Humax PVR-9200T

Keskustelu osiossa 'Humax' , aloittajana Garret, 23.09.2005.

  1. Kicker

    Kicker Guest Guest

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    247
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kannata laittaa "full" -asetusta päälle sillä televisio zoomaa 4:3 kuvan täysi kokoiseksi ja samalla häviää kuvan ylä- ja alaosat. (Itsellä on Finluxin 28 tuumainen laajakuva ja samanlaiset moodit näyttäisi olevan.) Kannattaa laittaa televisiosta "wide" -tilan ja boksista laajakuva ja puristettu. Tällöin boksi osaa hanskata 4:3-kuvan, jolloin sitä tulee pikkusen leveämpi kuin Finluxin 4:3, eikä kuva pompi koko ajan kun MTV3 vaihtaa kuvasuhteita.
     
  2. audi-vide

    audi-vide Guest Guest

    Liittynyt:
    27.03.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    [
    Jos ihmiset näyttävät normaalipituisilta ja -levyisiltä, pyöreät muodot ovat pyöreitä eikä soikioita ja 4:3-kuvalla (kuten uutisissa) sivuille jää mustat palkit, kaikki on ok.[/QUOTE]

    Hei,

    Kiitos vinkeistä ja ohjeista. Varsinkin tämä Mortenin loppukaneetti oli suureksi avuksi. Nyt vain ihmettelen, miksi juuri tai oikeastaan vain uutisissa jää sivuille mustat palkit? Melkein kaikki muut ohjelmat täyttävät koko kuvaruudun eivätkä kuitenkaan vääristä mittasuhteita.
     
  3. Gordon

    Gordon Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    2 230
    Saadut tykkäykset:
    6
    Miksi... uutiset eivät ole vielä siirtyneet laajakuvaan, mutta syksyllä YLE siirtyy myös uutisissa laajakuvaan ja varmasti muut kanavat perässä, tai ennenkin.
     
  4. jortti

    jortti Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen omistanut Humax 9200 T:n 2-kuukautta ja olen laitteeseen erittäin tyytyväinen, ei mitään häiriöitä. Mutta nyt te kaikkitietävät Humaxilaiset, jotka tiedätte jo Humaxin sielun elämän, auttakaa pikku propleemassa. Minulla on kannettava tietokone, jossa ei ole liitäntää nollamodeemi kaapelille, saako päivityksen boxiin USB:n kautta? jos, niin miten? En löytänyt ohjeista tällaisen selvitystä. Vai saako nollamodeemi kaapeliin jonkunlaisen adapterin, jolla saan kyseisen kaapelin tietokoneen USB-liitäntään ja näin saisin boxiin päivitysen RS232:n kautta??? Vai millä konstilla päivitys onnistuu? täytyyhän se olla mahdollista.... onhan..?? eiks nii, onhan..?? Neuvokaa tyhmää, kun en ole mikään tietokone nörtti.
     
  5. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
  6. jortti

    jortti Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos nopeasta vastauksesta! Täytyypä hommata sellainen adapteri. Jo minä sitä ajattelinkin, että eihän se voi niin olla, ettei semmoisella läppärillä voisi päivittää. Kannettavalla se on helppo, kun voi viedä sen boxin viereen, eikä tartte repiä boxia hyllystä. Tästä tulikin mieleen, että täytyykö boxista olla kaikki muut piuhat irti, paitsi RS232, päivitettäessä? Vai voiko ne olla kaikki kytkettynä ja päivitys käyntiin??? Olisko tietoo, ettei boxi räjähdä väärästä toimenpiteestä???
     
  7. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
    Anna palaa. Ei se boxi ainakaan sen takia räjähdä, että kaikki johdot on kiinni.
     
  8. jortti

    jortti Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    KIITOS! On se vaan näköjään hyvä tällainen, näin asiallinen keskustelu foorumi!
     
  9. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen pyytänyt Teitä kiltisti 21.03. tällä foorumilla, että kokeilisitte ajastaa kaksi peräkkäistä ohjelmaa YleTeemalta ja kertoa onnistuiko. Vastauksia pyysin tänne. En ole saanut yhtään vastausta.

