Epsonin syksyn 2012 2D/3D-projektorit: TW9100, TW8100, TW6100

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana Huppe, 11.12.2012.

  1. kaleido

    kaleido Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.04.2013
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    3
    Noniih, aika avautua täälläkin. Tykki (Epson EH-TW8100) lähti kolmannen kerran huoltoon 9kk sisään. Nyt viimisin oli kuvassa olevien läikkien takia. Kuva myös välkkyi aikalailla eco-modessa.

    Huoltoraportti kertoo seuraavaa:
    Tested unit and found unit to have dust in image and also flickering. Stripped unit and blew out. Replaced ballast, lamp and cleaned OE. Reassembled and tested, tested again this morning and was ok. no flickering.

    Eli nyt vaihdettu ilmeisesti lamppu ja putsattu pölyt.

    Ensimmäinen huoltoreissu oli Suomessa Infocareen konvergenssiongelman takia. Infocaressa päättivät vaan ohjeistaa lcd paneelin kohdistukseen. No seuraavaksi Equinoxilla tykki vaihtui DOA-vaihdokkiin (DOA-vaihto tarkoittaa laitteen vaihtoa jälleenmyyjän kautta 14 vuorokauden aikana ostopäivästä, syystä että laite on todettu vialliseksi heti uutena.). Konvergenssi on nyt jotenkuten kunnossa, mut silti! ihan käsittämätöntä laatua Epsonilla.

    Kyllä seuraava tykki on jonkun muun merkkinen!
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2014
  2. kaleido

    kaleido Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.04.2013
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    3
    Noniih, MM-jalkapallo kisat huipentumassa ja Epson päätti lopettaa toimintansa. Kaks punasta valoa vilkkuu eikä tykki käynnisty, manuaali neuvoo:

    Sisäinen virhe - Projektorissa on toimintahäiriö. Irrota sähköpistoke pistorasiasta ja ota yhteys paikalliseen jällleenmyyjään tai lähimpään Epsonin korjauskeskukseen.
    => kokeiltu irroittaa seinästä jne. mut ei lähde pelittää. Hurisee normaalisti siihen asti et sytyttää vikavalot.

    Minkäslaista kuluttajan suojaa mulla oikeestaan tässä on kun tykki vuoden sisään neljättä kertaa huoltoon? Yks huolto tarkoittaa reilua viikkoa, joten tykki ollut yli kuukauden siis huollossa vuoden sisään. Nyt en ala olemaan viikkoa ilman, voinko vaatia tykkiä lainaan huollon ajaksi vai ihan suoraan uutta vastaavaa.

    Nyt hieman fiilikset menneet Epsoniin....
     
  3. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 192
    Saadut tykkäykset:
    592
    Kuluttajaviraston sivulla lukee: "Virheellisen tuotteen kaupan voi luonnollisesti purkaa. Sitä ennen on yleensä kuitenkin annettava myyjälle mahdollisuus korjata tuote tai vaihtaa se virheettömään. Joissakin tapauksissa virheen voi hyvittää hinnanalennuksella."

    Jos oot jo tosiaan neljä kertaa käyttänyt huollossa niin olet myös antanut neljä kertaa mahdollisuuden korjata virheen. Nyt kun menet kauppaan paikan päälle, pidä pintasi! Ota myös dokumentit siitä, että tuote on käynyt jo korjauksessa useasti. Vetoa myös kuluttaja-asiamiehen mielipiteeseen ja siihen, että olet jo ollut yhteydessä asiamieheen. . Eihän tuossa ole mitään järkeä.... PAskaa nykyään toi epsonin laadunvalvonta tosiaan.
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2014