Fox-kanavan ohjelmisto

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana Professional, 04.04.2012.

?

Onko Fox tervetullut lisä Suomen televisiokartalle?

  1. On

    122 ääntä
    85,3%
  2. Ei ole

    21 ääntä
    14,7%
  1. cuetec

    cuetec Guest Guest

    Liittynyt:
    16.12.2004
    Viestejä:
    197
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin tykkään lentoturmatutkinnasta!
     
  2. Mr.Hankey

    Mr.Hankey Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.07.2003
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    4
    Fox on pilannut muiden kanavien katselun. DVD-tasoista kuvaa lähettävän kanavan katselun jälkeen muiden kanavien suttumössö pistää entistä pahemmin silmään. Esimerkiksi tuo Ylen Mildred Pierce on tummien kohtauksien aikana yhtä palikkamyrskyä.
     
  3. HulluHevari

    HulluHevari Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.09.2004
    Viestejä:
    445
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mullon kyllä maksukanavia(8 omamix ja HD-paketti) muttei ilmeisesti oikeita, kun nuo kuitenkin näyttävät että "ei oikeutta".
     
  4. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Ota aspaan yhteyttä ja selvitä millä saat näkymään.
     
  5. Mr.Hankey

    Mr.Hankey Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.07.2003
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    4
    No eipä tämä Fox ihan täydellinen ole. Bitrate on kyllä korkea, mutta Kingdom of Heaven tulee koko ruudulle levitettynä :(
     
  6. wille82

    wille82 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.04.2004
    Viestejä:
    706
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huutokaupan metsästäjät -faneille tiedoksi että FOX:lla alkoi Huutokaupan metsästäjät: Texas
    klo20 joka päivä.
     
  7. darkone

    darkone Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.07.2002
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hieman nyppii Foxin toiminta. Kaksi jaksoa Family guyta ja American dadia tuli aluksi torstaisin, mutta ennen juhannusta alkoi yhtäkkiä tulemaan perjantaisin.
    Nettisivuilla kuitenkin lukee vielä "torstaisin" molempien sarjojen tiedoissa.

    Ja mielestäni molemmista sarjoista jäi kaksi jaksoa välistä, kun juhannusviikolla ei tullut kumpaakaan ollenkaan.

    Lisäksi Walking deadin lähetysaika vaihtelee 21.50 ja 22.00 välillä. Itse en "livenä" näitä katso, niin ajastuksia pitää olla kokoajan tarkistamassa.
     
  8. Groke

    Groke D'oh! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    18.08.2005
    Viestejä:
    2 651
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tuo on helppo hanskata niissä Topfieldeissä, joissa TAP:ien käyttöä ei ole erikseen menty estämään (Topfield CRC-2400). Esim. itselläni on Topfield TF510 + PlasmaEPG v2.30. Joten nyt on aivan sama, että alkaako ohjelma vaikka useitakin tunteja eri aikaan, kuin edellisellä viikolla.
    Varmuuden vuoksi: ilman TAP:eja yms. korjauksia (pätsit firmikseen) Topfieldin tikipoksit ovat melkoista roskaa, eli silloin en niitä rohkene kenellekään suositella. Lisäksi virtalähteen konkat taitavat olla vuosi vuodelta aina vain paskempaa laatua, mikä tosin lienee yleinen trendi kulutuselektroniikassa.

    Eräs toinen tuon tempun osaavista TAP:eista on UKAS. Se on ilmainen ja sopiva kaveri PlasmaEPG:n vanhemmalle ilmaisversiolle, joka siis ei vielä sisällä automaattista nimen perusteella ajastamista. Varmaan löytyy monia muitakin TAP:eja, mutta en ole niitä itse käyttänyt.
    Lisäaikaa tallennuksen alkuun ja/tai loppuun lisätään automaattisesti haluttu määrä. Lisäksi on erilaisia lisäasetuksia, kuten tallennuksien priorisointi, kellonaika- ja päivärajaus jne. Tietenkin lähetyksen mukana tulevan EPG-tiedon tulee pitää paikkansa, jotta automatiikka toimisi kunnolla. Onneksi se on useimmiten ainakin kellonaikojen ja ohjelman nimen osalta riittävän hyvällä mallilla, myös FOX:lla. Itse olen useiden vuosien kokemuksella tyytyväinen automatiikkaan.
    Esim. Walking Dead:n joka jakso on tullut Fox:lta katsottua, mutta ei kertaakaan livenä. Vaikka olen sen vain kertaalleen ajastanut. Ja uusintoja ei turhaan tallenneta. Näitä automaattisia ajastuksia voi tehdä niin monta kuin haluaa ja ne jäävät pysyvästi muistiin (kiintolevylle).


