Epson EMP-TW2000 kuvasäätöjä

Keskustelu osiossa 'Säätö- & kalibrointinurkka' , aloittajana Koljatti, 10.01.2008.

1. Koljatti

Koljatti New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Tänne voisi kerätä käyttäjien hyväksi havaittuja kuvasäätöjä... Voisi sitten vertailla omia muiden säätöihin. :thumbsup: Mieluiten siis mustan taso saisi olla HYVÄ näissä kaikissa julkaistuissa säädöissä.

Omat säädöt voisin laittaa kunhan kerkiän (koska saan hd-dvd ja blue-ray soittimet) DVD säätöjä en viitsi laitella...

2. Peuggu

Peuggu New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Tälläinen olisi tulossa kotiin. Tätä ei vissiin ole kellään foorumin käyttäjällä, tai sitten kaikki ajelee tehdasasetuksilla kun ei ketään säädöt kiinnosta?:)

3. Zed.

Zed. New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itseäni kiinnostaisi myöskin saada kommentteja Epsonin säädöistä. Käyttö on lähinnä PS3:n kautta Blu-Ray leffojen katselua ja pelailua. Leffoja ja pelejä olen käytttänyt Color Mode: HD

Lisäksi käytän tykkiä myös päivittäin HTPC:n kanssa nettiä selaillen ja töitä tehden. Tietokone käytössä kyllä pitää resoluutio heittää suosiolla 1280x720, tai muuten teksit ja kuvakkeet menevät liian pieniksi. HTPC käytössä käytän Color Mode: Luonnollinen

Muuten en ole säätöihin koskenut. Olisi kiva saada kommentteja muiden säädöistä, niin saisi itsekin kuvaa paremmaksi. (Olen kyllä jo tällä hetkellä tyytyväinen kuvaan, mutta ainahan sitä voi parantaa, jos se on mahdollista :thumbsup:)

Millä testi levyillä/ohjelmilla noita säätöjä kannattaisi alkaa hiomaan?

-=Zed=-

4. Koljatti

Koljatti New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen huomannut etta leffakäytössä Pimeä Teatteri 2 näyttää parhaalta, tosin huoneen pitää olla täysin pimeä eli yöaikaan aika herkkua kuvaa antaa. Pelikäytössä olen päivisin/iltaisin/öisinkin pitänyt lähinnä Olohuone asetusta tai sitä luonnollistakin.

5. Zed.

Zed. New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Heittäkäähän pojat jotain säätöjä, mitä itse olette käyttäneet, niin päästään porukalla hiomaan noita asetuksia kuntoon :thumbsup:

Tietenkin nuo säädöt riippuu myös kangaasta ym. tekijoistä, mutta jos niistä nyt jotain apua kuitenkin olisi :hitme:

6. kaitsu66

kaitsu66 New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Sain koekäyttöön tälläisen ja yhden illan olen koittanut saada värisäätöjä kohdilleen, Ovat tehdasasetuksilla aika kaukana standardista primäärivärit etenkin vihreä on tosi kaukana sininen aika lähellä ja punainen hiukan ulkona.kuvassa 1 on tehdassäädöt (HD) kuva 2 korjattu hiukan päävärejä ,Tuntuu vaan siltä että säädöt eivät riitä jos haluaa ihan kohdilleen ,Yksi asia mitä en myöskään saanut kohdilleen on se että valovuotoa on liikaa (musta = harmaa) onhan se tietysti ominaisuus tälle tekniikalle mutta (testeissä ovat vaan kehuneet kovasti),Onko irikselle jotain säätöjä muutakuin päälle ja pois? Yksi häiritsevä asia on myös se että vasen ja oikea reuna on toisiinsa nähden vähän eri sävyinen (vasen punertava oikea sinertävä) näkyy 100 IRE testikuvalla. Gamma käyrässä on vielä tekemistä!

Liitetyt tiedostot:

• epson.pdf
      Tiedostokoko:
      151,9 KB
      Katsottu:
      253
    • gamma.pdf
      Tiedostokoko:
      131,1 KB
      Katsottu:
      206
  7. Peuggu

Peuggu New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt reilun 6kk omistanut kyseisen tykin. Tykissä tunteja noin 1500, eli ei ole tyhjänpanttina ollut, kuten täällä osalla tuntuu olevan. Tilasin varalampun Japanista, joka tuli maksamaan noin 240 euroa tulleineen, en ole tosin viellä alkuperäisessä lampussa huomannut hiipumista, mutta siihen kai silmä tottuu ja sitä ei niin huomaakkaan. Edelleen katselut ihan esiasetetuilla säädöillä. Jokohan nyt on joku täällä niitä omia parempia asetuksia saanut aikaiseksi? Ei mulla muuta. Roger