Gigantti

Тема в разделе "Kauppapaikoista", создана пользователем Jürgen, 17 дек 2005.

  1. shack

    shack Guest Tukijoukot Guest

    Регистрация:
    21 май 2002
    Сообщения:
    2.880
    Симпатии:
    2
    /pahoittelen ei liity millään tavoin giganttiin, mutta jatkan hieman tätä keskustelua.

    Näin juuri.

    Jokaisella asiakkaalla on jotkuin määritteet joilla hän tuotteen ostaa, merkki, hinta, joku ominaisuus, väri yms. Ei myyjän tarvitse kuin kysyä asiakkaan tarvitsemat ominaisuudet/tuote ja runtata siitä hänelle kauppa. Hyvä myyjä pystyy ehkä perustelemaan vielä hieman paremman tuotteen asiakkaalle jolloin molemmille jää kaupasta hyvä mieli eikä tarvitse välttämättä aina runtata sitä -1€ tuotetta pihalle.

    Usein myynnissä tehdään kuitenkin se virhe että ruvetaan heittämään speksejä ilmaan useasti jopa vääriä termejä yms. käyttäen eikä yhtään kysytä mitä se asiakas haluaisi ostaa.

    Löytyyhän meitä myös muutamia erikoistapauksia jotka viettävät aikansa kierrellessä liikkeitä ja pätemässä pikku nippeli tiedoillaan, te voisitte vaikka nyplätä pitsiä kotona aivan omassa rauhassa :)
     
  2. pfl

    pfl Käyttäjä

    Регистрация:
    9 мар 2003
    Сообщения:
    49
    Симпатии:
    0
     
  3. Jürgen

    Jürgen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    5 янв 2003
    Сообщения:
    3.407
    Симпатии:
    1
     
  4. Vorkkis

    Vorkkis Vakiokasvo

    Регистрация:
    2 ноя 2005
    Сообщения:
    703
    Симпатии:
    4
    On tuo kyllä naurettavaa jos eivät pysty maanantai aamuna klo 10.00 toimittamaan asiakkaalle asiakkaan nimenomaan vaatimaa tuotetta, toisinsanoen luulisi kuluttaja-asiamiehen asiaksi jos aina oikeasssa oleva asiakas ei saa katalogin tuotetta luvattuna aikana. Tyypillistä Giganttia jonka vuoksi ei kyseisen puljun tarjousten perässä tarvi juosta.
     
  5. Pazze

    Pazze Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    16 сен 2003
    Сообщения:
    5.019
    Симпатии:
    153
    Miksi viihde-elektroniikan tai kodinkoneiden myyjän ei tulisi tietää tuotteista? Hassua että kirjakaupassa tai urheiluliikkeessä myyjät tietävät edes perustiedot kaikesta mitä keksii kysyä. Ei niitä nimikkeitä todellakaan ole niin paljoa, etteikö niitä voisi oppia jos on kiinnostunut alasta ja tuntee edes jonkilaista ammattiylpeyttä. Laskekaas vaikka paljonko tuotteita voi opetella kuukaudessa, jos päivässä opettelee hyvin vaikka 5 tuotetta. Ja jos ei aika työpaikalla riitä, niin tehdään sitten kotitöitä. Elektroniikkaliikkeissä vahvareita tulee esittelemään kyllä suuri joukko töyhtötukkaisia poikasia, mutta muuten ei osaamista löydy. Ilmeisesti elektroniikkaliikkeisiin pesiytyy liikaa porukkaa, joka ei oikein sovi alalle...
     
  6. Ladisti

    Ladisti Guest Guest

    Регистрация:
    5 янв 2009
    Сообщения:
    39
    Симпатии:
    0
    Juu ei oikein anna positiivista kuvaa vanhanrahantalosta... Toisaalla myydään tuotteet ennenaikoja ja toisaalle ei edes tule... :hitme:
     
  7. Ladisti

    Ladisti Guest Guest

    Регистрация:
    5 янв 2009
    Сообщения:
    39
    Симпатии:
    0
     
  8. anon4340

    anon4340 Tunnettu käyttäjä

    Регистрация:
    17 апр 2002
    Сообщения:
    287
    Симпатии:
    0
     
  9. d2mac

    d2mac Tuttu käyttäjä

    Регистрация:
    11 авг 2005
    Сообщения:
    222
    Симпатии:
    4
    Uskoisin, että tässä on selkeästi saumaa vaatia telkkua (tai vastaavaa) luvattuun hintaan. Kyseessä on kuitenkin valtakunnallinen kampania, eikä kyseessä ole painovirhe tms. Tämän keskustelun perusteella tuotetta ei ole ollut käytännössä saatavilla, joka tapauksessa matkakulut turhasta käynnistä pitää korvata.

