Handan CV-7700 PVR

Keskustelu osiossa 'Handan' , aloittajana protesti, 01.03.2005.

  1. kaetsu

    kaetsu Guest Guest

    Liittynyt:
    02.09.2005
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    näköjään esim. welholla jo myynnissä; 160 Gb ja hinta entisensä 399,-
     
  2. terje

    terje Guest Guest

    Liittynyt:
    22.07.2004
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin eilen HTV:n asiakaspalvelussa keskustelemassa tuosta äänien katoamisongelmasta. Vaihtoivat laitteeni uuteen, mutta tyttö ei pystynyt lupaamaan, korjaako vaihto ongelman. Yritin ehdottaa kaupan purkua, mutta ei onnistunut. Bonuksena uudessa laitteessa on 160GB kovalevy.

    Jos tästäkin katoilee äänet, aion vaatia kaupan purun. Vielä ei ole kadonnut.
     
  3. anaboksi

    anaboksi Guest Guest

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    398
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yhden kerran jälkeen ei voi vielä vaatia mitään, mutta jos laitetta joudutaan korjaamaan kahdesti saman vian takia, niin kuluttajalla on oikeus hinnan alennukseen tai kaupan purkuun.
     
  4. terje

    terje Guest Guest

    Liittynyt:
    22.07.2004
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tätä äänen katoamista olen valitellut useamman kerran jo maaliskuusta alkaen, ja aina softapäivityksen on kerrottu korjaavan asian. Yrityksenhän pitää korjata virhe kohtuullisessa ajassa, mutta sitä HTV ei ole pystynyt pitämään.

    Jos uusi laite nyt toimii, olen tyytyväinen. Ilman bugeja boksi olisi ihan pätevä laite.
     
  5. aarrgghh

    aarrgghh Guest Guest

    Liittynyt:
    02.05.2005
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei tämä uusi päivitys korjannut mitään ääniongelmia ainakaan minulla eli kaikki kolme jäljellä (katoaminen, vinkaisut ja helikopteriääni). Uutuutena, jota en ollut ainakaan aiemmin huomannut, että kun vaihtelee äänen katoamisen jälkeen kanavia niin satunnaisesti jollain kanavalla ääni palaa takaisin. Ei siis tarvitse ottaa virtoja pois ja katkaista nauhotusta. Tämähän alkaa olla jo juhlaa :thumbsup:

    Jotain positiivistakin löytyy eli nyt ei härveli toistaiseksi ole enää kanavia selaillessa yhtäkkiä katkaissut virtaa kertalaakista. Tämä bugihan tuli edellisen päivityksen mukana. Toivottavasti ei esiinny enää.

    Mutta kuten ennustelin aikaisemmin niin ainahan sieltä jotain uutta tulee mukana. Tosin ei kuva kääntynyt ylösalaisin mutta näitä maksullisia kanavia (minulla Eurosport) ei sitten pysty katselemaan jos on nauhoitus päällä. Mitenkähän tuollainenkin on pystytty virittelemään niin että testauksissa ei ole tullut esiin. Vakuuttavaa laatua täytyy sanoa :hitme:
     
  6. Scientist

    Scientist Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2004
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama ongelma itsellänikin. Aivan äärimmäisen ärsyttävä bugi onkin. Toisaalta mitään muita ongelmia laitteessani ei enää olekaan. :eek:
     
  7. sarme

    sarme Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.11.2000
    Viestejä:
    254
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eurosporttia pystyy katsomaan jos kanava on sillä nauhoituksen alkaessa. Jos välillä kääntää toiselle kanavalle, ei paluu onnistu. Näin ainakin mulla.
     
