Humax tallentava digiboxi kaapeliin saatavilla nyt!

Keskustelu osiossa 'Humax' , aloittajana Huppe, 28.09.2004.

1. ExC

ExC Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    3
    Ei hävinny. Pelkkä kuva tuli, mutta kiintolevy ei käynnistynyt vain ollenkaan... Kyllä se Conaxit aukais ja kaikki... eli loota todellakin toimii vaikka ilman kovalevyä (mistä voisi päätellä että siihen voisi vaihtaakin kovalevyn - koska ohjelmisto ei voi olla ainakaan kovalevyllä).

Pakettikaapeli toimi ainakin minulla.

Talttapää:
    On, nauhoittelin alussa pelkällä nauhoitus-nappia painamalla ja siinä ei näkynyt ainakaan mitään muuta kuin mustaa... pätkät olivat tosin lyhyitä, mutta tuntui siltä ettei sinne mitään olisi tallentunutkaan (nimi oli, mutta aikajana oli sekunnin pituinen). Ajastettuna aina toiminut 100% varmuudella.

Esiintyykö muilla käynnistyksen jälkeen sellaista puolen minuutin "starttimoottoriääntä" kun kovalevy pistää itseään liikkeeseen?

2. TET

TET Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on Humaxin PVR-8000T eli yhden kovalevyn terrestiaalipuolen boxi. Sama homma on tapahtunut pari kertaa. Eli aloitettaessa katsomaan nauhoitusta mitään ei tapahdu. Myös kelaus toimii, mutta painettaessa playta ohjelmaa ei näy, vaan pelkästään musta ruutu. Sain kyseisen ohjelman aloitettua kuitenkin, kun aloitti toiston jostain muusta nauhoitetusta ohjelmasta ja sen jälkeen aloitti toiston uudelleen ns. ongelma ohjelmalla. Tämän jälkeen kaikki sujui ongelmitta.

Muistaakseni PVR-8000T -mallissa lyhin mahdollinen tallennusaika on 1 min.

Edit: Lisätietoja

3. Generig

Generig Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    5
    Kyllä. En vain ole varma tuleeko se levystä vaiko jostain tuulettimesta. Vaimenee kuitenkin alle minutissa kuulumattomiin. Laite on _todella_ hiljainen tuon käynistyssirityksen jälkeen.

4. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä siitä pienen pieni hurina mun mielestä lähtee, mutta ei tosiaan häiritse, hyvä kun kuulee. Mutta aikamoinen raksutus, jos katsoo samaan aikaan kun nauhottaa! Se oli aika ikävä ylläri. Ehkäpä hiljaisempi kovalevy auttaisi asiaa.

rami.

5. gaston

gaston Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    86
    Kuten aiemmin olen kertonut minulle se on tehnyt tuon kaksi kertaa, empä olekaan näemmä yksin tuon ominaisuuden kanssa.

tallenteet säilyy levyllä tuosta huolimatta vaikka ekan kerran luulin levyn tyhjentyneen, mutta eihän sinne mitään ollut voinut talentuakkaan.

Tuo katoaminen tapahtuu siten että kun laittaa koneen valmiustilaan se hetkenkuluttua buuttaa itsensä eli ruutuun tulee samat tekstit kun laitettaessa johdon seinään ja virran päälle ekan kerran (boot loader, boot games) :confused:

6. ExC

Saadut tykkäykset:
    3
    Juuri samalla tavalla se tapahtui minullakin...

Katsokaapas tästä... Kaksi harmaata hurisijaa (kuvaa ei lavastettu) :D

7. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Ok, mä oon jotenkin tulkinnut, että kovalevyltä häviää kaikki nauhoitettu kama tuon tapahtuessa. Ilmeisesti asia ei noin olekaan, vaan kovalevy ei vain initialisoidu joka kerta. Parempi niin :).

Sain sen kuvasuhtenkin pelittämään liittämällä scartin boksista suoraan telkkariin. Videot jostain syystä söi sen kuvasuhde infon matkalla, toisin kun vanhan boksin kanssa. Mutta mihinpä sitä videota siinä välissä enää tarvitsee.