    Kuka vain viitsii lähteä kuluttajaneuvojan kanssa asiasta riitelemään...
     
  10. shack

    shack Guest Tukijoukot Guest

    Регистрация:
    21 май 2002
    Сообщения:
    2.880
    Симпатии:
    2
    Todellakin pitää tietää nimenomaan perustiedot. Aika hankala muuten ruveta mitään kauppaamaan.
     
  11. geecb

    geecb Guest Guest

    Регистрация:
    8 фев 2005
    Сообщения:
    646
    Симпатии:
    0
    Olen samaa mieltä että perustiedot pitää tietää, tai ainakin pitää pystyä helposti selvittämään jos ei ulkoa muista. Kirjakauppavertauksesi on kuitenkin aivan käsittämätön, mutta urheilukauppavertaus on jo ok urheilutuotteiden ollessa nykyään jo melko teknisiä ja tietyllä tapaa abstrakteja eli epähavainnollisia.

    Voin sanoa kokemuksesta että viiden tuotteen opiskeleminen päivässä HYVIN on ihan mahdotonta, paitsi jos (a) on paljon ylimääräistä luppoaikaa, tai (b) sana "hyvin" tarkoittaa perustietojen opiskelemista, kuten mikä on näytön resoluutio. Ongelmia tulee kuitenkin heti kun mennään nippelitietoihin, kuten kuljettaako vahvistimen hdmi-liitännät väriavaruudet 0-235 vai alkaako se numerosta 16. Tämä on juuri sitä nippelitietoa, "nice to know" -tietoa, mitä Shack kritisoi aikaisemmassa kommentissaan. Tällaisiin asioihin on oikeasti mahdotonta perehtyä isojen kodinkonemyymälöiden laajojen tuoterepertuaarien takia, kun puhutaan kuitenkin useasta tuhannesta tuotteesta, jotka n. kerran vuodessa vaihtuvat uusiin malleihin joissa on taas uudet ominaisuudet, jotka taas pitäisi opetella ulkoa... Käytännössä myyjät omien mielenkiinnonkohteiden mukaisesti opettelevat näitä asioita osista tuotteista, osista ei. Se on asiakkaille vähän arpapeliä sattuuko heille sopiva myyjä paikalle vai ei, jos puhutaan isoista kodinkoneliikkeistä.

    Mitä tulee itse Markantalon vai oliko se Gigantin toimintaan siinä, että olivat myyneet televisiot loppuun ennen kampanjan alkua, kuvastaa juuri tätä kodinkoneliikkeiden yleistä toimintatapaa että myydään heti jos joku ostaa. Ei uskalleta valehdellusti myydä ei-oota kun asiakas voi helposti karata toiseen kauppaan, ja ollaan liian jees-miehiä muutenkin jos kyseessä on kauppojen tekeminen. Jos tuotetta on varastossa vain rajattu erä ja kampanja alkaa seuraavalla viikolla, niin myymäläpäälliköiden/kauppiaiden tulee myös varmistaa että niitä tavaroita sitten myös tarjousaikana on. Sen kyllä ymmärtää jos tavarat myydään ensimmäisten tuntien aikana loppuun, niitäkin asiakkaita kyllä riittää ihan tarpeeksi jotka kitisevät ja ovat kuin pieniä lapsia, jos viikko sitten mainostettua 25 euron puhelinta ei löydy enää varastosta. Ennen se ärsytti, nykyään naurattaa :)
     
  12. pfl

    pfl Käyttäjä

    Регистрация:
    9 мар 2003
    Сообщения:
    49
    Симпатии:
    0
    Olisihan sitä voinut purnata enemmänkin Markantalossa, kun oli Panasonicit myyty, mutta aiemmatkin kokemukset paikasta on olleet huonoja, mm kannettavan Acer koneen kanssa tuli taisteltua puoli vuotta, että oikeus tapahtui, joten en jaksanut jäädä vääntämään asiasta enemmän.
    Ostin Gigantista Samsungin, joka sekään ei ollut kovin helppoa.
    On se vaan perskeleen hankalaa ostaa tarjouksesta ainaskin televisio.:hitme:
     
  13. shack

    shack Guest Tukijoukot Guest

    Регистрация:
    21 май 2002
    Сообщения:
    2.880
    Симпатии:
    2
    Kannattaisi joskus kokeilla muita liikkeitä jos näistä on vain huonoja kokemuksia.
     
