Half-Life 2

Keskustelu osiossa 'PC-pelit' , aloittajana glottis, 03.10.2003.

  1. Zarniwoop

    Zarniwoop Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    397
    Saadut tykkäykset:
    3
    Kyllä pelataan!

    Nettiyhteydelle disco, ja peli käytiin... pienen yhteydenottoyrityksen jälkeen tulee liitteen mukainen ikkuna, josta offline-vaihtoehdolla peli kännistyy normaalisti!
     

    Liitetyt tiedostot:

    • hl2b.png
      Tiedostokoko:
      4,6 KB
      Katsottu:
      249
  2. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4

    Eihän sitä saa aktivoitua ollenkaan ilman nettiyhteyttä :)
     
  3. Zarniwoop

    Zarniwoop Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    397
    Saadut tykkäykset:
    3
    No niin no... :hitme:

    edit: Mutta aktivoinnin jälkeeen et tarvitse nettiyhteyttä pelataksesi!
     
  4. mnz

    mnz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    1
    Luultavasti näin.
    Threadi alkaa olemaan jo aika pitkällä, ollaan päästy siihen vaiheeseen, kun kurdt on moralisoinut tämänkin tuotteen warettamisen. No eipä siinä mitään, kukin tyylillään. Itsekin ostan ehkä n. kerran puolessa vuodessa pelin. Tällä kertaa ei todellakaan menneet rahat hukkaan.
    Mulla ei ole ollut mitään ongelmia tuon steamin kanssa, kaikki on toiminut aina aivan moitteetta. Asennukseen meni n. 20min ja pelaamaan olen päässyt joka kerta ongelmitta.
    Chapter kasi taitaa nyt olla menossa, eli n. puolessa välissä ollaan jo. Loistava peli kyllä kaikin puolin. Hiukan ehkä turhaa toistoa välillä, ajelukohtaukset tuntuvat kestävän liian kauan ja niihin kerkeää jo hiukan kypsyä. Kyllä mä tälle puoliks pelattuna antasin 9/10. Dynaaminen valaistus olisi kyllä komeata katseltavaa pimeissä tunneleissa.. Ei tarvitsisi kuluttaa virtaa taskulamppuun, kun vain sytyttelisi vihuja tuleen.. :)
    Kyllä tää on selkeesti toiseksi paras FPS-räiskintä, Deus Exeähän ei mikään voita. Tekisipä joku vanhan deus exen tämmöisillä graffoilla ja äänimaailmalla.. :thumbsup:
     
  5. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4

    Tuokin kuitenkin vaatii, että konetta käytetään paikassa, jossa on nettiyhteys.

    Lainaus sivulta:

    Note:
    You have to be online somewhere at least once to perform all of the following steps.


    Eli mahdollista kyllä, mutta hieman hankalaa.
     
  6. mnz

    mnz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    1
    Noh pelin minimivaatimuksiin kuitenkin muistaakseni 56k motukka + netti jolloin kenenkään on asiasta turha valittaa, kun ei voi pelata. Paketti jo kertoo suoraan ettei kone täytä minimivaatimuksia jollei nettiä ole. En tästä kuitenkaan nyt ihan varma ole, sillä en ole koko pakettia nähnyt, kun tuon suoraan steamistä ostin jo pari kuukautta sitten..
     
  7. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Joka tapauksessa, vastauksena Kebekin kysymykseen; peliä ei voi pelata ilman nettiyhteyttä. Eli se on ainakin kerran aktivoitava netin kautta.
     
  8. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Siis tätä ei voi edes pelata ilman nettiyhteyttä eli peli on aina käynnistettävä Steamilla?

    EDIT: tämä on kyllä pelialan riman alitus. Edes mikkisofta ei suunnitelmista huolimatta ole vielä ryhtynyt vastaavaan. Kenties sitten Longhornin kanssa.
     
  9. mnz

    mnz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse ymmärsin sen niin, että sitä voisi pelata ilman, että nettiyhteys olisi päällä. Nettiyhteys tarvitaan kuitenkin siihen kun peli rekisteröidään ja aktivoidaan, eikös win xp myöskin jotenkin aktivoida..?
    Sitten kun peli on aktivoitu, voi peliä luultavasti pelata ilman nettiä. Eli modeemia käyttävien ei tarvitsisi aina avata nettiyhteyttä, jotta pääsisi pelaamaan yksinpeliä.
    En näistä mene vannomaan, kun itelläni tuo netti on jatkuvasti päällä. Ei minua tuommoinen haittaa, varsinkin kun vastapainona saa automaattisesti peliin päivitykset. Eipähän tarvitse niitä ruveta sitten erikseen asentelemaan ja metsästämään.
     
