Humax PVR-9200T

Keskustelu osiossa 'Humax' , aloittajana Garret, 23.09.2005.

  1. OrmArtur

    OrmArtur Guest Guest

    Liittynyt:
    15.06.2006
    Viestejä:
    162
    Saadut tykkäykset:
    0
    On hienoa olla tuhannennen viestin kirjoittaja tähän foorumiin :king:
    Oli mulla asiaakin. Eilen ekaa kertaa boksi meni niin tilttiin niin, ettei auttanut mikään muu kuin virtojen katkaisu. Minulla oli kaksi peräkkäistä tallennusta, jotka molemmat tallentuivat siihen asti kuin kone toimi. Ensimmäinen ohjelma tallentui ok, virhe tapahtui lisäminuuteilla, mutta jälkimmäisestä tallentui vain ensimmäiset 6 minuuttia.
    Kuva jumahti täysin, kelloa ei näkynyt etupanelissa eikä kone reagoinut mihinkään. Rec ja TV -merkit paloivat etupanelissa.
    Kerran aiemmin on kone mennyt tilttiin tallennuksen aikana, mutta silloin se heräsi itsestään henkiin kun tallennukset olivat päättyneet ja tallennuksetkin olivat tulleet levylle ihan ok. Toivottavasti tästä ei tule tapa.
    Onneksi kuitenkin teho-osasto tuli talteen, muuten olisi tullut vaimolta tuntitolkulla turpaan ja meidän perheessä olisi aloitettu laajamittaiset keskustelut laitteen luotettavuudesta ja mahdollisuudesta siirtyä takaisin vhs-kantaan tai jotain.
     
  2. Jessica

    Jessica Guest Guest

    Liittynyt:
    17.06.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olisi yksi noviisin kysymys. Vaihdoin Humaxin ja viritinvahvistimen (Sony STR-DG700S) välisen yhteyden optiseksi ja sen jälkeen äänenvoimakkuuden säätö ja mute lakkasivat toimimasta Humaxin omalla kaukosäätimellä. Aiemman RCA-kytkön aikaan ne toimivat ongelmitta. Laite toimii todella hyvin (ei mitään virheviestejä eikä yhtään ohjelmaa ole puolen vuoden aikana jäänyt tallentumatta), eli pienestä asiasta sinänsä kysymys... Silti olisi hienoa, jos joku ehtisi kommentoida.
     
  3. Jessica

    Jessica Guest Guest

    Liittynyt:
    17.06.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vastaankin omaan kysymykseeni :) Luin Toppyn ketjua ja siellä samantyyppinen juttu. Digitaalisignaali ei kuljeta tällaista tietoa ja siksi toimii vaan vahvistimen omalla kaukosäätimellä. Siellä ratkaisuna oli sekä analoginen että digitaalinen kytkentä samanaikaisesti ja niiden välillä vaihtaminen riippuen siitä tuleeko surround-ohjelmaa. Hmm. Pitää miettiä oppiiko vanhasta tavasta pois ja siirtyy vahvarin kaukoon vaikka kanavat ja teksti-tv:n operoikin humaxin säätimellä.
     
  4. Hexagia

    Hexagia Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaa hankkia yleiskaukosäädin (esim. Logitech harmony), näin pystyt ohjaamaan useampaa kodinelektroniikka-laitetta (TV,DVD,Vahvari..ym) yhdellä kaukosäätimella.
     
  5. Jessica

    Jessica Guest Guest

    Liittynyt:
    17.06.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, olen miettinyt asiaa, mutta jostain syystä kestänyt vielä viiden kaukosäätimen kanssa sompailua.. Pitää oikeasti harkita asiaa. Kiitos ehdotuksesta.
     
  6. T-Luu

    T-Luu Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    182
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan joku yrittänyt soitella sinne Finnsat:in suuntaan koskien "kanava salattu..." ongelmaa, itse olen lähettänyt kolme mailia kahdelle eri henkilölle, eikä ole tullut mitään vastausta?

    Kohta taidan kysellä Stokkalta ottavatko boksin takaisin kun ei toimi kunnolla. Täytyy vaikka vaihtaa merkkiä jos ei tuohon ala kuulua ratkaisua.
     
