hdmi/dvi jakaja

Keskustelu osiossa 'Videoprosessorit' , aloittajana kotka, 06.02.2006.

  1. Nimimerkitön

    Nimimerkitön Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen harkitsemassa viritinvahvistimen vaihtoa ja suunnitelmissa oli pistää ostaen sellainen jossa on 2 HDMI out. Nyt näyttäisi kuitenkin siltä, että kaikki tuollaiset ovat hirveitä rotiskoja ja maksavat myös aivan törkeästi.

    Niinpä olenkin päätymässä laitteeseen jossa olisi vain 1 HDMI ulos ja siihen perään sitten 1*2 splitteri jakamaan kuva tykille ja telkkarille. Osaisiko joku suositella tällaista splitteriä? Kriteerit ovat tärkeysjärjestyksessä
    *toimii
    *pieni
    (*hinta)

    Kätevintä olisi varmaankin, että molemmat outputit ovat yhtä aikaa aktiivisina jottei tarvitse ruveta renklaamaan kaukosäätimen tai mekaanisen nappulan kanssa.

    Minulla on tällä hetkellä käytössä Monopricen 4*2-matriisijakaja jossa tuloina on Oppon dvd-soitin ja PC ja näyttöinä Sony KDL-40W3000 telkkari ja Panasonic PT-AX100 tykki. Näissä on eri resoluutiot mutta se nyt on vaan hidaste...
     
  2. k-mikko

    k-mikko Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2001
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olin käynyt läpi liki kaikki input/output-kombinaatiot ilman onnistumista, joten laatikko saa lähteä takaisin kauppaan.

    http://www.grandbeing.biz/product/MX0402001.htm sitten pelasti. Epäkäytännöllisesti sijoitetut outputit (toinen päädyssä, toinen etuseinässä), mutta pieni ja jäi suunnilleen budjetin rajoihin hinnaltaan: päivän kurssilla 100€ 97 senttiä. Tekee sen mitä pitää, ja jos ei olisi tehnyt, olisi voinut palauttaa kauppaan, joten mitä suotta riskeeraamaan tilauksilla internetistä.
     
  3. Repo

    Repo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.03.2004
    Viestejä:
    457
    Saadut tykkäykset:
    0
    Verkkokaupasta Delta HDMI-201 ja hyvä onkin, mutta hintaa aika paljon. Mikä tuossa Monipricessa on vikana?
     
  4. lmfmis

    lmfmis Käyttäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    3 019
    Saadut tykkäykset:
    2
    "Only when the source is non-HDCP, it is shown on both displays. Otherwise the two displays always show different images"
     
  5. marduk

    marduk Guest Guest

    Liittynyt:
    02.11.2002
    Viestejä:
    361
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muuten esim Onkyo TX-NR905, hivenen kalliimpi vahvistin jossa on 2xout Mutta sekään ei näytä kuvaa yhtä aikaa molemmista outputeista.
     
  6. k-mikko

    k-mikko Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2001
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä ei ole mitään haittaa mun tapauksessa: tarve oli vain käyttää sekä tykkiä ja tv:tä samalla kuvalähteellä. Eivät ole ikinä mulla samaan aikaa päälläkään. Toki jos kuva pitäisi jakaa esim. eri huoneisiin, niin sitten.
     
  7. Tequilazen

    Tequilazen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.10.2006
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse painin saman ongelman kanssa. Pitäisi saada kuva tykkiin sekä telkkariin. HDMI laitteita löytyy jo sen verran kotoa, että olisi mukavaa saada kuvaa molempiin laitteisiin ilman kaapelinvaihtoruljanssia. Sopivat switchit/kytkimet vaan maksavat maltaita ja tuollaista Cypressiäkin pitäisi verkkokaupasta odotella 6-10 viikon verran, huh huh.

    Mietin tuollaista Monopricen 4x2 kytkintä jollain tavalla tilailla jenkeistä (ei taida Euroopasta saada, jenkkivirtakin) tai ehkä jopa tuollainen 3x2 switch lähtisi amazon.de sivuilta (olisi ainakin eurovirtalähde). Onko kukaan tähän x2 output ongelmaan löytänyt vieläkään hyvää ns. lopullista ratkaisua alle sadan euron?