    Minulla on jo toinen Humax PVR-9200T digiboksiyksilö omistuksessa. Ensimmäinen yksilö alkoi äänekkääksi ja ajastukset eivät onnistuneet (varsinkaan YleTeemalta). Laite kävi huollossa, jossa vaihdettiin kovalevy ja se muuttui hyvin hiljaiseksi, mutta ajastukset eivät onnistuneet huollon jälkeenkään 100 prosenttisesti. Siis, jos halusin tallentaa YleTeemalta kaksi peräkkäistä ohjelmaa, vain ensimmäinen onnistui. Jälkimmäisestä ei tallentunut joko mitään tai vain yksi minuutti.

    No, kävin vaihtamassa liikkeessä laitteen kokonaan uuteen viikolla 13. Nyt muutaman päivän kokeiltuani olen todennut tässä aivan saman vian: YleTeeman EPG:stä ajastetuista kahdesta peräkkäisestä ohjelmasta onnistuu vain ensimmäinen !! Olen tehnyt saman kokeen 9 eri kanavalle (Yle1, Yle2, MTV3, Nelonen, Yle FST5, Subtv, Yle24, MTV3MAX ja YleTeema). Muilla kanavilla peräkkäiset ajastukset onnistuvat mutta eivät YleTeemalta. Olen varma, että ei onnistu teidänkään Suomibokseilla, koska en nimittäin usko, että nuo kaksi minulle osunutta boksia ovat ainoat, joissa on tuo vika. Minulla vika ilmeni sekä ohjelmistoversioilla 1.00.03 että 1.00.04.

    Olen lisännyt asetuksissa ajastusten loppuun 5 lisäminuuttia mutta aloitusajalle en ole tehnyt mitään. Jos ja kun kokeilette, niin sammuttakaa boksi ennen ajastusten alkua kuten minäkin teen. Olen "livenä" seurannut mitä tapahtuu YleTeeman ajastuksille:
    - Boksi käynnistää ensimmäisen ajastetun tallennuksen normaalisti (etupaneelissa näkyy REC tallennuksen ajan) ja sammuttaa sen ajallaan (lisäminuutteja loppuun ei nyt tietenkään tule)
    - Boksi on minuutin valmiustilassa (kovalevy pysähtyy ja hiljenee ja kellon kuva näkyy tällöin etupaneelissa ajastuksen merkkinä)
    - Tuon minuutin hiljaisuuden jälkeen toinen tallennus alkaa, mutta se pysähtyykin jo minuutin tai puolen minuutin jälkeen

    Muilla kanavilla tehtyillä ajastuksilla, jotka siis onnistuivat, boksi lisäsi jälkimmäisen loppuun ne 5 lisäminuuttia mutta ei voinut tietenkään lisätä sitä ensimmäisen loppuun.

    Kokeilkaa, please! Niin tiedetään onko vika ohjelmistossa !!
     
  10. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kerran kokeilin ja vastasinkin, tosin omaan viestiini. 3 peräkkäistä tallennusta Teemalta onnistui silloin ihan hyvin. Laitetaan nyt vielä huomisen Oppia suomesta pari osaa testiin 15:00-15:14 ja 15:15-15:29 ja katsotaan kuinka käy.
     
  11. Ham66

    Ham66 Guest Guest

    Liittynyt:
    02.04.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaikki tallennukset ovat onnistuneet tähän mennessä hyvin paitsi:


    Yle Teema 24.3. Teemalauantai: Manga ja Anime

    Jolloin yritin tallentaa 20.00 Mangan maailma ja 21.17 Omenansiemen.

    Valitettavasti Omenansiemen jäi tallentumatta.

    Boksina 9200C ja asetuksista varattuna 10 minuuttia lisäaikaa tallennuksen alkuun ja loppuun.
     
  12. OrmArtur

    OrmArtur Guest Guest

    Liittynyt:
    15.06.2006
    Viestejä:
    162
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ajastin nuo ohjelmat heti kun ensimmäisen kerran pyysit, mutta en tietenkään muistanut raportoida havainnoistani tänne. Minulla nääs ei ollut mitään raportoitavaa, tallennukset onnistuivat moitteetta. Tosin on myönnettävä, että laite oli päällä, eikä valmiustilassa nauhoitusten aloitushetkellä. Mitäs jos sen ongelmasi aiheuttaakin Teeman merkilliset pikkupätkät ohjelmien välissä? Esim. jos on 5 min ekstraa vakiona ohjelman perässä ja tuo ekstra-aika menee yhden pikkuohjelman yli, niin kone jättää nauhoittamatta sen seuraavan ajastetun ohjelman, jos edellinen tallennus on senkin alkaessa vielä käynnissä.
     
