Humax PVR-9200T

Keskustelu osiossa 'Humax' , aloittajana Garret, 23.09.2005.

  1. Hexagia

    Hexagia Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    UK boksin uusin softa:

    Koodi:
    PGXTF 1.00.15
    
       1. Freeview Playback - Group 1 (www.freeviewplayback.co.uk).
          >> For details on the Auto Tracking feature, please download the Addendum
              (Auto Tracking feature (click) ).
       2. PIP in playback using space has been resolved.
       3. The loss of schedule after FIND function used also resolved.

    Uutena ominaisuutena ilmeisesti Autotracking-systeemi:
    http://www.humaxdigital.com/hcsa/download/AG-PVR9200T(Autotracking)_041607.pdf
     
  2. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ominaisuuksia vain lisää mutta vikoja ei korjata !
     
  3. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään paljastui, että Finnsatin myyntihenkilöt eivät tiedä ollenkaan PVR-9200T-laitteessa olevista vioista:
    1. Ylen kanavien "Kanava on salattu"-ongelma
    2. Ei tallenna kaikkia ajastuksia
    3. Maksullisten kanavien tallenteissa kuva- ja äänihäiriöitä

    Asia kävi ilmi puhelinkeskustelussa myyntipäällikön kanssa tänään. Kyseinen henkilö sanoi vielä kun kerroin boksini em.viat lisäten, että samat ongelmat on muidenkin Humaxeissa (myös C-malleissa) viitaten näihin keskustelupalstoihin, että niistä ei kannata välittää, koska niihin kirjoittelevat mm. kilpailijamerkin edustajat ja ilmoittelevat olemattomista vioista! Kehottaisin siis edelleen soittamaan ja "meilaamaan" Finnsatille laitteenne ongelmista, jotta ne tulevat myös maahantuojan johdon tietoon. Tieto ei siis taida siirtyä Finnsatin tekniseltä asiantuntijalta mihinkään.

    Eli laitteessanne ei siis ole mitään vikaa, joten siihen ei tarvitse myöskään odottaa mitään ohjelmapäivitystä.

    Puheluni syy oli se, että tiedustelin minkä takia tätä laitetta myydään alennuksella (399 €) joissakin liikkeissä (Tekniset, Elisa Shopit), onko syy mahdollisesti se, että uusi laite on tulossa markkinoille. Ei tule kuulemma ainakaan tänä vuonna. No sehän tarkoittaa käännettynä sitä, että heti ensi vuonna tulee.

    Erään kotimaisen elokuvan alokasta lainatakseni "Mitä sitä vanhaa korjaamaan, tehdään samantien kokonaan uusi", kun häntä pyydettiin korjaamaan asentoa.
     
  4. 1031

    1031 Guest Guest

    Liittynyt:
    18.03.2004
    Viestejä:
    1 176
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse juttelin tuosta viasta finnsatin henkilön xxx kanssa ja hän kyllä kertoi että Digita sekä humax selvittävät ratkaisua tuohon ongelmaan. Tuohan alkoi vissiin silloin kun alueelliset uutislähetykset otettiin käyttöön.
     
  5. hex

    hex Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.03.2000
    Viestejä:
    774
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tälle Finnsatin henkilölle pitäisi myöntää joku ansiomerkki vuoden älyttömimmän kommentin johdosta :hitme:
     
  6. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näin on! Mutta alueellisten uutislähetysten alkamisesta on jo 3 kuukautta ja selvitys vaan jatkuu. Tuskin Digita tulee tekemään mitään sellaisia muutoksia mitkä vaikuttavat mahdollisesti taas muihin bokseihin.
     
  7. sakali

    sakali Käyttäjä

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1 213
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tajusin tällä viikolla, että kaapelimallin Humax 9200 eli ole pitkään aikaan enää näyttänyt "kanava on salattu" -ilmoitusta.

    Onkohan kaapeli puolella jotain korjausta tehty:confused:
     
  8. T-Luu

    T-Luu Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    182
    Saadut tykkäykset:
    0
    No, käytännössä kai Digita voisi palata tekniikassa (tai siinä tietyssä tekniikassa mikä aiheuttaa ongelmat Humaxisilla) vanhaan, mutta periaatteessa ei näin taida kannattaa tehdä kun sitten ei voisi oikeastaan ikinä tehdä mitään muutoksia.

