Hämärä puhelu

Keskustelu osiossa 'Päivän peili' , aloittajana Tonppa, 14.07.2004.

  1. Tonppa

    Tonppa Guest Guest

    Liittynyt:
    13.04.2000
    Viestejä:
    1 327
    Saadut tykkäykset:
    2
    Oletko saanut hämäriä puheluita viime aikoina? Tuntuuko että isoveli valvoo?

    Tänä aamuna junassa istuessani kännyni soi, numerona 0144585299. Vastasin ja minulta kysyttiin että "Onko Tom?" Vastasin myönteisesti, jonka jälkeen sanottiin "Hyvä." ja sitten puhelu "meni poikki" (kuului siis sellainen 'naks' ääni mikä kuuluu kun toinen laittaa luurin kiinni) ja kuulin ilmoituksen: "Soititte 020202 numeropalveluun. Palvelumme on...." Loppuosaa en kuullut koska taustameteli yltyi junassa silloin. Sitten puhelu meni poikki.

    Siis mitä helv??! En todellakaan soita koskaan enää mihinkään 020202 sonerapaskapalveluun tuon puhelun takia. Mutta mikä tuo numero on josta minulle soitettiin? 118info.fi kertoo että se kuuluu SONG -palvelutarjoajalle. Eikös se ole joku soneran alajuttu?


    Toinen juttu kävi avovaimolle:

    Soitin hänelle USA:sta, mutta hän ei ehtinyt vastata numeroon. Hän näki numeron ja soitti siihen takaisin, mutta kuuli vain infon englanniksi, että kyseiseen numeroon ei voi soittaa (ulkopuhelin oli mistä soitin.)

    Pari päivää myöhemmin naiseni sai puhelun joltain palvelutarjoajalta että "Olet soittanut ulkomaille viimeaikoina! Tiedätkö tällaisesta palvelusta... plääplää." Väsynyt tyttöni ei ollut yllättäen kiinnostunut, mutta ei myöskään muista kuka se soittaja oli tms. Tämä homma kuitenkin siis kertoo, että joku tarkkailee hänen puheluitaan. Eikös tässä rikota kaikki mahdolliset suomalaiset "suojalait"?

    Prkl!
     
  2. Sami

    Sami Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.08.2000
    Viestejä:
    695
    Saadut tykkäykset:
    2
    Brittein-saarilta tuli reilu vuosi sitten puheluita samasta numerosta. Suurena vainoharhaisena en vastannut mua niiden asiat kiinnosta kun siellä ei asu edes tuttuja.
     
  3. Tonppa

    Tonppa Guest Guest

    Liittynyt:
    13.04.2000
    Viestejä:
    1 327
    Saadut tykkäykset:
    2
    Siis tuosta mainitsemastani 014-4585299 -numerosta?
     
  4. kebek

    kebek Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 623
    Saadut tykkäykset:
    9
    Kerran tuli puhelu kaverin numerosta (kaveri reissussa Ruotsi-Norja-Englanti). En muista ketä kysyttiin mutta joku manne se soittaja oli. Luulin niiden kolkanneen kaverini ja vieneen sen luurin. Aloin tivaamaan mistä ovat luurin saaneet ja kuului vain "tämä on mun puhelin...*click*". Onneksi asiat eivät olleet huonosti vaan kaveri ja kännykkä olivat edelleen yhdessä. En vieläkään tiedä kuinka kaverin nimellä tuli soitto täysin eri puhelimesta ja vielä väärälle henkilölle.
     
  5. Sami

    Sami Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.08.2000
    Viestejä:
    695
    Saadut tykkäykset:
    2
    No siis ei vaan aivan toisesta joka pienen selvitystyön päätteeksi ilmeni enklantilaiseksi numeroksi. Samalla numerolla tarkoitin, että kaikki tulivat aina samasta brittinumerosta tiedä sitten oliko soittaja sama.
     
