Mielenkiintoista nähdä otetaanko Bottaksen autosta täysiä tehoja Melbournessakaan. 20 vuotta sitten autoja kavennettiin, jotta olisi helpompi ohittaa ja otettiin käyttöön naurettavat urarenkaat, jotta kaarrenopeudet eivät olisi niin vaarallisen suuria. Nyt mennään sitten taas takaisin päin. Itse olen ollut yllättänyt tästä kehityskulusta muistaen nuo aiemmat perustelut. No, ei F1 sääntömuutokset ole loogisia usein olleetkaan. Ennustan: Hamiltonilta tulee parku jostain syystä joka tapauksessa Melbournessa.
Kerrankin jotain mielenkiintoista omaa artikkelia maikkarilta: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/...taksen-tuore-huippukierros-rinnakkain/6343012
Itse veikkaan että ohitukset suoran päässä jarrutuksessa ovat vaikeampia, koska suoranopeudet tippuvat leveämmillä renkailla ja jarrutus on lyhytkestoisempi sekä nopeudesta että pidosta johtuen. Sen sijaan toivon että kuljettajien tekemät pienet virheet lisääntyvät, ja näistä syntyisi sitten lisää ohituspaikkoja. Onko sitten vaikutus edelliseen kauteen millainen, sitä on vaikea yrittää ennustaa ennen kuin on muutama kisa ajettu.
Mitä mieltä Force Indian uudesta värityksestä? Pitäisi ainakin erottua muista. http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/18904901/force-india-livery-goes-pink-arrival-new-sponsor
Todella jees. Ihan siitä syystä, että erottaa ainakin muista. Mikään ei ole ollut niin tylsä ratkaisu kuin lähes identtinen hopea-musta väritys McLarenin kanssa. Edelleen liikaa mustaa tässäkin, kaipaan edelleen enemmän kirkkaita värejä. Ei kyllä pinkkejä kilpa-autoja tule liikaa mieleen. Ehkä ikonisin on "possu-Porsche".
Löytyi tuollainen sivu. Yhtenä kuskina itse Keke Rosberg. http://boards.sportslogos.net/topic/67058-top-5-pink-race-cars-of-all-time/
Mun mielestäni kyllä hyvä väri. Koska autossa on niin paljon mustaa, ei tuosta tule mielestäni erityisen "tyttömäinen" fiilis, auton muotoilusta puhumattakaan. Vaan minkähän väriset ajohaalarit on kuskeilla.
Sauberin väritys on myös muuttunut edukseen. Tulee mieleen BARrin 555-väritys. https://cdn-6.motorsport.com/images/amp/6OOww9J6/s6/f1-sauber-c36-launch-2017-sauber-c36.jpg
Veikkaan, että neljän parhaan joukossa on pelkästään Mersuja ja Ferrareita, mutta kuskien keskinäinen järjestys voi olla mitä tahansa.
Eipä ollut yllätyksiä harjoituksissa. Autotkaan eivät sen kummoisemmilta näyttäneet kuin viime vuonna. Hainevä tekee autosta kyllä tosi ruman, mikä on ikävä juttu. Nopeutta tuntuu riittävän, mutta liian vaikeilta ajettavilta autot eivät silti näytä. Ehkä kisassa voi tilanne olla eri, kun oikeasti pitää puristaa.
Veikkaan, että on sama juttu kuin viime vuonna, eli kisassa himmaillaan bensansäästön takia, ja siksi kovin puristus on aika-ajoissa.
Aika masentava oli tosiaan perjantain harjoitusten tulosliuska. Toivotaan, että Mersu ja Ferrari ovat lähempänä toisiaan lauantaina. Ei tämä nyt hirveän hyvälle näyttänyt Bottaksenkaan osalta. Ei taida käydä Hamiltonille kuin häkkiset Sennalle. Mersu ja Ferrari näyttävät äärimmäisen helpoilta ajaa, tuskin autot muutenkaan ovat sen vaikeampia ajaa todellisuudessa tänä vuonna. Uudet renkaatkin taitaa olla niin kestäviä, että max 1 stoppi per kisa ja ultra softitkin kestää pienen ikuisuuden. Tuon hainevän vielä sulattaa, mutta nuo T-siivet ja muut sekalaiset ilmainohjaimet alkaa taas aiheuttamaan deja-vun:n jostain 10 vuoden takaa.
Ei mitään isoja yllätyksiä. Mukava tosin huomata, että Ferrari on todennäköisesti lähempänä Mersua tänä vuonna. Mielenkiintoista nähdä millaiset voimasuhteet on perinteisemmällä radalla.