Grandview Multiformat -kankaat

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana freewheeler62@m, 15.03.2012.

  1. freewheeler62@m

    freewheeler62@m Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.09.2004
    Viestejä:
    615
    Saadut tykkäykset:
    0
  2. jusnurkk

    jusnurkk Guest Guest

    Liittynyt:
    05.09.2008
    Viestejä:
    191
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä on roikkunut seinällä puolisen vuotta tommonen 100" vertikaali multiformat. Oikeen tyytyväinen olen ollut.
    Seinä kiinnitys on mielestäni hyvin toimiva ja screeniä voi tarvittaessa siirrellä vaakatasossa.

    Nuo rullamaskit tuntuvat laadukkailta, kun alhaalta vetää maskin ylös, niin yläreunasta laskeutuu maski automaagisesti alas.

    Kangas on valkoinen 1,0 gain täysin pimeässä huoneessa.
    Kuvaan olen tyytyväinen, ja miinukset tuleekin tuosta mikroperforoinnista joka ainakin läheltä katsottuna näkyy selkeästi..
    En tiedä vaikuttaisiko tuohon jos kangasta saisi käännettyä hieman enemmän vinoon kulmaan...

    Mitähän muuta tästä kertoisi... Rahalleen saa kyllä laadukkaanoloisen vastineen, mutta laittoi tuo hintalappu kyllä miettimään DIY ratkaisua.. Jota aluksi suunnittelinkin..
     
  3. E-mies

    E-mies Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2005
    Viestejä:
    345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Pienempikokoisissa näistä ei (ainakaan kuvauksen perusteella) ole mikroperforointia. Sinänsä tämä vaikuttaa mielestäni aika kiinnostavalta screeniltä. Ainakin jos sitä saisi harmaalla pinnalla, pienemmällä gainilla. Harmillisesti vain omaan tilaani pieninkin näistä Verkkokaupan myymistä on mitoiltaan hieman liian suuri. Saako näitä jostakin muualta pienempinä? Sivumaski-versio kiinnostaisi itseäni.
     
  4. jusnurkk

    jusnurkk Guest Guest

    Liittynyt:
    05.09.2008
    Viestejä:
    191
    Saadut tykkäykset:
    0
    http://www.highendstudio.fi/grandview
    Hes:lla taitaa olla kaik eri koot saatavilla. Luulisi, että mikroperforoinnin saisi kaikkiin kokoihin. 92" sivumaskiversiossa ei sivujen mukaan ole perforointia, onkohan itse screenikehykset sitten sen verran erilaiset, että ei voi napata kangasta tuosta vertikaalimallista... Kyselisin tuolta.
     
  5. E-mies

    E-mies Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2005
    Viestejä:
    345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kiitos vinkistä! :) Minä en vain ainakaan huomannut tuolla 92" sivumaskiversiota. Sellainen olisi kyllä minulle sopivan kokoinen sinänsä.
     
  6. jusnurkk

    jusnurkk Guest Guest

    Liittynyt:
    05.09.2008
    Viestejä:
    191
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo sori, mä oon puu silmä :confused: Puhelimella surffailin ni tais mennä ohi...Olin kyllä ihan kattovinani, että oli 92" taisin sitte kuitenkin sekottaa tuohon Vertikaaliseen. Sorryy :D
     
  7. Hewteh

    Hewteh Guest Guest

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pienin mitä saatavilla niin tuo 100" jossa kankaan kokonaisleveys on kohtuu reilu 263 senttiä. Pienin mitä valmistajalla suoraan listoilla on 92 tuumanen jossa kokonais leveys on 244 - tuolla vaan toimitusaika erittäin pitkä kun ei ole valikoima tuotteena suomessa.

    Mikä tykki on kun horisontaalia mietit? Suurimpaan osaan tuo vertical (eli natiivina 16:9) on käyttötarkoitukseltaan parempi, silloin saat tykin säädettyä 16:9 mukaan ja kun katsot blurayta niin vetää vaan maskin esiin jolloin mustat surureunukset katoaa.
     
  8. E-mies

    E-mies Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2005
    Viestejä:
    345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tykki on tällä hetkellä Sonyn PLV-HW15. Tarkoitus olisi, että kangas olisi scope-kuvasuhteessa ja projektorin kanssa ehkä käytettäisiin anamorfista linssiä. Suurin osa katsotuista elokuvista on tuossa kuvasuhteessa. Siis poikkeuksellisessa tapauksessa otettaisiin sivumaskit käyttöön. Miten muka "surureunukset" katoavat tuossa vertikaalisen maskin tapauksessa? Siinähän ne yhä ovat, maskin muodossa, eivät kai ne minnekään katoa. Tarkoituksenani olisi nimenomaan. että screen olisi scope-kuvasuhteessa ja poikkeustilanteissa (16:9, 4:3 jne.) käytettäisiin sivumaskeja. Jos joku tietää Grandviewiltä tai muilta valmistajilta tarkoitukseen sopivan Suomesta saatavan screenin (tai kankaan), kuulisin sellaisesta mielleläni. :)
     
  9. E-mies

    E-mies Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2005
    Viestejä:
    345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Palataanpa tähän vielä. Nyt ovat nimittäin suunnitelmani hieman muuttuneet ja seuraavaksi näyttöpinnakseni saattaisikin vielä 100" skriini olla juuri ja juuri mahdollisuuksien rajoissa. Tuollainen Grandviewin malli tosin olisi 1.0 gainilla ja siinä ei kai olisi mikroperforointia. Vai tietääkö joku paremmin?

    Onko kenelläkään tietoa maksimissaan 100" scope-kuvasuhteen akustisesti läpinäkyvästä skriinistä, jossa on sivumaskit ja alle 1.0 gain? Koko saisi siis olla mieluummin pienempikin. Jos tällaista ei löydy, voisin ehkä ensimmäiseksi olla valmis (mutta en mielelläni) tinkimään tuosta akustisesta läpinäkyvyydestä.
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2012
  10. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 182
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Varmasti on ihan hyvä ja varmasti löytyy parempia. :)

    Ympäripyöreä vastaus ympäripyöreään kysymykseen. :D

    Vastaavaa konseptia ei taida kovin monella myyjällä olla. Kiinnostuin itsekin. En tiedä, miten en tuota kangasta aiemmin ole huomannut.