Humax PVR-9200T

Keskustelu osiossa 'Humax' , aloittajana Garret, 23.09.2005.

  1. killistis

    killistis Guest Guest

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei onnistu ei, ajastuksienkaan kautta ei pysty muokkaamaan lopetusaikaa. Btw palautin omaan boksiin tehdasasetukset 9h sitten ja näyttäisi että kello olisi sen jälkeen pysynyt ajassa. :thumbsup:
     
  2. 0200764

    0200764 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.10.2005
    Viestejä:
    123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsekin sain kyseisen boksin pari päivää sitten. Kytkin sen innolla plasmaani (Panasonic 42-pv500) ja meinas kyllä itku tulla:weep: Kuva oli aivan hirvee. Tosi paljon semmosia ihme häiriöitä, samantyyppisiä kun ois analogitelkussa huonosti antennijohto kiinni. Valikot näyttivät myös tosi rakeisilta. Siinä sitten testailtiin ja tarkistettiin liitäntöjä ja harkitsin koko laitteen paluttamista, mutta päätin kuitenkin käydä ostaa paremman scart-johdon. Uuden johdon myötä kaikki ongelmat hävisivät ja kuvaa on nyt ilo katsoa! Olen ennen elänyt uskossa, että ei scartilla ole väliä, mutta nyt opin kantapään kautta, ettei asia ihan niin olekaan.
    ps. uusi scartti oli merkiltään Clicktronic
     
  3. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuota scartjohdon vaihtopakkoa on nyt niin moni raportoinut että olisi Humaxin maahantuojankin korkea aika reagoida asiaan. Myös asiakkaiden pitäisi reagoida eikä vaan hyväksyä tuota ala-arvoista scartkaapelia jota laitteen mukana toimitetaan. Onhan siitäkin maksettu joten se on tuotevastuun alainen homma sekin yhtälailla kuin laitekin.

    Pitää kohta suositella kaikille että ostavat Humaxinsa liikkeestä joka itse antaa mukaan paremmat ja toimivat kaapelit, kuten esim. MediaPlazaShop joka ilmoittaa näin: "Humax PVR-9200T digiboxin mukana toimitamme myös laadukkaan välikaapelipaketin kaupan päälle (arvo yli 30 euroa): 1.5 m (PLAZA1) kullattu scartkaapeli, 1.5 m optinen S/PDIF Toslink kaapeli sekä 5,0 m USB kaapelin.":)
    http://www.mediaplazashop.com/
     
  4. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitoin Humax PVR-9200T-boksini huoltoon, koska:
    Vika 1. Suurin osa ajastetuista tallennuksista alkoi epäonnistua (tallennusta ei tullut ollenkaan tai tallennusta tuli minuutti, joka itse asiassa on ohjelmaa edeltävä minuutti).
    Vika 2. Kovalevy oli myös alkanut pitämään enemmän ääntä kuin uutena.

    Sain viime perjantaina boksin takaisin. Olivat vaihtaneet kovalevyn ja päivittäneet ohjelmiston (1.00.03 -> 1.00.04). Ensimmäinen huomio oli heti, että boksi on nyt lähes äänetön. Ainoa ääni on pientä rapsahtelua, joka kuuluu vain kanavia vaihdellessa mutta ei siis muulloin.

    Mutta, mutta. Ajastin heti viikonlopulle 4 ohjelmaa tallentumaan. Niistä vain kaksi onnistui. Kahdesta muusta oli tallentunut itse ohjelmaa edeltävä minuutti!?! Asetuksista olen muuttanut: lisäaika loppuun 5 minuuttia, aloitusaikaan ei muutosta.

    Vika 1 on siis edelleen olemassa.
    Lisäksi ilmeni uusi vika: En saanut siirrettyä PC:ltä yhtään elokuvaa takaisin digiboksin uudelle levylle, jotka olin kopioinut vanhalta. Heti siirron alussa tuli virhe paitsi yhden kohdalla, joka ilmeisesti alkoi siirtymään mutta muutaman sekunnin kuluttua koko boksi meni niin jumiin, että virta oli katkaistava boksin takana olevasta kytkimestä. Ei onnistunut useista yrityksistä huolimatta.