  8. Fungus

    Fungus Guest Guest

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0

    Jep. Näin luulin siis vielä hiljan, mutta tämä uusin ohjelmistopäivitys onkin nyt sitten päivittänyt laitteeseeni koko joukon mukavia 'ominaisuuksia': ääni pätkii, helikopteroi ja katoaa, kanavia häviää tallennettaessa, tekstitys häviää välillä sekä tallenteista että livenä katsottaessa, tallennettaessa muut kanavat räpsyvät ja rätisevät (jne.). Ajastuksetkin edelleen alkavat toisinaan myöhässä, vaikka laitteen kello on ajassa.

    Sen sijaan olen ollut huomaavinani, että päivitysten myötä kuvan tarkkuus on parantunut verrattuna alkuperäiseen softaan (joka siis oli koneessa kun se tuli HTV:lle myyntiin maaliskuussa). Aiemmin olin sitä mieltä, että vanhan Xsatin pizzaboxin kuvanlaatu oli huomattavasti parempi, mutta nyt eroa ei enää taida olla, paljoa ainakaan.
     
  9. Follke

    Follke Guest Guest

    Liittynyt:
    11.07.2004
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään kun kävin liikkeissä katselemassa törmäsin Handan Dvb-c 6600 malliin, joka tuntuu olevan aivan sama laite kuin 7700. 160 GB kovalevy ja kaapeliin soveltuva. Se ei laatuantenni.fi mukaan kuitenkaan päivity automaattisesti htv:n verkossa. Eli onko tämä täysin sama laite vai joku eri, koska sitä mainostettiin täysin uutena ja "mikro pc:n testivoittajan paranneltuna versiona". Hintaakin oli kaapeliversiolla 477 euroa verrattuna welhon myymään 399e. Että mitäs kummaa on tekeillä. Olin loppuviikosta ostamassa tuota welhon myymää mallia, mutta jäi kaivelemaan, että mikä tuo 6600 paranneltu versio sitten on. :eek:
     
  10. tkotilah

    tkotilah Guest Guest

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan tämä ihan uusi piirre: pitämällä OK-näppäintä hetki pohjassa kadonneet äänet palaavat ilman buuttausta.
     
  11. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    Handanin 6000-sarjan C-mallista on olemassa tälläkin foorumilla:

    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=38531

    Mutta jos tuo näkemäsi boksi oli todella mallinumeroltaan 6600, eikä 6000, niin sitten kyseessä lienee joku uutuus.
     
  12. Follke

    Follke Guest Guest

    Liittynyt:
    11.07.2004
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu..voipi olla että muistin ton numeron väärin, voi ollakin 6000..anteeksi vaan. Onko siis niin, että tuo 6000 on periaatteessa sama laite kuin 7700, mutta tarkoitettu muihin kaapelitalouksiin kuin htv koska kerran "welho" myy 7700-mallia? Eli htv:n alueella asuvana kannattaisi ostaa 7700 jo halvemman hintansa takia?
     
  13. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ole kumpaakaan mallia koskaan käyttänyt, joten tietoa ei ole, mutta noin nopealla keskusteluthreadien lukaisulla 6000:ssa ei vaikuttaisi olevan samoja bugeja kuin 7700:ssa. En kuitenkaan mene asiasta takuuseen.
     
  14. Yore

    Yore Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Wow...juuri kun luulee, että on jollain tapaa oppinut elämään tän laitteen kanssa niin saa huomata olevansa väärässä. Lähdimme eilen illalla konserttiin ja tallensin ajastimella MTV3:lta konsertin ja TV1:n terroristi-sarjan.
    Koska ohjelmat alkoivat vähän päälekkäin niin lopetin konsertin 7 minuuttia etuajassa eli 21.53 ja TV1 alkoi sitten 21.55. Tullessani kotiin siinä 22.30 paikeilla laite oli REC tilassa. Tallennuksen oli määrä loppua siinä 23.30 paikeilla eli olin lisännyt muutaman minuutin sinne. Aamulla vilkaisiin laitetta klo 7.10 ja huomasin, että se oli edelleen REC tilassa..no suljin laitteesta virran ja kun avasin katsoakseni mitä sinne oli oikeastaan mennyt niin tulos oli, että ei yhtään mitään !