    Mitä tulee noihin Finsatin edustajien kommentteihin, niin huh huh :hitme:

    Itse en ainakaan enää jaksa kirjoittaa yhtään uutta mailia sinnepäin (ainakin kolme on jo Finsatille lähtenyt, ja mielestäni kaikki ihan asiallisia), mutta mähän olenkin oikeasti joku topfieldin edustaja :p
     
  9. LemPente

    LemPente Guest Guest

    Liittynyt:
    14.09.2006
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla "kanava salattu..."-ongelma näkyi ajoittain jo viime talvella, mutta muuttui pahemmaksi ja säännöllisemmäksi huhtikuun loppupuolella.
     
  10. aika

    aika Guest Guest

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    KYLLÄ! Nykyään lähes kaikista, mm. eilisistä kahdesta tallenteesta kummastakin, näkyy vain ensimmäiset 10 minuuttia. Sen jälkeen näkyy vain mustaa ja tallenne etenee noin kolminkertaisella nopeudella.

    Samoin "Kanava on salattu tai ei ole saatavilla" ilmoitusta tulee tämän tästä, kaikilta kanavilta ja jopa ohjelmaa suoraan katsottaessa eli ei rajoitu vain tallennettuihin.
     
  11. jYr

    jYr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2007
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on ollut Humax 9200T Duovisio malli Lokakuusta 2006 saakka. Sovitin on alkuperäisellä ohjelmistollaan eikä mitään tässä kuvattuja vikoja ole mielestäni ollut. Ne kerrat jolloin olen nähnyt "kanava salattu" viestin ovat johtuneet siitä että antennikaapeli ollut huonosti kiinni (kissalla tapana saada se irrotettua) tai antennivahvistin ollut irti sähköverkosta. Voisio tässä threadissa kuvatut virheet johtua huonosta antennisignaalista?

    Talletusten kanssa ei ole vielä ollut mitään ongelmia vaikka melkein joka ilta on joku tallennus meneillään useammaltakin kanavalta, usein vielä siten että katsotaan tallennetta samaan aikaan. Voisiko näissä laitteissa olla yksilövikoja?

    nimimerkki:
    jYr
     
  12. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä tallennettuja ohjelmia pitäisi voida katsoa vaikka ilman antennipiuhaa, ilman että boxi herjaa "kanava salattu tai ei saatavilla" ;)
    Tallenteissa tuo herja esiintyy satunnaisissa paikoissa eli jos herjan tultua kelaa pakkia, niin herjaa ei tule enää samassa kohdassa, jos se tulisi aina samassa kohdassa, niin sitten uskoisin tuohon huonoon signaaliin.
    Niin, ja suorana katsottaessa en ole tuota ongelmaa havainnut.
     
  13. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    On se piru kun menee homma vaikeaksi kun joku tallentava boksi pitäisi kohta hankkia ja olen jo kohta 2 vuotta vilkuillut tätä 9200T mallia ja seurannut tätä keskustelua. Olen katsellut kaikkia muitakin malleja mutta kaikissa on joku "vika" tai ominaisuuus joka ei miellytä. Humaxi olisi juuri tarpeellisen selkeä ja tarvittavat ominaisuudet sisältävä laite ainakin teoriassa kunhan voisin luottaa siihen että se myös toimii käytännössä...?:confused:
    Hinnastakaan homma ei ole kiinni, mutta eipä tunnu olevan noissa kalliimmissakaan malleissa kaikki kohdallaan joten siitä ei ole apua.

    Ihmeellistä myynnin jarruttamista tuo Finnsatin homma kun ei mitään infoa anneta niin että tietäisi kannattaako edes odottaa. Vaan eipä taida muittenkaan merkkien maahantuojat kovin aktiivisia olla tuolla tiedotuspuolella, ymmärtääkseni...
     
  14. jYr

    jYr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2007
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei näissä bokseissa enää mitään suuria normaalikäyttöä haittaavia vikoja ole. Melko turvallisesti voi tänäpäivänä ostaa jo minkä merkin tahansa.

    Meillä on käytössä 9200T malli ja ei ole mitään käyttöä haittaavia vikoja ollut. Meillä ei tosin ole maksukortilliset kanavat käytössä joten en tiedä tuleeko niitten myötä jotain ongelmaa. Omasta mielestäni Humax 9200T on yksinkertainen ja selkeä käyttää ja ihan turvallinen hankinta. Nyt hintakin taitaa olla jo 399€ .
     
