Hienoimmat ja huomaamattomimmat tykkitelineet

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana DIAR, 17.01.2003.

  1. jsydanma

    jsydanma Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2001
    Viestejä:
    226
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja tässä oma erittäin huomaamaton kattoasennus.... eli olohuone on asennettu huomaamattomasti Barcon ympärille :)
    Katon vinoudesta johtuen (noin 10 astetta) kierretangot on akseloitu yläpäästä, näin tykki asettuu vaakatasoon.
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. supa

    supa Käyttäjä

    Liittynyt:
    22.08.2000
    Viestejä:
    2 108
    Saadut tykkäykset:
    4
    Hieno homma. Minunkin piti itseasiassa vähän aikaa katsoa tuota kuvaa, että missä se Barco oikein lymyilee :thumbsup:
     
  3. Arma

    Arma Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2001
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos nyt miettii esimerkiksi ae300:sta, niin kuinka lähelle seinää sen voi sijoittaa? Onko kattokiinnitys ainut vaihtoehto?

    Mietin vaan noita seinään kiinnitettyjä versioita. Eikös ae300ssa ole tuuletin takaosassa?
     
  4. Anttimie

    Anttimie Doh! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.09.2000
    Viestejä:
    659
    Saadut tykkäykset:
    0
    Päivän paras :thumbsup:
    Eikö tuohon jo kopsauta päätään? :p
     
  5. Gimble

    Gimble Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.02.2002
    Viestejä:
    476
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole kattokiinnitys ainut vaihtoehto. Itsekkin väsäsin kauheen hyllyvirityksen satasta Pansua varten, kun en halunnut raiskata kattoa.

    Tosin sitten oli pakko tuoda todella paljon ulos, jotta kuva mahtu valkokankaalle. Sellasta ~300 Eskon long throw lenssiä ei hirveesti huvittanut ostaa. Noh, eipä ainakaan pääsee nyt lämpeneen liikaa!

    Oon jonkin verran seuraillu sitä lämpenemistä ja kyllähän se pitkän käytön jälkeen aika föönin korvike on. Arvelisin, että joku 20 cm siellä olis ainakin hyvä olla takana?
     
  6. pkaelli

    pkaelli Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2002
    Viestejä:
    222
    Saadut tykkäykset:
    0
    samaa olen miettinyt mun Sanyo Z1:n kanssa, joka puhkuu ulos sivulta ja myös takaa. Aika kuumanahan tuo mun asennus käy (kun kattokin on niin lähellä).

    Pitänee tod.näk. siirtää hiukan eteenpäin tai koittaa löytää sellainen tykki joka puhaltaa vain sivulle.

    Muuten todella hyvä ja huomaamaton mun mielestä.

    kuvia (se ensimmäinen asennus):

    http://www.hevnet.com/infosivut/htkuvia.htm



    Jussi
     
  7. jsydanma

    jsydanma Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2001
    Viestejä:
    226
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä tosta tykin alta sellanen 2m pitkä henkilö mahtuu kävelemään. Huonekorkeus kun on tykin kohdalla abaut 3m.
     
  8. markusj

    markusj Guest Guest

    Liittynyt:
    18.03.2002
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Melko siistin ja jopa kehuja saaneen virityksen tein työpaikalle seuraavasti. 4 kpl 2mm vaijeria roikkumaan. Vaijerien alapäähän pultit, joihin porattu reikä vaijeria varten. Valkoista huonekalulevyä sopivan kokoinen pala, nurkkiin reijät johon pultit sopii. Kulmaa voi sitten säätää mutterien asennoilla pultissa. projari sitten vaan nurin niskoin levyyn ruuveilla.

    Kotona on huoneen takaseinällä Lundiaa siten että sohvan kohdalla on aukko ja hylly kiertää sohvan yläpuolelta. Projektori on ihan hyllyllä. Väärin päin lisäkumitassujen avulla ettei Keystonea tarvita.

    Kuvia ei nyt valitettavasti ole tähän hätään, mutta kai tästä jonkinlaisen käsityksen sai.
     
  9. abupaaki

    abupaaki Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on AE-300 melkein kiinni takaseinässä (n. 15 cm ilmarakoa). Ei ole ollut mitään ongelmia tuuletuksen kanssa.
     
