Humax PVR-9200T

Keskustelu osiossa 'Humax' , aloittajana Garret, 23.09.2005.

  1. BonBon

    BonBon Guest Guest

    Liittynyt:
    20.12.2000
    Viestejä:
    248
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näin tosiaankin ainakin 8000t- mallissa. Ongelmana on, että sivut latautuvat television muistiin, jolloin kanavaa vaihdettaessa boksista myös sivuja jää vanhasta ja uudesta kanavasta päällekkäin muistiin. Varsin ärsyttävä piirre, mutta sen kanssa oppii elämään.

    9200 on roadmapissa, mutta odottelen "Suomi"- versiota keväällä saapuvaksi. Ei ole vielä niin kiire päivittää laitteistoa, vaikkakin enkkujen hinta on erittäin houkutteleva.
     
  2. ansukakkonen

    ansukakkonen Guest Guest

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
  3. Mika73

    Mika73 Guest Guest

    Liittynyt:
    05.09.2005
    Viestejä:
    648
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ai, eikö sillä voi edes pelata Doomia tai shakkia! :D (Toppyfani)
     
  4. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miksi ihmetyttää? Minulla on ollut Topfield kohta vuoden (kun sen ostin, ei mistään Humax 9200-malleista ollut tietoakaan, eikä ole vieläkään kaapelimallista, jonka tarvitsen), olen ollut siihen erittäin tyytyväinen ja TAPeilla saan laitteen toimimaan oman mieltymykseni mukaan, esimerkiksi nauhoittamaan automaattisesti hakusanojen avulla. Jos olisin nyt ostamassa boksia, niin varmasti miettisin tuota Humaxiakin (jos siitä siis olisi kaapelimalli), mutta todennäköisesti taipuisin edelleen ostamaan Topfieldin lähinnä TAPien takia. Myöskään 20 ajastuspaikkaa eivät riitä alkuunkaan meidän perheessä, mutta tuo varmaan korjaantuu Humaxissakin joskus tulevaisuudessa.

    En epäile hetkeäkään, etteikö Humax olisi varsin erinomainen boksi, mutta tuskin sekään täydellisesti voi kaikkia mielyttää kaikilta osin. TAPit tulevat Toppyssä apuun juuri siinä tapauksessa, kun joku käyttöliittymän osa ei mielytä tai toiminto uupuu.
     
  5. jomppa

    jomppa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2001
    Viestejä:
    518
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kumpi ompi parempi, Humax PVR-9200T vai TAPiton Topfield 5***PVR-sarja? Itsellä kun on kumpikin käytössä, niin minun vastaukseni on Humax, varsinkin kun vielä ottaa huomioon sen selkeästi halvemman hinnan (ok, tietysti UK:sta ostettuna sille tulee epäreilua tasoitusta).

    Minusta Humaxin toimintalogiikka on selkeämpi ja EPG-toiminnot paremmat, siis kun ei TAP-höystettyyn versioon vertaa. Tekstitysten kanssa ei ole ollut ongelmaa enkä ole törmännyt oikeastaan mihinkään bugeihin. Yhtään epäonnistunutta ajastusta ei ole about 150 ajastuksen joukossa vielä ollut. Ja tallenteiden leikkaustoiminnot ovat Toppyyn verrattuna monta kertaa paremmat (=tarkemmat).

    Perus-Toppyssa ovat parempaa tällä hetkellä ajastusten isompi lukumäärä ja mahdollisuus katsoa tallennetta alusta sen ollessa vielä kesken. Tämä viimemainittu onkin Humaxin ärsyttävin puute tällä hetkellä, mutta onneksi sille on keväällä luvattu toiminnallinen muutos uudessa firmiksessä, samoin kuin tuo max tallennusmäärän pitäisi kasvaa. Vaikka kummassakin on USB2, on tiedostojen siirrossa PC:lle Topfield jonkin verran nopeampi, muuten PC-> DVD toiminnot menevät samalla tavalla.