    Linkit:

    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9410
    http://www.monoprice.com/products/p...=10110&cs_id=1011002&p_id=3728&seq=1&format=3
    http://www.amazon.de/TrendTop-HDMI-...r_1_10?ie=UTF8&s=ce-de&qid=1223718660&sr=8-10
     
  8. Nimimerkitön

    Nimimerkitön Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei mikään mutta 4*2 matriisi on vähän turhan jykevä viritys jos tarkoituksena olisi vain jakaa vahvistimelta tuleva yksi piuha kahdelle näytölle. Toiveena olisi päästä vahvistimen vaihdon kautta eroon kaikista "turhista" laatikoista (joita tällä hetkellä ovat tuo hdmi-matriisi ja vastaava 4*2 komponentti-matriisi).

    Kiitokset vinkistä. En tuota kyllä hommaa, koska koko näyttäisi olevan suunnilleen yhtä iso kuin tuolla Monopricen boksilla. Ja hintakin tosiaan aika reipas.
     
  9. Nimimerkitön

    Nimimerkitön Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo Monoprice on ihan toimiva vehje, minulta siis löytyy sellainen tällä hetkellä. Virtalähde on erillinen ulkoinen muuntaja joka käy pistokeadapterilla suoraan kotoiseen pistorasiaan. Tai sitten voi hankkia vaikka Clas Ohlssonilta universaalivirtalähteen ja käyttää sitä, tein itse niin kun en aluksi löytänyt kotimaasta noita adaptereita.

    Ketjussa on jossain ylempänä keskustelua siitä miten Monopricen saa tilattua Suomeen. Ota vaan yhteyttä suoraan heidän asiakaspalveluunsa ja homma järjestyy. Paketti jää tod. näk. tulliin mutta kustannuksia ei tule tuosta lisää kuin parikymppiä.

    Dollarin kurssi taitaa olla nyt sellainen, että ihan alle sadan euron et tuosta lopullista ratkaisua saa...
     
  10. Tema

    Tema Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.06.2003
    Viestejä:
    696
    Saadut tykkäykset:
    5
    Tilasin tänään 1x2 splitterin Ebaysta, ja laite saapunee parin viikon sisään.
    http://stores.ebay.co.uk/PORTTAS-HDMI

    Sama putiikki myy myös 4x2 matriisia. Jonkin tuotteen yhteydessä oli maininta, että ainakin pyydettäessä merkkaavat paketin arvoksi luokkaa $30 tullien välttämiseksi. :thumbsup:
     
  11. MeiserLeiser

    MeiserLeiser Guest Guest

    Liittynyt:
    10.05.2003
    Viestejä:
    198
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ebaysta tilasin tommosen visio(?) merkkisen mekaanisen 4 to 1 hdmi jakajan. Alle 30 e maksoi posteineen. Xbox 360 kuva (1080p60) menee hienosti läpi. Digiboxin kansalaisboxi kombon kuva näkyy jakajan kautta vain jos xbox on päällä tai xboxin johto irti jakajasta. Eli kuvaa ei näy jos xbox kiinnii jakajassa ja sammutettuna. Mistäköhän tällainen voi johtua?

    Laitteet siis: Xbox 360 ja Kansalaisboksi kombotallennin -> jakaja -> Optoma hd800x tykki.
     
    Viimeksi muokattu: 21.10.2008
  12. Tema

    Tema Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.06.2003
    Viestejä:
    696
    Saadut tykkäykset:
    5
    Laite saapui noin puolessatoista viikossa. Kahden näytön kanssa en vielä testannut, mutta ainakin tietokoneelta tykille 1080p60 meni mukisematta läpi.
     
  13. Tequilazen

    Tequilazen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.10.2006
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitokset muuten tästä vinkistä Tema, laitoin 3x2 matriisin tilaukseen ja osto/toimitus tapahtui mallikkaasti. 54 euroa tulin tuosta maksaneeksi ja hyvin on laite toiminut. Kaukosäädin on aika kehno mutta muuten laite toimii kuten pitääkin. Virtalähde oli eurooppalainen vaikka itse laite Hong Kongista tulikin. Ainakin 720p output tulee PS3 kautta tykkiin ja lcd telkkuun helposti sisääntuloa vaihtamalla sekä samanaikaisesti(kin) molempiin näyttöihin tarvittaessa.

