkäykset:
    8
    Selvä, ja ei toimi. Äänittää tyhjää.

    Hemmetti. Täytyy yrittää paneutua viikonloppuna.
     
  7. Zipman

    Zipman Genelec Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    7 044
    Saadut tykkäykset:
    166
    Laita nuo asetukset oikein ja pienennä ikkunan kokoa. Taajuusalueeksi esim. 0-140Hz.
     
  8. Chauron

    Chauron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Heti toimi paremmin, hyvä vinkki. Luulin jo että tämä nforcen lankun spdif-koksu bugaa.
     
  9. Wile E Coyote

    Wile E Coyote Suurmufti Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    2 346
    Saadut tykkäykset:
    8
    Äänittää...

    Ok, sitten, toimiiko teillä siis tuo "analyze audio file"- toiminto "file valikosta"?

    Että voisi suoraan pistää analyysiin, ilman "äänitystä".
     
  10. Zipman

    Zipman Genelec Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    7 044
    Saadut tykkäykset:
    166
    Toimii se niinkin. Helpompi vaan laittaa biisi soimaan ja tarkkailla reaaliajassa. Mutta siis toimii noinkin. Slow, smooth scroll päälle jos haluaa ehtiä nähdä jotain. Siihen I/Q samples kyssäriin kannattaa vastata No.
     
  11. Wile E Coyote

    Wile E Coyote Suurmufti Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    2 346
    Saadut tykkäykset:
    8
    Ja ei. No, nyt nukkumaan, seitsemältä pitäisi herätä tosiaan töihin... hyvä päivä tulossa tällä unella :sleep:
     
  12. Fenkku

    Fenkku Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2004
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lähes koko Toton tuotanto.

    Uusimmat (Tambu, Mindfields) ovat sekä äänitysteknisesti että musiikillisesti parasta antia mihinkä olen törmännyt. :) Viestiä kirjoitellessakin on tuo tambu soimassa ja soikin erittäin hyvin suhteessa kaheksankyt-lukuseen kuuntelulaitteistooni. :p
    Muusikkona osaan myös arvostaa jätkien erinomaista soittotaitoa :thumbsup:
     
  13. vicke

    vicke Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.05.2002
    Viestejä:
    287
    Saadut tykkäykset:
    0
    Re-masteroitu kuulostaa minusta hyvältä, paremmalta kuin alkuperäinen. Dynamiikan puutetta levyllä en ole huomannut, monet ovat sen sijaan kehuneet levyn äänenlaatua. Kantsii kuunnella itse, täällähän on tällä hetkellä testitulosten morkkaaminen muotia ;)

    Itse olen ollut havaitsevinani, että Angelilla matalat lähtevät todella matalalta, kuuloalueen ulkopuolelta. Tämä tuli juuri hauskasti testattua kaverin diy-subilla, katossa olevat spottivalot resonoivat biisin alussa vaikka juuri mitään ei vielä kuulunutkaan. Koska rintaankin iski semmoinen jännä fiilis, oletin tämän johtuvan matalista murinoista. Jossain näin nimittäin tuollaisen esittämäsi kaltaisen käppyrän, tosin vissiin eri softalla tehdyn kun ulkoinen olemus oli hieman erinäköinen, jossa biisiin oli miksattu alle 10 hz ääniä. Taisi olla jonkun ulkomaisen lehden foorumilla. Biisi on ehdoton suosikkini bassojen testaamiseen ja levyhän on vallan mainio. Vaikka aika puhki kulunut sekin alkaa olla.
     
  14. Zipman

    Zipman Genelec Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    7 044
    Saadut tykkäykset:
    166
    Niin, itse omistan myös tuon version. Alkuperäisenkin saisin ainakin lainaan, mutta tuo aikasempi kommentti tuli ihan nettijuttujen perusteella.

    Tuo testaamani versio oli ihan perusversio Mezzanine levyltä. Oletkohan sinä kuullut jonkun miksauksen? Laita vaikka mp3 siitä minulle mailiin, ilkka piste rissanen at lut piste fi
     
  15. vicke

    vicke Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.05.2002
    Viestejä:
    287
    Saadut tykkäykset:
    0
    Levyltä minäkin sitä olen kuunnellut, en omista mp3-muodossa. Onhan sitä paljon re-mixattu, mutta käsittääkseni tuo näkemäni käppyräkin oli alkuperäisestä biisistä, jossa mielestäni on matalat bassot. En tiedä onko sitten viimeksi sitä luukuttaessa kaverin huone korostanut alapäätä niin rankasti, että biisi vavisuttanut koko miestä? Itse en omista subbaria ja alin oktaavi jää kuulematta omalla laitteistolla ainakin tässä kämpässä.
     
  16. prosurfer

    prosurfer Guest Guest

    Liittynyt:
    19.10.2001
    Viestejä:
    2 111
    Saadut tykkäykset:
    2
    Voisin lisätä listalle "Jazz at the Pawnshop". Ehdottomasti parhaita liveäänityksiä joita olen koskaan kuullut vaikka onkin tehty jo 30 vuotta sitten. SACD-versio on täyttä rautaa!
     
  17. Zipman

    Zipman Genelec Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    7 044
    Saadut tykkäykset:
    166
    Uskon että se näkemäsi käppyrä oli jostain re-mixauksesta. Tuo minun laittamani on alkuperäinen. Kyllä se 33Hz on jo melko matalaa, ainakaan jos ei noihin taajuuksiin ole tottunut.
     
  18. rez

    rez Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2002
    Viestejä:
    731
    Saadut tykkäykset:
    8
    The Bass Archives on samaa mieltä.
     
  19. vicke

    vicke Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.05.2002
    Viestejä:
    287
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se voi tietty olla ja onhan se.
     
  20. jukke

    jukke Guest Guest

    Liittynyt:
    26.12.2004
    Viestejä:
    139
    Saadut tykkäykset:
    0
    Don Henleyn konsertti-dvd Live, Inside Job on mielestäni loistavasti äänitetty. Ehkä parhaiten tehty äänite jonka omistan. Dire Straitsin On Every Street on myös hyvä.