Floridassa käyneitä?

Keskustelu osiossa 'Matkailu' , aloittajana Jackal, 20.02.2005.

  1. Ykskytä

    Ykskytä Guest Guest

    Liittynyt:
    18.07.2001
    Viestejä:
    2 609
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jenkeissä on valtaväylillä erittäin hyvät opasteet ja risteykset on numeroitu. Ilman navigaattoria olen aina pärjännyt ongelmitta. Se on jotenkin hauskempaa ja maa hahmottuu paremmin.
     
  2. kukalie

    kukalie Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2002
    Viestejä:
    100
    Saadut tykkäykset:
    0
    En sanoisi, että kävijöitä on vähän. Kyllä siellä porukkaa käy ruuhkaksi asti. Hinnat ovat vähän korkeammat kyllä. Kaikkien kohde ei Key West varmasti ole mutta voinee olettaa, että kysyjä on selvittänyt, onko häntä kiinnostava. Turha ruveta muita neuvomaan, mikä on viisasta ja mikä ei. Fort Lauderdalesta siellä ei kyllä autolla pikaisesti käväise, se on totta.
     
  3. Zardoz

    Zardoz Guest Guest

    Liittynyt:
    26.03.2004
    Viestejä:
    827
    Saadut tykkäykset:
    0
    On muuten todella toimiva paikka toi Miamin kenttä auton vuokraukseen. Hintoja kannattaa tsekata sekä suoraan puljuista että eri välikäsien kautta. Ite sain ebookersin kautta halvemmalla kuin suoraan Budgetista, mistä sitten hain auton. Kannattaa huomioida se, että mitä lähempänä ajankohtaa teet vuokrauksen niin sitä kalliimpaa se on (ainakin Budgetissa). Itse olin myöhään liikkeellä (joitakin päiviä vuokrauksen alkuun) ja kävi niin että kun illalla tein varauksen oli hinta kohonnut aamulla tsekkaamastani, ja sokerina pohjalla hinta kohosi edelleen kesken netti-istunnon. Faaak! Perusteluna luki varaustilanteen muuttuminen.

    Varasin siis ebookersilta, miamissa menimme terminaalin edestä lähtevällä shuttle-bussilla vuokraamoon (n. 5 min, ilmainen mut kuskille voi heittää tipin), siellä paperihommat ja hissillä oikeaan kerrokseen missä autot oli ja sit eikun ajamaan. Rakennuksessa on vuokraamot tietyssä kerroksessa ja autot muissa. Todella näppärä systeemi. Palautuksessa ajo sisälle oikeaan kerrokseen missä neiti tsekkasi mahdolliset naarmut autosta, annoin avaimet ja se oli siinä.

    National-vuokraamossa voi valita haluamansa auton paikan päällä.
     
  4. Svg

    Svg Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2004
    Viestejä:
    259
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kun olin Floridassa muistaakseni 2005 niin käytiin Key Westissä. Miamista köröteltiin autolla. Olihan se automatka melko tuskaa.. maisemiakaan ei hirveästi nähnyt kun monesti tien vieressä oli korkeat tiheät pöheiköt. Silloilta, joita riitti, näki tietysti paremmin.

    Itse Key Westissä oli silloin käynnissä jonkinlaiset festivaalit. Ihmisiä ja tunnelmaa riitti. Meillä ei varsinaisia suunnitelmia ollut sinne mennessä, mutta satamassa käppäillessä huomattiin mahdollisuus vuokrata vene ja lähteä parin tyypin kanssa kalastelemaan. Oltiin vesillä muistaakseeni kolmisen tuntia ja saatiin kaikennäköstä fisua vedettyä ylös. Vietiin sitten pari kalaa lähiravintolaan satamassa ja kalat valmistettiin meille.

    Siinä pari saalista:

    http://dl.dropbox.com/u/2195888/florida.jpg
     
  5. Zardoz

    Zardoz Guest Guest

    Liittynyt:
    26.03.2004
    Viestejä:
    827
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noista itärannikon mestoista missä ite on tullut käytyä West Palm Beachin keskusta CityPlace on viihtyisin paikka. Ei kovin iso mesta mutta fiksuin ja mukavin kyllä. Kauppoja ja kahviloita ja viihtyisiä tsillailupaikkoja. Lähellä on myös hienoin katu missä on tullut käytyä missään eli Worth Avenue. Guccit, Ferragamot ja Tiffanyt on siellä vieri vieressä mutta eihän tällänen persaukinen sieltä mitään voinut ostaa, ei ollu mitään -90% alennuksia ikkunoissa.

    Fort Lauderdalen keskusta on myös ok, mutta esim. ravintolat on autotien varrella joten ei paikkana yhtä viihtyisä kuin wpb:n kävelykadut. Tän paikan ranta on hyvä ja läheisten hotellien vuoksi täynnä porukkaa.

    Miamista kannattaa ehdottomasti tsekata South Beach, todella hieno ranta. Siinä sivussa voi sitten ihmetellä rantabulevardin art deco-rakennuksia.