  10. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Itse kyllä mieluummin päivittelen tietokoneeni itse. Myös pelit. "Betatestaaminen" saa jäädä muille :) Luulenpa että moni on kanssani samaa mieltä.
     
  11. Bob Fleming

    Bob Fleming Great Bird of the Galaxy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.10.2002
    Viestejä:
    1 259
    Saadut tykkäykset:
    1
    Nettiä tarvitsee pelin rekisteröinnissä. Pelaaminen onnistuu sen jälkeen offline-tilassa. Tänään tuo rekkaus onnistuikin sutjakkaasti, kun serverit eivät enää olleet umpitukossa.

    Tuskin silti ostan enää peliä joka vaatii tällaista kikkailua toimiakseen. Tahtoo pelata heti eikä viidestoista päivä. :grr:
     
  12. Zarniwoop

    Zarniwoop Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    397
    Saadut tykkäykset:
    3
    Luetteko te ollenkaan aikaisempia postauksia, vai oliko artikulointini tuossa aikaisemmin päivällä niin epäselvää?

    Eli:
    -nettiyhteys vaaditaan pelin aktivoimiseksi (laatikossa lukee vähimmäisvaatimuksissa Internet coonnection
    -peliä VOI pelata ilman nettiyhteyttä offline-tilassa!!!

    :hitme: :OI :rolleyes:
     
  13. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Niin, voikos sen aktivoinnin sitten suorittaa jollain toisella tietokoneella ja pelata peliä sellaisella missä nettiä ei ole?
     
  14. KTB

    KTB Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    13.12.2002
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    2
    En vois sanoa servereiden olevan edelleenkään hirveän nopeita, sillä itse olen eilen illasta ladannut uudelleen silver pakettia ja tällähetkellä saldona on 54%. Kyllä sapettaa tää hitaus ja steamin sekoilu. :OI

    -KTB-
     
  15. Aceman

    Aceman Shot down in flames!

    Liittynyt:
    23.02.2000
    Viestejä:
    3 603
    Saadut tykkäykset:
    149
    Ahkera oot. Meikäläinen on vasta Ravenholmissa, mutta tähän saakka olen nauttinut lähes jokaisesta pelin tarjoamasta hetkestä. Valve ei pettänyt, ja asennuksen aikana sadattelemani kirosanat ovat enää vain huono muisto. Vuoden floppi -titteli on edelleen tiukasti Doom 3:n näpeissä. Sinne se taatusti jääkin. (IMHO)
     
  16. kebek

    kebek Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 623
    Saadut tykkäykset:
    9
    Selvä, enää tarvitsee vain käydä CISCO-reitittimien konfigurointiin oikeuttava lyhyt oppimäärä ja konffailla kone kuntoon ja pääsee jo pelamaan YKSINPELIÄ! Tai vaihtoehtoisesti vietävä kone fillarilla 800km päässä asuvalle kaverille jolla on netti. Great job guys, you really nailed it this time. :thumbsup:
     
  17. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ei, tietokone on vietävä sinne nettiyhteyden luo. (Ja tämäkin seikka on threadissa jo aikaisemmin mainittu)

    Tuota tapahtuu täällä varsin usein. Ei kannata välittää, vaikka se välillä turhauttaakin :)
     
  18. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Please osoita missä. Minä en löytänyt.
     
  19. mnz

    mnz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    1
    Meinaakko, että ne automaattisesti tulevat päivitykset on jotenkin huonompia, kuin ne jotka pitää asentaa manuaalisesti? Eiköhän ne ihan samaa kamaa ole. Ja kyllähän tuolta saa valikoista valita, että "ÄLÄ PÄIVITÄ TÄTÄ PELIÄ AUTOMAATTISESTI" jos se kerran pelottaa..
    Käyttöjärjestelmän päivitykset nyt on hiukan eri juttu, ne kun saa parhaillaan koko koneen käyttökelvottomaksi. Harvemmin pelit moista tekee.
    Ehkäpä toiset sitten haluavat ennemmin itse imuroida päivityksen, purkaa sen ja sitten vielä asennella. Kyllä mulle kelpaa ihan, että painasin maagista BLIM nappia ja peli olisi päivitetty samalla patchilla. :)
     
  20. Bob Fleming

    Bob Fleming Great Bird of the Galaxy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.10.2002
    Viestejä:
    1 259
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kolmen tunnin session jälkeen voi sanoa että jos ei nyt messiaspeli, niin pirun hyvä peli kuitenkin. Eikä tuo skriptauskaan vaivaa, kun kaikki nivoutuu saumattomasti pelikokemukseen. Aika leffamaista tykitystä, paikka paikoin.

    Puoliintumisaika 2 hakkaa Tuomio 3:n selvin tuomariäänin.