  15. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitään maksukortteja en tule käyttämään ja jossain vaiheessa itsekin uskoin että tuossa voisi olla tapa väistellä ongelmia. Mutta kyllä näitä viimeaikaisia ""kanava salattu..."-ym. ongelma tuntuisi olevan myös laitteissa joissa ei ole maksukortteja käytössä?
    Mutta kiitos kuitenkin tuosta lohdutuksesta. Onhan se tunnettu fakta että suurin osa tyytyväisistä käyttäjistä ei edes keksi mitään syytä lähteä näitä keskusteluja seuraamaan, vielä vähemmän näitä kommentoimaan.
    Joten antaa tulla välillä myös myönteistä palautetta jos siihen on syytä...:)
     
  16. RPZ

    RPZ Guest Guest

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos kerran salattuja kanavia ei Japsu1:n ole tarkoitus katsoa, niin minun mielestäni laitteen voi ihan hyvin hankkia. On se kuitenkin niin mainio laite.
    Tuo "kanava salattu.." teksti on mielestäni aika harmiton juttu: esiintyy vain YLE talletuksissa joskus harvoin, kestää muutaman sekunnin, ja poistuu itsestään ilman että tarvii tehdä mitään. Itse teksti vielä ei edes peitä kuin pienen osan kuvasta, josku harvoin itse kuva myös pimenee pariksi sekunniksi.
    Itsellä on nyt laite ollut reilun vuoden, ja ainoastaan 2 kertaa on jäänyt talletus tulematta, ja voi olla että olen silloin myös itse tössinyt jotain. Toisaalta en ole kyllä etsimällä hakenut näitä täälläkin kuvattuja ongelma tilanteita, joten ei niihin yleensä normaali käytössä törmää.
     
  17. avisti

    avisti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    396
    Saadut tykkäykset:
    3
    Minusta nuo kuvatut ongelmat haittaavat normaalikäyttöä. Joillakin on tapana arkistoida tallenteita pysyvästi ja toki silloin haluaisi alkuperäislähetystä vastaavan arkistokappaleen ohjelmasta.

    PS hauska toi sun otsikko: "Ei normaalikäyttöä helpottavia vikoja" :D Ei tosiaankaan!
     
  18. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin, tuskin tässä mitään muutakaan ratkaisua ehti tehdä elokuun loppuun mennessä. Vilkuilin jopa tuota Maximum "Jee Jeetä" ja luin parit testit ja täällä olevan keskustelun mutta totesin että tuolla laitteella näyttäisi olevan aivan eri kohderyhmä. Edes sen kapulaa en uskaltaisi antaa vaimon käteen, saattaisi lentää ikkunasta mokoma nappulahirvitys...;)
     
  19. EeTee

    EeTee Guest Guest

    Liittynyt:
    17.04.2005
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Keksin muutama päivä sitten kepulikonstin, millä voi välttää kanava on salattu - ongelman, kun katsoo tallennettuja ohjelmia. Ratkaisu perustuu siihen, että teksti ei tule näkyviin, kun katsoo tallennetta toista kertaa. Teenkin siis niin, että ennen varsinaista katselua pikakelaan ohjelman ensin alusta loppuun 64-kertaisella nopeudella. Kun sen jälkeen katson tallenteen, ei häiriöteksti tule enää ruutuun kummittelemaan.

    Konsti on toiminut ainakin toistaiseksi ja hyväksyn mielelläni pienen pikakelauksesta johtuvan ajanhukan, kun vastapainoksi voin katsoa ohjelmat ilman kanava on salattu - ilmoituksia ja mahdollisia ruudun pimenemisiä.

    Niin, täytyy vielä lisätä, että konsti ei tietysti toimi silloin, kun katsoo meneillään olevaa ohjelmaa aikaviiveellä, mutta jälkikäteen katsottaviin ohjelmiin siitä on apua.
     
  20. Cator

    Cator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.06.2006
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0

    Olen kokeillut ja ei toimi ainakaan minulla. Laitoin tuossa pari päivää sitten humaxin huoltoon kyselyn tuosta kanava salattu ongelmasta. Vastaus oli että antennisignaali on liian heikko? No jos antennisignaali pyörii tuossa 100-80 % kohdalla niin ei kai se voi olla liian heikko. Olen myös kokeillut josko signaalinvaimennin auttaisi asiaan, ei ollut apuja. Olen myös kokeillut kahdella eri antennilla ja kokeillut jopa vahvistinta. Eli tuskin vika voi olla signaalissa. Veikkaan edelleen että kyseessä on softavika kuten tuossa salattujen kanavien äänen pätkimisessä.