HDMI kaapelien huima hinta

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana musti2, 14.07.2005.

  1. jyrma_sika

    jyrma_sika Guest Guest

    Liittynyt:
    13.04.2007
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin jonku nimettömän 10m DVI-HDMI -kaapelin tietoasema.fi:stä. Kuvanlaatu on erinomainen jopa 1080i resoluutiolla. Maksoin muistaakseni n. 35 euroa kaapelista.

    Bdog.fi:ssä näyttäisi maksavan 10m HDMI-HDMI -kaapeli n. 50 euroa. Niiden laadusta en tiedä.


    --Jyrma
     
  2. DeL

    DeL Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2004
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli tuossa ostettua halpis Verkkokaupan 5m DVI HDMI kaapeli ja eipä kyl saa minkään näköstä kuvaa oikee Sonyn 40W2000 FullHD telsuun. Hetken aikaa saa hyvän kuvan jollain 800x600 resol mut sit vähän ajan päästä koko ruutun tulee vihreetä häiriötä.

    Elikkä jos mä ostaisin Lindy DVI-HDMI, 5m kaapelin, sillä pitäisi näkyä 1920x1080 reso ongelmitta?

    Niin ja offtopic. Tilaukses mulla on Mikrokauppa.fi paikasta Deltacon DVI HDMI kaapeli jonka oon maksanu tilisiirrolla 3vko sitten ja piuhaa ei näy eikä oikeen millään saa yhteyttä koko puljuun. Pari kertaa saanu kiinni tyypin ja kyselly asiasta ja lähettäny sähköpostia mutta ei näytä noin pieni asia hoituvan... Eli en vaan suosittele kyseistä paikkaa...
     
  3. DeL

    DeL Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2004
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli sitten haettua MarekSoundsista kyseinen kaapeli ja 1920x1080p toimii täysin ongelmitta. Kiitoksia loistavasta palvelusta =)
     
  4. hirvi69

    hirvi69 Guest Guest

    Liittynyt:
    02.07.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
  5. Larkki

    Larkki Guest Guest

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse tilasin sunnuntaina play-asia.comista hdmi-kaapelin ja dvi-hdmi -kaapelin, maksoi vissiin joku $6/kpl. Saa nähdä miten pelittää...
     
  6. CrC

    CrC Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    394
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuosta Clicktronicin hdmi/dvi kaapelista ei ole kokemusta, mutta ostin elfalta saman valmistajan 10metrisen hdmi/hdmi piuhan ja hyvin on toiminut. Piuha vaikuttaa ulkoisestikin laadukkaalta ja on paksua piuhaa.
     
  7. FrankB

    FrankB Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
  8. Tepa67

    Tepa67 Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä kävin täältä http://www.partco.fi/luettelot/sivut/index.php?sivunro=56 ostamassa 15m hdmi piuhan 19P ja dvi-hdmi adapterin. Kaapeli vaikutti laadukkaalta ja oli muihin verrattuna edullinen. Merkki oli HQ (professional)
    Gold plated, OFC (happivapaa), Multible shielded, Ferrite Suppressor. Kuvakin välittyi pc:ltä telkkuun hyvin.
     
  9. mephistoex

    mephistoex Guest Guest

    Liittynyt:
    04.03.2007
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin 40w2000 telkkuun deltan halpis dvi->hdmi kaapelin verkkokaupasta (19.90€) ja itsellä ainakin tykittelee 1080p iloisesti ilman mitään ongelmia. Periaatteessa jos kaapelissa on HDMI standardin mukainen merkintä sen pitäisi single-linkedinä siirtää 5 metrin kaapelissa juuri hieman 1080p vaativan tietomäärän sekunnissa.

    Jos kaapeli ei pysty siihen, se ei saisi olla HDMI merkitty. Lähteenä siis tietokone gf 7800 gt näyttiksenä.
     
  10. MacZon

    MacZon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    843
    Saadut tykkäykset:
    0
  11. Snipersam

    Snipersam Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli tilasin YEOYstä Itecin 10m HDMI-HDMI -piuhan. Eipä pelitä Canalin HD-boxin perässä (kuva ei näy, ääni kuuluu), vaikka myyjä vähän niin lupaili. No, seuraavaksi kokeillaan paikallisesta liikkeestä vähän laadukkaampaa, mutta nyt vaadin palautusoikeuden, mikäli ei kuva tule läpi.
     
  12. Ziprar

    Ziprar Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    198
    Saadut tykkäykset:
    0
    uskallan suositella teillä nuita mareks soundin myyviä premium gold hdmi-hdmi kaapeleita, pelittää todella hyvin eri laitteiden kanssa.
     
  13. rdm5

    rdm5 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2006
    Viestejä:
    56
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsekin kyseistä 5m kaapelia jo muutaman viikon käyttäneenä voin sanoa ettei mitään ongelmia ole ollut. Terävä ja häiriötön kuva. 720p-materiaalia olen lähinnä katsellut 1360x768-resoon koneen toimesta skaalattuna.
     
  14. japipoju

    japipoju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2004
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mulla on lainassa kaverilta (kohtuullisen laadukas) Clicktronicin 10 metrinen HDMI-piuha, joka on kytketty tykin ja PS3:n väliin. Kuva on selkeä ja kirkas, mutta jonkun vihreän sävyn se onnistuu muuttamaan eri väriseksi niin, ettei kuvaa voi lainkaan käyttää. Kokeiltu kahdella eri tykillä - sama ongelma molemmissa. Komponenttikuva toimii moitteetta, mutta on HDMI:hin verrattuna hiukas suttuinen.

    Voisiko tämä johtua piuhasta?
     
  15. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Etkös tuossa alussa nimenomaan sano, että se piuhasta johtuu (tai ainakin siihen viittaat "se"-sanalla)? :D
     
  16. Yogi

    Yogi Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    1 007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Partcon 10 metrinen toimii tykillä 720p kuvalla yhdessä 3 ja 2 metristen kanssa, Yamaha RX-V2600 on kytkimenä välissä. 2 metrinen on muistaakseni ostettu Mareksilta ja 3 metrinen ties mistä "pesukonekaupasta".
     
  17. japipoju

    japipoju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2004
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    1
    Nähtävästi alitajuntani on viisaampi kuin minä itse.. Täytyy varmaan kuunnella sitä ja tilata Marekilta kunnon letku!
     
  18. japipoju

    japipoju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2004
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jahas, eipä näytä olevan kaapelissa vika kun sama värivirhe esiintyy myös uuden kaapelin kanssa. Voisikohan PS3:n HDMI-liitin olla paskana?
     
  19. Thrasheri

    Thrasheri Guest Guest

    Liittynyt:
    29.08.2007
    Viestejä:
    65
    Saadut tykkäykset:
    0
    ebaystä ostin 2m hdmi-hdmi piuhan 5 eurolla ja hyvin toimii.
     
  20. hiltunenj

    hiltunenj Guest Guest

    Liittynyt:
    14.08.2005
    Viestejä:
    98
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse ostin paikallisesta Puuilosta muistaakseni parimetrisen, taisi olla noita Eltaxin, kullatuilla päillä, ja hinta 17,90 muistaakseni. Hyvin näkyy ja kuuluu. Olisi ollut tarjolla myös pidempiä ja vähän halvempia, ns. nimettömiä, halvin taisi olla 12,90.