Humax PVR-9200T

Keskustelu osiossa 'Humax' , aloittajana Garret, 23.09.2005.

  1. RPZ

    RPZ Guest Guest

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä arvaus, kiitos. Voi olla hyvinkin olla 50Hz häiriö.

    Nimittäin vika hävisi yht'äkkiä viime lauantaina. Olin ajatellut kahta mahdollista syytä: 1.Ulkona olevissa rasioissa (mastovahvistin) mahdolliseti ollut kosteus kuivui tai 2. Siivotessa siirtelin lattialla lojuvia antenni- ja sähkökaapeleita/jatkojohtoja jotka lojuivat samassa kasassa, oliskohan niistä vuotanut 50Hz häiriö antenniverkkoon? Esim minulla on ylijännitesuoja jossa on erikoisesti antennipuoli suojattu ohuella johdolla joka menee virtapistorasiaan laitettavaan ylijännitesuojayksikköön. Ehkäpä tuohon "suojaamattomaan" johtoon "indusoitu" tms. 50Hz häiriö. Mene ja tiedä, nyt kuitenkin pelaa.

    Edit. Vika uusiutuikin, ja vahvistimen virta yksikköä räpeltämällä häiriö pienenee/suurenee. En ole ihan varma missä siinä se vika siinä on kun nyt taas toimii paremmin niin en uskalla koskea siihen.
     
  2. Jimize

    Jimize Guest Guest

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    61
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla ainakin kanavien uudelleenvirityksellä hävisi myös kuva, että jotain häikkää taitaa olla. Boksina britti-9200t..
     
  3. dekerivers

    dekerivers Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    114
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä ollut poksi 1v1kk ja nyt(onneksi vasta) ilmeni ensimmäinen häikkä,josta(ehkä) syytän laitetta:tiistaina 14.8 ajastin EPG:stä yhden ohjelman tallentumaan lauantaiksi 18.8 Teemalta.Sitten torstaina 16.8 ajastin EPG:stä yhden ohjelman tallentumaan Maikkarilta.So far so good.Molemmat ajastukset näkyivät luettelossa ihan oikein aikajärjestyksessä.No se torstain tallennus tuli normaalisti,mutta lauantain jälkimmäinen ajastus oli sen jälkeen hävinnyt tallennusajastuslistalta,eikä etupaneelissakaan ollut ajastimen merkkivaloa.Onneksi huomasin asian perjantaina,niin ehdin ajastaa Teeman uudestaan,jolloin se tallennus sitten onnistui ihan normaalisti.Onkos muilla tehnyt samaa?
     
  4. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
  5. A-zero

    A-zero Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
  6. tekfix

    tekfix Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2007
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saitko tuosta asiasta jotakin selville?

    Hankin vanhemmilleni 9200T:n ja siinä on sama ongelma. Näytin heille miten laite toimii ja seuraavana päivänä ihmettelivät että miten sillä nauhoitetaan kun ei löydy ohjelmia. Kävin katsomassa ja totesin että EPG:stä häviää kaikki ohjelmatiedot kun laite sammutetaan standby-tilaan ja ne palautuvat tosi h.i.t.a.a.s.t.i kun laite pistetään taas päälle... Tuorein ohjelmaversio oli laitteessa jo pakkauksesta otettuna.
     
  7. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei voi olla totta? Olen juuri tänään tai huomenna menossa noutamaan tilaamani 9200T-laitetta. Onko kellään muilla sama ongelma uusimman ohjelmaversion 1.00.04 kanssa vai voisko tuo olla yksilöllinen laitevika joka katkaisee tiedonkulun standby-tilassa?
     
  8. Kicker

    Kicker Guest Guest

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    247
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eiköhän tästä viasta kirjoitettu tällä palstalla ainakin jo vuoden päivät. Kannattaa ehkä lukaista vanhemmat viestit.
     
  9. Johann

    Johann Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    642
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo hitaasti päivittyvä EPG on yksi Humaxin ominaisuuksista josta kaikki Humax-omistajat on täällä valittanut. Uusin softa ei ratkaise ongelmaa.

    Itse olen ratkaissut ongelman niin että olen laittanut Humaxin käynnistymään automaattisesti klo 17:00 ja sammumaan keskiyöllä. EPG on aina heti käytettävissä kun illalla tulee katsomaan telkkua, ja ei tarvitse muutenkaan odottaa sitä vajaan parinkymmenen sekunnin käynnistymistä.

    (edit: ongelma ei vaikuta EPG:stä ajastettuihin nauhoituksiin. Ne toimivat normaalisti vaikka nuo EPG-tiedot häviävätkin)
     
  10. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo anteeksi, olen kyllä täysin tietoinen tuosta EPG:n hitaasta päivityksestä.
    Tämänkertainen kysymykseni johtuu siitä että ymmärsin kiireessä väärin tuon tekfixin viestin:
    Eli "luin" tämän niin että tekfixin vanhemmat olivat yrittääneet ajastaa ohjelmia eikä niitä ajastettuja tallennuksia sitten löytynyt mistään. Eli minulle sattui täydellinen oikosulku tuossa luetun ymmärtämisessä.:hitme:

    Johannille vielä kiitos tuosta vinkistä jonka olen kyllä jo lukenut aikaisemmin. Ei muuta kuin huomenna kauppaan boksia hakemaan. Kyllä se siitä sitten...:D
     
  11. tekfix

    tekfix Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2007
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, sorri - oli ehkä vähän huolimattomasti muotoiltu lause. Mutta siitä siis tosiaan ei ollut kyse että nauhoitettuja ohjelmia häviäisi, vaan siitä että ohjelmointi onnistuu vasta kun EPG on odottelun jälkeen täyttynyt. Erinomainen laite muilta osin!

    Laitoin eilen sähköpostia Humaxin Euroopan tukiosoitteeseen ja kyselin tähän hitausongelmaan ratkaisuja. Ilmoittelen jos sieltä tulee vastaus... :rolleyes:
     
  12. tekfix

    tekfix Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2007
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja tulihan sieltä vastaus kysymyksiini ihan nopeasti ja asiallisesti. Ilmeisesti asiakaspalvelu ainakin pelaa.

    Tällainen:


    Toivottavasti tuo päivitys tulee.... :thumbsup:
     
  13. hiost

    hiost White Trash Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    2 366
    Saadut tykkäykset:
    6
    Jos laitan ohjelman ajastukseen 'guidest' ok-napilla, niin pitääkö menusta käydö pistämässä vielä vihreä ruksi ohjelman kohalle?
     
  14. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä oli sen luokan vastaus että nyt kyllä joutuvat syömään vanhat karvalakkinsa ellei tuo toteudu tämän vuoden aikana. Ja nimenomaan tuon kohdan "and will be sent out over the air" (eli päivityksen jakaminen antennin kautta) tulen laittamaan hyvin tarkasti korvan taakse. Mutta jos tuo tosiaan toteutuu niin kyllä Humaxin myyntikäyrät lähtevät nousuun vaikka näitä markkinoilla jo melkoisesti on muutenkin.:king:

    Tosin tuon Finnasatin vaikeneminen tässä hieman huolettaa. Tietenkin jos periaate on että infoa ei anneta kun tarkkaa ja varmaa tietoa ei ole niin ehkä sen sitten ymmärtää (tai sitten ei...).:confused:
     
  15. hiost

    hiost White Trash Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    2 366
    Saadut tykkäykset:
    6
    Näytti se nauhottavan ilman tota vihreää "valinta" ruksiakin. Mikähän mahtaa sen tarkotus sitten ollakkaan.
     
  16. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minullahan ei tätä laitetta vielä ole mutta eiköhän tuo ole ole normaali valintaruksi, eli jos haluat poistaa useita ajastuksia niin valitset ensin poistettavat virheällä napilla ja sitten punaisella+OK napilla poistat ne kertaheitolla...
    Näin ainakin käyttöohjeen sivulla 36 selvästi sanotaan. Vai etkö yleensä lue ohjeita ennenkuin savu nousee...?;)
     
  17. Hexagia

    Hexagia Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kerrotiinko viestissä, että tuleeko yllämainittu päivitys Suomi vai UK boksiin?
     
  18. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin siinä taas ollaan. Eli ei yhtään viisaampana koska tuo William tuskin puhuu muusta kuin omasta UK-versiosta...? :mad:
     
  19. Kuroneko

    Kuroneko Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri tuo sai valitsemaan Humaxin :thumbsup:.
    Tyytyväinen olen.
    Mitä tuohon EPG:n hitaaseen latautumiseen tulee niin meillä teinit on avannu telkkarin jo koulusta tullessaan joten kaikki ohjelmatiedot ovat jo latautuneet kun tallennuksia rupean miettimään. Tuo laitteen helppokäyttöisyys on saanut tosin aikaan sen, että kaikki haluavat tallentaa milloin mitäkin :D , aikaisemmin kynnys oli paljon korkeampi kun piti etsiä ja kelata nauha...
     
  20. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    On muuten monessa kaupassa ollut antenniverkon malli 9200T loppu viimeviikkoina. Odotin "oman kylän kauppaan" tulevaa 40 kpl:een erää lähes 3 viikkoa ja tänään kerrotiin että ehkä saavat 10 kpl tänään tai huomenna.

    Mutta olin jo maantaina varannut itselleni Jumbon Stockalta viimeisen laitteen joten pakko se oli käydä hakemassa, kuukauden Kanta-asiakashinta 419€ oli kuitenkin kohtuullinen hinta hyvästä palvelusta. Myyjän kanssa nimittäin vielä avattiin ja tarkistettiin varmuuden vuoksi että versionumero on oikea, eli tuorein 1.00.04. Olisihan saattanut olla joku yksilö joka aina oli jäänyt hyllyn pohjalle uuden erän saapuessa.;)

    Tuohonkin Stockan pisteeseen olisi jo pitänyt tulla täydennyksenä 15 kpl mutta maahantuojalta ei toimitusta vaan oltu saatu. Kaapelibokseja kyllä on liikkeissä näkynyt reilummin.