Hiljentyneet plazalaiset

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Blizzard, 23.01.2004.

  1. louhvi

    louhvi Guest Guest

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    522
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lol! :king:
     
  2. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 499
    Saadut tykkäykset:
    41
    Jospa Klemmari on käyttänyt hieman liikaa ignorea, joten jos hän ei tiedä että tänne vielä joku kirjoittelee :D
     
  3. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Hoho. Tuli ihan sama ajatus mieleen jo eilen kun tätä luin, mutta en kehdannut sitten kirjoittaa ;) Vahingossa tullut sinne ignore listalle *.* :D
     
  4. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kertokaapa ikuiselle newbielle (nyt taidaa olla 200:s post) miten tuon oman ignore listan saa käyttöön? Sitten vielä mitä hyötyä siitä on?
    Ei jaksa käyttää searchia...

    [No jokainen älyllinen olento luultavasti tajusi, etten nyt ihan tosissan ole :rolleyes: :rolleyes: :p ]
     
  5. LOP

    LOP Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 057
    Saadut tykkäykset:
    49
    Maukka87kin hiljenty tyystin, kun uus koulu alko ;) Ei ole siis äänessä paljoa sen enempää enää kuin minäkään.
     
  6. Mahoney

    Mahoney Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2001
    Viestejä:
    3 826
    Saadut tykkäykset:
    7
    Omakin aktiivisuus on laskenut kuin lehmän häntä viimeisen kuukauden-kahden aikana. Syy minun kohdallani on ollut, että olen yrittänyt löytää muutakin elämää kuin leffat ja kotiteatteri - vaikka en tiedä, haluanko vielä muuta. Toisaalta, sen perusteella mitä olen täällä käynyt, niin on tuntunut muutenkin jotenkin hiljaiselta aiheiden suhteen jne; tosin onhan tässä ollut näitä vastoinkäymisiä eli taukoja toiminnassakin.
     
  7. Klemmari

    Klemmari Guest Guest

    Liittynyt:
    08.01.2001
    Viestejä:
    2 404
    Saadut tykkäykset:
    1
    Väite on väärä. Minä kirjoitin näin:

    "Heitän tunnuksen sinne melko pienestäkin ärsytyksestä. Mitäs sitä turhaan itseään kiusaamaan natsien, keskenkasvuisten, asennevammaisten ja analfabeettien jokelluksilla."

    Ei tuossa puhuta mitään eri mieltä olemisesta. Miksi annoit väärän todistuksen, Kaitzu?

    MKL
     
  8. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 499
    Saadut tykkäykset:
    41
    Väitätkö ettei sinua ärsytä, kun joku on erimieltä kanssasi? Olen saanut nimittäin juuri kyseisenlaisen kuvan sinusta ;)

    Korjattakoon kuitenkin alkuperäistä kirjoitustani, onko nyt parempi ? :D
     
  9. Klemmari

    Klemmari Guest Guest

    Liittynyt:
    08.01.2001
    Viestejä:
    2 404
    Saadut tykkäykset:
    1
    Vaikea sanoa, en yleensä ota kantaa mielipideasioihin. Keskityn faktoihin, niistä ei kukaan edes voi olla eri mieltä.

    MKL
     
  10. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Ei varmasti, kun kaikki vähänkin eri mieltä sinun faktoistasi olevat ovat ignoressa. Koska jos on faktasta eri mieltä, kuten vaikkapa että 2000:1 kontrasti suhde on ihan hyvä kun toisen mielestä se on täysin paska, koska hän on tottunut sertun 30000:1 kontrastiin, on toinen henkilö pakosti asennevammainen tai ehkäpä jopa analfabeetikko(? :D ).
     
  11. jms

    jms Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    1 845
    Saadut tykkäykset:
    4
    Olisisi se kiva kun elävässä elämässäkin pystyisi, ignooraamaan kaikki itseään ei mielyttävät jutut.
     
  12. Klemmari

    Klemmari Guest Guest

    Liittynyt:
    08.01.2001
    Viestejä:
    2 404
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ei se taida olla mahdollista edes täällä foorumilla. Minä en ainakaan tiedä ketään, joka olisi edes yrittänyt moista.

