Handan CV-7800

Keskustelu osiossa 'Handan' , aloittajana Ruma, 03.09.2006.

  1. jazzrocker

    jazzrocker Guest Guest

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voinko itse nähdä signaalin voimakuuden jostain tästä Handanista?
     
  2. jari_1

    jari_1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    222
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hieman erikoinen ongelma ilmenee omassa Handan CV-7800-digiboksissa. Canal+:n valioliiga pelien EPG-tiedoissa on aina sama ottelu Newcastle - Aston Villa. Aluksi EPG-tiedot pitivät paikkansa mutta ei enää. Tämä on jo toinen CV-7800 boksi jossa olen törmännyt tähän bugiin. Edellinen meni takuuvaihtoon koska sekoili muutenkin. Kaikki muut EPG-tiedot pitävät paikkansa. Onkohan kellään muulla tullut tällaista bugia vastaan?
     
  3. tnts

    tnts Guest Guest

    Liittynyt:
    22.02.2006
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huomasin tuossa Welhon sivuilta, että Handan 7800 myydään nykyisin uudella ohjelmoitavalla kaukosäätimellä, jolla saa käynnistettyä ja suljettua tv:n, vaihdettua tv:n kanavaa ja äänen voimakkuutta. Harmittaa hieman, kun tuo ei ollut tarjolla jo kuukausi sitten, kun boksin ostin.
     
  4. Jürgen

    Jürgen Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.01.2003
    Viestejä:
    3 407
    Saadut tykkäykset:
    1
    Saman tyyppistä oireilua havainnut Elisan kaapeliverkossa, mutta Medionin boksilla, joten ei välttämättä vika vaan ominaisuus;)
     
  5. jari_1

    jari_1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    222
    Saadut tykkäykset:
    0
    Viikonloppuna valioliiga pelien tiedot pitivät taas paikkansa. Tilanne normalisoitui pe-la välisenä yönä. Tarkkaillaanpa tilannetta kuinka kauan homma pelittää. Mulla ei aiemmassa boksissa tilanne ikinä normalisoitunut. Miten on ollut sun Medion boksin kanssa?
     
  6. jazzrocker

    jazzrocker Guest Guest

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko joku saanut tuo FAV lista bugin hävitettyä päivityksen jälkeen?

    Eli FAV lista häviää äänityksen aikana ja näyttää kaikki kanavat EPG:ssä.
    Joku vihjaisi jossain täällä forumissa että jos tekee tehdasasetyksen ennen firware päivitystä niin FAV lista toimii oikealla tavalla.
     
  7. Jani Tossavaine

    Jani Tossavaine Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taisin olla minä kun vihjailin että toimii mutta puhuin paskaa. kyllä se nauhoituksen jälkeen palautuu tilaan missä on kaikki kanavat.

    Sorry :hitme:
     
  8. jannuco

    jannuco Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2007
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan kokeillut tuon asentaa tuon C-6000 ohjelmaa tähän 7800:een? Jostain olin lukevinani, että ainakin tuohon 7700 olisi mahdollista.
    Saisi näin tallennettuja ohjelmia talteen tietokoneelle.
    C-6000:sen ohjelma löytyy edustajan sivuilta, mutta mistä 7800 ohjelman saisi ja onko se mahdollista ladata uudelleen, jos menee homma puihin??
    Itsellä boxi toimii nyt hyvin ainoa toive olisi saada tuo usb kaksisuuntaiseksi.
    Mitä eroja 7800 ja C-6000 softien käytettävyydellä on?
     
  9. Scientist

    Scientist Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2004
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mites tämän laitteen päivitykset?

    Itse olen laitteen Welhon (Stockmann) kautta hommannut, mutta nykyään asustan Elisan kaapelissa Vantaalla.

    Miten saan mahdolliset päivitykset laitteelleni?
     
  10. Jani Tossavaine

    Jani Tossavaine Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    7800 ja 7700 käyttää samaa firmware versiota eli welhon sivuilta lainattua

    "Handan CV-7700 PVR & CV-7800 DVR
    1.72, toistaiseksi. Julkaistu 22.11.2006.
    (Tee tehdasasetusten palautus)"

    Joten sulla varmaan on tuo uusin versio koska ei nuo "welhot" turhan usein tuota firmistä päivittele :sleep:

    Sitten kun ehkä joskus kenties sellainen päivitys tulee niin joudut menemään joko jonnekkin missä on welhon kaapeli tai viemään boxin huoltoon päivitettäväksi.
     
