Graniitti/kivilaatta subbarin alle?

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana mikros, 14.10.2010.

1. mikros

mikros Guest
    Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jooh, eli olen miettinyt että saisiko tuosta subbarista paremman soundin irti sekä vähentää naapureille kuuluvaa mökää laittamalla sen alle tuollaisen kiva tai graniittilaatan? Käyttääkö muut tälläistä?

Itselläni siis BK XLS200-DF MK2 jossa siis alaspäin oleva elementti. Kannattaisiko sille hankkia kerrostaloon laatta alle?

+ Mistähän noita kannattaa lähteä metsästämään Tampereen alueella? Ja mihin hintaan olette omanne saaneet?

2. harrilasse

harrilasse Guest
    Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla itselläni on normaalikaiuttimissa jalustaratkaisu jossa pohjimmaisena on kivilevy n. 40cmx40cm. Olettaisin että suurin syy ratkaisuun on saada painopiste jalustassa alas ja vähentää kaatumisen riskiä. Äänellisesti pidin parempana eristää kivi lattiasta pienten huonekalukumitassujen avulla. Akustiikkaasiantuntijat varmaan kommentoivat tähän lisää, mutta minun arkiajatteluni sanoisi että laatan laittaminen subbarin alle ei auta sinua eikä naapuria, kivi johtaa ääntä eikä eristä. Piikkejä jotkin laittavat pönttöjensä alle, mutta tästäkään ei taida olla ihan vakuuttavaa näyttöä hyödystä ja sitten on markkinoilla erilaisia tassuja joiden sanotaan auttavan esim. soundcare superspike-tyylinen ratkaisu. Samantyyppinen apu mutta halvempi on sinitarra...tästä oli muistaakseni jossain jenkkijulkaisussa oikein testikin jossa vertailtiin kaupallisia piikkejä ja tassuja ja kotikutoisia ratkaisuja, sinitarra oli paras. Varmistakaa muut jos olette törmänneet samaan artikkeliin.

3. Ykskytä

Ykskytä Guest
    Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole kivilevystä apua tuohon ongelmaan. Hiukan auttaa jos laittaa lisäbasson jalkojen alle pehmeät kumitassut tai sinitarraa.