    Jos ei halua viritellä boksiaan, suosittelisin ennemmin Humaxia. Jos taas pitää virittämisestä ja haluaa lisätä boksiinsa muutakin toiminnallisuutta kuin mitä valmistaja on viisaaksi katsonut siihen liittää, niin sitten se kyllä tietysti Toppy.

    Niin ja hei on Humaxissakin pelejä, kokonaista neljä kappaletta :D
     
  6. Mika73

    Mika73 Guest Guest

    Liittynyt:
    05.09.2005
    Viestejä:
    648
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toppyssäkin on muuten aika tarkka tuo leikkaustoiminto, vaikka luulinkin aluksi, että se on todella epätarkka. Kun se keltainen palkki tulee esille ja siitä asetetaan ne kursorit, niin ensimmäisen kursorin asetuksen jälkeen kun toista alkaa asettamaan, niin se pysähtyy aina siihen paikkaan mihin kelataan. Se ei siis liiku mukana, jos toistoa katsellaan! Tuo tekee sen asettamisesta epätarkkaa. Se kohta josta leikkaus tapahtuu on kuitenkin melko tarkkaan se missä kursorit olivat.
     
  7. jomppa

    jomppa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2001
    Viestejä:
    518
    Saadut tykkäykset:
    2
    Humaxissa pääset vaitsemaan leikkauskohtaa kelaamalle eteen- tai taaksepäin freimi kerrallan, kyllä siinä on kyseessä aivan eri tarkkuustason operaatio.

    Ai niin Humaxin erinomainen lisäpointsi vielä, pikakelauksessa on 16x ja 64x - nopeudet ja ainakin minulla on niille paljon käyttöä. Toppyssa max 6x on kyllä ihan onneton.
     
  8. ansukakkonen

    ansukakkonen Guest Guest

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se mikä tässä vielä ihmetyttää, miksi tätä mallia saa Suomesta vasta reilut puoli vuotta myöhemmin, kuin Englannnista? Jos silloinkaan. Ja miksi se tulee todennäköisesti maksamaan parisataa euroa enemmän täällä?
    Rohkeasti tilaamaan ulkomailta. Olen itse hankkinut paljon tavaraa euroopasta ja jenkeistä netin kautta enkä kertaakaan ole joutunut katumaan.
    Hummyn ja Toppyn eroista vielä, tarkoitus ei ollut mollata Toppyfaneja. Normaalikäyttäjälle, joka pääsääntöisesti vain katsoo ja nauhoittaa ohjelmia, Humax lienee vaivattomin ratkaisu.
    Tuskin koskaan tulen itse lataamaan MP3:sia digiboxiin.
    Toisaalta, digikuvia saatan hyvinkin ladata, niitä on kätevää katsoa sohvalta isommalla porukalla.
     
  9. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jes, ymmärsin pointtisi. Halusin vain tuoda esille, että suurimmalle osalle ainakin tämän foorumin Toppy-omistajista TAPit ovat olleet ainakin osaksi perusteena Toppyn hankkimiselle ja vielä suuremmalle osalle ne ovat tärkeitä lenkkejä Toppy-tyytyväisyydessä, siinä mielessä ei kannata ihmetellä etenkään foorumin ihmisten intoa TAPpeihin.

    Sen verran kun olen Humaxin bokseja käyttänyt (en tuota 9200-mallia tosin), niin käytettävyys on tosiaan perus-Toppyä parempi, joskaan en ole hirveästi tykännyt noita perus-Humaxien EPG:istä, mutta varmaankin PVR-malleissa on parempi.
     
  10. anaboksi

    anaboksi Guest Guest

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    398
    Saadut tykkäykset:
    0
    Perus-Humaxista Topfieldiin siirtyneenä olen, yllättävää kyllä, osittain samaa mieltä tuosta EPG-asiasta. Humaxin EPG on loistava jos katsoo vain liveä ja surffaa monilla kanavilla, mutta useamman päivän ajastusten tekoon se ei oikein sovellu. Topfieldin EPG puolestaan toimii parhainten juuri ajastusten teossa, mutta sen tapa tyhjentyä sammutuksen yhteydessä ja hidas latautuminen käynnistyksen jälkeen ärsyttää isosti.