  13. Gordon

    Gordon Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    2 230
    Saadut tykkäykset:
    6
    Mulla on kaapelimalli, ja 5 minuuttia automaattista ekstraa lopussa. Ajastin Teemalta kello: 15.00-15.14 ja 15.15-15.29. Ensimmäinen ohjelma tallentui 15.00-15.14 ja toinen ohjelma 15.15-15.34. Eli ohjelmien välinen aika jää puuttumaan ilmeisesti silloin, kun se on 1-4 minuuttia 5 minuutin ekstralla. Sama kaikilla Ylen kanavilla, jotka jättävä noita ohjelmien väliminuutteja.

    Eli täytyy käsin korjata esimerkissä ensimmäisen ajastuksen loppuaikaa 15.30:een , sitten tulee myös se yksi minuutti mukaan.
     
  14. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin PERK... :mad:
    Ensimmäinen jakso tallentui 15:00-15:01 :OI ja toinen jakso 15:15-15:34 eli oikein. Jotain hämärää tässä nyt on :confused:
     
  15. Hexagia

    Hexagia Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kokeilin tänään teemalta ajastaa peräkkäin seuraavat ohjelmat:
    15.00-15.15 Oppia Suomesta: Matematiikka
    15.15-15.30 Oppia Suomesta: Luonnontiede

    Tuloksena oli se, että vain jälkimmäinen ohjelma tallentui ja ensimmäisestä ajastuksesta tallentui vain minuutti ohjelmaa.
    Ajastukset tein epg:stä ja tämän jälkeen sammutin boksin valmiustilaan.Tallennuksen epäonnistumiseen syynä voi olla se, että ainakin minulla on kiintolevy aika täynnä.
     
  16. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olin ajastanut täsmälleen samat em. ohjelmat ja minulla kävi täsmälleen samoin.
    Tämä oli yllätys minullekin. Aikaisemmin on aina tallentunut ensimmäinen ja jälkimmäisestä minuutti tai ei mitään.

    Jotain vikaa bokseissamme siis on!!!!
    Ja se pitää korjata!
     
  17. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla taas on kiintolevy melkein tyhjä, ei se ainakaan tuosta voi johtua.
     
  18. Johann

    Johann Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    642
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaksi testiä tänään.

    18:00 - 18:14 Das is Deutschland
    18:14 - 18:34 Molto piacere!

    19:00 - 19:50 Monte-Criston kreivi
    19:50 - 20:04 Kulttuuripaloja

    Molemmissa tapauksissa tallennus toimi oikein ja kaikki ohjelmat löytyvät levyltä kokonaisina. Minulla on 5 minuuttia ylimääräistä tallennusaikaa lopussa. Humaxissa on uusin softa.

    Testaan vielä muutaman kerran lähipäivinä.
     
  19. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin satuin ajastamaan em. kaksi ohjelmaa mutta nyt jätin boksin päälle. Molemmat tallentuivat OK. Oliko Johannilla boksi päällä vai valmiustilassa?
    Ajastin taas eilen kaksi peräkkäistä ohjelmaa YleTeemalta ja sammutin boksin valmiustilaan: 19.50 Kulttuuripaloja, 20.00 Sisällä soittimessa

    Ensimmäisestä tallentui 1 minuutti, toisesta ei mitään !?!

    Johtopäätöksiä:
    - Boksi tallentaa aina kaikilta kanavilta, jos se jätetään päälle
    - Boksi ei tallenna ainakaan YleTeemalta 100 %:sti, jos se sammutetaan valmiustilaan ennen ajastettujen tallennusten alkamista
    - Vielä on epäselvää, johtuuko tallennusten epäonnistuminen ajastusten peräkkäisyydestä (joskus jää tallentumatta ensimmäinen, joskus toinen, joskus molemmat)


    Näillä perusteilla voimme jo kuitenkin reklamoida Finnsatille päin. Minä olen sen jo tehnyt, tehkää muutkin niin saadaan taas yksi korjaus aikaan.

    Muuten - 8000T-mallissa ei ole tätä vikaa.
     
  20. Johann

    Johann Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    642
    Saadut tykkäykset:
    0
    Boksi oli päällä. Olen laittanut boksin käynnistymään automaattisesti iltapäivällä ja sammumaan keskiyöllä. Näin TV käynnistyy huomattavasti nopeammin ja ei tarvitse odotella EPG:n latautumista käynnistyksen jälkeen.