Exodus Audio subbareiden kimppatilausta?

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana Paarma78, 27.10.2009.

  1. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hmph. ei ole kuulunut speakerworldin pojista mitään, kun eilen laittelin meiliä. Voihan olla että kiirettä pitää kun kauppa on kuulemma käynyt kovana. Ihmetytti vain kun yleensä tulee vastaus samantien tai viimeistään seuraavana päivänä.

    Voisi näin ens alkuun koittaa neuvotella vanhoihin hintoihin noita elementtejä ja sitten katsoa mihin päästiin jos päästiin ja miten siitä eteenpäin.

    -Js
     
  2. bluefin

    bluefin Guest Guest

    Liittynyt:
    06.12.2004
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin Speakerworldista viikko sitten Tempest äks kakkosen. Muuta ei ole sieltä suunnalta kuulunut, kuin automaattinen vahvistus tilaukseen. Taitaa hollannin pojilla olla kiire, kun suomipojat innostuu :D
     
  3. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sait viel fiksummilla hinnoilla, onnea siitä! Kun meilailin liikkeen poikien kanssa vajaa viikko sitten niin ainakin mallujen tulemiseen oli 25 päivää :S, mutta muuten toimituksen pitäis tulla 12 päiväs.

    -Js
     
  4. MELKA

    MELKA Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2007
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vieläkö pääsee kimppaan mukaan? Olisin mukana 1* Shiva-x, mutta vain jos laitetaan tilaus 2 viikon sisällä!
     
  5. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, pääsee mukaan ja minun puolestani voidaan tilata kahden viikon sisään.
    Kunhan speakerworldin jampat nyt vastais viimeiseen s-postiin, niin saisi tietää lopullisen hinnan.

    edittiä, lista täll hetkellä:
    Crazy_Mike 18" mallu + 2 passiivia(18" mallia?)
    huhto 21" mallu
    koivuniemi Tempest-X2 15"
    MELKA shiva-x2
    Meille tulis 1-2 shivaa

    -Js
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2009
  6. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    Speakerworldista ei ole tullut vieläkään vastausta tarjouspyyntöön.

    Mitäs arvon tilaajat haluaisivat tehdä, postaanko elementtilistan sinne sivujen contact lootaan, vai odotellaanko? Ideoita otetaan vastaan toki, kun minä ja huhto olemme ainakin malttamattomia asian suhteen...Pitää saada elementit :D
     
  7. huhto

    huhto Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.03.2007
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
  8. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    No siis odottelin vastausta jo perjantaina, mutta ehkä olen ollut liian myöhään liikenteessä, ja täytyy myöntää että ei ole edes käynyt mielessä että liike ei olisi auki ma-pe tai ma-la.

    -Js
     
  9. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nonni,
    soitin sinne hollantiin, ja puhelimeen vastasikin sama mies kun meileihin, Martin, erittäin fiksun kuuloinen mies. Vähän oli ongelmaa tämän suomalaisen lontooaksentin kanssa, mutta luulen että ymmärsimme toisiamme. Martin sanoi lähettävänsä tänään meilillä tarjouksen elementeistä, otin nyt lobotomynkin mahdolliset elementit mukaan tarjouspyyntöön.

    -Js
     
  10. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    Notta noniin, meiliä tuli:


    1 X Exodus Maelstrom 21"

    1 X Exodus Maelstrom 18"

    3 X Exodus Tempest X2 15"

    1 X Exodus Shiva X2 12"

    2 X Exodus Passive Radiator PR 18"

    We will give you a discount on the handling & shipping, weight is expensive as you know, it's already be given in the total amount.

    Total amount for your order is € 2550,00, including handling, shipping and 19% VAT.

    Tossa on loppu hinnassa on siis kaikki kulut mukana, ja lobotomynkin elementit näin varmuuden vuoksi.
    Ajattelin tingata hinnan 2450-2500, jolloin loputulema olisi seuraavaa: elementistä ns normi hinta, mutta esim 21" mallun postimaksut ja käsittelykulut tippuis seuraavasti: yli 50€ --> ~15€. Samaa kaavaa tottakai käytettäisi esim shivaan että postit olisi alunperin jotain 25€ luokkaa niin ne tippuisivat nollaan tai pariin euroon.
    Seuraa kysymys, kumpi on kanssatilaajien mielestä oikeuden mukaisempaa: alennus menee ostettavan elementin mukaan vai kaikille yhtä suuri alennus. Koska tätähän pystyy vielä vekslaamaan.

    Toivoisin kommenttia kaikilta mahdollisilta tilaajilta, onko vielä mukana ja kumpaa kannattaa. Lobotomyn elementtejä ei tietenkään laiteta tilaukseen ennenkö herra tänne niin raapustelee(olin vain aistivinani tulevan ostajan)

    -Js

    Notta noniin, jos lobotomy tulee mukaan niin listasta puuttuu yksi tempest, mihin päädyin lopulta. Pistin Martinille viestiä että lisää sen tuohon laskelmaan. Sieltä tuli jo yksi vastauskin että eivät tuosta enää voi kovin montaa euroa tiputtaa. Lasken kaikille osallistujille erän, kunhan saan lopullisen laskun Martinilta.
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2009
  11. huhto

    huhto Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.03.2007
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu mukana ollaan :)

    Tuosta alennuksen määräytymisestä eri tilaajien kesken en osaa oikein sanoa mitään... minulle käy oikeastaan mikä vaan.
     