  7. OrmArtur

    OrmArtur Guest Guest

    Liittynyt:
    15.06.2006
    Viestejä:
    162
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä ole tainnut tämän asian tiimoilta kukaan soittaa, muiden aikaisempien ongelmien takia kylläkin.
    Boksin vaihtaminen on normaalitilanteessa ihan kelvollinen ratkaisu, mutta fakta on se, että ei ole kovin montaa vaihtoehtoa johon vaihtaa. En usko, että ongelmat vaihtamalla yhtään vähenevät, voivat muuttaa muotoaan, mutta tuskin poistuvat. Jos on virittelijäluonne, niin Topparista löytyy varmasti apua, mutta paljon tuntuu siinäkin olevan kaikkea pientä ja välillä isompaakin. Muita vaihtoehtoja en ihan heti harkitsisi, sen todistaa tämäkin palsta ja muista laitteista käydyt keskustelut. Kaikki näyttävät paperilla hyviltä, mutta käytäntö on usein toista.

    Tämä nyt oli vain sellainen "take Your empty threats elsewhere" -tyyppinen elokuvalausahdus :D .
     
  8. Jashu

    Jashu Guest Guest

    Liittynyt:
    26.10.2006
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kyllästyin FinSatin toimintaan ja tyhjiin lupauksiin siinä määrin, että
    Palautin Humaxini kauppaan ja vaadin rahani takaisin. Nyt olen ollut jo jonkin aikaa kohtalaisen tyytyväinen Procaster PVR-6200T omistaja.
    Bugeja löytyy Procasteristakin, mutta tekee kuitenkin sen mihin laite on tarkoitettukin. Tallentaa haluamani ohjelmat ilman pikselöitymisiä ja äänen pätkimisiä. Maksukanavien tallennusongelmat ovat taakse jäänyttä elämää.

    Käytettävyydeltään Humax oli/on kuitenkin huippuluokkaa. Sitä jäin kaipaamaan. :weep:
     
  9. T-Luu

    T-Luu Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    182
    Saadut tykkäykset:
    0
    Touché, vaihtoehdot on tosiaan vähissä.

    Saamari, kun on ehitynyt tottumaan jo tallentavaan boksiin, ei tässä voi ilmankaan alkaa elämään :p . Vielä kun on tarve siirtää boksista tavaraa PC:lle, niin vaihtoehdot on todella vähissä. Samsung mokasi kyllä täysin, kun teki kovalevy-digiboksin missä on vielä USB-liitäntä, mutta boksista ei pysty siirtämään videoita ulos :hitme: , mua kun ei kiinnosta pätkän vertaa siirtää musiikkia/kuvia boksiin.
     
  10. Johann

    Johann Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    642
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitäköhän "vikaa" omassa humaxissa on kun se ei ole vajaan vuoden aikana jättänyt ainuttakaan ohjelmaa tallentumatta (tallennuksia 5-10 viikossa) ja tuo kanava salattu viesti on näkynyt ehkä 2-3 kertaa parin sekunnin ajan ja se ei ole minua todellakaan häirinnyt. Tähän asti boksi saa minulta arvosanan 10.
     
  11. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä ohjelmaversio käytössä?
     
  12. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko tallentanut YleTeemalta koskaan kahta peräkkäistä ohjelmaa? Varmaan epäonnistuu jos kokeilet muutaman kerran.
    Entä oletko tallentanut maksullisilta kanavilta koskaan (PlusTV tai Canal Plus)? Niitä tallenteita ei paljon viitsi katsoa kun on niin paljon kuva- ja äänihäiriöitä.
     
  13. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin meinasin "sortua" Procasteriin kunnes luin jonkun verran tätä palstaa:
    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=57038&page=1
    Ongelmia tuntuu olevan kovasti. Tässä vähän yhteenvetoa: ei tallenna kaikkia ajastuksia, 4 kanavan yhtäaikainen tallennus ei onnistukaan aina, tallennettaessa ei saa koskea kaukosäätimeen tai tallennus epäonnistuu, tekstitysongelmia tallenteissa, maksullisilta kanavilta tallennetuissa äänihäiriöitä, hidas EPG, jne.).
    Eli tuttua juttua!!
    Voisin kokeillakin Procasteria jos sen voisi ostaa "normaalista" kaupasta eikä nettikaupasta, koska kaupan purku saattaa olla vaikeampaa nettikaupassa.

