Gigantti

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Jürgen, 17.12.2005.

  1. JS83

    JS83 Käyttäjä

    Liittynyt:
    07.12.2006
    Viestejä:
    2 563
    Saadut tykkäykset:
    1
  2. d2mac

    d2mac Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.08.2005
    Viestejä:
    223
    Saadut tykkäykset:
    4
    Mutta määrän kuitenkin pitää olla kohtuullinen suhteessa ilmoittelun kattavuuteen.
     
  3. Klage

    Klage Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    92
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hmmm...erikoista kyllä: Tekisi mieleni oikein kehaista Giganttia, tai tarkemmin sanottuna sen verkkokauppaa. Myivät Quantum of Solacen suunnilleen puolet halvemmalla kuin seuraavaksi edullisin tarjous ja toimittivat perille ilman postimaksua, tukevaan pahvikuoreen pakattuna. Tilaus torstaina 26.3.09 iltapäivällä ja leffa postilaatikossa tiistaina 31.3.09. DVD:n varsinainen julkaisupäivä taisi olla 27.3.09.

    Mun mielestä toi sujui Gigantilta hyvin. :thumbsup:
     
  4. Suvanto

    Suvanto Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.12.2008
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä kyllä tunnu Gigantissa ikinä olevan mitään tarjoustuotteita, joita isolla äänellä mainostetaan postiluukusta pari kertaa viikossa tipahtelevissa lehdyköissä. Itse olen viisi kertaa käppäillyt Giganttiin tarjoustuotetta hakemaan ja viisi kertaa olen sieltä kävellyt ulos tyhjin käsin, kun on tarjottu pelkkää eioota.
     
  5. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 014
    Saadut tykkäykset:
    150
    Se nyt vaan on tyhmää myydä halvalla!
     
  6. Vox

    Vox Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    875
    Saadut tykkäykset:
    8
    Eioosta huolimatta maksa mainostettu tuote kassalla ja pyydä että postittavat luvatun tavaran sulle lisäkuluitta kotiin, kun eivät kerran osaa tilata kampanjatuotteita hyllyyn. Itse olen toiminut näin pariin otteeseen ja pienen nikottelun jälkeen ovat kyllä suostuneet.

    Taitaa nimittäin tuo tulla kuitenkin halvemmaksi kuin turhan reissun takia aiheutuneiden kilometrikorvausten maksaminen, mikä olisi se toinen vaihtoehto.
     
  7. KnightOfNi

    KnightOfNi Guest Guest

    Liittynyt:
    05.04.2003
    Viestejä:
    815
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jep, itselle käynyt todella useasti Gigantin kanssa juuri näin. Tuntuu että näin jopa tehdään jossain määrin tarkoituksella että saadaan ihmisiä tulemaan myymälään. Vihaista asiakaspalautetta on tullut monesti pistettyä.

    Henkeä pidätellen odotan että koska joku Gigantin työntekijä tulee pitämään puolustuspuhetta. "Mainokset tehdään silloin... Ei me voida tietää... Riippuu alihankkijoista..." näitä selityksiä kyllä piisaa.
     
    Viimeksi muokattu: 01.04.2009
  8. Suvanto

    Suvanto Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.12.2008
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni ei kuitenkaan ole matkaa Giganttiin kuin kilometrin verran, mutta vituttaa tuo silti palata sieltä tyhjin käsin. Yleensä kun menen jotain hakemaan sieltä, niin ei mulla ole aikaa odotella montaa viikkoa, että saavat tuotetta toimitettua. Siinä kohtaa tsekkaan toisen liikkeen, mistä samaisen tavaran saa kohtuullisella hinnalla.
     
  9. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 281
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aivan :thumbsup:

    Pari esimerkkä viime päiviltä...