  12. MELKA

    MELKA Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2007
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mukana myös! Ja sun esittämä laskentakaava olis ihan ok!:thumbsup:
    Olisko muuten mahdollista että jokainen maksais suoraan tonne jonkun sovitun alennuskoodin kanssa?
     
  13. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    Emt, en saanut erittelyäkään siis, vaan pähkäilyn ton alennushomman ihan vaan vähentämällä elementtien hinnat loppusummasta ja jakamalla postimaksuja jotenkin tasapuolisesti...Onko joku syy miksi et haluaisi maksaa yhdessä? Voidaan toki tehdä niinkin että MELKA maksaa koko homman ja kerää rahat, jolloin ei luulisi ainakaan häntä ressaavan.

    Postimaksut per naama tippui vähän tuosta alkuperäisestä, kun uudella tempestillä hintaa tuli kimppaan lisää 250(vaikka myymälässä 265 kappale ennen posteja)
    -Js
     
  14. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    No problem, with another Exodus Tempest X2 15" we will make you the final offer of € 2800,00.

    Total order will be,

    1 X Exodus Maelstrom 21" 650 + 43

    1 X Exodus Maelstrom 18" 450 + 33

    1 X Exodus Tempest X2 15" 265 + 23
    1 X Exodus Tempest X2 15" 265 + 23
    2 X Exodus Tempest X2 15" 530 + 43
    1 X Exodus Shiva X2 12" 245 + 14

    2 X Exodus Passive Radiator PR 18" 180 + 34

    Tuosta pitäisi tulla loppulinen 2800, minun calc.exen mukaan. nousi tuo toimitus lopulta siitä mun arviosta, mutta esim 21" mallun postituskulut on 50 + siihen käsittelykulut, jota ei voi ennalta sanoa.

    Toivottavasti kelpaa näinkin, kun tämä olisi lopullinen jos lobotomy tulee mukaan.
    Edittiä, siis toimituskulut ovat MINUN LASKEMIANI, valittaa saa jos näkee tarpeelliseksi tai itsensä sorretuksi.

    Tai sitten tehdään niin että minä tilaajana maksan eniten postimaksuja, koska en parempaakaan hintaa saanut soviteltua...
    -Js
     
  15. MELKA

    MELKA Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2007
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei mulla mitään "ressiä" maksun suhteen ole... kunhan vaa tuumailin:hitme:
    Mielestäni asianhoitajan(JustSonic) pitäisi saada elementtinsä ilman mitään postikuluja, luulisin sen käyvän kaikille?:confused:
     
  16. huhto

    huhto Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.03.2007
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    samaa mieltä. Pankkikin ottaa varmasti pienen maksun tilisiirrosta ulkomaille, näin luulisin...

    mitenkäs nyt edetään? Jokainen vahvistaa osallistumisensa yv:llä JustSonicille? Ja kun tarkat summat ovat selvillä niin voisi laittaa rahaa liikkumaan
     
  17. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    MELKAn ehdotukseen en ota kantaa, mutta omiani voisin tässä vähän jorista, kun odotellaan muita.

    Martin vaikuttaisi olevan ainakin asiakaspalvelussa yksin(soitin hollantiin kaksi kertaa ja kun meilasin niin hän on aina vastannut). Erittäin mukava henkilö kuten aikaisemmin mainitsin, ja varsin kärsivällinen, kun minäkin häntä olen tässä lähipäivinä aikalailla pommittanut. Yleinen asiakaspalvelu ja ystävällisyys on aivan eri tasolla kun suomalaisissa hifikaupoissa joissa olen käynyt, tosin tämä saattaa johtua maakohtaisista eroista.

    Jos tulevaisuudessa tulee tarvetta vastaaville elementeille niin kehoitan ottamaan Martiniin yhteyttä suoraa puhelimitse, näin asia hoituu todella nopeasti(itse sain tarjouksen tunnin sisään, ja hinnoista yms pystyy neuvottelemaan "lennosta". Toki tuo Hollantiin soittaminen maksaa euron tai pari, mutta tässä kohtaa ne tulevat hyvin käytetyksi mielestäni)

    -Js
     
  18. JustSonic

    JustSonic Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos nuo ehdottamani postit käyvät, niin tarkat hinnat olisivat ketjussa ylempänä. Pitäisi saada lobotomy vielä hereille asian suhteen, että haluaisiko hän nuo tempestit.

    -Js
     
  19. Lobotomy

    Lobotomy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    893
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen minä tätä seurannut, mutta en viitsinyt kommentoida asiaa, kun periaatteessa minulta kysymättä kauppaan otettiin mukaan. Antanut asioiden rullata omalla painollaan.

    Hintaa minun paketille tulisi noin 600€ kaikkineen, joka on vähän turhan paljon lähinnä mielenrauhasta. Paineita en tarvi lisää. Subit integroituu hyvin pääkaiuttimiin. Mutta eipä noi R15 elementit hyviä saanut Hifimaailman testissä. Taidan vain tehdä järkevän liikkeen ja olla tulematta mukaan kimppakauppaan. Jos tästä omakotitaloon joskus päädyn niin sitten noissa ei paineet luultavasti riitä. Pahoittelen, jos on muiden toiminta minun etua ajatellen aiheuttanut muille harmia :D
     
  20. koivuniemi

    koivuniemi Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2009
    Viestejä:
    45
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt näyttää siltä että joudun passaamaan tämän kimppatilauksen...olen nyt vertaillut ja mittaillut koteloa niin,tempestin mangneetti on liian iso kotelon tukirakenteille, jotka on tehty sdx.mukaan...