    Taitaa vaan olla niin, että tallentavat digiboksit eivät koskaan tule tallentamaan yhtä luotettavasti kuin VHS-nauhurit aikoinaan!!!
     
  14. Chewbacca

    Chewbacca Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jeps, voin myös allekirjoittaa kuuluvani tähän ryhmään. Osto on harkinnassa, mutten ole vielä päättänyt onko Humax paras vaihtoehto. Vaikka Humaxissakin tuntuu jotain pikku(?)vikoja olevan, niin muita ketjuja seuraamalla voi tosiaan todeta, ettei virheetöntä boxia todellakaan ole vielä tehtykään.

    Tätä ketjua ja muualta netistä lukiessa olen yrittänyt hahmottaa kokonaisuutta Humaxin vikojen suhteen. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ilmeisesti Humaxin pahimmat viat ovat nyt siis:

    -Maksukanavia tallennettaessa tallenteissa esiintyy häiriöitä
    -Ohjelmia voi jäädä (ainakin) Yle Teemalla tallentumatta, mikäli tallentaa useampia ohjelmia peräkkäin (tällä ilmeisesti jotain tekemistä "pienten väliohjelmien" kanssa
    -Jollain kanavilla tulee näkyviin välillä "kanava salattu", vaikka kyseessä pitäisi olla ihan tavallinen kanava. Tätä ilmeisesti esiintyy hyvin erilaisissa mittasuhteissa (ts. toisilla näkyy joskus vain sekunnin, toisilla useammin ja pitkään?)

    Lisäksi jotkut ovat raportoineet tilttauksia, mutta ne lienevät yksittäisiä ongelmia. Ja jotkut pitävät boxia kovaäänisenä (humisevana).

    Koska itsellä ei ole maksukanavia eikä todennäköisesti tule, niin boksi vaikuttaa verrattain hyvältä. Mihin hintaan olette nyt nähneet tätä saatavan halvimmillaan? MBnetin hintaseurannassa on vain 3 kauppapaikkaa tälle, joten se ei välttämättä varmaan kerro parasta hintaa.

    Ja vielä sellainen kysymys, että onko tästä boksista liikkeellä eri firmisten lisäksi eri rautaversioita, joissa saattaisi olla eri ongelmat?
     
  15. OrmArtur

    OrmArtur Guest Guest

    Liittynyt:
    15.06.2006
    Viestejä:
    162
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yksi laite on jota voisin Humaxin sijaan harkita, Maximum T-8000 tai jotain. Tuntuu olevan lauma suhteellisen tyytyväisiä asiakkaita keskustelemassa täällä: https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=60360&highlight=maximum

    Tarvitaan vaan vähän lisää rahaa...
    Vielä en kyllä lähde Humppaa vaihtamaan, sen verran vähän olen tarvinnut tallennuksia noilta riskisektoreilta.
     
  16. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lisäksi jäi vaivaamaan tuo hiljattainen "Gilmoren tytöt"-keskustelu jossa ei löytynyt selitystä miksi monella oli jäänyt noita jaksoja tallentumatta.
    Maksukanavia minäkään en tule tarvitsemaan joten siinä on yksi ongelma vähemmän.

    Kun en nettikaupoista välittäis ostaa olin jo melkein lähdössä hakemaan tuota boksia HobbyHallin varastomyynnistä hintaan 439,- joskus kevättalvella mutta nyt sitä ei näytä enää olevan myynnissä siellä. Paikallisessa Tekniset Uusimaa liikkessä oli hintalapussa 443€ tai jotain. Eiköhän siitä joku kymppi vielä lähde tinkaamalla.;)
    Olihan tuota jossain "maakunnassa" myyty jopa 399€...?
     