    TAP-EPG:itä olen kokeillut, mutta kaikesta yrittämisestä huolimatta ne eivät pärjää edes Toppyn omalle.
     
  11. jomppa

    jomppa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2001
    Viestejä:
    518
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minä käytänkin Humax 9200t:n useamman päivän ajastuksiin pelkästään nimellä haku-toimintoa, joka on oikein kätevä.
     
  12. ansukakkonen

    ansukakkonen Guest Guest

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taidan olla vanhanaikainen.
    Vaikka nauhoittelenkin usein, teen sen naputtelemalla kellonajat manuaalisti. Minulle siinä ei ole mitään ongelmaa. Ei ole niin kiire. Ainakin tietää mitä saa. Tulee ikäänkuin automaattisesti laitettua ylimääräistä aikaa ohjelman loppuun.
    Eri palstoilla on kerrottu ongelmista EPG-nauhoituksissa. Liekö tämä syynä, ettei minulla ole mitään ongelmia ollut.
    Käytän EPG:tä oikeastaan vain siihen, että tsekkaan mitä ohjelmia menee tällä hetkellä ja lähimmän tunnin-parin-kolmen päästä. Kyllä paperille painettu ohjelmaopas (PPG !!) on kätevyydeltään eri luokkaa. Kaikki mikä tehdään elektronisesti ei automaattisesti ole parempaa.
     
  13. jomppa

    jomppa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2001
    Viestejä:
    518
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minä taas en ole tehnyt käytännössä yhtään ajastusta ilman EPG:tä Humaxillani eikä yksikään ole epäonnistunut. On se niin helppo kirjoittaa vaikka viikonloppuna "24" nimellä haku-toimintoon ja listaan tulee kaikki viikolla esitettävät jaksot, josta vaan nappia painamalla valitsen tallennettavaksi haluamani jaksot.

    Humaxissa on vielä tällä hetkellä se puute, että se ei automaattisesti osaa lisätä ajastuksen loppuun tiettyä haluttua lisäaikaa, keväällä on tämäkin luvattu korjautuvan. Ns. tärkeiden ohjelmien tallennusaikoihin kolmosella ja nelosella olen varmuuden vuoksi käynyt manuaalisesti lisäämässä loppuun 10 minuuttia.
     
  14. anaboksi

    anaboksi Guest Guest

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    398
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taidamme käyttää laitteita vähän eri tavoilla. Minä ajastan tallennukset kerran-pari viikossa ja silloin niitä tulee lähemmäs 30kpl. Parhaimmillaan ajastuksia on ollut jonossa 37. Sellaista määrää erinimisiä ohjelmia ei kertakaikkiaan jaksa etsiä nimien perusteella yksi kerrallaan. Ajastuksia tehdessä en vielä tiedä mitä kaikkea tulee otettua talteen, poimin mielenkiintoisia dokkareita ja ajankohtaisohjelmia niiden kuvauksen perusteella. En siis käytä tuota edellä mainittua PPG:tä (kiitos ansukakkonen :thumbsup: ) ohjelmien valitsemiseen, vaan nojaan täysin boksin EPG:hen. Sarjoja en tällä hetkellä seuraa lainkaan.

    Humaxin nimen/tyypin mukaan haku on kyllä kätevä, mutta se kaipaisi muutaman parannuksen: hakusanat pitäisi jäädä muistiin ja olla helposti saatavilla; hakutulokset pitäisi näkyä kaikki, ei vain 100 ensimmäistä; tulokset pitäisi voida järjestää nimen, kanavan ja alkamisajan mukaan. Myös ohjelmatyyppien kategoriointi kaipaa parannuksia (tämä taitaa olla jo speksien ongelma), sillä esimerkiksi Elokuvat-tittelin alta löytyy myös draamasarjat. Lisäksi muistaakseni subtv:n ohjelmien kategoriat ovat mitä sattuu. Urheilusta löytyy musiikkiohjelmia ja sitä rataa.
     