  14. pfl

    pfl Käyttäjä

    Регистрация:
    9 мар 2003
    Сообщения:
    49
    Симпатии:
    0
    Sattui olemaan vaan niin passeli tarjous.
    Kotiteatteri/hifi romppeet hommataan kyllä aivan muualta.
     
  15. C@rlos

    C@rlos Tuttu käyttäjä

    Регистрация:
    9 мар 2008
    Сообщения:
    172
    Симпатии:
    0
    Onko joku onnistunut tästä kurjasta kuppilasta löytämään Band of Brothers blu-ray-boxin?
     
  16. Tomppa-

    Tomppa- Guest Guest

    Регистрация:
    23 ноя 2004
    Сообщения:
    760
    Симпатии:
    0
    Tampereen Kalevan Gigantissa oli tänään viitisen kappaletta. Hakemaani mainostettua tarjoustuotetta siellä luonnollisestikaan ei ollut.
     
  17. Ladisti

    Ladisti Guest Guest

    Регистрация:
    5 янв 2009
    Сообщения:
    39
    Симпатии:
    0
    Lähetinpä tonne markantalon suuntaan sähköpostia 9.1 tosta Pana TH42PX8EA tarjouksesta. Asiallisen viestin, jossa ihmettelin muunmuassa tuotteen loppumista ennen tarjousajan alkamista. 10.1 tuli asiakaspalvelijalta vastaus, että palautteeni on välitetty eteenpäin pääkonttorin markkinointivastaavalle.
    No, vastausta ei ole tullut tähän päivään mennessä... Ei edes sitä ympäripyöreetä liirumlaarumia... :hitme:
     
  18. aapeen

    aapeen Guest Guest

    Регистрация:
    21 июл 2004
    Сообщения:
    60
    Симпатии:
    0
    itse yritin ostaa tampereen kalevan gigantista tarjouksessa ollutta logitechin harmony onea. selitysten kirjo oli aika huvittava..


    myyjä: on niitä, näin just asiakkaan kävelemässä sellainen kädessä... no, ei oo enää hyllyssä, taisi olla viimeinen..

    minä: eihän tossa hyllyssä edes oo paikkaa niille... oliko teillä niitä?

    myyjä: me ei olla saatu niitä, ne on maahantuojalta loppu..

    minä: mutta kuitenkin laitoitte ne tarjoukseen?

    myyjä: meidän mainokset menee painoon kuus viikkoa ennen ilmestymistä, ei me voida olla varmoja että saadaan niitä ilmestymishetkellä

    minä: siis teillä olis kuus viikkoa aikaa tilata niitä?

    myyjä: niin mutta nää kaukosäätimet on meillä tarviketilauksia..

    minä: teidän verkkokaupassa niitä kuitenkin on?

    myyjä: no sun kannattaa ostaa sieltä, sähän saat ne ilman postikuluja..

    minä: miten?

    myyjä: (tarkistaa gigantti.fi:stä) ai täällä on postimaksut... no joskus täällä ei oo..

    ehkä en vähään aikaan taas käy gigantissa.

    täytyy tosin sanoa että ihan tehokkaasti tyttö myi vakuutuksia tv:n ostajille..
     
  19. popolon

    popolon Guest Guest

    Регистрация:
    5 мар 2004
    Сообщения:
    49
    Симпатии:
    0
    Viikolla 2 ja viikolla 3 Markantalo mainosti Nintendo WII:tä (229 euron hintaan) vaikka ei ollut käytännössä missään liikkeessä niitä enää (Taisi olla jossain Heinolassa kaksi). Ja eivät antaneet mitään takeita että voisi tilata samaan hintaan. Erittäin törkeää toimintaa. Siis ymmärrän että ilmoitukset tehdään ainakin kuukautta aikasemmin mutta silti asiakkaan pitäisi saada tuote tilattua tarjouksen hintaan ja varmasti! :mad:
     
  20. juhaa

    juhaa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    11 дек 2000
    Сообщения:
    5.966
    Симпатии:
    7
    Jos tarjoustuote loppuu kesken, kuluttajalla on oikeus saada vastaava tuote tilalle
    http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/8a91e148-57cb-4776-b9bc-c9c987800988.aspx

    pari pdf:ää vielä aiheesta

    http://www.kuluttajavirasto.fi/File/1b6265df-e25f-4c90-bd37-628c657cca04/0802_julkaisusarja.pdf
    http://www.kuluttajavirasto.fi/File...89b6d5075390/Markkinoinnin+virhetilanteet.pdf
     
    Последнее редактирование: 2 фев 2009