hypex hs-200 omistajat!

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana hifistätietämät, 29.04.2008.

  1. hifistätietämät

    hifistätietämät Guest Guest

    Liittynyt:
    05.02.2008
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen ostamassa kyseistä vahvistinta käytettynä, mutta en tiedä tämän teknisiä tietoja:hitme::OIJos joku omistajista jaksaisi kertoa sen tekniset tiedot??Onko tässä sunsonic suodinta edes?:(
     
  2. Himppe

    Himppe Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.08.2004
    Viestejä:
    725
    Saadut tykkäykset:
    3
    Hifitalolta kysymällä voisit saada speksit. Niillä on todennäköisesti paras tietämys kyseisistä laitteista.

    Tämän keskustelun mukaan HS200:ssa on subsonic-suodin 20Hz tienoilla
     
  3. hifistätietämät

    hifistätietämät Guest Guest

    Liittynyt:
    05.02.2008
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä mieltä olette rittääkö hypex hs-200 minulle?Elemnttini on peerless xxls-12aluminium refleksiviritteisenä 100 l kotelon viritettynä 20 hz??:confused:Asun kuitenkin kerros talossa ettei täällä hirveesti voi luukuttaa:D
     
  4. Himppe

    Himppe Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.08.2004
    Viestejä:
    725
    Saadut tykkäykset:
    3
    Riittäääää. [10 merkin sääntö...]
     
  5. hifistätietämät

    hifistätietämät Guest Guest

    Liittynyt:
    05.02.2008
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tarkoittaako tämä että hypex hs-200 on vain 30 hz asti jakosuodin??
    Tiedot:
    Näin tiedoissa luki Crossover 30-120 Hz, 24dB/oct????
     
  6. c1208

    c1208 Guest Guest

    Liittynyt:
    08.04.2008
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ei se tuon alemmas tarvii mennäkkää kun jos laitat jakotaajuudeksi 30hz niin subbari toistaa alle 30hz taajuudet ja pyrkii leikkaamaan siitä ylemmät pois..
     
  7. cnclld

    cnclld Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.02.2005
    Viestejä:
    46
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuosta HS-200:sta on myyty kahta versiota. Ensimmäisissä myydyissä alipäästön säätöalue oli 50-150 Hz ja subsonic muistaakseni 20 Hz:ssä. Myöhemmät (ainakin Hifitalosta ostetut) yksilöt ovat modattuja ja niissä alipäästö on tuo 30-120 Hz ja subsonic 16 Hz. Tuolla tiedolla nyt on merkitystä lähinnä jos on useampaa HS-200:aa hankkimassa. En tiedä onko säädettävään bassokorostukseen koskettu, mutta ensimmäisissä se oli muodoltaan liian laakea ollakseen käyttökelpoinen.

    Asiaan liittyen ja threadia hävyttömästi hyväksikäyttäen: Saattaisin olla kiinnostunut ostamaan tuollaisen alkupään version HS-200:n. Tai sitten myymään yhden sellaisen pois. Yv:llä voi tavoitella.
     
  8. SaLe_X

    SaLe_X Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2002
    Viestejä:
    554
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hmmmm, mistäköhän sitten tietää, onko tuo "modattu" vai alkuperäinen versio?
     
  9. obeman

    obeman Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2005
    Viestejä:
    234
    Saadut tykkäykset:
    0
    testaa vaimeneeko 40hz kuultavasti jakosuodin minimissä
     
  10. cnclld

    cnclld Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.02.2005
    Viestejä:
    46
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nostan hieman vanhaa threadia, kun on tullut näemmä puhuttua puutaheinää. Omistan nykyään kaksi HS-200:aa, yhden vanhemman ja toisen uudemman. Sarjanumerot E0397 ja E2706. Mittailujen perusteella ainut ero suotimissa on subsonic, mikä on vanhemmassa 20 hertsissä ja uudemmassa 16 hertsissä. Yläpäässä suotimet ovat käytännössä samat ja ne toimivat oikein.

    Passonkorostin toimii molemmissa samalla tavalla, eli oudosti. Asettamalla korostus 20 Hz:iin saadaan kyllä jonkinlainen korjaus, joka alkaa noin 40 hertsisä ja on huipussaan 25 Hz:llä. Kun keskitaajuus asetetaan maksimiinsa eli 50 Hz:iin saadaan sen sijaan tasaisesti matalia kohti nouseva vaste. Nousu on noin 8 dB 100 hertsistä 25 hertsiin, kun jakotaajuus on maksimissa. Ominaisuus ei välttämättä ole huono, sillä sen avulla voi korjata loivasti laskevaa bassovastetta, mutta mitenkään johdonmukainen se ei kyllä ole.
     

    Liitetyt tiedostot:

  11. RedStar

    RedStar Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.07.2004
    Viestejä:
    820
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täältä löytyy kans Hypex 200 ja XLS12 + 12passiivi Eli XP-3. Koko komeus on itseasiassa SaleX:n ex-subi. Mielenkiintoisia käppyröitä. Viitsisitkö mitata miltä käyrä näyttää jos asettaa jakotaajuuden maksimiin ja bassonkorostimen säädön puoleenväliin ja bassonkorostimen volumen täysille.

    Tuli testattua tota säätöä ja huomasin samalla, että toisto mulla alkaa vaimentua reilusti jo 35Hz jälkeen ilman tuota bassonkorostusta. Bassonkorostus asetettuna 20Hz@leveli täysilläkin huomaa vaimentumisen 30Hz jälkeen. Subini on siis aika likelle tätä subia. Mikä selittää sen, että mulla toisto vaimenee noin aikaisin verrattuna noihin mittauksiin. Nämä havoinnot on tehty kuuntelemalla 200Hz->20Hz testi raitaa. Ei siis mitattuja tietoja saatavilla.

    PS. SaleX jos olet kuulolla niin muistatko mikä versio toi passiivi on ja paljonko olet lisännyt siihen massaa?
     
  12. MP84

    MP84 Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    76
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on Hypex HS-200 ja mallinumero E2789, missähän tuossa mahtaa olla subsonic, onko sama kuin E2706?
     
  13. tennu

    tennu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.09.2015
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    No toda mulla on vissi vanhempi malli koska, näyttä että subsonic on 20-50hz
    ja SUB Crossover 50-150hz