    Onko muilla ilmennyt tätä vikaa, että tallentuu vain itse ohjelmaa edeltävä minuutti? Kyselen siksi, että kannattaisiko minun vaihtaa suosiolla uuteen, jos muissa ei ole samaa vikaa eikä se korjaantunut huollossa.

    Omistamassani Humax PVR-8000T-digiboksissa ei ole vastaavaa vikaa.
     
  5. MovieFreak

    MovieFreak Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.07.2003
    Viestejä:
    1 150
    Saadut tykkäykset:
    4
    Kokeiletko tallennusta siten ettei boksi aloita tallennusta automaattisesti ennen ohjelman alkamisaikaa (siis se kaikille ajastintallennuksille automaattisesti lisättävä aika sieltä valikosta). Tuo saattaa joskus aiheuttaa kokemiasi ongelmia...
     
  6. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Asetuksissa olen lisännyt 5 minuuttia tallennuksen loppuun mutta aloitusaikaa en ole muuttanut, koska Suomessa ohjelmat eivät yleensä ala ennen aikojaan mutta ohjelma saattaa kestää pitempään mainosten tms. takia.
     
  7. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
    Häh :confused: Onko tuo siirto PC:ltä takaisin boxiin joskus toiminut ?? Minulla on ollut se käsitys ettei se onnistu, sellaisen vastauksen sain kun tuota joskus kyselin.

    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=57959

    PS. Minulla on ajastuksissa +1 minuutti alkuun kun entisellä Medionilla jäi aina Ylen ohjelmista alusta pätkä pois. Lopussa mulla on +5 min. lisäaikaa. Ei ole kyllä yhtään tallennusta epäonnistunut. Yksi härö oli kun tallennus ei päättynyt silloin kun piti (tallensi Frendejä n. 3h).
     
  8. Kicker

    Kicker Guest Guest

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    247
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei minulla koskaa tällaista vikaa ole ollut. Taitaa olla viallinen laite sinulla. Onko muuten laitteen kello oikeassa?
     
  9. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen aikaisemmin kokeillut siirtää PC:ltä elokuvan digiboksin kovalevylle. Se ei onnistunut silloinkaan, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, että elokuva oli siirretty PC:lle "brittiversion" kovalevyltä ja yritin siirtää sitä "Suomiboksin" kovalevylle.

    Olen kyllä siirtänyt PC:ltä boksin kovalevylle MP3-musiikkia ja digikuvia ja se on onnistunut. Nämä tiedostothan siirretään kuitenkin kovalevyn eri osiolle (C) kun elokuvat pitäisi ilmeisesti siirtää D-osiolle, johon ne ovat tallentuneetkin digiboksilla.

    Mutta lupaahan Media eLinkerin ohje, että siirto on mahdollista:"Media eLinkerin avulla voit kopioida MP3 – musiikkia, JPEG – kuvia ja vastaanottimen tallenteita tietokoneelta vastaanottimeen ja toisinpäin.
    Media eLinker tukee seuraavia käyttöjärjestelmiä: Windows 98, ME, 2000, XP
    ."
     
  10. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitteen kello on aina ollut oikeassa ja on nytkin 1.00.04 versiolla.
     
  11. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0

    Voihan sitä aina luvata ;) Pitänee kokeilla itsekin joskus (musat ja kuvat kyllä siirtyy).
     
  12. Kicker

    Kicker Guest Guest

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    247
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vaihtoon koko purki. Eihän täällä muillakaan samanlaista vikaa ole ollut joten täytyy olla viallinen yksilö.
     
