Tuli ostettua tuollainen Optoma HD82 videotykki, jota heijastan tällä hetkellä valkoiselle seinälle. Olen kuvaan muuten tyytyväinen, mutta valoisissa kohdissa kuva näyttää ikävän haalistuneelta, mikä johtunee huoneen täysin valkoisista seinistä ja katosta. Olen aikeissa ostaa valkokankaan ja käsittääkseni harmaa väritys auttaisi juuri tuollaisessa heijastusongelmassa. Vai toimisiko valkoinen kangas jos siinä on mustat reunukset? Kohtalaisen edullisia harmaita kankaita ei ole pahemmin myynnissä. Tuo Luma Draper HCG on ainoa minkä löysin.
Olen usealla tykillä tykitellyt valkoisessa (katto ja kaikki muutkin seinät) kerrostalo olkkarissa. Mulla on ollut sekä draperin (hcg) ja da-liten (hcmw) harmahtavalla pinnalla olevia kankaita ja noiden välillä da-lite pesee draperin 6-0. Jopa maalarinvalkoinen seinä pesi draperin kankaan, joka veti kuvan todella tukkoon. Da-liten high contrast matte white (vaikka siis on harmahtavalla pinnalla) toimi "ihan ok" , avusti hieman hajavalon kanssa ja syvensi tummaa päätä. Tosin valkoinen huone tarkoittaa aina kompromissia mustan ja kontrastin kanssa, pahimpia on kohtaukset joissa on mustaa ja kirkkaampia kohtia samassa, seiniltä/katosta kankaalle heijastuva valo harmaannuttaa mustan aika tehokaasti. Toisinaan JVC:n HD1:n kanssa nyppi kunnolla huoneen kelvottomuus. Ja tähän kämppään tuskin enää tykiä hommaan. Jos vain mahdollista niin tummenna seiniä ja älä laita tykkiä kiinni kattoon.