Humax tallentava digiboxi kaapeliin saatavilla nyt!

Keskustelu osiossa 'Humax' , aloittajana Huppe, 28.09.2004.

  1. petri_leskinen

    petri_leskinen Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2004
    Viestejä:
    340
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ainakun tekee softan päivityksen kannattaa varmuuden vuoksi tehdä täysresetti laitteelle... Itsellä ei ole mitään ongelmia ollut. Kerrassaan mainio vehje.
     
  2. load

    load Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.06.2005
    Viestejä:
    434
    Saadut tykkäykset:
    0
    Koetin päivittää tuota uusinta päivitystä 1.01.03 juuri tuon tekstitysbugin korjaantumisen toivossa. Kaapelina Clas Ohlsonilta ostettu RS232 DB9F/DB9F. Lieneekö jotain ongelmaa tuossa koska päivitysohjelma kertoi vain että waiting for humax connection eikä päivityksen latautuminen boksiin lähtenyt lainkaan käyntiin. Kokeilin eri COM-portteja myös. Muuten kyllä ollut mainio laite mutta tuo tekstitysjuttu olisi mukava saada myös kuntoon.
     
  3. Gordon

    Gordon Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    2 230
    Saadut tykkäykset:
    6
    Eli olet katkaissut digiboksista virran. Klikkaat siirto-ohjelmasta download-painiketta ja kytket virran boksin takaa, nyt päivitys pitäisi alkaa.

    Kokeile myös siirtää päivitystiedosto uudestaan PC:lle, jos se olisi korruptoitunut.

    Hyvin toimii uudella firmiksellä, ei ole ainakaan toistaiseksi tullut enää huulisynkkavikaa.
     
  4. load

    load Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.06.2005
    Viestejä:
    434
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos paljon, olin näemmä lukenut huonosti ohjeen kohdan käynnistyksestä, eli en ollut käyttänyt takana olevaa virtakytkintä. Nyt päivitys sujui hetkessä ja laite käynnistyi ongelmitta. Ohjelmistoversio on nyt tuo uusin. Kiitos vielä kerran, täytyy olla tarkempi seuraavalla kerralla, tosin toivon ettei sellaista tule, tuo tekstitys toistossa on ollut se ainoa asia mikä boksissa on vaivannut, muuten erinomainen laite.
     
  5. torben

    torben Guest Guest

    Liittynyt:
    19.06.2003
    Viestejä:
    265
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kesäaikaan siirtyminen kusahti. Tölkki kyllä siirtyi kesäaikaan yön aikana (Tampereella), mutta nerokkaasti se sitten siirsi kaikka ajastuksia alkamaan tuntia aikaisemmin.
     
  6. gaston

    gaston Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.10.2001
    Viestejä:
    3 485
    Saadut tykkäykset:
    80
    Mikä ohjelmistoversio sinulla on, tuo buki nimittäin korjatiin jo niissä ihan ensimmäisissä päivityksissä.

    Minulla kellojen siirtyminen sujui ongelmitta tälläkin kertaa, käytössä nyt uusin ohjelmistoversio 1.01.03.
     
  7. torben

    torben Guest Guest

    Liittynyt:
    19.06.2003
    Viestejä:
    265
    Saadut tykkäykset:
    0
    1.01.02 on versio.
     
  8. ksr

    ksr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2005
    Viestejä:
    81
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kesäaika (mahdollisesti) aiheuttaa pientä hämminkiä täällä Vaasassakin. Eilen tallentamani CSI Miami oli tallentunut kahteen kertaan, joista toinen näytti onneksi olevan oikea. Toinen nauhoitus oli tunnin pätkä ennen varsinaisen ohjelman alkua. Uusin päivitys käytössä.

    Epäilen kyllä, että em. hämminki ei välttämättä ole tässä tapauksessa boksista lähtöisin.
     
  9. jannu

    jannu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.12.2004
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samoin kävi täällä Welhon verkossa. Käytössä kolmanneksi uusin softaversio, eli muistaakseni juuri se, jossa tuohon liittyvä bugi piti olla korjattu. Täytyypä päivittää uusimpaan.
     
  10. load

    load Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.06.2005
    Viestejä:
    434
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kesäaikaan päivittyminen onnistui, samoin sunnuntain ajastukseen oli tullut alkuun tunti ylimääräistä jonka muistaakseni olin ajastanut talviajan mukaan + reilusti aikaa lisää loppuun jotta ohjelman sai varmasti talteen, kävi miten kävi.
     
