Tajusin, että ovat tehneet aika isoja muutoksia osastoihin ja sekin on voinut laittaa Ilmoitusvahdin sekaisin. Esim. elokuville on ilmestynyt uusi alaosasto "4K Ultra HD", mikä on epäilemättä hyvä uudistus. - Jo neljäs päivä, kun ilmoituksia ei näy sähköpostissa.
Oletko tarkistanu itse vahdit, muistaakseni ne voi ajaa sivuilla vaikka yksitellen ja katsoa mitä tuloksia se antaa?
Sain just ylläpidolta vastauksen: Jostain syystä osalla käyttäjistämme ovat vahdit tosiaan lopettaneet toimintansa. Tekninen ylläpitomme selvittää asiaa.
Huuto on taas jotenkin rikki. Ilmoituksia ei ole tullut vähään aikaan mistään. Yksi oma kohteeni on näemmä myyty eilisiltana, mutta ei poistu listoilta, herjaa vain Tuote on myyty. Odota hetki, Huuto.net vahvistaa kauppatapahtumaa.
Jälleen yksi esimerkki otsikolla "surullista seurattavaa", kun ihminen ei tunnu tiedostavan tiettyjä realiteetteja edes huonon vitsin tasolla. Vaikuttaisi olevan ihan "vakavissaan" kauppaamiensa tuotteiden (erityisesti korkeimilla hinnoilla olevien) osalta: https://www.huuto.net/haku/sellernro/3139981/sort/highprice
Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa. 200 euron leivontamitta on kyllä jo legendaarinen... ..tosin hintaa voi ehdottaa, joten irtoisiko esim. 150 eurolla?
Onpas tosiaan erikoisia ilmoituksia... Äkkiseltään olisi voinut luulla, että on vain sattunut pilkkuvirhe, mutta aika moneen kertaan on tämä virhe toistunut ja on pilkun eteen jäänyt kyllä useampikin nolla. Samanlaisilla virtajohdoilla on myös kumman isot hintaerot. Prepaid-liittymääkin on myynnissä viidellä sadalla, mutta ei mitään mainintaa siitä, paljonko saldoa kortilla mahdollisesti on vai onko ollenkaan. Kait tämä on jotain erikosita huumoria.
Tai tarvitsee saada joku haksahtamaan ostamaan vain kerran ja se maksaa vaivan 100 turhasta ilmoituksesta?
Mä luulin että joku ruotsalainen myyjä ja eurot ja kruunut menny sekaisin mutta ei sekään selitä kun useampi sama tuote ja 4-5x eroa hinnassa tai x10 ylihintaa esim 1000kr sähköjohdosta.
Veikkaan että tarkoitus ei ole että kukaan normaali ostaja niitä ostaa, vaan joku joka tietää mitä rahalla oikeasti saa, esim huumeita. Tai sitten kyse on vaan rahanpesusta, kierrätetään hämärät rahat tuota kautta niin voi kertoa sitten saaneensa rahat myymällä vanhoja tavaroitaan netissä jos verottaja tms kysyy. Myyjä itse tai myyjän kaveri siis "ostaa" nuo tavarat jostain hämäräbisneksistä saaduilla rahoilla.
Ihan jännä teoria, johon voi vain vastaheittona todeta että luulisi sen huumekaupan tapahtuvan jossain tor-verkossa eikä huuto.netissä, jossa poliisi voi helposti valvoa kuka myy ja mitä.
Siis niitä tuotteitahan ei siis liikutella yhtään mihinkään. Moinen on vain keino todistaa että tuosta sain nuo rahat.
Menisköhäån tosiaan läpi, jos pankkiin menee neljä tonnia käteistä kourassa, ja kun kysyvät että mistä peräisin, niin sanoo vaan että myin virtajohdon parilla tonnilla ja kaksi sähköjohtoa tonnin kappale.
Aika aivokuolleita pitää virkavallan olla, jos tuolla tavalla voi "todistaa" rahojen lähteen. Se rikos, millä ne rahat on oikeasti saatu ei tällä kikkailulla katoa mihinkään. Ne huumeet on katukaupassa jne. Virkavallanko pitäisi uskoa, että porukka tienaa isot rahat 200 euron jatkojohtoja myymällä vaikka samalla huumeiden käyttö vaan lisääntyy? Jonkun se on pakko olla huumerikollinen ja tottakai 200 euron jatkojohtojen myyjät ovat ensimmäisten epäiltyjen joukossa. Mutta mutta, itse en ole rikollinen eikä minulla ole rikollista mieltä, joten mitä minä näistä asioista lopulta tiedän?
Tuohan on ihan semi järkevä selitys. Enpä tullut ajatelleeksi. Onhan niitä pikku kauppojakin perustettu vain kierrättämään rahaa, joka on tienattu ihan muualta. Kuin suoraan Breaking Badistä. Mutta eikös tuota Huuto ja muita vastaavia koske ihan samat rahanpesu jutut kuin pankkeja? Joutuvat kyselemään rahan alkuperää? Joku raja on?
No Finlexin mukaan sanoisin ettei koske. Pitäisi olla toimija joka käsittelee yli 10000€ tavaroita, kuten autoja, kelloja, tms. Tai sitten olla tuossa erikseen mainituilla aloilla kuten pankkiala, vakuutukset, arvopapereiden välitys, kiinteistöjen välitys...