  10. hydro

    hydro Guest Guest

    Liittynyt:
    07.02.2003
    Viestejä:
    76
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aattelin laittaa kuvan omasta kattotelineestä joka on suora kopio aikaisemmin tässä threadissa olevasta telineestä. Käytin threadissa olevaa kuvaa mallina. :)

    [​IMG]

    Hintaa telineelle tuli n. 1 euro (4 ruuvin hinta), loput löytyi kotoa :D
     
  11. nygarjaa

    nygarjaa Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2002
    Viestejä:
    1 856
    Saadut tykkäykset:
    1
    Nyt on kyllä hydrolla ja minulla olohuone aivan saman näköinen ja muotoinen, peilikuvat toisistaan. Aina rakennusmateriaaleja myöten. Missä päin suomea asustelet, ettemme vaan satu olemaan naapureita :D.
     
  12. hydro

    hydro Guest Guest

    Liittynyt:
    07.02.2003
    Viestejä:
    76
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hehe... Turussa asun, joten ihan naapureita emme ole... :D
     
  13. Gimble

    Gimble Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.02.2002
    Viestejä:
    476
    Saadut tykkäykset:
    0
    No tuskin se kovin pienestä lämpötilna noususta toimimasta lakkaa, eli epäilemättä toimisi pienemmälläkin ilmaraolla. Pitkässä juoksussa kuitenkin projarin lämpötilanvaihtelut ja lopullinen käyntilämpötila saattaa vaikuttaa mm. lampun kestoikään.
     
  14. nygarjaa

    nygarjaa Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2002
    Viestejä:
    1 856
    Saadut tykkäykset:
    1
    No emme ihan lähinaapureita ole :D. Mutta on sinulla kyllä hieno huone ;).
     
  15. SamTheMan

    SamTheMan Guest Guest

    Liittynyt:
    10.10.2002
    Viestejä:
    1 525
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle on edelleen kelvannut tämä "puunkantotelineen" näköinen teline Z1:selle (josta postasin sen hienon kuvan aikaisemmin :D ). Rumahan tämä on kuin hirvitys, mutta ajaa asiansa komiasti :thumbsup:
     
  16. marduk

    marduk Guest Guest

    Liittynyt:
    02.11.2002
    Viestejä:
    361
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kattelin pete tuota sun huonetta ja pistä vaan silmään tuo huoneen valkoisuus, sille kyllä kannattas tehdä jotain vaikka verhokiskot ja tummaa kangasta siihen sitten, parantaa kuvan kontrastia melekosesti.
     
  17. Anttimie

    Anttimie Doh! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.09.2000
    Viestejä:
    659
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitetaanpas oma teline mukaan:
    Pitää vielä käydä hakemassa pitemmät pultit, niin saa tykin aivan leveliin.
     

    Liitetyt tiedostot:

    • teline.jpg
      teline.jpg
      Tiedostokoko:
      24,3 KB
      Katsottu:
      3 483
  18. Anttimie

    Anttimie Doh! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.09.2000
    Viestejä:
    659
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sivusta:

    Edit: Joop ja johdot ei ole jäämässä noin, väliaikasta vaan :)
     

    Liitetyt tiedostot:

  19. Voitto-Aulis

    Voitto-Aulis Guest Guest

    Liittynyt:
    14.05.2002
    Viestejä:
    1 996
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt alkaa olemaan tykin asennus loppuvaiheessa, enään ei puutu kuin tuolla tee se itse puolella seurattu lasikuituinen hushbox.

    Eikös olekin huomaamaton teline?

    Aika alhaalla tuo rytökasa on (180cm), mutta jos haluaa että kuva alkaa 65cm:stä ja ei ole valmis kovin paljon tykkiä kallistamaan (nyt alle 2 ast.) niin ei ole paljon vaihtoehtoja. Sinällään tuo tykin mataluus ei haittaa, sillä matalimmalle kohdalle sattuu juuri sohva.

    Itse teline on teräsrakenteinen ja siinä on ainoastaan kulmansäätö mahdollisuus. (0-5 ast.) Etäisyyden ja sivusuunnan hienosäätö on helpompi tehdä screeniä siirtämällä. Joten ne säädöt on tehty screenin telineeseen. Lopullisessa asennuksessa telineen tykkiin kiinnitetty osa, kallistuksen säätölaitteet ja johdotukset jäävät lasikuitukopan alle piiloon.
     

    Liitetyt tiedostot:

  20. Voitto-Aulis

    Voitto-Aulis Guest Guest

    Liittynyt:
    14.05.2002
    Viestejä:
    1 996
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä vielä kuva yläviistosta.
     

    Liitetyt tiedostot: