Kyseiset mallit ovat saatavilla vain erikoistilauksesta, ja niistä ei ole tällä hetkellä saatavissa kuvia. MDF-päädyt ja etugrilli ovat valkoiset, muut osat (spiraali, vahvistin, kantokahvat) ovat mustat. Hinnat kannattaa kysyä normaalisti jälleenmyyjältä.
Tuolta osin kyllä. Hyvällä mielikuvituksella mustaan spiraalisubbariin voi tietysti yrittää hahmottaa valkoiset päädyt ja grillin.
Saisikohan sen metallispiraalin vielä koivuvaneripinnoitteisena ? Saisitte Artekinkin jälleenmyyjäksi. Hmmm... Jospas oman 7070:n pyyhkäisikin kuultolakaton vanerin sisään ja kyselisin tehtaalta mahdollisuutta tilata valkoisia päätypaloja. Sitten klassista suomalaista muotoilua ja pintaa edustavan 7070:n voisi kuskata mökille samanhenkiseen sisustukseen ja vaihtaa teatteriin 7073-linjalähteen. Ei, en ole humalassa.
Tosiaan yksi valkoinen 7050B on kiertämässä Hifistudioilla. Kannattaa tiedustella suoraan tämän hetkistä sijaintia.
Plazalla eräs nimeltämainitsematon henkilö puhuu aina, että oikea oppinen dsp-kaiuttimien kytkeminen on ostaa ulkoinen äänikortti ja hoitaa esim. voimakkuuden säätö glm-ohjelman kautta. Entä jos haluan kytkeä kaiuttimeni av-räppänään ja käyttää esim. Source directiä. Tietty glm:tä tehtäisi dsp-säädöt.
Kysymys oli varmaankin Zipmanille esitetty, mutta saanen selittää: ei ole onkelmaa. Äänikortit ovat hinnat alkaen versioista lähtien balansoituja ja AV-vahvistimia kohinattomampia syöttäjiä. Siis toisinsanoen parempia analogilaitteita. Siinä syy puheisiin. Tietokoneessa pyörivä hallintaohjelma on luonnollisin tapa säädellä volumea mikäli laitteiston pääohjelmalähde on tietokone kuten suuntana nykyään on. Mutta onnistuu volumen muuttelu AV-räppänän kaukosäätimellakin, tietenkin. Siis jos näin haluaa tehdä.
Ei siinä ole yhtään sen enempää oikea- vai vääräoppisuutta kuin AV-vahvistinta käytettäessä. Yhtä lailla volumea voi säätää joko lähteestä ja/tai jos GLM-ohjausverkko on kytkettynä, GLM:n kautta.
Kovasti himottaisi siirtyä pikkuhiljaa DSP malleihin. Kysytäänpäs muutama tyhmä kysymys näin alkuun, joita en äkkiseltään vielä tästä ketjusta löytänyt. Genelecin DPS:t osaavat syödä analogista signaalia, mutta osaavatko ne myös korjata sitä? Edelliseen liittyen: jos hankin esim. 7260/7270 tai 7261 subbarin nykyisen 7060B:n tilalle, kytken siihen nykyiset 8030A ja 8020B -pöttöni, kykeneekö DSP subbari kierrättämään nämä vanhat analogiset härpättimet ja operoimaan jaon oikein ja vielä sen jälkeen korjaamaan itsensä (subbarin) vasteensa? Kaikki kytkentä edelleen analogista. Jos hommaan 7261 subbarin ja tulevaisuudessa hommaankin 8240 mallia, osaako se operoida myös näiden kanssa, vaiko pelkästään 8130 mallin kanssa? Voiko GLM pakettia vuokrata vai onko sen hankinta pakollinen, sillä datahan tallennetaan kaiuttimen/subbarin syövereihin? Edit: lisätään nyt vielä se, että Genelecin sivuja aikaisemmin tutkailtuani ymmärsin, että subbarit syövät pelkästään AES/EBU signaalia. Kuitenkin kauppias, josta tarjousta kyselin, oli sitä mieltä että analoginen signaali ei tuottaisi ongelmaa.
Kaiuttimet osaavat, subbarit eivät ilman lisälaitetta. Lisälaite on nimeltään AD-muunnin. 7260/7270 ovat 8240/8250/8260:n kanssa toimivia subbasia. 7261 toimii vain 8130A:n kanssa. Analogisten pääkaiutinmallien kanssa niitä ei voi käyttää. Kaikkea voi vuokrata jos löytyy vain vuokraaja. GLM-paketin vuokraajissa saattaa pidellä melko hiljaista. GLM-pakettia tarvitaan DSP-systeemin kunnolliseen käyttämiseen ja asetusmuutoksiin. Joten sen vuokraaminen ei ole hyvä säästöidea. Ei tuota ongelmaa, koska kauppias myy sinulle myös tarvittavan AD-muuntimen.
Tämän ketjun/tuotteen olenkin näköjään missannut täysin. Laitetaanpa tästä suomeksi infoa: http://www.genelec.fi/tuotteet/dsp-tuotteet/se-system/ Eli jos noista rakentelisi vaikkapa 5.1-järjestelmän niin tarvittaisiin subbari: 7261A (2158e) http://www.thomann.de/fi/genelec_se_7261a.htm Sekä vaikkapa sitten 5kpl (maksimi 8kpl) kaiuttimia: 8130A (635e/kpl) http://www.thomann.de/fi/genelec_8130a.htm Yhteishintaan rapeat 5300 euroa. Tai jytäkämmällä subilla: http://www.thomann.de/fi/genelec_7270_ap.htm n. 600e enemmän. Onko moinen setti sitten niin paljon parempi kuin analoginen? Olisi kyllä mielenkiintoista päästä kuuntelemaan...
Ajattelin tämmöistä, että rakentaisi 3x 8240, 7260 ja 2x 8030 taakse. Noh Genelecin puolesta he toteavat tämmöistä kun sekoittaa DSP:tä ja analogista: This can be done in two different ways: - Use analog source signals for all 5 monitors - Feed the 8200’s with AES/EBU digital signals and the 8000’s with analog signals. Olen itse miettinyt, että tilanne menisi näin : AV-vahvistimesta LCR -> AD-muuntimeen -> 7260 -> Dual-wire AES/EBU -> 8240 Analogiset takakaiuttimet olisi kytketty suoraan AV-vahvistimeen. Eli LCR + LFE kierrätettäisi subbarin kautta Onko tämä helpoin tapa jos sotketaan analogi malleja DSP:n kanssa Kaikkia ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan! On kyllä hyvin epäselvää tekstiä tämä, mutta koittakaa ymmärtää