  11. Generig

    Generig Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.01.2004
    Viestejä:
    1 879
    Saadut tykkäykset:
    5
    Muuten ihan hyvin mutta ilman näkyvää syytä yksi ohjelma oli melkein 800 min pitkä eli levy täynnä. Eli ei ihan puikkoihin kellon siirto.
     
  12. load

    load Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.06.2005
    Viestejä:
    434
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt vasta tuli katsottua DVB-teksteillä varustettua tallennusta päivityksen jälkeen, sunnuntaista Hirohito-dokumenttia ja aivan saman havainnon tosiaan tein. Aluksi hämäsi tuo välähtäminen lyhyeksi aikaa, tuli ekaksi mieleen että korjaantuiko homma lainkaan. Sitten tosiaan muistin kommenttisi ja katsoin toisenkin kerran, parissa kohtaa tekstitys näkyi lyhyemmän aikaa kuin seuraava mutta ehti kuitenkin lukea. Ja jokainen tekstitys tosiaan tuli oikeaan aikaan, toisin kuin vanhemmalla softalla. Täytynee vielä ottaa virta kokonaan pois piuha seinästä irrottamalla josko masiina sitten resetoituisi ainakin kunnolla.
     
  13. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Katselimpa tuossa MPEG Streamclip nimistä ohjelmaa ja huomasin, että se tukee Humaxin VID-tiedostoja. Mahtaisko tällä ohjelmalla jotenkin päästä käsiksi tämän Humaxin tallennuksiin? En oikein tiedä miten, mutta ajattelin kysyä kuitenkin, jos joku vaikkapa ymmärtäisi näistä jotain.
     
  14. ksr

    ksr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2005
    Viestejä:
    81
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uusin päivitys on ollut nyt käytössä noin parin kuukauden ajan joten joitain käyttäjäkokemuksia on kertynyt. Yllä mainittu YLEn tekstitysten väärässä järjestyksessä ilmestyminen on minulle tullut useasti vastaan myös tällä uusimmalla ohjelmaversiolla. Toisaalta onhan se tekstejä lukiessaan jännä arvailla mikä on ollut kysymys, kun vastaus tulee ensin :)

    Vanha vaiva, eli kovalevyn hukkuminen - siksi kai sitä on kutsuttu, on vähentynyt mutta ei tyystin loppunut. Pari kertaa uusimman ohjelmiston aikana käynnistysyritys on päätynyt siihen, että näytössä on neljä poikkiviivaa ja tallennus on jäänyt sillä kertaa onnistumatta.

    Vaikka kirjoitus keskittyy laitteen epäkohtiin, niin kokonaisuus on silti plussan puolella.
     
  15. Gordon

    Gordon Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    2 230
    Saadut tykkäykset:
    6
    Uusimmalla ohjelmistolla 1.01.03 kokemuksia.
    Kuten aikaisemmin olen kertonut DVB-tekstitys tallenteessa toimii selvästi parhaiten tällä uusimmalla ohjelmistoversiolla. Kaikki tekstit tulevat oikeaan aikaan ja mielestäni voi sanoa, että kaikki tekstit näkyvät. Esimerkiksi Kova Laissa, jossa tekstejä on alussa kuvaruudun yläreunassa ja eri kohdissa kuvaa, ne kaikki näkyvät ongelmitta. Mutta on tosin sanottava, että tallennan erittäin vähän DVB-tekstitettyjä ohjelmia, joten heavy user-kokemusta ei ole asiasta.

    Noin kolme kertaa on tallenteessa kadonnut huulisynkka. Helppo tahdistaa, painaa stop ja play. Aina ollut MTV3-kanava. Tätä ei ole millään muulla käyttämälläni ohjelmistoversiolla ollut.

    Kerran tapahtunut tämä:ei signaalia tai signaali heikko ilmoitus, ei kuvaa, boottaus korjaa tilanteen.

    Ei mitään muita bugeja, olen täydellisen tyytyväinen laitteen toimintaan. No kerrotaan vielä erityisesti, mitä bugeja ei ole ollut:Ylen lähetysten tekstitys häipyy kun reaaliaikaisessa lähetyksessä ei ole tekstitystä. Tätä bugia ei ole mulla ollut ikinä. Kiintolevyn häipyminen: ei ole tapahtunut tällä, eikä edellisellä ohjelmistoversiolla koskaan. Kiintolevyn täyttyminen, koska tallennus ei pääty:ei ole koskaan ilmennyt minulla.
     