    On harmi ja melkoinen yllätyskin, ettei tuo yllä kuvaamani automaattinen hakusana-ajastus ole vieläkään yleistynyt tikipokseissa. Tai nykyisissä USB-levylle/muistitikulle tallentavissa televisioissa. Vaikka harrastajat ovat moisen jo useaan eri otteeseen vuosia sitten toteuttaneet. Ja vaikka käyttö on alun pienen opettelun jälkeen helpompaa, selkeämpää, nopeampaa, vaivattomampaa, varmempaa ja ergonomisempaa, kuin tikipoksin oman EPG:n käyttö.
    Eli se saattaa riittää, että vain tsekkaa ajastuslistasta, että mitä tikipoksi aikoo seuraavan viikon kuluessa tallentaa. Jos näyttää hyvältä, niin ei tarvitse itse tehdä yhtään mitään. Paitsi jos haluaa joitain yksittäisiä kerta-ajastuksia lisätä perinteisellä tyylillä, eli suoraan EPG:stä klikkailemalla.

    Toinen ihmetyksen aihe on se, että laitteiden omat EPG:t ovat yleensä lähes käyttökelvottoman epäergonomisia ja hankalia käyttää. Eli nyt kuluttajat päästävät valmistajat aivan liian helpolla.
     
  9. Vole

    Vole Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.03.2010
    Viestejä:
    1 927
    Saadut tykkäykset:
    81
    Ärsyttääkö ketään muuta kun Foxilla on tapana aina välillä mainoskatkon tullessa kuuluttaa "Nyt mainoksia eli ihan pieni tauko" yms paskaa? Siis oikeasti todella ärsyttävää!
     
  10. hex

    hex Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.03.2000
    Viestejä:
    774
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tämä on kyllä todella käsittämätön juttu ettei hakusanatallennus ole de-facto ominaisuus kaikissa tallentavissa laitteissa. Itse olen vuosia ollut tyytyväinen PlasmaEPG:n käyttäjä. Hyvä esimerkki ominaisuuden hyödyllisyydestä oli kun Dexter jatkui tauon jälkeen, niin boksinihan sen osasi automaattisesti tallentaa, itse ei tarvinnut olla uuden kauden aloituksesta edes tietoinen etukäteen :thumbsup:
     
  11. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Itse myös kaipaan Topfield-aikoja ja Jag's EPG:tä. Toimi(i) kuin vanhan junan vessa.
    Olisiko jollakin hyvä ehdotus, miten voisimme painostaa maahantuojia ja valmistajia hakusanatallennusasiassa?
    Itse olen käynyt kädenvääntöä DNA:n kanssa, koska WBOX ei toimi edes ihan normaalissa käytössä moitteettomasti. Tämän puolen vuoden taistelun aikana on tullut perin selväksi se, että DNA ei ota asiakkaiden palautetta kuuleviin korviinsa.
    Jossakin toisessa ketjussa korostin sitä, että ei pidä piilottaa oman boksinsa huonoja puolia. Niistä pitäisi keskustella avoimesti ja raportoida eteenpäin. Tästä ideasta sain lähinnä v****ilua vastaukseksi.

    Palaan aiheeseen eli Fox-kanavaan: Soneralta puuttuu Fox HD. Kysyin asiasta. Vastasivat tyyliin "juu puuttuu valikoimasta eikä tulevasta aikataulusta ole tietoa". Sonera on DNA:n ohella toinen tuollainen iso firma, joka vähät välittää yhden asiakkaan palautteesta.
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2012
  12. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 737
    Saadut tykkäykset:
    536
    Olipa pieni yllätys tuo Foxin ohjelmistossa viikko tai pari sitten pyörinyt The Abyss - Syvyys. Tästähän on toistaiseksi ollut olemassa vain teknisesti luokaton dvd, jonka kaikki versiot ovat olleet ei-anamorfisia. FOX HD:n esittämä versio oli tietenkin aitoa HD:tä, eikä ollut yhtään hullumman näköistä jälkeä. Kuvasuhde oli tosin kuvaruudun täyttävä 16:9, mutta se ei ollut mikään älyttömän törkeä teko tämän Super35 -tuotoksen kohdalla. Tietenkin alkuperäinen 2.39:1 olisi ollut eeppisempi. Lisäksi Foxin esittämä versio oli pitkä special edition -versio, jossa oli mukana lopun
    hyökyaaltokohtaukset jne.
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2012
  13. Molle