    MKL
     
  13. premier

    premier Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    1 687
    Saadut tykkäykset:
    4
    Menee vähän aiheen vierestä, mutta luulen, että plazan hiljenemiseen vaikuttaa myös se, että ihmiset "kasvaa ulos plazasta". Tänne tullaan yleensä hakemaan tietoa, ja sitten kun tieto on saatu ja kotiteatteri kasassa, käyttäjän mielenkiinto foorumia kohtaan vähenee ellei sitten ole ihastunut foorumin rakastettaviin käyttäjiin.

    Jos käyttäjä ei lähde pois, hän unohtaa juurensa ja alkaa haukkumaan uusia käyttäjiä, koska kysymykset ovat typeriä ja aivan väärällä alueella. Hauskinta tässä on, että jos katsottaisiin saman käyttäjän omia postauksia vuoden tai kahden takaa, siellä olisi täysin samanlaisia typeriä kysymyksiä.

    Osa vanhemmista käyttäjistä masentuu uusien käyttäjien kiusaamisesta ja pettyy toisten käyttäjien toimintaan. Foorumin henki on tämän takia erittäin huono, jolloin foorumin selailusta menee maku. Kukapa haluaisi keskustella ahdasmielisten kusipäiden kanssa?

    Näin on siis onnistuttu karkoittamaan sekä uudet että vanhat käyttäjät. Syy foorumin hiljenemiseen löytyy itsestämme.
     
  14. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Olen itseasiassa tästä hieman eri mieltä. Minusta ratkaisevasti on muuttunut uusien käyttäjien tapa lähestyä foorumia. Tänne tullaan luonnollisesti hakemaan tietoa kotiteatterilaitteista, mutta osalla on aivan väärä lähestymistapa. Halutaan, että me etsitään hänelle se paras ratkaisu eikä itse olla valmiita näkemään vaivaa. Eli siis juuri tälläiset "Mikä vahvari/töllö/dvd-soitin/jne. mun kannattaa ostaa?" ja sitten heitetään hintahaitari. Silloin kun minä tulin foorumille, porukka osasi etsiä tietoa asioista ja kun kysyttiin tuollaista, heitetiin peliin myös itse löytämiä vaihtoehtoja eikä vain haluttu että koko homma tarjoillaan valmiiksi. Tästä johtuu minun mielestäni tuo vanhempien käyttäjien häviäminen passiiviseksi, koska kuka jaksaisi aina ilmaiseksi olla hakemassa juuri sinulle sitä parasta ratkaisua. Siitä saa palkkaakin vaikka Expertillä. Sama muutos näkyy kaikkialla muuallakin ja on ilmeisesti ihan maailmanlaajuinen ilmiö. Ns. fast food yhteiskunta.

    Muutenkin näyttää siltä, että Plaza on suhteellisen vaikeasti lähestyttävä paikka johtuen siitä, että tätä täytyy lukea pidemmän aikaa ja tietää asioista että täällä voi keskustella. Paikka on täynnä elektroniikan asiantuntijoita, joten pienestäkin virheestä sakotetaan. Täällä ei muuten synny fiksua keskustelua kuin oikeasti uusista laitteista, uusista "hyvistä" elokuvista ja huumori puolen asioista.

    Ei minusta tuo uusien käyttäjien kiusaus täällä nyt mikään kovin vakava ongelma ole kuitenkaan. Nämä "käytä nyt saatana sitä searchia" tapaukset ovat kyllä minusta ihan ansaittuja ja jos masentuu sellaisesta niin ei hyvin mene. Minun mielestäni foorumi olisi erittäin siisti paikka jos postaajilla olisi vain silmät päässä ja luku ominaisuus toimisi. Säännöt ovat joka kerta luettavissa tuossa yläpuolella kun postia lähettää, joten ...
     
  15. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jep,samaa mieltä kanssasi.Muutokset on hyväksyttävä, turha takertua menneeseen, aikaan, jolloin kaikki oli hyvin. (Aika kultaa muistot muuten aika lahjakkaasti.) Itse en koskaan aktiivikäyjä ole ollut, enkä mielipiteilläni ole päässyt loistamaan plazan hienostopiireissä, joten oma poistumiseni tuskin vaikuttaisi plazan juttujen sisältöön sinänsä. Kirjoittaja- ja lukijakunnan uusiutuminen on väistämätöntä, ehkäpä jopa parhaaksikin joissakin tapauksissa.
     
