Promootio kuvissa näkyy valkoisia. Saahan noista kohtalaisen etupään kotiin kun laittaa L ja R W371 parin joiden päälle 8351B ja C olisi 8361A. Syöttämään niitä Synthesis/Altitude. Ja LFE jotkut kivat omilla DSP olevat 18” sekä takapää 8341A ja kattoon 8331A.
Pohdin F Two B:hen päivittämistä. Onko tuosta PCM-moodista äänenlaadullista haittaa 2.1 -järjestelmässä? Olisi kiva saada yksi laatikko telkkarin ja kaiuttimien välistä pois.
PCM on vain pakkaamaton signaali. Samaa tulee vaikka cd-levyltä ulos - tai blu-ray -soittimesta, jos laitat sen purkamaan Dolbya tai DTS:ää. Siitä ei ole mitään haittaa missään systeemissä, kun se ei muuta mitään.
Luonnossa sekä W371 ja muut uutuudet mustana on nyt nähty. W371 ja poikittain 8351B on OK. 8361A W371 päällä on jo torni. 8361A on muuten sekin käyttö että vanhimmat 8260 täyttää kohta 10v ja ne kohta soitettu loppuun. 8361A oli kyllä harmaa...
Mikä se laatikko on ollut aiemmin? Optista käytettäessä PCM-moodi on 2.0-kanavainen, eli LFE-kanava jää pois. Subbarista ei täten saa kaikkea irti monikanavamateriaalin kanssa. Jos taas katsoo vaikkapa normaaleja tv-kanavia, niin ei sieltä yleensä mitään monikanavaääntä tule.
https://www.resolutionmag.com/news/resolution-awards-2019-winners-announced/ S360 voitti äänestyksen. Focal, Kii ja PMC saivat muut sijat.
Pähkäilyssä keskikaiuttimen hankinta G3-pääkaiuttimien kaveriksi. Vaihtoehtoina tällä hetkellä mietinnässä joko yksi G3 lisää tai sitten 8331. Sijoituspaikkana luultavasti TV-tasossa oleva hylly telkkarin alapuolella tai sitten tv seinälle ja keskikaiutin tasolle. Tasossa olevalle hyllylle mahtuu G3 tai 8331 kyljelleen. Miten hyvin kyljellään oleva G3 toimii vai onko suosiolla mentävä The Ones-maailmaan? Entä miten 8331:n sointi sulautuu yhteen G3-pääkaiuttimien kanssa? Kiitos kommenteista jo etukäteen!
Dolby käyttää omissa himasysteemien demoissaan poikittain olevaa D´Appolitoa keskellä...lähtökohtana on se että ihmisen korvat on alle 50cm toisistaan ja jakotaajuus on riittävän alhainen. Laittaisin ihan perus G3 jos on uudehko Audyssey tai YPAO vahvistimessa. SAM kun tekee ylimääräisen 5ms viiveen systeemin kompensoitavaksi. Lisäys. Säästyneillä rahoilla ostaisin asennus bisseä.
Eikös DSP:ssä ole aina jonkin verran viivettä Sitähän ne ovat Audyssey ja YPAOkin. Eivät nuo kotiteatterivermeetkään osaa tietäkseni kuvaa viivästyttää.
Se on helpoin tehdä systeemi kun C on nolla. Se on ensimmäisen mittamikin paikka. Smaart sitten mittaa muiden mikkinen paikat. Ja sitten asetetaan vasta viiveet. Kannattaa aina muistaa. Maailmassa on vaikeita asioita laskea mutta ne on helppo mitata...
En nyt ihan ymmärtänyt. Digitaalinen signaalinkäsittely on ylimääräistä laskentaa logiikkapiirille, se lisää aina viivettä.
En kyllä hankkisi vain yhtä DSP-kaiutinta. Onko tarkoitus käyttää tuota ilman huonekorjausta, kun GLM maksaisi vielä erikseen? Äänimaailman puolesta varmaan sopisi yhteen, kunhan viive-erot saa korjattua. Jos DSP-ratkaisua halajaa, niin G3:t kannattaisi vaihtaa vaikka 8330-kaiuttimiin, niin saisi sitten koko kolmikolle yhtenäisen kalibroinnin.
Viive-erot saa tasattua vahvistimessa, eikä tarkoitus ole hommata dsp-kaiutinta ilman GLM-pulikkaa. Vieläkin mietityttää tuo G3/8330:n toimivuus vaakatasossa. 3x8330 voisi olla ihan mahdollinen ratkaisu jos kaiuttimen voi laittaa keskelle kyljelleen.
Kyllähän se toimii jos katsoja on suoraan kaiuttimen edessä, mutta sivummästa katsoen alkaa tulla vaihevirhettä elementtien välille, jos kaiutin on kyljellään. Sitä en osaa sanoa, että miten merkittävää se on.
Vielä muutama päivä aikaa äänestää Genelec S360 palkinnon voittajaksi. Kiitos! https://www.genelec.com/genelec-s360-shortlisted-sos-award-please-vote