Olen tässä parissa päivässä nauhoitellut minkä kerinnyt ja muuten on ihan hyvin futannut, mutta ainakin maikkarin ja subin ohjelmat on vääjäämättä myöhässä. Tosin eilinen Tru Calling alkoi about ajallaan, mutta silti jäi lopusta pätkä pois. Eli ei ole luottaminen EPG:hen. EPG on muutenkin aika vaillinainen, joillain kanavilla ihan hyvä, mutta maksukanavilla melkeimpä vain tämän hetkinen ja seuraava ohjelma. Se EPG lista muutenkin tuntuu "latautuvan" suht hitaasti boksin käynnistämisen jälkeen.

Tuo vehje on kyllä ihan omiaan, kun tilaan TV1000:ia ja Forte-pakettia (TCM ja Showtime). Moni leffa on jäänyt katsomatta huonon lähetysajan takia, mutta nyt se ongelma on mennyttä. VHS:ää en ole jaksanut ryhtyä ajastelemaan enää pitkään pitkään aikaan. Nyt pitäis vaan löytää aika katsoa kaikki nauhoitetut leffat :). Kovalevyllä on nyt Star Trek II, Star Trek III, Poltergeist II, Station Agent, Shipping News ja jotain muuta... huh.

Muutama asia, joita olen nyt ruvennut kaipaamaan..
    - Ajan näyttö, kun siirtyy janalla nuolinäppäimillä. Nyt pitää arvuutella mistä kohti playta painaa, kun esim. tsekkaa tuliko nauhoitus kokonaan.
    - Joku jump-to-beginning/end/time -toiminto
    - Nopeampi kelaus!

Kaikki liittyy melkeimpä samaan, eli jos on vaikkapa parin kolmen tunnin nauhoitus, on loppuun siirtyminen suht. hankalaa ja aikaa vievää. Samoin siitä takaisin alkuun, jonka kai vois kiertää katsomalla pätkän toista ohjelmaa väliin. Mutta ei sekään kovin helppo tapa ole.

Ps. En ole _kovin_ tarkkaan vielä manuaalia lukenut :), joten ehkäpä nuo on mahdollisia.

Hieno vehje.

rami.

8. Generig

Saadut tykkäykset:
    5
    Kelaaminen nopeutuu max 4x kun painelet enemmän kertaa sitä kelausnäppäintä.

9. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Mutta tuo 4x ei ole kovinkaan nopea. Vertaa vaikkapa oman DVD-soittimen 16x:ään. Parin tunnin ohjelman kelaaminen kestää 15 minuuttia, mikäli tuo tosiaan on se 4x :).

rami.

10. Talttapää

Talttapää Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

?? Siis siinä kelausvalikossa näkyy ikoni jossa on nuolet molempiin suuntiin, valitse se, paina OK ja liikuttele sivulle nuolilla osoitin haluamaasi kohtaan tallennetta ja paina OK/Play, en nyt muista kumpi, niin tallanteen toisto alkaa osoittimen kohdalta.

Eli parin tunnin ohjelman loppuun pääset siis about 2 sekunnissa ja sama toimii varmasti myös DVD-soittimessasi eli joku vastaava tapa on hypätä suoraan tiettyyn minuuttikohtaan - miksi kukaan haluaisi kelata elokuvan alusta 16x nopeudella katsoakseen vain loppupuolen ei oikein minulle valjennut?