  11. tnts

    tnts Guest Guest

    Liittynyt:
    22.02.2006
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pari kertaa tässä kesän aikana on kaikki ajastukset poistuneet ajastuslistasta. Ja tietysti lomareissujen aikaan, joten viikottaiset sarjatallennukset on jääneet väliin.

    Onko probleemi yleinen, vai mikähän lie mulla mättää?
     
  12. Bob the Builder

    Bob the Builder Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.01.2004
    Viestejä:
    87
    Saadut tykkäykset:
    0
    7700:lla esiintyy satunnaisesti sama bugi. Oli yleisempää edellisellä softaversiolla, mutta muutaman kerran on käynyt näin myös uusimalla softalla. Kiusallinen ongelma tuo on, etenkin jos ilmaantuu kun sattuu olemaan matkoilla. Kannattaa pistää bugiraportti Welholle, että tuo joskus saataisiin korjattua.
     
  13. Que

    Que Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.10.2003
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Entä tekeekö muilla boksi sitä, että välillä äänet katoaa kokonaan noin 5 sekunniksi? Näyttää kuin vahvistin ei saisi signaalia ja sitten ääni palautuu takaisin itsestään. Tätä saattaa tapahtua pari kolme kertaa illassa.
     
  14. Fifty

    Fifty Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.01.2007
    Viestejä:
    432
    Saadut tykkäykset:
    2
    Niitä myydään erikseen ainakin MediaPlazaShop.com:ssa ja hinta on vajaa 50e.
    Aika kallis.
     
  15. Yogi

    Yogi Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    1 007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä on Espoossa Elisan kaapeli ja Force 315-C piippaa/naksahtaa satunnaisesti ja samalla myös teksti-TV:n muisti tyhjenee.
    Olen olettanut että ilmiö johtuu kaapelioperaattorin järjestelmä-PC:n pollauksista missä boxeille annetaan eri kanavien katseluvaltuudet ja tarvittaessa myös estetään kokonaan katselu jos on maksamattomia laskuja.
    Jos asia häiritsee niin tarkistakaa omalta operaattorilta mikä on tilanne.
    Kunnon loukku tai tupla sellainen (vaimennus >40dB) 1-pilotin taajuudelle estää ilmiön.
     
  16. Lumisade

    Lumisade Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    18.10.2004
    Viestejä:
    131
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitäköhän hiirenloukkua tässä tarkoitetaan? Itsellänikin on äänipätkinyt ja olisi kiva saada tuollainen ykköspilotin taajuudella toimiva tuplaloukku. :rolleyes:
     
  17. de facto

    de facto Guest Guest

    Liittynyt:
    23.09.2006
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pitääkö ko. laite ääntä? Jossakin luki, että Handanit hurisevat jonkin verran häiritsevästi. Olen kahden vaiheilla ostaako Handan 7800 vai Topfield 4100 ja käyntiääni on se ratkaiseva tekijä.
     
  18. Ari

    Ari Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.06.2000
    Viestejä:
    3 320
    Saadut tykkäykset:
    4
    Kyllä hurisee aika huomattavasti. Itselläni on CV-7800 makuuhuoneen tv:n boksina ja on tosiaan aika äänekäs. Syynä tähän on se, että Handanissa kovalevy pyörii jatkuvasti silloinkin kun katsotaan pelkkää suoraa tv-lähetystä eikä tallenneta tai katsota tallennetta kovalevyltä. Esimerkiksi Topfieldin osaavat sammuttaa kovalevyn tällaisessa tilanteessa, jolloin se on hiljaisempi.
     
  19. kari

    kari Guest Guest

    Liittynyt:
    25.05.2000
    Viestejä:
    192
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuon saisi softalla kuntoon, welhoon vain yhteyttä tai sitten flashimään C-6000:n softaa...C-6000 on sama laite. Ainoa ero on kuoret ja softa. Itsellä viikon ollut C-6000 (valmistettu wk21/2007, SW1.33). Tässä kovalevy lähtee automaattisesti pois päältä, jos sitä ei käytetä. Boksi on hyvin hiljainen.
     
  20. Jani Tossavaine

    Jani Tossavaine Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oliko sulla nauhoituksia boxissa kun flässäsit ja jäikö ne talteen sen jälkeen? itse olen kahden vaiheilla että pitäiskö mun 7700 handaniin rykäistä tuo 6000:sen softa, mutta vielä ei ole uskaltanut