  6. Paake

    Paake Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.01.2002
    Viestejä:
    714
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nii áinakin nuubian puhelimet käyttävät soittajan tunnistamiseen soittavasta numerosta n-kappaletta numeroita viimeisestä alkaen. Eli ei ole mitenkään harvinaista että operaattoritunnus jää tuon tunnistusalueen ulkopuolelle. Tutullani on tilanne jossan hänen kaksi eri tuttavaansa omaavat tismalleen samat numerot operaattoritunnusta lukuunottamatta, ja vastaaminen on melkoista arpomista kun ei tiä kumpi soittaa...
     
  7. Opolo

    Opolo Guest Guest

    Liittynyt:
    03.10.2002
    Viestejä:
    204
    Saadut tykkäykset:
    0
    Offtopic:
    Mitäs arpomista siinä on? Nimellähän puhelimeen vastataan, eikö?
     
  8. Mahoney

    Mahoney Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2001
    Viestejä:
    3 826
    Saadut tykkäykset:
    7
    Nimellä?? Eipä ole tullut nimellä vastattua sen jälkeen, kun kännykät tulivat markkinoille. Yleisimmät ovat "No??!" "Niin?" "Moi" tai "Haloo!".
     
  9. superpallo

    superpallo Guest Guest

    Liittynyt:
    22.11.2001
    Viestejä:
    1 853
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lähes aina ikävien puheluiden tunnusmerkkinä on soittaja: 'tuntematon numero'. Jätän siis vastaamatta. Jos on oikeasti asiaa niin laittakoot tekstiviestiä.

    Ärsyttää muutenkin kännyköissä oleva mahdollisuus, että numero ei näy vastaanottajalle. Kaikenmaailman häiriköt, mukaanlukien puhelinmyyjät, käyttävät tuota hyväksi, ja jos haluaisikin vastata, eikä ehdi niin ei tiedä mihin numeroon soittaisi takaisin. Onneksi tekstiviesteissä sentään näkyy aina lähettäjän numero.

    Ja samantien voisivat kieltää anonyymiliittymätkin (PrePaid), ihan kun rikollisilla ei elämä muutenkin olisi jo Suomessa tarpeeksi helppoa. No käyttäähän noita muutkin, mutta silti.
     
  10. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    Puhelinrauhan saa järkättyä erittäin helpolla tavalla: liittymä salaiseksi. Tämä tarkoittaa vain sitä, että numeroa ei anneta mihinkään luetteloihin tai hakupalveluihin, joka on erittäin järkevää; numerosi kyllä tietävät ne ihmiset joiden se kuuluukin tietää ja muuthan sitä tietoa eivät tarvitse. Ei taatusti mitkään saippuamyyjät soita, jollei numeroa ole mennyt hölmösti jakamaan eteenpäin (esim. jossakin nettipalvelussa on antanut numeronsa ja ei ole kieltänyt yhteystietojen käyttämistä suoramainonnassa jne.).

    Nuo "tuntematon numero soittaa" puhelut voi myös jättää vastamatta, koska vastapuolella on näköjään joku painava syy olla ilmoittamatta numeroaan eli jotain kieroa meneillä. Mikäli jostakin tärkeästä asiasta on kyse niin kirjeitse lähestyminen toimii aina.

    Nimimerkillä "liittymä salainen ja en muista koska olen viimeksi saanut jonkun kaupittelusoiton".
     
  11. Paake

    Paake Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.01.2002
    Viestejä:
    714
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä itselläni on tapana vastailla omalla nimellä lähinnä ainoastaan silloin kun soittavaa numeroa ei tunnista tai jos vastaan soittoon jossa ei numero näy. Tuttavien soittaessa on vastauksena yleensä tuttavallisempi tervehdys tms...
     
  12. rez

    rez Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2002
    Viestejä:
    731
    Saadut tykkäykset:
    8
    Sain aamulla puhelun samaisesta 0144585299-numerosta. Kyseessä oli fonecta (muistaakseni?), joka olisi maksusta lisännyt tietoni puhelinluetteloon. Kerroin ystävällisesti, että en ole kiinnostunut ostamaan mitään, vaan kuulemaan mistä ovat saaneet numeroni. Täti kertoi soittelevansa Saunalahden antamia asiakkaita läpi.