11. att

att Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta tuo ei kyllä valitettavasti tapahdu ihan 2 sekunnissa, eli kyllä tuolla liikkumiseen jonkun verran aikaa tuhraantuu, mikä ei tosin allekirjoittaneelle ole erityinen ongelma. Sen sijaan toivoisin tuohon, kuten aiemminkin jo joku totesi, jonkinlaista aikanäyttöä, jotta näkisi, että on esim. 1h15min kohdalla. Alla lista asioista/muutoksista, joita boksiin toivoisin (jotka pystyisi periaatteessa toteuttamaan softatasolla):
    1) Yllä mainittu aikanäyttö.
    2) Automaattinen säädettävä lisä EPG:stä poimittuihin nauhoitustietoihin. Esim. +5 minuuttia olisi hyvä vakioasetus, joka useimmiten estäisi sen, että nauhoitus loppuu liian aikaisin. Tietty olisi myös OK, jos olisi joku kontrollisignaali, joka kertoisi, milloin ohjelma oikeasti alkaa ja loppuu ja joka ohjaisi nauhoitusta, mutta se taitaa olla liikaa toivottu tässä vaiheessa.
    3) Mahdollisuus yksinkertaiseen nauhoitusten editoimiseen, eli mahdollisuus poistaa lopusta turhat 10 minuuttia ja säästää näin kovalevytilaa.
    4) Nyt jos nauhoittaa jotain ohjelmaa ja aloittaa samalla sen katsomisen, katselu keskeytyy automaattisesti siinä vaiheessa kun nauhoitus päättyy. Tämän ei pitäisi mennä näin eli katselu saisi jatkua keskeytyksettä.
    5) Mahdollisuus katsoa jotain aiempaa nauhoitusta kovalevyltä talletuksen aikana.
    6) Mahdollisuus katsoa jotain toista saman muxin kanavaa talletuksen aikana.
    7) Mahdollisuus siirtyä nopeammin kanavalistasta toiseen. Nyt siihen kuluu liian monta nappulanpainallusta (vai onko tähän joku oikotie, manuaalia en tietenkään ole lukenut kokonaan).
    8) Mahdollisuus päättää siitä, lähteekö kovalevy aina käyntiin kun laitteen käynnistää vai ei. Nythän se aina lähtee käyntiin ja pitää hiljaista, mutta kuultavaa ääntä. Silloin kun vain katsoo telkkua eikä nauhoita mitään, kovalevyä ei oikeastaan tarvitse mihinkään.
    9) Parempi muisti. Nyt laite tuntuu muistavan viimeisen katselun eli jos on katsonut nauhoitettua ohjelmaa ja keskeyttänyt katselun, boksi osaa hypätä suoraan oikeaan kohtaan, kun katselun seuraavan kerran aloittaa. Jos katsoo välillä jotain muuta talletusta, joutuu aina ohjelman alkuun ja etsimään oikean kohdan itse. Boksi saisi muistaa oikean kohdan kaikille talletetuille ohjelmille.

Varmaan noita tulee lisääkin mieleen, kun vähän miettii. Pohjimmiltaan joka tapauksessa ihan hyvän oloinen laite, mutta pienellä hiomisella vallan mainio.

12. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    No pääseehän sinne juu. Olisi se nopeampi kelaus silti hauskempi. Quotaampa itseäni aamupäivältä:

Ehkä mä olen vain laiska ja vaadin liikoja :), mutta mun mielestä se aikajana on aika hankala. Ensin pitää painaa play, sitten nuolinäppäimillä hakeutua siihen jana-nappulaan, sitten ok, sitten nuolinappula pohjassa useampia sekunteja, sitten taas ok. Helpompi olis hakeutua oikeaan kohtaan pelkkiä kelaus- ja play -nappuloita käyttäen. Tai olis joku "jump 10 min forward/backward" -nappula.

Noh, laite on kuitenkin tosi hyvä.

rami.

13. nelsku

nelsku Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan tallentanut salattuja maksutv kanavia?

Voiko näitä tallennettuja ohjelmia katsella myöhemmin ilman korttia?

14. att

att Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Katso s_j_v:n kirjoitus 2.10.04 samaisesta ketjusta. Itse en ole moista kokeillut (nauhoittanut kyllä, mutta en ole kokeillut toistoa ilman korttia).

15. ExC

Saadut tykkäykset:
    3
    Voi katsella ilman korttia. Testasin juuri TV1000:lta nauhoitettua Station Agenttia ilman korttia... kanavat eivät näkyneet, mutta tallennetut kyllä.