  16. load

    load Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.06.2005
    Viestejä:
    434
    Saadut tykkäykset:
    0
    Enpä ole itsekään kovin monia dvb-teksitettyjä ohjelmia tallentanut mutta edellisellä softalla ilmiö oli havaittavissa aina hyvin helposti millä tahansa ohjelmalla jossa oli säännöllisesti dvb-tekstitystä, eli ei toiminut joissain ohjelmissa koko ajan oikein ja joissain ei. Nyt järjestys on tosiaan ollut aina oikea.
     
  17. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mä olen kahtena eri viikonloppuna koettanut nauhottaa MTV3+:lta näitä mainoskatkottomia f1-kisoja ja aika-ajoja, mutta molempina kertoina on yhteensä 3-4 nauhoitusta mennyt munilleen. Nauhoitus alkaa ihan ok, mutta n. 30-90 sekan päästä kuva jämähtää ja ääni lähtee nopeutettuna. Tai jotenkin hyppien.

    Maikkarin normaalit formula-lähetykset on nauhottuneet ihan ok. Tietääkös kukaan mistä on kysymys? Oisko tämä joku tarkoituksella tehty suoja, että digitasoista mainoskatkotonta materiaalia ei noin vain nauhoiteta?
     
  18. ksr

    ksr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2005
    Viestejä:
    81
    Saadut tykkäykset:
    0
    Numeroin omavaltaisesti tekstiisi tietyt kohdat että niitä on helpompi kommentoida. Kommentit koskevat siis uusinta softaversiota.

    1) Tämä tekstityksen väärään järjestykseen meno tapahtui viimeksi "Laakson kuninkaassa".
    2) Taitaa tosiaan olla maikkarin ominaisuus. Ainakin CSI Miami" ja "Ilman johtolankaa" yhteydessä olen joutunut käyttämään mainitsemaasi stop and play menetelmää. Edellisestä stop and play harjoituksesta on kuitenkin vierähtänyt jo useampia viikkoja, joten yleisestä viasta ei voi enää puhua.
    3) Tämä on harmillinen ominaisuus, jota en ole pystynyt yhdistämään mihinkään tiettyyn kanavaan. Virhe tapahtuu kerran-kaksi viikossa. Viimeksi ylen aamuteeveetä katsoessani pari aamua sitten.
    4) Ajansiirto-ominaisuutta en ole ylellä kokeillut sellaisessa yhteydessä, että asia olisi tullut uudella ohjelmistolla vastaan.
    5) Kiintolevyn häipymisen jo mainitsinkin aiemmassa viestissä. Pari kertaa hävinnyt uusimmalla softalla.
    6) Tätä vikaa ei ole ilmennyt minullakaan.
     
  19. jannu

    jannu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.12.2004
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen törmännyt samantapaiseen noissa plussan f1-lähetyksissä. Olen ajastanut pari kisalähetystä, jottei tarvi olla heti ohjelman alusta mukana, ja kun olen avannut TV:n lähetyksen alettua, on kuva ollut mustaa ja kovalevylle ei ole tallentunut mitään, vaikka tallennusledi palaa. Eli ikään kuin kortinluku olisi epäonnistunut. Kanavanvaihto/virtojen katkaisu on korjannut tilanteen, mutta jos en olisi ollut paikalla, koko tallennus olisi todennäköisesti menetetty.

    Samalla kortilla ja boxin softaversiolla olen ajastanut muita ohjelmia muilta salatuilta kanavilta, en tosin MTV+:lta, enkä viime aikoina. Vika voi siis olla ainakin kortissa, laitteessa, maikkarissa tai kaapelioperaattorissa (welho).
     
  20. Gordon

    Gordon Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    2 230
    Saadut tykkäykset:
    6
    Kun MTV3+kanavalla menee salaus päälle eli kun salattu ohjelma alkaa, useat boksit kuten tämä Humax vaatii boottauksen tai vaihtaa muulle kanavalle ja takaisin. Work-aroundina toimii ajastuksissa kun myöhentää ajastuksen alkamisaikaa +1 minuuttia. Näin on aina tallennukset onnistuneet ja tallennuksesta ei edes puutu yhtään, koska alkutunnarit sun muut kestävät sen minuutin.