  15. jomppa

    jomppa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2001
    Viestejä:
    518
    Saadut tykkäykset:
    2
    Joo, kyllä meillä ajastusten teon toimintatapa on erilainen. Minä en käytä EPG:tä lainkaan noin intensiivisesti kuin sinä. Minun toimintatapani on selata uusi TV-maailma-lehti läpi viikonloppuna ja blokata sieltä kiinnostavat ohjelmat, jotka sitten nimihaulla haen EPG:stä tallennettavaksi. Tällaisia kertyy viikossa ehkä kymmenkunta. Sen lisäksi tulee sitten saman illan aikana extempore tehtäviä ajastuksia, jotka sitten tulee valittua puhtaasti kuluvan päivän EPG:n perusteella ilman nimihakuja.
     
  16. oskari56

    oskari56 Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2006
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Innostuin näiden viestien perusteella tilaamaan tuolta leconceptsista itselleni myös laitteen (hyviä kokemuksia tuosta 8000:sta).

    Kuinka nopeasti teille tilanneille on tullut tieto laitteen lähetyksestä? Maksoin Visalla ja tilasin sen 31.1, ja saman tien tuli vahvistusviesti tilauksesta: "Thank you for your order. It is listed below for your records. We will contact you shortly."

    En ole malttamaton, en :p , mutta mitään ei ole kuulunut tuon jälkeen ja nyt eletään 2.2. päivää.
     
  17. jomppa

    jomppa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2001
    Viestejä:
    518
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ei tuo LEConcepts mikään maailman nopein firma ole. Itselläni tilausvahvistus tuli 27.11 ja paketti lähti Suomeen 6.12. Ehdin jo kertaalleen asiaa heiltä tuossa välillä kysäistä ja kertoivat pahoittelunsa, että luottokorttitietojen varmentaminen vie heillä pitkän aikaa.
     
  18. ansukakkonen

    ansukakkonen Guest Guest

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, ei pidä hätiköidä. Kyllä se boxi sieltä tulee. Kannattaa kysyä, kuka Suomen päässä toimittaa tavaran perille. Itselläni se oli Suomen Posti. Eli tuli kotiin normaalisti (postimies kävi paketin kanssa kotona, kun ei ketään paikalla, jätti pakettikortin ja noudin sen postista).
    Voi olla, että joillain paikkakunnilla tavaran toimittaa Parcelinen Suomen yhteistyökumppani olikosenyt DPD. Jos kotosalla ei ole ketään, voi olla kätevää pyytää toimittamaan paketti esim. työpaikalle.
    Muista se verkkojohto, suosittelen sähköalan ammattilaista johdon vaihtoon. Kun boxin kansi on ruuvattu auki, sisällä näkyy mm. piirilevy komponentteineen. Talvipakkasilla kuivalla ilmalla vaatteisiin kertyy helposti staattista sähköä. Pidä huoli, ettei hihat huitele piirilevyllä. Maadoitusranneke ei paljoa maksa.
    Älä riko alkuperäistä verkkojohtoa, hommaa uusi. JOS tarvitsee takuuhuoltoa, alkuperäinen kannattaa laittaa silloin takaisin paikoilleen.
     
  19. jomppa

    jomppa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2001
    Viestejä:
    518
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minä käytän punnan verran maksanutta UK->Fi verkkoadapteria ja hyvin se sillä pelittää. Taloudessamme on muutenkin puolenkymmentä UK- tai HongKong-peräistä sähkölaitetta ja kaikkia käytetään näillä adaptereilla.
     
  20. nnynas

    nnynas Guest Guest

    Liittynyt:
    08.02.2006
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    osaako joku humaxia tunteva heittää arviota tulisiko vastaavaa mallia mahdollisesti CONAX korttipaikalla tuon CI:n sijaan? odottelua nyt kuitenkin luvassa kun se kaapeliboksi on luvattu vasta kesäksi..