Gallup: Paras Elokuvateatteri Suomessa.

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana kristus13, 04.09.2003.

  1. Cosmo

    Cosmo ningjing zhi yuan Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.12.2000
    Viestejä:
    1 704
    Saadut tykkäykset:
    18
    Helsingin Sanomien mukana tulleessa Finnkinon uutislehdessä kerrottiin Terminator 3:sta ajettavan Helsingin Tennispalatsissa ensimmäisenä maailmassa DTS XD10 järjestelmällä jossa elokuvan ääni toimitetaan DVD levyltä (DTS oli CD-levyllä) josta se voidaan kopioida laitteen kovalevylle. DTS XD-10 on kahdeksankanavainen (uutislehden mukaan) mutta tuon linkin mukaan, kymmenenkanavainen äänentoisto järjestelmä (updeitattavissa 16:sta kanavaan).

    http://www.surroundpro.com/2003/may-jun03/firstlook2.shtml

    Eli äänentoiston kannalta saattaa Tennispalatsi viedä voiton :naminami:
     
  2. Lare

    Lare Guest Guest

    Liittynyt:
    16.09.2001
    Viestejä:
    1 364
    Saadut tykkäykset:
    0
    mitenkäs tuo Bristol 1 rankkautuu siellä PÄÄ KAUPUNKI seudulla kävijöiden mittarissa?

    On tullut kateltua ns isot leffat siellä nimittäin, Tennarien ja Kinopalatsien äänentoisto kun ei oikein vakuuttanut samalla tavalla kuin Bristolin bassojyrät. Kuvakin hyvä.
    Mutta tunnustan, etten ole vähään aikaan TP1:ssä tai Kinopalatsin parhaimmassa salissa (joka on muuten mikä?) käynyt, joten ehkä voittekin kertoa. :naminami:
     
  3. Blizzard

    Blizzard Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2002
    Viestejä:
    1 467
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän TP1 Helsingissä on varsinainen materialismin manifesti, mutta itse kuitenkin käännyn monesti KP:n salien puoleen. Mukavan kodikkaan ja rauhallisen oloinen paikka. :love:

    Pätkivästä äänestä on myös itsellä kokemusta TP:ssa. :mad: Tästä on tosin jo pidemmän aikaa.


    Jos katsotaan vain raakoja lukuja, niin käsittääkseni Turun KP1:ssä on Suomen suurin valkokangas.

    "Ykkössalissa elämykset avautuvat järisyttävimpinä, sillä salin valkokangas on 180 neliömetrillään Suomen suurin!"
    http://www.sandrewmetronome.fi/templates/Page_cinemas.asp?id=1905
     
  4. Akkuli

    Akkuli Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.01.2003
    Viestejä:
    2 015
    Saadut tykkäykset:
    4
    Eipäs vaan olekkaan. Tennari ykkösen valkokangas vie voiton 4,8 neliömetrillä.:D

    "Kolmannen kerroksen eteläpäädyssä sijaitsevaa 703-paikkaista ykkössalia hallitsee suuri, 184,8-neliöinen valkokangas."
    http://www.finnkino.fi/teatterit/default.asp

    Tennari ykkönen onkin kooltaan Pohjoismaiden suurin elokuvasali ja sama pätee myös sen valkokankaaseen. :king:
     
  5. Mark Lee®

    Mark Lee® Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.05.2003
    Viestejä:
    1 076
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mikäs vika meidän Maximeissa on!? :D

    Monikin vika... en kyllä osaa sanoa mikä olisi paras teatteri missä olen käynyt joten täytyy vastata Hämeenlinnan Maxim 1 (Maxim 4 olisi paras... jos se olisi oikeasti tarkoitettu vain kahdelle ihmiselle ;) )
     
  6. JP

    JP Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    528
    Saadut tykkäykset:
    2
    Helsingissä elokuvateatteri Orion, Eerikinkatu 15. Parhaat penkit, joissa olen istunut. Äänentoisto ja screenin koko ei vastaa THX-standardeja tai mitään _Geroge(c)Lucas_ standardeja.

    Yleisö osaa pitää suunsa ja kännykkänsä kiinni leffan aikana.

    Leffalippujen hinta on myös kohdillaan;)
     
  7. IsoKoo

    IsoKoo Guest Guest

    Liittynyt:
    13.08.2003
    Viestejä:
    56
    Saadut tykkäykset:
    0
    Plevna 1 on ollu mun mielestä paras missä oon itse käyny, Promenadi 1 hyvä myös. Huomautan että en oo Helsingin teattereissa käyny...
     
  8. Akkuli

    Akkuli Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.01.2003
    Viestejä:
    2 015
    Saadut tykkäykset:
    4
    En nyt oikein osaa päättää. Olisin juuri tekemässä ensimmäistä kertaa varausta Internetin kautta Kinopalatsin 1-saliin, mutta siellä ei näköjään voi valita istumapaikkaansa (vaikka niin sivuilla mainostetaan), kuten Finnkinon vastaavassa. Miten siis käy, jos olen ensimmäinen varauksen tekijä näytökseen, saanko valita itse paikkani jossain vaiheessa?

    Kinopalatsin lippukin näyttäisi olevan halvempi(?) kuin Finnkinon, mutta voisin kuitenkin vaikka maksaa vähän siitä, että saan valita istumapaikkani.
     
  9. Swingbream

    Swingbream Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    388
    Saadut tykkäykset:
    4
    Olen kyllä varannut Kinopalatsiin lipun netistä kymmeniä kertoja, ja aina on saanut paikan valita. Melkoisen identtinen järjestelmä Finnkinon vastaavan kanssa. Tuli kuitenkin mieleeni, että olen joskus ollut jossain päivänäytöksessä (taisi tosin olla Finnkinon Bristolissa), johon ei ollut paikkalippuja, vaan paikka valittiin perinteisellä kyynärpäätaktiikalla. Olisiko kysymys siis päivänäytöksestä?

    Itse suosin lähes aina Kinopalatsia. Samaan aikaan kun Tennispalatsin näytöksissä saisi enää varattua eturivin reunimmaisen paikan, Kinopalatsissa pääsee lähes keskelle. Ja mitään muuta syytä ei ole kuin Finnkinon voimakkaampi markkinointi. Minulle tämä tilanne kelpaa erinomaisesti. Silloin tällöin on tosin pakko päästä Bristoliin, mutta liikkeellä on oltava hyvissä ajoin, että saa Kaupungin Parhat Paikat parven eturivistä keskeltä. Toinenkin rivi kelpaa hätätilanteessa.

    Näiden isojen teatterien tullessa olin hetken aikaa täysin ison kankaan luomoissa, pakko oli päästä aina TP1:seen. Nykyisin on taas aivan sama mikä sali, jos puhutaan näistä uusista teattereista.

    Ja Kuopion Maxim on muuten ikimuistoinen kokemus, ainakin pitkäjalkaiselle. Olikohan se rivi 10, 11 vai 12 joka on vielä muistakin ahtaampi, tällaiselle pätkällekin yhtä tuskaa.
     
  10. Akkuli

    Akkuli Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.01.2003
    Viestejä:
    2 015
    Saadut tykkäykset:
    4
    Aika on 16:30, joten päivänäytös taitaa olla kyseessä. En uskalla riskeerata, taidan tällä kertaa suosia Finnkinoa ja varaan leffalippuni niin, että saan "varmasti" paikan keskeltä-keskeltä.
     
  11. Jvvv

    Jvvv Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.11.2002
    Viestejä:
    259
    Saadut tykkäykset:
    0
    Villinä arvauksena veikkaisin että vaikka Finnkinon systeemi antaisikin varata päivänäytöksiin paikan paikkakartalta, niin silti lippu saattaa ei-paikkalippu. Finnkinolla nuo systeemit nyt muutenkin tuntuu olevan niin kädettömiä, että ei olisi mikään ihme. Toivottavasti Akkuli kuitenkin pääsi hyvälle paikalle, oli teatteri mikä hyvänsä. :thumbsup:
     
  12. hiost

    hiost White Trash Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    2 366
    Saadut tykkäykset:
    6

    Tuoko on mielipaikkasi? Itse olen istunut viimeisen kymmenenvuoden ajan(ainakin) aina takarivillä +- 4 penkkiä keskeltä sivuille päin. En luultavasti edes lähtisi leffaan, ellei ylärivin keskeltä saisi paikkoja.


    Ja vastaus kysymyksenn: Jkl Fantasia 1.
     
  13. cock

    cock Guest Guest

    Liittynyt:
    20.12.2003
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oulussa Star on ykkönen. Pieni yksityinen, riippumaton teatteri. Siellä saa palvelua ja laitteistokin on parasta, mitä moiselle pienyrittäjälle voi kuvitella.
     
  14. Swingbream

    Swingbream Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    388
    Saadut tykkäykset:
    4
    Makuja on monia. On se takarivi sentään vähän parempi kuin eturivi, mutta itse en sinne vapaaehtoisesti mene. Tosin Kinopalatsi "loveseatit" voivat joskus olla ihan kivoja... Itse otan paikan aika tarkalleen salin keskeltä, riippuen hieman salista (Bristolissa aina parven eturivistä). Ennen istuin mieluummin etuosassa, jotta kuva täyttäisi koko näkökentän, nykyisin kuitenkin ehkä hieman keskikohdan takaa. Yleensä optimaalinen paikka sekä kuvan ja varsinkin äänen kannalta.
     
  15. naran

    naran Guest Guest

    Liittynyt:
    14.05.2003
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lappeenrannan Nuijamies. Ääni ja kuva ei varmaan hifistelijöille kelpaa, mutta muuten hakkaa (käymieni) isojen teatterien salit mennen tullen.
     
  16. Luupaa

    Luupaa Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    579
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kriteereistä TTT:
    1. Tunnelma
    2. Tarjonta
    3. Tekniikka

    Paras lienee edelleen Helsingin Orion. Toisena seuraa erittäin lähellä Oulun Star 2. Loput tulevat ...kaukana... perässä. Muista "isommista" kaupungeista on tullut testattua ainakin Turku, Tampere, Lahti, Vaasa, Kuopio, J-kylä, Rovaniemi, Kokkola, Tornio, Lpr ja muutama jo unohtunutkin. Multiplexit eivät ole _kertaakaan_ miellyttäneet.
     
  17. tumppi

    tumppi Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2003
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei muuten ole. Oulun Tietomaassa on 192 neliömetrin kokoinen kangas :). Tosin siellä ei "normaaleja" elokuvia esitetä ja minunkin mielestä TP1 on paras leffateatteri Suomessa

    http://www.tietomaa.fi/tietomaa2000/index_suomi.asp
     
  18. Scorpius

    Scorpius Surfing on Sinewaves Guest

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    889
    Saadut tykkäykset:
    4
    Käyn aina Kinopalatsissa. Paras äänikuva Stadin teattereista selvällä erolla. Tennispalatsia yritän yleensä välttää loppuun asti, ja sielläkin käyn ainoastaan pienissä saleissa.

    Perusteena äänikuva, koska se on esim. Tennispalatsissa selvästi huonompi. Olen jutustellut asiasta Akukonin kanssa, jotka ne ovat suunnitelleet. He sanoivat että asia on ihan selvä, ja he itse tiesivät sen suunnitellessaan. Heidän oli kuitenkin niin suunniteltava se toiveiden mukaiseksi.

    Niin ja Kinopalatsin 5kpl:n opiskelijalippu on perskuleen halpa. :rolleyes:

    Ihmeen epäselvää tekstiä tulee tänään...

    Tuo on aivan kuolettavan hyvä läppä! :thumbsup:

    En voi käsittää, miten ihmisen rankkaavat leffasalit *koon* mukaan??? Niissähän on äänikuva aivan naurettavalla tasolla. Pienet ovat parhaat, sehän on selvää paperillakin...
     
  19. Mellon

    Mellon Guest Guest

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    189
    Saadut tykkäykset:
    0
    Totta. Turun Kinopalatsin n. 90 paikan salit voittavat ykkössalin selvästi sekä kuvan että äänen laadussa ja ovat muutenkin parhaita saleja missä olen käynyt. Tosin ison salin tunnelma esim. LOTR-elokuvien ensi-illoissa on lyömätön.
     
  20. matarvai

    matarvai Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.12.2000
    Viestejä:
    1 466
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joo muutaman kerran käytyäni tuolla Tennispalatsissa olen siirtynyt takaisin Kinopalatsissa käymään. Huomattavasti parempi pulju.