    Itseäni huvittaa kuinka kevyt ja simppeli laite tuollainen hdmi switch/splitter on ja sitten verkkokaupat ja Cypressit kehtaa näistä pyytää jotain 200-300 euroa, huh huh, kovat on katteet :D
     
  14. lmfmis

    lmfmis Käyttäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    3 019
    Saadut tykkäykset:
    2
    ...testaatko kuinka tuossa toimii HDCP kahden näytön kanssa?
     
  15. Sokar

    Sokar Guest Guest

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    88
    Saadut tykkäykset:
    0
    jaan tässä oman mielipiteen HDMI jakajista jota olen kokeillut

    videotykkejä olen omistanut pitkään mut en taulu töllöä joten PC:een toinen DVI on aina ennen mennyt suoraa PC -> Video tykki

    DVDO on merkki jota arvostan kyselemättä suuresti tossa vuosi sitten tuli tykin kanssa probleema kun on PS3 - Procaster dogiboxi - X-box ja PC silloisesta optoman tykistä loppu liittimet

    joten ostin DVDO 4 sisään 1 ulos HDMI jakajan kaikki jopa 1080p Blu-ray leffat toimi tähän jouluun saakka hyvin mut menin sitten ostamaan 40" Full HD töllön ja vaihtu se tykkikin samalla

    tuo DVDO HDMI jakaja on loistava mut vain yks ulos tulo se ei enään riitä kun on Full HD tykki ja töllö joten lähdin etsimään 1 sisään 2 ulos HDMI jakajaa ongelma ei ole tarjonnassa tai hinnassa ennään 2008 jouluna vaan toimivuudessa

    ensiksi ostin Cypress Technology CLUX-42S joka oli teknisiltä tiedoilta paras ja hintakin ostamisen arvoinen mut todellisuus oli jotain muuta digi boxi ja PS3 DVD leffat toimi mut blu-ray leffat nyki kuin mummo diskossa motor strom 2 pelatessa välillä tuli no singal 5s ja kuva tuli takas sama toistu tykissä että töllössä joten tää lenti takas kauppaan sitten kokeilin Cypress CLUX-14EP ja Cypress CLUX-12E sekin oli samaa jaskaa eri nimellä :OI toinen noista olikin asiakas palautus hyllyssä :p

    sitten menin kysymään High-end studiolta olisiko mitään pulmaan heillä ei ole mitään 2 ulos tulon HDMI jakajaa myynissä ja ovat kyllä kokeilleet eri boxseja huonolla tuloksella nytkin heillä oli omassa käytössä liikkessä joku Gefen boxi kuulemma hyvä sillon kuin toimii signaali katoo kuulemma sillon tällön eli sama ongelma on siis Cypress - Gefen ja Giffen tuotteissa ja mitä olen täällä lukenut niin vaikutti aika toivottomalta

    olin jo alistunut kohtaloon että joudun vaihtamaan DVDO laiteessa ulostulo johtoa ainakun vaihdan tykistä töllön tai päin vastoin vaikka tolla systeemillä kaikki toimii niin kuin pitää joten tyydyin kohtalooni

    mut mitä ennemän laitteita sitä hankalammaksi homma tulee eli paluu kivi saksi ajalle jollon oli vain musta valko töllö niin kaikki oli helppoa :thumbsup:

    mut ei joulu ilman ihmettä kävin clasohlson liikkeessä ihan muiden tavaroiden takiä kun näin hyllyssä 90€ HDMI-kytkimen päätin vielä kerran kokeilla ja kuinkas ollakkaan se toimiiiiiiiiiiii :)

    eli nyt PS3 - X-Box - Procaster digi boxi ja PC ovat kiini yhtä aikaa töllössä ja tykissä reilu viikon kokemuksella ei mitään ongelmaa :eek:
    jep luit aivan oikein ei mitään ongelmaa :p
     
  16. marduk

    marduk Guest Guest

    Liittynyt:
    02.11.2002
    Viestejä:
    361
    Saadut tykkäykset:
    0
    HDMI-kytkin
    jakaukosäädin. Elektroninen kytkin äänelle ja kuvalle. Neljä sisääntuloa (joista yksi HDMI) ja kaksi valittavaa ulostuloa. HDCP-yhteensopiva.