    Lisäksi oon ihmetellyt, että miksi välillä EPG:stä talllentaessa ohjelmaa tulee siihen R-merkki ja väri vaihtuu punaiseksi ja välillä ei tule ?

    On tää kanssa laite.....
     
  15. terje

    terje Guest Guest

    Liittynyt:
    22.07.2004
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos lisäät aikaa tallennukseen, EPG:ssä ei näy R-merkkiä. Se näkyy vain, jos tallennuksen aloitus- ja lopetusaika täsmäävät EPG:n kanssa.
     
  16. klulle

    klulle Guest Guest

    Liittynyt:
    20.02.2001
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen aina kuhunut miten vähän ongelmia mulla on ollut mutta tässä muutama päivä sitten huomasin ensimmäisen kerran että tektitys puuttui tallenuksesta, ajattelin että se on vain kertaluontoinen juttu, mutta taas oli toissapäivänä tehdyssä tallenuksessa sama juttu :( Kanavana oli Discovery, niin tai tarkemmin ensimmäinen tallennus oli tavalliseslta Dicoveryltä ja toinen taisi olla Discovery Science.
     
  17. maapa70

    maapa70 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.03.2005
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla tuo ei toiminut, mutta kun äänet katosivat, vaihdoin toiselle kanavalle ja sitten takaisin alkuperäiselle - äänet tulivat takaisin. Ennen viimeisintä päivitystä tuo temppu sammutti virran laitteesta. Tallennuksen aikana tuota en ole vielä kokeillut.

    Toinen korjaantunut asia itselläni on vuorokauden vaihteeseen ajastettu tallennus, eli ajastus alkaa ennen 24:ää ja loppuu 24:n jälkeen. Aikaisemmin nauhoitus oli usein aamuisin vielä päällä, nyt on pysähtynyt ajastuksen mukaan.

    Pikkuhiljaa näiden "ominaisuuksien" kanssa oppii elämään, kunpa vain ajastusten luotettavuuden saisi vhs-videoiden tasolle... Laitteen boottaus ennen ajastuksen tekoa on pikkuisen parantanut onnistumisprosenttia.
     
  18. Yore

    Yore Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    HAH...kunpa näin olisikin, mutta mulla on kahteen kertaan jäänyt tallennus koko yöksi päälle vaikka kummallakaan kerralla ei ollut kyse vuorokauden yli menevästä tallennuksesta !! ekalla kerralla talllennus jonka piti loppua 23.30 iloisesti jatkui 07.10 aamulla ja virran sammuttamisen jälkeen ei levyllä ollut yhtään mitään ! viime yönä ajastin Canal + elokuvan joka aamulla taas jatkui iloisesti vaikka tallennusaika oli loppunut tunteja sitten !
    Sanoisin, että asia on joppa huonontunut, koska ennen ongelma oli vain puoliyön yli menevissä tallennuksissa ja kun ne lopetti virrat pois pistämällä niin tallennus kuiteskin löytyi levyltä.

    Tän laitteen pahin ongelma on se, ettei siihen voi luottaa piirun vertaa.
     
  19. terje

    terje Guest Guest

    Liittynyt:
    22.07.2004
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin HTV:llä vaihtamassa Handanini toiseen vastaavaan, ja äänet eivät ole kadonneet kertaakaan uudella laitteella. Katoilu lienee siis yksilövika.
     
  20. maapa70

    maapa70 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.03.2005
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko kokeillut stopin painamista virran katkaisun sijaan noissa ylipitkiksi venähtäneissä ajastuksissa? Muistaakseni mulla se kysyi silloin että haluanko pysäyttää tallennuksen. Kyllä vastauksen jälkeen tallennus pysyi levyllä, ainakin seitsemän tuntisena mutta olipa siellä kuitenkin.