Hyvä näyttöteline ja näyttö

Keskustelu osiossa 'Laitteet' , aloittajana Lobotomy, 22.03.2011.

  1. Lobotomy

    Lobotomy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    893
    Saadut tykkäykset:
    0
    Etsinnässä olisi parempi järjestely tietokoneen näytölle kotiteatterihuoneeseen. Kone ja näyttö on sohvan vasemman päädyn vieressä olevalla sivupöydällä. Näppis menee hyvin syliin ja hiiri sohvalle. Näyttö vaan pitäisi saada nokan eteen, ettei tarvi vasemmalle kokoajan tuijottaa ja saada niskoja kipeäksi.

    Verkkokauppa.comissa näyttää olevan hyvä valikoima erilaisia telineitä näytölle. Järkevän hintaisia pöytälevyyn kiinnitettäviä taas on huomattavasti vähemmän, alle 100€ ois ok.
    Yksi ehdokas olisi allaolevan kuvan mukainen. ARM-180S. Verkkokaupassa merkillä medialounge, mutta tuotekoodilla löytyy googlesta merkiksi Detalco. Muuten vaikuttaa kohtuulliselta, mutta tarkoitus olisi kiinniittä teline sivupöydän etureunaan, jolloin näytön sais paremmin nokan eteen sohvalle. Tuo näyttää kääntymissäteeksi 180 astetta pöydän yläpuolella.
    [​IMG]

    Onko muilla vastaavien hankkimisesta kokemuksia tai suosituksia?

    Näyttö menee samalla vaihtoon ja saa olla kokoluokkaa 22-24". Suosituksia tähänkin otetaan vastaan.
     
  2. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Minulla on tällainen teline:
    http://www.ergotron.com/Products/tabid/65/PRDID/9/language/en-US/Default.aspx
    Periaatteessa minulla oli sama tilanne tietokoneen kanssa. Ratkaisin asian siten, että sohvan tilalle laitoin 2 reclaineria. Nyt pääsen kääntämään reclaineria 90 astetta vasemmalle, jolloin olen suoraan koneeseen ja monitoriin päin (ostin sopivan pienen pöytälevyn ja siihen jalat Lundiasta). Pöytä on juuri sopivan kokoinen ja korkuinen tuohon käyttöön.
    Monitoritelineen kiinnitin pöydän oikeaan reunaan ja hyvin toimii. Minitorni oli pöydän alla. Siis oli. Nykyisin minulla on AIO-kone, joka on samalla pöydällä ja toimii myöskin hyvin.
    Ergonomia on mielestäni hyvin kohdallaan.

    Sait pm:in.
     
    Viimeksi muokattu: 23.03.2011
  3. h-p

    h-p Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.03.2007
    Viestejä:
    863
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on tuollainen aloitusviestin teline. 22" näytön kanssa ihan OK, jos ei tartte siirrellä näyttöä. Sivulle pukkaus onnistuu hyvin, mutta korkeus- ja syvyyssiirto on vähän huonoja. Yhtään isompaa näyttöä en tuohon laittaisi, mekanismi tuntuu olevan jo aika tiukoilla tuon 22" kanssa.
     
  4. Lobotomy

    Lobotomy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    893
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näyttö tuli hankittua. Benq G2420HDBL. Ei täydellinen, mutta kevyt ja ajaa asiansa. Luultavasti telineeksi tulee tuo aarnon linkittämä hieman parempien liikeratojen takia.