Joku Samsung-koodilla rekisteröineistä postatkoon ensikokemuksia! Edit: Huhhuijaa, tähän täytyy allekirjoittaa määräaikainen soppari "12kk:n määräaikainen sopimus, joka laskutetaan kuukausittain. Mikäli sopimus lopetetaan aiemmin, maksaa asiakas koko vuoden. 12kk:n jälkeen tilaus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana 3kk:n irtisanomisajalla."
Sivuiltaan löytyvät mm. miten katsot ja usein kysytyt kysymykset. Tuollainen aluksi 12kk voimassa oleva "kuukausitilaus" aiheuttaa palvelulle kyllä pitkän miinuksen Netflixiin verrattaessa.
HBOn heikoin lenkki on puutteellinen jakeluverkosto. Laitteiden rajoittuminen samsungiin, ja mm. ps3n ja apple tv:n puute vie asiakkaita. Netflix on paljon parempi monipuolisen jakelun ansiosta.
Apple TV:stä HBO kommentoi tuolla, että "HBO vaatii sisällönsuojaustasoa, jota Airplay/AppleTV ei tällä hetkellä tue. Toivomme, että pystymme tarjoamaan tämän tulevaisuudessa." Suomeksi käännettynä: "Toisin kuin Netflixillä, me HBO:lla haluamme vaikeuttaa palvelumme leviämistä implementoimalla monimutkaisen DRM-tekniikan palveluumme." Julkaisu on nyt jo useaan otteeseen kädetetty: myöhästymiset ja niiden huonot selitykset, täysin puutteellinen tiedotus sosiaalisessa mediassa, harhaanjohtavat lehtiartikkelit ("HBO VAIN SONERALLE!") ja nyt tämä osittainen jakelu. Kun tähän lisätään tuo puutteellinen laitetuki (meidän taloudesta löytyy 5 Netflixiä tukevaa laitetta (laskematta PC/Tablet-osastoa), mutta ei ainuttakaan HBO:ta tukevaa) ja 12kk määräaikaisuus, on palvelulla erittäin vaikea alku tiedossa. Netflix on samalla jo näyttänyt, miten palvelun tulee toimia.
Jep, täysin perseestä verrattuna Flixiin. Eiköhän tuo 12kk sanktio tapa puolet asiakkaista ja loput hyytyy tuohon erinomaiseen laitetukeen. Voi elämä.
Huh, on kyllä aikamoinen floppi ollut tämä julkistus tähän mennessä. Kyllä nuo omat rahat menee Netflixin puolelle.
Note 10.1 -tabletin omistajana tätä pääsi nyt testaamaan. Alku oli kyllä aika hankala: Ensin Samsungin sivuilta ei saanut "arvokoodia" ja sitten kun arvokoodin sai, se ei kelvannut HBO:lle. Soitto HBO:n asiakaspalveluun ja sain lopulta toimivan arvokoodin, jonka jälkeen pääsin kirjautumaan palveluun. Ehdot ovat aika erikoiset ja monessa paikassa lukee, että "Tämä sopimus on Ruotsin lain mukainen." Lisäksi Samsungin ilmaistarjousta ei päässyt hyödyntämään ilman luottokorttitietojen syöttämistä ja palvelu pitää muistaa itse irtisanoa ellei halua maksaa 5 kk maksuja puolen vuoden päästä. Itse sovellus: En löytänyt sellaista lainkaan Samsungin vuoden 2011 D7005 töllölle Samsung appsista, vaikka HBO ohjeistaa sivuillaan että sen pitäisi sieltä löytyä. Toivon mukaan pian tulee ladattavaksi. Android-sovellus toimii pikaisen testauksen perusteella ongelmitta ainakin nykyisellä, todennäköisesti vähäisellä kokonaiskatsojamäärällä Note 10.1:llä. Käyttöliittymä on sujuva, kuvanlaatu hyvä ja tekstitykset vaikuttivat laadukkailta. Ensivaikutelma on silti tuon rekisteröimishäröilyn jäljiltä huono, saapa nähdä onnistuuko HBO vakuuttamaan 6 kk ilmaiskokeilun aikana jatkamaan tilausta.
Sekä ilmeisesti myös joidenkin Samsungin BluRay -soittimien kanssa (näin sanoivat ainakin kodintekniikkamessuilla). Mutta tietenkään mistään ei löydy tarkkaa listaa tuetuista laitteista.
Deadwood näköjään puuttuu tuostakin palvelusta. Mikähän siinä on, että tuota sarjaa ei haluta tarjota Eurooppaan hd-muodossa millään keinoilla...?
Deadwood ja Curb Your Enthusiasm tosiaan ainakin, juuri niitä odotin jos tuon olisi jotain kautta hankkinut. En ymmärrä miksi HBO kanavalla ei näy KAIKKI HBO -sarjat?! Iso
Heh, että sellaista. Aika huikeaa, että katalogista puuttuu noinkin kovia nimikkeitä (lisätään niihin myös Oz). Tuo pakotettu määräaikaisuuskin vielä. Suurinosa noista kanavan helmistä ja ei niin helmistä on tullutkin jo katsottua, joten jaapa jaa tämän kaverin kanssa.
Ei nyt ihan vielä luovuta toivosta. Ainakin samsungin 3kk ilmaiskauden voi kuulemma lopettaa kesken. Eli lienee tällainen "1kk ilmaiseksi jonka jälkeen jatkuu 11kk määräaikaisena maksullisena ellei ole peruttu"-diili.
Täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella tehty veikkaus: Ovat myyneet esitysoikeudet jollekin kaapeliyhtiölle.
Ja tätähän ei sitten voi kokeilla sitoutumatta tuohon määräaikaiseen sopimukseen. HBO:n facebookista Kertokoon nyt joku, onko kuva edes oikeaa HD:ta. Smart TV appilla siis.
Aika kankeaksi on koekäyttö tehty vs. Netflix. Taitaa jäädä allekirjoittaneelta mokoma kokeilematta, joskis eipä tuo Nordic valikoima listakaan kovin houkutteleva ollut.
No ei todellakaan koukuta näillä ehdoilla ainakaan juuri nyt. Toisaalta 10 /kk ei ole paljon, kun ajattelee sarjatarjontaa ja varsinkin jos suurinta osaa ei ole vielä nähnyt. Tietenkin oletan, että matsku on HD:ta riittävän hyvällä kuvanlaadulla. Pitää katsoa maaliskuussa -13 uudeelleen, kun Game of Thronesin 3. kausi alkaa. Oishan se hienoa seurata 1 päivän viiveellä ja laillisesti.
Todella hienosti kyllä ryssivät tämän, osa noista sarjoista niin vanhoja että saa varmasti kympin kappale dvd:llä tai nähty jo tv:stä, ei tarvitse maksaa 140€ kaikesta muusta. Lisäksi ainakin game of thronesin edellinen kausi tuli canalilta vuorokausi jenkkilän ensi-illan jälkeen + myös boardwalk empiren uusi kausi joten eiköhän sama jatku ensi vuonna. Epäilyttää myös suuresti tuo henkilö- ja luottokorttitietojen ehdot. Eiköhän tämä kuopata näillä näkymin ensi kesään mennessä, jos ei parannuksia tule.