    Puheluun vastatessa kuuli selvästi, että kyseessä oli automaattinen soittosysteemi. Taitavat käydä aikamoista numeromäärää läpi.
     
  13. Maija

    Maija Guest Guest

    Liittynyt:
    19.07.2004
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0

    Jep, sain samasta numerosta (0144585299) muutaman puhelun yhtenä päivänä, mutta en kerenny vastaamaan eli enpä tiedä puhelun tarkotusta. Soitin takasin ja sieltä vastasi nauhoitus: "...kiitos soitostasi, puhelusi on rekisteröity..." Muuta en muista. Numerotiedustelussa ei tunnistettu numeroa.
     
  14. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
    Plaza on parempi kuin numeropalvelu =)
    Katso tuota edellistä viestiä. Olen myös saanut tuolta soiton, ei ollut hirveän kaukana etten mennyt numero laittamaan luetteloon, soittaja puhui äärettömän hiljaa ja vasta lopussa kun olin jo sanonut, että voi numeron sinne laittaa, niin sanoi tapahtuman olevan maksullinen.
     
  15. Svg

    Svg Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2004
    Viestejä:
    259
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kerran joku vanha mies soitti mulle jo kävi tivaamaan että "meidän pitäs sopia asiat sillä olenhan sentään isäsi" vastasin että no et muuten ole. tätä jatkui parin puhelun verran... Selvisi että se yritti soittaa pojalleen jolla on sama nimi. Kannattaisi uskoa kun sanotaan että ei olla isä ja poika. :rolleyes: Ekan kerran kun se soitti joskus aamu 9 ja olin täydessä unessa niin paskathan siinä meinas housuun tulla.
     
  16. Tonppa

    Tonppa Guest Guest

    Liittynyt:
    13.04.2000
    Viestejä:
    1 327
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mitenköhän ne laskuttaa tuosta? Itse nimittäin kuulin vain kysymyksen "Onko Tom?" johon vastasin "Kyllä." Sen jälkeen tuli se "Olette soittanut..."

    Saas nähdä...
     
  17. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
    Muistaakseni 12.5e. Jos puhelusi on mennyt noin, niin jätä maksamatta ja hieman reklamoi (jos siitä lasku siis tulee) Todennäköisesti nauhoittavat kaikki puhelunsa, niin kuunnelkoot sieltä mitä on sanottu.
     
  18. tsinivuo

    tsinivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2002
    Viestejä:
    3 907
    Saadut tykkäykset:
    1
    Yhteen väliin mulle soittelivat alkukesästä useista tuntemattomista numeroista ihmiset ja kyselivät jotain Lailaa. Jumalauta! Mulla on ollut sama numero jo vuodesta -99 ja nyt viime aikoina jotkut retardit ovat alkaneet sotkemaan numeroita. :p

    EDIT: Ärsyttävä aspekti on noissa puheluissa se kun soittaja alkaa inttää: "Et kyl mä varmasti soitin Lailan puhelimeen, mikä tää homma on?"
     
  19. Tonppa

    Tonppa Guest Guest

    Liittynyt:
    13.04.2000
    Viestejä:
    1 327
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jonkun "ei-niin-kaverin" tekemä ilkeily? Puhnumbasi on jossain ravintolan vessan seinällä tyyliin "Soita Lailalle"?
     
  20. Valhalla

    Valhalla Nikon & Elinchrome Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    2 543
    Saadut tykkäykset:
    4
    Avokin puh soi myös eilen numeron laittamisesta luetteloon, en muista mutta taisi olla vaan "tuntematon numero". Itse kun kypsyin kaupustelijoihin, pistin numeron salaiseksi ja eivät ole enään lehdenmyyjät soitelleet :thumbsup: toinen positiivinen juttu oli se, että työpuhelut loppuivat myös. Nykyään kun ei riitä, että laittaa duuniluurin kiinni päivän päätteeksi, koska jotkut asiakkaat kaivavat siviilinumeron vaikka fonectasta..