  13. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onnistuuko teidän Humaxilla ajastukset YleTeemalta? Voisitteko kokeilla ajastaa vaikka kaksi peräkkäistä ohjelmaa ja useille eri päiville ja kertoa sitten tänne miten kävi. Minä taidan tallentaa kaikkein eniten juuri YleTeemalta ja n. 70 % niistä epäonnistuu :OI . Esim. eilen illalle olin ajastanut kaksi peräkkäistä ohjelmaa. Ajastukset olin tehnyt pari päivää aikaisemmin. Satuin olemaan paikalla juuri siihen aikaan kun ensimmäinen ajastus alkoi. Boksi ei ollut päällä, koska katsoin TV:tä (varustettu sis. digivirittimellä). Boksi käynnistyi minuuttia ennen ajastetun ohjelman alkua ja sammui n. puolen minuutin päästä. Tallennuksiin ei ilmestynyt mitään, koska tallennus oli minuuttia lyhyempi. Tänä aamuna katsoin tallennuslistaa ja sinne oli ilmestynyt minuutin mittainen tallennus jälkimmäisestä ajastuksesta. Sekin oli alkanut minuutin ennen ko. ohjelman alkua ja loppunut juuri kun ko. ohjelma olisi alkanut. Sain kuitenkin ajastamalla tallennettua esim. Vares-elokuvan kolmoselta maanantaina ja Yle2:lta elokuvan tiistaina.

    Olen määrittänyt ajastusasetuksiin, että tallennus alkaa juuri silloin kun ohjelmakin ja loppuun 5 lisäminuuttia. Viime perjantaina palautin tehdasasetukset ja alustin kovalevyn (joka oli juuri vaihdettu huollossa). Boksin kello on sekunnilleen oikeassa ajassa. Sen olen todennut useasti.

    Satuin katsomaan eilen iltapäivällä ennen em. ajastuksia EPG:tä ja ajastuslistaa. Huomasin, että molempien ajastuksien kellonajat olivat siirtyneet ajastuslistalla minuuttia aikaisemmaksi kuin ko. ohjelmien esitysajat EPG:ssä. Mutta sehän ei haittaa vaikka tallennus alkaa minuuttia aikaisemmin, koska lopussa on ne 5 lisäminuuttia. Tälläistä siirtymistä olen huomannut useasti aikaisemminkin ja varmasti ainakin YleTeemalla. Ovatko muut huomanneet? Mistähän tällainen ohjelmatietojen aikojen seilaaminen johtuu?

    Saan kyllä boksini vaihdettua uuteen (varmistin eilen myyjäliikkeestä) mutta minua kiinnostaa korjaantuuko asia boksin vaihdolla, jos vika onkin Ylen lähettämissä EPG-tiedoista. Asia korjaantuu varmasti jos vika on boksin siinä osassa, joka vastaanottaa nuo EPG-tiedot. Ainakin minun boksini EPG-tiedot päivittyvät tosi hitaasti ja aina on yksi kanava (mikä milloinkin), jonka ohjelmatiedot päivittyvät vasta puolen tunnin jälkeen boksin käynnistämisestä. Eikös EPG-tiedot tule jokaisen kanavapaketin mukana erikseen (vai tuleeko ne joka kanavalle erikseen) ?:confused:

    Vielä yksi kysymys: Onko Teidän mielestä sillä eroa ajastaako ohjelman EPG:stä vai manuaalisesti ? Huollossa väittävät ettei ole mutta minä taidan alkaa ajastamaan kokeilun vuoksi tästä lähtien manuaalisesti.

    Tämmöistä tällä kertaa :weep:
     
  14. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
    EPG:stä. Kyllä tää mun boxi hakee kaikkien kanavien tiedot, vaikka boxi olisikin kokoajan esim. Yle1 kanavalla. Aikaa en ole ottanut, mutta alle 5 minuutissa ainakin tämänpäiväiset tiedot löytyy. Kerran oli tosin joku härö, boxi oli ollut jo tunnin päällä ja EPG:ssä näkyi vain meneillään olevat ohjelmat :(

    Tuli tuossa sellainenkin mieleen, että jos se boxi kerran sammuu melkein heti kun tallennus alkaa, niin voisiko olla ettei siinä tilanteessa se tallentava viritin saa signaalia ja boxi päättääkin sammuttaa itsensä kun ei ole tallennettavaa eli toinen viritin olisi sökö. Onnistuuko yleensä samaan aikaan Esim. Ylen ja maikkarin kanavien tallennus ??