    1.4. Taloussanomat:
    "Kodintekniikkaan keskittynyt kauppaketju OnOff suunnittelee sulkevansa kolme myymälää Suomessa. Yhtiöllä on tällä hetkellä viisi myymälää ja verkkokauppa Suomessa."
    31.3. Taloussanomat:
    "Kodinelektroniikkamyyjä Markantaloa ollaan ajamassa alas. Ketjun omistava Elkjøp Nordic ilmoitti tiistaina, että yhtiö harkitsee 19 myymälän sulkemista ja hallinnon supistamista Suomessa."

    Jostain ihmeen syystä nyt kun taloustaantuma vähentää myyntiä > katetta, ovat yritykset, jotka dumppaavat tavaraa halvalla isoissa vaikeuksissa, kun taas yritykset, joissa on "terve hinnoittelu" selviävät taantuman yli. Katteet pienenee, mutta kiinteät kulut säilyvät samoina oli lama tai ei.

    Tässä vielä kertaalleen toinen kirjoitukseni aihetta sivuten....

    Toivottavasti herättää ajattelemaan liiketoiminnan tosiasioita...
     
  10. Jarzki

    Jarzki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.07.2007
    Viestejä:
    809
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taas tätä tuttua giganttia. Tänää piti ilmestyä Australia DVD & Blu-ray, mut eipä ollu hyllyssä kumpaakaan. Oikein mainostettiin et: Australia Blu-ray 19,90 vain ilmestymispäivänä...:mad:
     
  11. C@rlos

    C@rlos Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.03.2008
    Viestejä:
    172
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pikkusta vailla oli, etten myös käynyt etsiskelemässä tarjous Austraaliaa. Alkuvuoden BoB metsästyksestä viisastuneena ajattelin, että ei Gigantissa tyypillisesti ole näitä tavaroita joita ne mainostavat ja jätin käymättä. Säästin siis yhden turhan Gigantin reissun :D
     
  12. Burãrum

    Burãrum Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    176
    Saadut tykkäykset:
    33
    Itse kävin Jyväskylän gigantissa ja eipä tietenkään ollut hyllyssä. Kysyin myyjältä ja kuulemma julkaisu hieman myöhästyy. Mutta sain kumminkin myyjän kanssa sovittua, että heti kun tuotetta saapuu heidän varastoon niin he ilmoittavat minulle ja käynpä sitten tuon Blu-ray julkaisun sieltä noutamassa.
    Maksoin jo etukäteen (olen varmaan hullu, mutta katsotaan mitä tapahtuu) niin saanpahan sillä ilmestymispäivä hinnalla (19,90).
     
  13. Kalza

    Kalza Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.11.2002
    Viestejä:
    2 844
    Saadut tykkäykset:
    3
    Mites toi Collect@store toimii noin yleisestiottaen? Ideanahan on siis että tilaus tehdään netistä ja sen saa noutaa valitsemastaan liikkeestä aikaisintaan seuraavana päivänä. Ilmoittavat puhelimella kun voi hakea.

    Tein tilauksen yli viikko sitten, eilen aamulla pistin s-postitiedustelua ja tänään koitin soittaa asiakaspalveluun, mutta mistään ei vastata mitään. Onko normaalia että tilauksissa kestää noin kauan, kyllähän kaiken järjen mukaan pitäis nopeammin mennä jos heillä olisi tuotetta varastossa...
     
  14. Vox

    Vox Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    875
    Saadut tykkäykset:
    8
    Omien kokemusteni perusteella se ei toimi. Tein Gigantin verkkokaupasta collect@store-tilauksen, odottelin noutoilmoitusta pari päivää ja kävin sitten myymälässä kyselemässä miksei tuotetta voi jo noutaa, vaikka sitä verkkopalvelun mukaan löytyy varastosta. Asiakaspalvelu tutkaili päätettään hetken aikaa ja ilmoitti, että tilauksesta ei näy heidän järjestelmässään jälkeäkään.

    Olin kuitenkin tulostanut tilausvahvistuksen mukaani, ja sillä sitten kuittasin tuotteen hyllystä verkkokaupan hinnalla.
     