Info-nappi on hieman liian lähellä nauhoitusnappeja. Pimeässä tulee aina välillä vahingossa painettua tuota playtä, vaikka vain ohjelmatietoja oli tarkoitus vilkaista.

Käyttävätkö kaikki tuota "muuttuvaa" tekstitystä?

Tuli muuten vastaus "technical inquiryyn" Humaxin helpdeskistä...

Tämä on hyvä muistaa kunhan palkki lähentelee 100%:ia... nyt jo 20% kahden päivän käytön jälkeen - huolestuttavaa :D

16. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Mikäs se on?

Mulla on jo yli viidenkymmenen kahden päivän jälkeen, muta olen aika urakalla nauhoitellutkin :). Äkkiä se täyttyy, mutta näin aavistelinkin. Pitäis ehtii katsomaan noita nauhoituksia poiskin, kun en niitä siellä ajatellutkaan säilytellä loputtomiin. Jossain vaiheessa tulee varmaan sellaisiakin nauhoituksia, joita ei mielellään poistelis. Siinä tuleekin sitten tenkkapoo, että mites ne sieltä sais arkistoon.

Edit: Onkohan joku kokeillut näkyykö levy, jos sen pistää kiinni PC:en? Jos näkyy jotain tiedostoja, niin siitähän äkkiä joku tekee jonkun konvertterin.

rami.

17. Generig

Saadut tykkäykset:
    5
    Juu täytyy muistaa että laite on tarkoitetettukin ajansiirtoon, ei ohjelmien säilyttämiseen. Siihen tuo 80G levy riittää mainiosti.

Silti tuo mahdollisuus levyn vaihtoon kyllä kovasti kiinnostaa. No, toistaiseksi ei ole kyllä painetta.

Ihka ensimmäinen oikea ongelmakin ilmestyi, toivottavasti ei uusi. Ajastettu tallennus lähti ihan oikein käyntiin kun digipoksi oli päällä. Mutta eipä lopettanutkaan tallennusta vaan tavaraa tuli "nauhalle" melkein 3 tuntia kunnes sen itse lopetin. Tallennetut ohjelmat -näkymästä nauhoituksen pituus oli jokin 7 numeroinen luku minutteina, aivan sen vertaa ei levylle taida mahtua. Kaikki muut tallenteet olivat normaalisti paikallaan ja lukemat oikein.

18. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Mulla tuli tänään eteen yks "ominaisuus", joka oli pieni yllätys. Pistin pelkkää REC-nappulaa painamalla menemään nauhalle Teemalta pienen dokkarin pätkän ja boksi päätti lopettaa oma-aloitteisesti nauhoituksen, kun ohjelma EPG:ssä vaihtui. Todellisuudessa ohjelma jatkui vielä pari minuuttia.

Tuon voinee ohittaa, kun painaa pari kertaa recordia, eli silloin tulee 30min/1h/2h/3h/3h+ sitämukaa kun painelee. Stoppaa sen sitten itse, kun ohjelma loppuu. En tosin ehtinyt tuota vielä kokeilla.

EPG:ssä on muuten pirun näppärä search-toiminto. Joko se listaa kategorian (leffat/urheilu jne..) perusteella tai sitten hakusanalla. Ajattelin pistää usein perjantaisin unohtamani "Näkemiin vaan, muru"-sarjan ajastukseen ja näppäilin vaan hakusanan "muru" ja sieltähän se tuli nätisti ruudulle. Itseasiassa kaksin kappalein. En edes tiennyt, että sarja esitetään toisena päivänä uusintana. YLE:llä siis taitaa olla EPG aika hyvin hallussa.

rami.

19. gaston

gaston Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    86
    Minulle on käynyt noin mutta se oli ihan oma moka, oli talenuksen päätymispäiväykseen jäänyt edellinen päivä :hitme:

20. Generig

Saadut tykkäykset:
    5
    Hmm. Tietenkin voi olla mahdollista, että ohjelmaopas on jotenkin kämmentänyt asian. Täytyypä tutkia. Bugi tuo kuitenkin on jos se hyväksyy ylipäätään päättymisajan olevaksi ennen alkua.