    Molle Sore wa himitsu desu Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2000
    Viestejä:
    1 091
    Saadut tykkäykset:
    67
    Oli vielä nähdäkseni sama versio kuin R2 Special Edition DVD. Aikaisemmin olin nähnyt vain sen normi SE-version LaserDisciltä ja R1-DVD:ltä, ja katsoessa tulikin outo tunne että jotkin kohtaukset eivät näytä yhtään tutuilta. IMDB sitten vahvisti epäilyni.
     
  14. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Elokuva oli sama, mutta tuon DVD:n kuvaformaatti on täysin käsittämätön: 4:3 / 2.39:1 eli ei-anamorfinen laajakuva. Sitä sitten kelpaa 16:9 televisiolla katsella, kun vaihtoehdot on postimerkin kokoinen kuva neljässä suunnassa hilluvien mustien palkkien kera tai resoluution rippeetkin tuhoava zoomaaminen. Blu-rayta odotellessa.
     
  15. Molle

    Molle Sore wa himitsu desu Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2000
    Viestejä:
    1 091
    Saadut tykkäykset:
    67
    Parempaa versiota ei ennen mahdollista BD-julkaisua v.2014 (25th Anniversary) vaan ole levyformaatissa olemassa millään alueella. Hämärästi muistan, että Fox puolusteli aikoinaan ei-anamorfista julkaisua sillä, että pidennetyn version lisäkohtauksista ei ollut D1-tasoista masteria parempaa versiota saatavilla eikä re-transfer alkuperäisistä negatiiveista ollut tuossa vaiheessa jostain syystä mahdollinen (JC:llä ei aikaa valvoa?).

    Fox-HD:tä tullut versio oli kuvanlaadullisesti varsin hyvä ja tasalaatuinen. Vain 1.78:1 -kuvasuhde jäi hieman harmittamaan, vaikka Super35-filmistä onkin kyse. Tosiaankin; BD:tä odotellessa.
     
    Viimeksi muokattu: 26.07.2012
  16. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Wikipedia väitti ainakin taannoin, että Kiinassa olisi julkaistu anamorfinen. Tosin keskustelin tuon väitteen kirjoittaneen henkilön kanssa IMDb:n puolella, eikä ollut kovin vakuuttava.
     
  17. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 737
    Saadut tykkäykset:
    536
    Katos. En tiennyt, että tuollainen alkuperäistä SE-versiota pidempi "R2 SE" -versiokin on olemassa.

    Siirsin tallenteen arkistoon Wboxilta ja näytti noin kolmituntisen tallenteen pituus olevan n. 22 MB eli n. 16,6 Mbps.
     
    Viimeksi muokattu: 26.07.2012
  18. pundewhee

    pundewhee Guest Guest

    Liittynyt:
    18.03.2008
    Viestejä:
    872
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kolmen tunnin tallenne n. 22 megatavua? Okei Marty McFly, toi ois vakuuttavaa vuonna -89, mut nykyään?
     
  19. Molle

    Molle Sore wa himitsu desu Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2000
    Viestejä:
    1 091
    Saadut tykkäykset:
    67
    :D
    Mulla Topfield/Filer kertoo tallennuksen kooksi 24349 MB. Tosin alussa on vajaa puoli minuuttia ja lopussa jokunen minuutti bufferia. 22GB itse featurelle mainoksineen lienee aika oikea arvo.
     
    Viimeksi muokattu: 26.07.2012
  20. pundewhee

    pundewhee Guest Guest

    Liittynyt:
    18.03.2008
    Viestejä:
    872
    Saadut tykkäykset:
    0
    ^ njoo, oli pakko typosta kuittailla, koska oon katkera ku elisa viihteellä näe foxin hd-kanavaa, saati pysty tallentamaan. Leffa toki pistetty talteen ja odottelen sopivaa päivää jolloin kattella.