    Laitoin nyt kuitenkin kokeeksi Teemalta muutaman peräkkäisen tallennuksen, katsotaan kuinka käy. Oma veikkaus on, että onnistuu.

    Ainakin kolme osaa Mediakompassia tallentui niinkuin pitikin. Tallennusajatkin oli oikein. Mulla oli tosin boxi päällä kokoajan, mutta eiköhän ne olisi valmiustilastakin tallentuneet.
     
  15. ykjake

    ykjake Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2007
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on myös 9200t boxi eikä ole ollut mitään ongelmia tallennusten tai ajastusten kanssa. Kaverini osti minun suosituksestani saman boxin ja hänellä oli ylläolevan kaltaisia oireita (tallennukset eivät onnistuneet tai olivat tyhjiä todella usein). Myöskään tallennuksen aikana ei pystynyt katsomaan muiden kanavanippujen kanavia. Laite lähti takuuhuoltoon ja palasi parin viikon päästä korjattuna: Toinen viritin ei toiminut - niinkuin noista oireistakin voisi päätellä. Lisäksi jokin muu komponentti oli vaihdettu. Nyt laite toimii taas kuten pitääkin.
     
  16. RaakaRoki

    RaakaRoki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuossa voisi olla ajatusta, että virittimessä olisi vikaa.
    Voisiko muuten antennistani tulla liian voimakas signaali? Ja mitähän se aiheuttaisi? Talvella kovilla pakkasilla minun Humaxin signaalitaso paukkui 100 prosentissa, sekä voimakkuus että laatu. Ei kylläkään enää näillä lämpötilalukemilla.
    Kyllä Ylen ja MTV3-kanavien yhtäaikainen tallennus onnistuu. Ongelma tuntuu olevan juuri ajastetut tallennukset YleTeemalta. Jos tallennan painamalla REC-nappulaa, se kyllä onnistuu.
     
  17. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huomisesta alkaen EPG:ssä näkyy kaikki ohjelmat alkavan tuntia liian aikaisin ? Mitäs tämä nyt on :confused: Jos ajastan nyt jotain ohjelmia, niin meneekö perseelleen ? Vai korjaako Humax nuo jotenkin itsestään ?
     
  18. Chiapatta

    Chiapatta Guest Guest

    Liittynyt:
    24.03.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin.Vajaa pari viikkoa tässä oltu 9200T:n "onnellisia" omistajia.Kahlasin koko topicin läpi,mutta en löytänyt rapoa vastaavan tyyppisestä bugista,joka itselläni ilmenee.Nimittäin kaikki Canal+:lta tallennetut ohjelmat katoavat muutaman päivän kuluessa.Niitä ei näy enää tallennelistassa ollenkaan.Olin tuossa vajaan viikon työreissussa ja palatessani listassa olivat jäljellä vain edellisenä päivänä tallennetut ohjelmat,ja nyt nekin hävisivät.Vaimon mukaan kaikki oli kuitenkin tallentunut ihan ok,ja olivat näkyneet listassa niin kuin pitääkin.Että tällainen tallentava digiboxi.
     
  19. Sherukka

    Sherukka Käyttäjä

    Liittynyt:
    17.05.2005
    Viestejä:
    1 063
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten/milloin tämä boksi purkaa salatut kanavat?
     
  20. arskaxx

    arskaxx Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.02.2004
    Viestejä:
    968
    Saadut tykkäykset:
    0
    Softaversiosta 1.00.03 lähtien salatut kanavat tallennetaan salaamattomana.