    Eli kuva ei näy molemmissa yht aikaa vaan kytkimestä valitaan onko kuva tykissä tahi töllössä?
     
  17. Sokar

    Sokar Guest Guest

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    88
    Saadut tykkäykset:
    0
    tuo sama teksti lukee sen myytin paketin kyljessä

    niin jos pitää kumastakin HDMI lähdostä saada yhtä aikaa kuva niin tuo mun ostama ei hyvä koska se antaa vain toisesta keralla ei yhtä aikaa

    mut minulle tuo on 100% hyödyllinen ei tarvii aina kiskoa johtoja irti nyt voi vain painaa nappulaa tai tulihan siinä jopa kaukosäädin mukana :thumbsup: kyl se perse levii kun kaikki hoituu kapulalla
     
  18. Vox

    Vox Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    875
    Saadut tykkäykset:
    8
    Tuossa Clas Ohlsonin HDMI-valitsimessa on sellainen käytettävyysongelma, että ainakin omassa kappaleessani virtavalo sekä valitun signaalinlähteen ilmaisevat siniset ledit olivat suorastaan häikäisevän kirkkaita. Tokihan tuon näköä haittaavan virheen saa itse korjattua vaikkapa muutamalla teippikerroksella.

    Toinen vika oli siinä, että boksi on sen verran kevyt, että vähänkään paksummat HDMI-letkut pyrkivät vetämään sen mukaansa. Tuotakin vikaa voi tietysti paikkailla omilla kiinnityspatenteilla.

    Itse olen kuitenkin ollut huomattavasti tyytyväisempi samaa hintaluokkaa edustavaan Snakebyte Premium HDMI Selector -valitsimeen, jossa riittää painoa ja jämäkkyyttä. Pystyasennossa vakaasti nököttävä Snakebyte tuntuu paljon viimeistellymmältä, vaikka kake onkin samanlainen luottokorttirimpula kuin Ohlsonin antimessa. Ylimääräisenä bonuksena Snakebyten valitsimesta löytyvät myös optiset ääniliitännät, joista on hyötyä jos ääntä ei siirretä HDMI:n välityksellä.

    Snakebyten miinuspuoli on kuitenkin se, että siitä löytyy vain yksi HDMI-ulostulo.
     
  19. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Turhaksi käyvä oppo switch 3 > 1. Ostettu mareksilta huhtikuussa eli takuuta jäljellä. Jos hajoaa tänä aikana, niin voin hoitaa takuuasiat sillä kuittia ei ole tallella.

    Mukana käyttämätön kake, itsellä yleisversio.

    Itsellä käytössä HTPC, saunavisio ja PS3 vaihtelevilla 1-2m piuhoilla ja tämän jälkeen 15m letku eli todistetusti välittää 1080p@60hz ilman ongelmia.

    Ostohinta 99, myydään 60e. Ostajalle ei postikuluja. Jos kiire on, voi noutaa Tapiolasta Espoosta.

    Tarkat tuotetiedot:

    * Easy and convenient selection from up to three HDMI sources
    * HDMI 1.3 specification with DDC and HPD switching
    * Fully supports 1080p, Deep Color , and all HDTV resolutions
    * EIA/CEA-861D, DVI 1.0, HDCP 1.1 compliant
    * Long cable support with built-in equalizer
    * Maintains highest video and audio quality
    * Remote control
    * Custom installation options – external IR input and RS-232C port
     
  20. Sokar

    Sokar Guest Guest

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    88
    Saadut tykkäykset:
    0
    itelläni nuo kaikki "hifi laitteet" on kaapissa jossa ovi joten eri laiteiden valot ei häiritse leffa \ tv kokemusta
    mulle 2 ulos tuloa on pakollista
    kuten kuvassa näkyy niin mua tuo keveys ei haitaa kun on kunnon kokoinen laite hylly

    varmaan tuo on ihan hyvä laite jos 1 ulos riittää mut pöyräilijänä en voi ostaa Snakebyte merkkiä :p