HK 980 vai Azur 650A?

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana Hurja, 04.11.2010.

  1. Hurja

    Hurja Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2004
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pitäisi hankkia järkevän laatuinen (ja hintainen) stereovahvistin H/K:n AVR 255:n tilalle. Tästä vahvistimesta olen ihan pitänyt, mutta koska 7.1-systeemiä ei tullut koskaan rakennettua ja soitinkin osaa skaalata videot, suurin osa sen ominaisuuksista on jäänyt hyödyntämättä.

    Vaihtoehtoina olen katsellut Harmanin HK 980:ta tai Cambridge Audion Azur 650A:ta.

    Kaiuttimina Dynaudio Audience 42:t.

    Löytyykö kokemusta ko. vahvistimista / onko joku vertaillut kyseisiä vahvistimia rinnakkain?

    Myös Azur 840A:ta olen kuolannut, mutta tullut vähän siihen tulokseen, että sen hintalappu on kipurajan väärällä puolella. HK990:n hintalappu vielä kauempana...
     
  2. Hurja

    Hurja Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2004
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli sitten ostettua pika-aikataululla tuollainen HK 980, kun vanha vahvistin ostettiin pois ja tuli hyvä diili vastaan...
     
  3. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    ^varmaan ihan hyvä kampes. Pitikin kirjoittaa, että kaytetyt 2-kanavalaitteet on aina hyvä ostos. Saa laatua eikä arvo laske.

    Jos erillinen ja hyvä cd-soitin kiinnostaa niin wasahifissä on HD 980 hintaan 160,-. Ei paha vissiin?
     
  4. Hurja

    Hurja Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2004
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitti vinkistä!

    CD-soittimelle ei tosin ole niin hirveästi käyttöä, kun cd:t tulee ripattua alaciksi ja soiteltua AirPort Expressin kautta langattomasti reteoihin. HD 990:a hetken harkitsin, kun sitä olisi voinut käyttää da-muuntimena airportin ja vahvistimen välissä. Päädyin kuitenkin MF:n V-DAC:iin, joka oli edullisempi ja tarpeen mukainen ratkaisu.

    Ehkäpä sitten tulee sijoitettua levynpyörittimeen, jos/kun H/K tuo tasokkaan, mielellään cd:t ja sacd:t kauniisti toistavan bd-soittimen markkinoille. (Siihen asti hommaa hoitaa Sonyn perusmalli bd-soitin...)
     
  5. LeMuerte

    LeMuerte Guest Guest

    Liittynyt:
    06.09.2006
    Viestejä:
    119
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistähän tommosen HK 980:n sais halvimmalla? Myös HK 3490 vähän kihottais, onkohan noilla kovin paljon eroa keskenään? Saman hintaisia tuntuvat olevan, eikä mulla ole tarvetta esmes radiolle joten kumpaakohan tässä suosisi..