  15. Kalza

    Kalza Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.11.2002
    Viestejä:
    2 844
    Saadut tykkäykset:
    3
    Hmmh, kävin liikkeessä johon olin tilaukseni tehnyt eikä niillä ollut tuota tilattua tuotetta eikä oikeuksia katsoa onko niitä keskusvarastolla tai tulossa joskus. Pitäkööt tunkkinsa, tein ostokseni muualla.
     
  16. Ladisti

    Ladisti Guest Guest

    Liittynyt:
    05.01.2009
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heitetääs tähän tämmönen stoori Gigantin asiakaspalvelusta... Tapahtui jo tammikuulla Tampereen kalevan myymälässä. Menin katsomaan paremman puoliskon kanssa Sonyn tarjoustöllöä 799€ (muistaakseni KDL40v4000).

    No myyjä siihen paikalle ja heti (tietysti) vastauksena ei löydy Sonya. Ei huomionut vaimon kysymystä koska tulee lisää. Vaan alkoi kaupittelemaan Samsungin plasmaa (PS42A416 jos en väärin muista). Tietysti ne peruskysymykset: mihin käyttöön, mikä katseluetäisyys jne. No ei siinäkän vielä mitään, mutta se argumentti. Sonyn laitteessa on niin huono kuva, että vaatii yli 4metrin katseluetäisyyden (jollaista meillä ei tietenkään ollut). Samsungia voi katsella alle metrin etäisyydeltä ja kuva on mitä loistavin.

    Myyjällä oli luonnollisestikin itsellään kotona samainen sampan töllö PS3 kaverina (Sony Full HD, Samppa HD-ready). Muutenkin antoi ymmärtää että ko Sonyn malli täysin aivan paska-> älä vaan osta. Teki mieli kysyä että miksi te sitten kusetatte asiakkaita myymällä surkeaa Sonya, kun samalla rahalla saa huomattavasti paremman Samsungin.

    Mielestäni ei ole kovin järkevää haukkua toinen tuote maan rakoon ja kehua toinen taivaisiin, kun myyntivalikoimista löytyy molemmat.:hitme:
     
  17. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 281
    Saadut tykkäykset:
    0
    Edellisessä työpaikassani oli eräs kolleega tullut Gigantista ja kertoi hieman puodin kauppatavoista, jotka eivät ole ihan sieltä avoimemmasta tai objektiivisemmasta päästä. Ko. toimintatapoja oli nimenomaan opetettu myyjille.....

    Ei ehkä saisi "Reilun kaupan" tarraa oveen.
     
  18. Kalza

    Kalza Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.11.2002
    Viestejä:
    2 844
    Saadut tykkäykset:
    3
    Tuskinpa tuo kenellekään ihan puskista tulee että Gigantti on paska kauppa joka on täynnä nilkkejä. Ei siitä ikinä mitään hyvää seuraa kun sinne eksyy :(
     
  19. Digital Man

    Digital Man Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.06.2000
    Viestejä:
    669
    Saadut tykkäykset:
    4
    Itselläni ei ole gigantista kuin hyviä kokemuksia. Tosin olen aina tiennyt etukäteen mitä mennyt ostamaan tai varannut valmiiksi nettisivuilta (silloin kun sattuvat toimimaan). Myyjien puheita nyt ei paljoa kannata noteerata. Vieläkin niillä tuntuu olevan itsellä aina juuri samanlainen kotona jota yrittävät myydä. Kaiken lisäksi samalla myyjällä on kotona jo kolmas eri malli 2 viikon sisällä mitä käynyt katsomassa.

    Giagantin nettitilauksethan eivät ole toimineet ja ovat vaihtaneet/vaihtamassa palveluntarjoajaa, koska eivät ole saaneet palvelua toimimaan. Tästähän uutisoitiin monessakin eri mediassa joitakin viikkoja sitten.
     
  20. Jarzki

    Jarzki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.07.2007
    Viestejä:
    809
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se on kumma kun gigantilla myöhästyy julkaisut vaikka muilla on myynnissä sillo kun on julkaisu sanottu olevan. Paskapuhetta myyjiltä ja koko liikkeeltä.