  17. Hexagia

    Hexagia Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen käyttänyt ko.boksia vain maksuttomilla kanavilla ja voin sanoa sen verran ongelmista, että "kanava salattu"-ongelma ilmeni vasta tänä keväällä (oma boksi jo vuoden vanha) ja vain ylen kanavilla, mutta sekin ongelma on nyt kesästä hävinnyt ainakin täällä Joensuun seudun alueella(Antenni suunnattu Kolille).

    Sitten tapaus: Ylen Teema, tämäkin ongelma ilmaantui vasta talvella/keväästä. Allekirjoittaneella vain silloin kuin EPG:stä ajasti kaksi perättäistä ohjelmaa ja laittoi boksin valmiustilaan ennen tallennuksien alkamista, sen jälkeen en ole tallentanut/kokeilut vieläkö sama ongelma on olemassa,voisin kokeilla tallennuksien onnistumista ehkä huomenna jos ehdin.

    Muistaakseni esim. Raakarokilta epäonnistui teeman tallennukset myös vaikka boksi oli päällä? Näin ei käynyt minulle, ilmeisesti bokseissa voi olla rautaeroja.


    Mutta huomioitavaa on myös se,että kyseiset ongelmat eivät ole ilmenneet vanhassa 8000T-mallissa kuten Raakaroki kertoi.

    Näin vuoden käytön aikana ei ole jäänyt kuin kolme tallennusta noin 500-600:sta ajastuksesta (yksi epäonnistui omaa hölmöyttään talviaikaan siirryttäessä ja kaksi muuta tallennusta epäonnistui tuossa Yle-teema jutussa).Kaikin puolin muuten olen ollut tyytyväinen ko.boksiin ja en kadu ostopäätöstäni.
     
  18. RPZ

    RPZ Guest Guest

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    0
    Chewbacca, onnistuit kiteyttämään viat tismalleen oikein.
     
  19. MovieFreak

    MovieFreak Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.07.2003
    Viestejä:
    1 150
    Saadut tykkäykset:
    4
    Mullakaan ei muuta valittamista kuin tuo "kanava salattu" YLEn kanavilla.

    Maksukanavia en katso kun ei ole boksissa kortinlukijaakaan. Oikeastaan ihan fiksu veto oli ostaa Englannista jossa lukija ei kuulu hintaan. Näyttää saavan edelleenkin sieltä alle 300€ noin pikaisesti vilastuna.
     
  20. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lisäisin Chewbaccan listaan vielä EPG:n hitauden. Se on kai mahdollista saada yhtä nopeaksi kuin 8000T-mallissa (vai onko?).

    Tallennusten epäonnistumisen voi välttää, jollakin seuraavista tavoista:
    1. Ajastamalla kokonaan manuaalisesti ja laittamalla aloitus- ja lopetusajat ohjelmatiedoista poikkeavasti
    2. Muuttamalla EPG:stä tehtyä ajastusta vastaavasti kuin kohdassa 1.
    3. Asettamalla Menu-valikon kautta ohjelman alkuun lisäaikaa
    4. Pitämällä boksia päällä kun on ajastettuja tallennuksia tulossa

    Keskustelin eilen huoltomiehen kanssa, joka kertoi, että digiboksien viat eivät useinkaan johdu itse boksista vaan digitan lähetysmuutoksista (joita on kuulemma koko ajan) ja lähetyshäiriöistä. Esim. eilen 20.06. ei A-pakettia saanut edes viritettyä Jyväskylän seudulla.

    Jos olette lukenut tätä keskustelua tarkkaan muistatte, että minä luovuin boksistani keväällä. Olen kokeillut sen jälkeen 2 viikkoa Salora-merkkistä boksia (joka on sama kuin Kaon) mutta en päässyt sinuiksi laitteen kanssa (hukkaa ajoittain kovalevyn, erittäin hidas kanavan vaihto, vaikea käyttöliittymä, jne.) .

    Aion hankkia Humaxin takaisin heti kun sen saa alle 400 eurolla. ElisaShopissa alennusmyynnissä (399 €) ollut Humax olikin C-mallia.