Olen ostamassa vähän isompaa valkokangasta ja ensiksi mietin grandviewin multiformat vertical kangasta jossa 2.35:1 kuvasuhteessa olevaan elokuvaan saa ne ylä ja alalaitaan tulevat palkit piiloon. Sitten huomasin tämän multibrackets 2.35:1 kankaan. Siinähän taitaa 16:9 leffassa tulla molemmille sivuille mustat palkit mutta olisi paljon halvempi kuin grandview niin kannattaako? Nyt on grandviewin flat series kangas mutta ne palkit 16:9 leffan aikana häiritsee ainakin pimeissä kohdissa. jollain molemmista kankaista kokemusta? Eli yksinkertaisesti onko tosiaan se grandviewin ominaisuus sellainen josta kannattaa maksaa? Esim. uusimmassa batmanissahan se ei toimi kun siinä on se muuttuva kuvasuhde. tosin se ei toimisi multibracketissakaan eli sillä ei taida olla merkitystä jos yhdessä elokuvassa on muuttuva kuvasuhde mutta kuitenkin tuli vaan mieleen Tai sitten grandview multiformat horizontal. Taitaa mieli kallistua grandviewin kankaaseen jos on hintansa arvoinen mutta siinäkin ongelmana juuri tuo että horizontal vai vertical. On tämä tehty vaikeaksi
Minkä projektorin kanssa? Anamorfisen linssin kanssa vai zoomaamalla? Vielä akustisesti läpinäkyvällä kangasmateriaalilla saisit etukaiuttimet kankaan taakse ja täten optimaalisiin sijoitukseen...
jvc dla x35 on projektorina. Minä mitään tiedä anamorfisista linsseistä. Saako tuohon tykkiin sellaisen ja mitä hyödyn siitä? Yksi vaihtoehto olisi tilata cinematradingista esim. harknes stagelite kangasta ja väsätä itse esim. 2.35:1 kankaalle kehikko tms. Harmi että huonetta ei saa niin tummaksi että tykin mustantaso pääsis oikeuksiina. aikapaljon heijastuu valoa kankaalle sienistä ja katosta. Vai pitäisikö säästää ja ostaa jouluna joku cinemascope kaareva kangas ja se varmaan edellyttää anamorfisen linssinkin ostoa?