  16. Jan

    Jan Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.09.2002
    Viestejä:
    1 602
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minun hiljaisuusteoriani: Suurin piirtein kaikilla Suomen elokuvaharrastajilla on jo kotonaan jonkinlainen kotiteatteri ja hyllyssä pari sataa DVD-elokuvaa.

    (= Pari vuotta sitten ihmiset olivat enemmän tohkeissaan hankkimassa uusia laitteita ja levyhyllyyn täytettä -> paljon pulinaa siitä mihin rahansa laittaisi)
     
  17. benighted

    benighted Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2000
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aika samoilla linjoilla Kurdtin kanssa. Lisäisin tähän vielä sen että "kasvuvaiheessa", milloin tämä räjähdysmäinen kasvu sitten sattuikin, olisi mielestäni pitänyt oikeasti värvätä lisää modeja tänne hillitsemään uusien(ja miksei muidenkin) käyttäytymistä. Tuo aloittelija kysyy-alue oli ihan jees ratkaisu, mutta ei silti poista itse ongelmaa, kymmenet "turhat" topikit päivässä turhauttavat ja turruttavat ainakin itseä. Ja ehkä osa vanhoista jäsenistä ovat jopa katkeroituneet tästä foorumista jolloin "terveellistä" ja järkevää keskustelua harvoin tulee enää.
     
  18. Qube

    Qube Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.01.2002
    Viestejä:
    936
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käyttäjämäärien suuri kasvu on ainakin itselläni aiheuttanut sen tunteen, että Plazaa (Trabaa) ei enää tunne hallitsevansa. Ennen kun oli pienemmät piirit, muisti ja tunnisti ulkoa kaikki vähänkin aktiivisemmat henkilöt. Hyvin monista henkilöistä muodostui omaan pääkoppaan jopa oma persoonallisuus jolloin osasi ennustaa toisten reaktiot ja vastaukset. Nämä ovat siis omia tuntemuksiani.

    Nooh, kasvu on kai aina väistämätöntä eikä sitä pidä ottaa pelkkänä pahana asiana. Itse pyrin roikkumaan mukana vaikka vähän entistä hiljaisemmaksi olenkin tullut.
     
  19. hetaskin

    hetaskin Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    607
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on tapahtunut samoin kuin monille muillekin. Seuraan päivittäin, mutta kommentteja annan kovin harvoin. Tosin viime viikkoina on seuraaminenkin vähentynyt.
    Kun "löysin" plazan niin luin useita tunteja monena päivänä peräkkäin vanhoja sekä uusia threadeja. Mutta sitten kun alkoi oppimaan ja itsekin tietämään enemmän HT asioista,kuin mitä tänne tullessani tiesin, niin mielenkiintoisia keskusteluja on ollut harvassa.
    Varsinkin kun tykki asiat ovat kiinnostaneet kaikkein eniten ja nykyiset pikseli tykki threadit kun ei kiinnosta pätkääkään. Oikeastaan kaikista mielenkiintoisimmat threadit löytyy mielestäni tuolta dvd leffat osiosta, elokuva hommelit myösen ja sitten jonkinverran tämä tarinatupa. Muista osioista harvemmin löytyy sellaisia threadeja joista jaksaisi kiinnostua todenteolla.
     
  20. Kema

    Kema Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.05.2002
    Viestejä:
    735
    Saadut tykkäykset:
    1
    Seuraavan kerran varmaan tulee plazaa aktiivisesti seurattua, kun on taas kotiteatterin päivitys paikallaan. Tähän menee varmaankin 1.5v(tykin takuu loppuu:))

    Nyt tulee lähinnä OT keskusteluihin otettua osaa, kun ei tuo tilipussikaan joka suuntaan veny ja setti on ihan ok tällä hetkellä. Toisaalta, myös omaa kokemusta sen verran kertynyt, ettei ihan joka asiaa tarvi kysellä/etsiä.